IVF/ICSI deel 14

Natascha O, daar ben je! :mrgreen: Leuk dat je geslaagd bent voor kleren. Hopelijk kun je snel een maat kleiner kopen! Super dat je al 3 kg kwijt bent. Ik ook, hopelijk volgende week er weer een kilo af. Onze meid zegt inderdaad ook vaak wauw, klinkt zo lief en enthousiast. Balen dat je kniebanden nog niet echt veel beter zijn, hoe lang gaat dat duren? Groot gelijk dat je eerst van de vakantie gaat genieten, het is zo eind juli.

Morgen moet ik naar de chirurg voor een gesprek over het preventief laten weghalen van mijn andere borst. Ik heb vanochtend toch ook maar gebeld over die rode plek aan de zijkant van mijn geopereerde borst. Het wordt steeds groter in plaats van dat het weggaat. Huiduitslag wordt wel als bijwerking van de hormonen genoemd, maar ik heb het maar op één plek. Het voelt ook warm aan, dus het kan ook nog een infectie zijn. Toch maar even laten nakijken morgen.

Tussendoor worden geen foto’s of scans gemaakt, alleen als daar een reden voor is. Er wordt sowieso geen mammografie gemaakt van mijn borst met prothese. Dat heeft geen nut, omdat je er niks op ziet. Het borstweefsel dat ik nog heb, is een heel dun laagje wat aan de huid vastzit. Dus dat kun je heel makkelijk voelen. En de randen rondom mijn borst, die zijn zo ook makkelijk in de gaten te houden. Onder de prothese zit geen borstweefsel, want het is onder een spier geplaatst. Al het borstweefsel (eigenlijk niks meer) zit als het ware aan de bovenkant, tussen de prothese en de huid.

Scans om in de gaten te houden of er alsnog uitzaaiingen ontstaan, worden ook niet gemaakt. Uitzaaiingen zijn niet te genezen, dus onderzoek heeft geen meerwaarde en zorgt alleen maar voor meer stress. Pas als je klachten hebt, gaan ze verder kijken.

Rhiannon Ik las op een ander topic dat je geen kort protocal mag, maar wel binnen niet al te lange tijd mag starten?

Knuffeltje Fijn dat het weer wat beter gaat!

Ineke Hoe gaat het nu met je? Is je ongi helemaal doorgebroken, nu je gestopt bent met de bolletjes? Hopelijk kun je snel weer ingepland worden! Heb je al een afspraak staan voor een evaluatiegesprek? Pas daarna word je weer ingepland. Wanneer gaan jullie op vakantie en waar ging de reis ook alweer naar toe?

Knuffeltje darmen en zwangerschap gaan niet zo handig samen :wink: dat heb je al gelezen. Hopelijk krijg je dinsdag de ultieme geruststelling :-*

Jippie blegh zeg balen dat je nu ineens zo’n rooie plek hebt. Kan het van de warmte zijn? Ik zie het bv bij Casper wel eens in zijn (gevoelige) knieholtes als het zoals nu ineens flink warmer is. Daar is zijn velletje dunner. Al schrok ik ook behoorlijk want het leek idd wel ontstoken. :shifty:

Zeg Ineke vergeef me mijn dementie maar waar gingen jullie ook alweer naartoe met vakantie?

Ooooh Natas ook met vakantie! :mrgreen: Toe maar, idd de fijnste manier om het wachten door te komen. 8)

Hier idd niet lang hoeven wachten. Al lijkt dat deels ook zo hoor, normaal duurt voor mijn gevoel het wachten op die eerste CD het langst. Vaak ook nog uitgesteld door alle hormonen. Maar ditmaal was het ‘maar’ 1 of 2 daagjes extra wachten. Nu ws een maandje eerder dan jullie de eerste deca er weer in. Morgen de receptjes ophalen iig. :thumbup: Die had ze me beter afg maandag mee kunnen geven hahaha. :lol:

En jaaaa hier ook aan het genieten van het heerlijke weer! Laatst naar de bieb geweest. Een dikke Mansell meegenomen met 2 boeken erin…die zijn nu alweer uit. :oops: Heb geloof ik ook geen donder in huis uitgevoerd. Gelukkig kan mijn man ook stofzuigen. 8) Ik heb enkel een aantal wasjes gedraait. Vandaag maar eens lekker vers beddegoed erop gooien. En een paar kleine boodschapjes oid doen samen. En ja ook de kleren zijn helemaal goedgekeurd! :dance: Kleine man heeft een onwijs gave ‘serie’ van Pointer ondertussen in lekker knallend geel (oooh zo lekker als je je kind alles zo ong aan kunt trekken omdat hem zoveel leuk staat gni gni) en hij heeft al bijpassende Tevaatjes. Zoooo kjoet! :inlove: Zal er tzt als hij een beetje schoon is eens een plaatje van schieten. En zelf ben ik wel heppie met mijn nieuwe zomerjurk en rok. Nog steeds behoorlijk prijzig maar als ik de ‘originele prijs’ zag …pff geen haar op mijn hoofd die bijna 300 euro voor een jurk zou neertellen. :silenced: Behalve als het een trouwjurk zou zijn gni gni.

Nu duik ik zo even onder de douche en daarna door naar de supermarkt. Heb er eigenlijk geen zin aan maar het moet even. Gisteren stond ik in de warmte pannenkoeken te bakken…dacht dat ik kindlief daar ook een plezier mee zou doen…maar helaas hij had nergens zin aan. Voor niets (nu ja voor onszelf) staan bakken. Vandaag doe ik denk ik maar iets makkelijkers en minder koken. En voor zaterdag zijn we uitgenodigt om te komen BBQ-en bij vrienden. :thumbup: Dat weekend zal ook wel snel gaan. En volgend weekend is mijn moeder jarig en de dag erna gaan we naar de Apenheul. Eens kijken en bij mijn ouders voorstellen of Casper daar lekker kan blijven logeren zodat we hem niet weer uit bed hoeven halen als we daar zijn voor haar verjaardag. Zij komen de volgende dag toch onze kant op vanwege de Apenheul. :angel:

Suc6 morgen Jippie, hopen dat ze je kunnen vertellen wat die plek te betekenen heeft, en dat het mee valt natuurlijk! Heftig toch ook weer zo’n gesprek…

Ik heb dinsdag gebeld en gevraagd of ze ons weer in wilden plannen, dat we tot de 27e met vakantie zijn. Ze noemde niets over evaluatie…hoop maar dat ze ons gewoon weer in plannen en we in juli weer mogen starten. Heb alvast overlegd dat ik mijn volgende ongi met de pil weer ga beginnen, altijd makkelijker qua planning dan.

Het heeft echt wel doorgezet helaas. Tja, hoe we ons voelen, nog wat downtjes maar toch ook wel zin in de vakantie. Echt behoefte om even lekker bij te komen van alles.

Morgen vertrekken we. We gaan naar Italie, misschien nog stukje Frankrijk maar denk het niet. Zoveel te zien in Italie zelf ook.

Nou, geniet inderdaad lekker van het weer. Hier gaat de bbq ook weer lekker aan. Met wijntje er bij. haha.

Tot over tijdje!

Ineke Een hele fijne vakantie! Hopelijk kunnen jullie ondanks alles toch een beetje genieten.

Dikke kus! :-*

Ineke intake en evaluatie kan ook prima in 1 afspraak lijkt me als er zich niets ‘vreemds’ (als in overstimulatie oid) heeft voorgedaan. Ik zit nu bv met 2 afspraken in 1 week (afgelopen ma en nu morgen weer) terwijl morgen eig niets meer is dan recepten ophalen. Tja dat vind ik dan weer wat veel van het goeie want ze hadden ze van mij ook best mogen faxen naar mijn apotheek. Maar vooruit het zal wel ergens goed voor zijn.

Geniet iig van jullie vakantie, de lekkere pasta, pizza’s en ijsjes :drool: :-

Jippie toi toi morgen! :-

Nu ga ik gauw mezelf wat meer verdiepen in the mentalist zooo’n mooie man :lol:

Rhiannon Moest je apart naar het ziekenhuis om de recepten op te halen? Die hadden ze toch ook naar je apotheek kunnen faxen? Jij hebt wel ervaring, dus instructies heb je niet echt nodig. Super dat je over een paar weken al mag starten!

Ineke Geniet van je vakantie, dat heb je wel verdiend!

Natascha Hoestie daar?

Vanochtend het gesprek met de chirurg gehad. Hij kon zich goed voorstellen dat ik mijn andere borst wil laten weghalen, dus hij gaat ermee akkoord. Hij heeft verder niet doorgevraagd of moeilijk gedaan. De operatie kan in samenwerking met de plastisch chirurg gepland worden, omdat ik weer meteen een reconstructie wil. Oktober zou waarschijnlijk wel lukken.

Verder heb ik een flinke infectie te pakken. :frowning: De rode plek heeft zich inmiddels uitgebreid naar mijn rug, mijn linkerborst, tot aan het middenrif. Je ziet het elke dag opschuiven en groter worden. Door de chemokuren heb je een lage weerstand en daardoor kun je infecties krijgen, het heeft niks met de hormoontherapie te maken. Ik heb antibiotica gekregen en moet maandag weer op controle. De chirurg heeft de vlek afgetekend, hopelijk is het maandag kleiner geworden. Nog best wel link, want de infectie kan op de prothese slaan en dan ben je verder van huis. Als ik koorts krijg, moet ik meteen het ziekenhuis bellen. Mijn borst voelt nu aan als een blok beton, alsof je heel erg last hebt van stuwing. Lekker dan, zo vlak voor de vakantie…

Aaaargh Jippie kon je er wel bij gebruiken zo’n infectie. :? Hopelijk slaat de kuur snel aan! :-* En dan zetten we de duimen even in voor oktober! Dan kun je mss dit jaar eens op een flink positievere manier afsluiten met oud en nieuw. :pray:

En jep was echt receptjes ophalen en wat papierwerk. Niet dat ik niet al ong 7 x die zooi heb liggen. Ach het was wel even goed want ipv dat ik nu 4 spuiten van 300 heb, heeft ze er 1 van 900 ingevuld. Dan kunnen we later nog wel aanvullen als het nodig is. En zo heel erg vond ik het niet want tja manlief is toch nog thuis. Een combi van gemaakt vandaag na het bezoekje even naar oma geweest en mijn fiets naar de reparatie gebracht dus die is ook weer klaar. Thuis even snel het achterzitje erop gedaan maar nu heb ik dus geen fietstassen meer…maar eens zien ws maar weer met een mand voorop gaan werken oid.

Natas hoe is ie?

Zwangere dames nog wat leuks zoals echo’s op de planning?

Rennic hoe gaat het bij jullie? Wilde plannen voor de zomer?

Hey meiden…

Hier alles prima hoor :thumbup:

Vandaag weer lekker gewerkt en nu weekend :dance: :dance:

Zometeen een filmpje kijken met de grote man :inlove:

Jippie: wow te gek dat de arts instemde met je wensen, en er totaal niet moeilijk over deed, das al een hele opluchting he :hug:

He gatver een infectie dus, gelukkig weet je nu wel wat het is, en natuurlijk gaat die AB werken…dat moet wel :wink:

Rhi: je medicijnen ook weer in huis :thumbup:

Wow wat lees jij veel zeg, ik lees meestal wel veel in de vakantie, dan heb ik de rust daarvoor, nu wil ik vaak teveel doen, of ik slaap op de bank hahaha.

Geweldig he dat je die kinderen alles kunt aandoen, Odin staat hier ook met alles…echt leuk :inlove:

Ineke: ik hoop dat jullie in Juli mogen gaan starten, en natuurlijk ben je nog wat down eronder, tis ook echt een domper vooral omdat je stiekum toch een goed gevoel had :hug: :hug:

wij hadden vanochtend onze echo en helaas. het lijkt niet goed. wel is er een zakje gevonden met daarin een vruchtje maar deze bleek klein te zijn voor 7 weken. ook was er verwarring over de hartritme van de kleine waardoor er een 2e bij werd geroepen. deze constanteerde en bevestigde wat we al vermoeden. geen hartactiviteit. nu hebben we gelijk bloed geprikt en zouden vandaag nog de uitslag van krijgen net als de bespreking hierover met de artsen. helaas hebben we nog niets gehoord. volgende week moeten we weer komen om te kijken of er inderdaad hartactiviteit is maar echt vertrouwen hebben we daar niet meer in na vandaag. en dan is het maar afwachten hoe het gaat verlopen.

knuffeltje

ps sorry dat ik even niet reageer maar wens jullie allemaal veel succes

Ow Knuffeltje!! :hug: :hug: :hug:

knuffeltje :hug: :hug: :hug:

knuffeltje neeeeen :hug: :hug: :hug:

Ow nee Knuffeltje :cry: :hug:

Knuffeltje Ach gossie, dat meen je niet… :frowning: Potverdorie, wat een rotnieuws! Kan het ook een late innesteling zijn, dat het hartje nog op gang moet komen of zag het vruchtje er ook niet goed uit? Hopelijk word je morgen gebeld en heb je ietsjes meer duidelijkheid. Ik ga me helemaal suf duimen dat het toch nog goed is. Sterkte, ik denk aan je!

Jannigje Hoe gaat het met je? Gaat het afvallen nog goed?

Wanneer gaan jullie met ICSI beginnen, of pas na de zomer?

Hoe is het met alle andere meiden?

Gisteren op controle geweest en gelukkig slaat de antibiotica goed aan. De kuur afmaken en het zelf in de gaten blijven houden, maar voor de rest weer helemaal goedgekeurd. Gelukkig maar, want we gaan over een kleine twee weken op vakantie.

@Jippie wrote:

Jannigje Hoe gaat het met je? Gaat het afvallen nog goed?

Wanneer gaan jullie met ICSI beginnen, of pas na de zomer?

Gisteren op controle geweest en gelukkig slaat de antibiotica goed aan. De kuur afmaken en het zelf in de gaten blijven houden, maar voor de rest weer helemaal goedgekeurd. Gelukkig maar, want we gaan over een kleine twee weken op vakantie.

Hoi Jippie

Het gaat goed met het afvallen. Helaas ben ik nu ongesteld dus staat het even stil.

Wij gaan pas beginnen met ICSI als wij vinden dat ik genoeg ben afgevallen. Dat kan dus zijn dat ik in augustus tegen de gyn zeg dat we willen starten. (en dan zijn we binnen 6 weken aan de beurt) Maar het kan ook zijn dat we pas in november zeggen dat we willen.

Ik denk eigenlijk dat ik door wil gaan met afvallen tot november en dan zijn we binnen 6 weken aan de beurt.

Waar gaan jullie heen op vakantie??

Jannigje Balen dat het afvallen nu even stilstaat, hopelijk na je ongi weer wat kilo’s kwijt. Fijn dat jullie snel kunnen starten als je je aanmeldt en je zelf kunt bepalen wanneer je wilt beginnen.

We gaan naar Landal Sonnenberg in Leiwen. Dat ligt in de Moezel in Duitsland, vlakbij Trier. Gingen jullie ook niet vaak op vakantie in die omgeving of verwar ik je met een ander?

Klopt helemaal. Zo een mooi gebied vind ik dat.

Wij zijn een aantal jaar naar een dorpje nabij Cochem op vakantie geweest. Daar kwam ik als kind vaak en nu met Stein heb ik het ook al een paar keer gedaan.

Helaas zaten ze dit jaar al volgeboekt dus moesten we wat anders gaan zoeken. Maar das ook helemaal goed gekomen.

Wij gaan 4 juli op vakantie

Jannigje Ik ben nog nooit in de Moezel geweest, maar het lijkt me er erg mooi! We gaan een week, erg veel zin in.

Nu maar hopen dat het mooi weer wordt. Waar gaan jullie naar toe dan?

@Knuffeltje … dat zijn niet de berichtjes waar we vrolijk van worden meid … ik kan me heel goed voorstellen dat je er weinig vertrouwen in hebt dat het nog de goeie kant op zal gaan … meestal heeft je eigen gevoel het wel goed hoor … hopelijk dat je morgen meer weet qua bloeduitslag …

Ik ben vandaag ongesteld geworden maar niet getreurd want het is tevens het startsein van de start van de nieuwe behandeling voor de 2e IVF/ICSI poging … ik heb net de eerste decapeptyl gezet en morgen komt daar de Gonal F 300 bij … morgen moet ik ook naar Geertgen toe voor de uitgangsecho ben benieuwd …

gr. Nicole

Coni Spannend! Hopelijk ziet je uitgangsecho er goed uit. Succes met het spuiten en de komende behandeling!