IVF/ICSI deel 14

Vanmiddag nogmaals shoppen, ben nog niet helemaal geslaagd… wat een straf he?

verder gaat het wel. Ongi pijn wat meer naar de achtergrond…afwachten maar. Begin me weer ietsje positiever te voelen…inderdaad zal volgende week lekker spannend worden!

De testen zijn verstopt…waar zullen ze liggen???

Hoe gaat het met jou verder Jippie, heb je een beetje energie? Heb je al bericht uit het ziekenhuis qua operatie enzo?

xxx

hey meiden…

Nou vanmorgen dus geweest…

21 Juli start ik met de deca…en 2 aug is de uitgangsecho…dan mag ik als het goed is met de max dosis Puregon 250EH starten.

Mocht er iemand gaan uitvallen dan mag ik meteen starten…voor nu zat het propvol…ik schrok er wel even van, maar goed die weken krijgen we ook nog wel om.

Was trouwens wel leuk om de ivfarts weer te zien :mrgreen:

We zagen ook weer de kamer waar we 3 jaar geleden het goede nieuws kregen te horen :inlove:

Ohja misschien leuk om te weten…3 jaar geleden begon ik op 19 Juli met de deca…echt bijzonder dat we nu weer op t zelfde tijdschema komen te zitten.

:dance: :dance: :dance:

@Natascha1975 wrote:

hey meiden…

Nou vanmorgen dus geweest…

21 Juli start ik met de deca…en 2 aug is de uitgangsecho…dan mag ik als het goed is met de max dosis Puregon 250EH starten.

Mocht er iemand gaan uitvallen dan mag ik meteen starten…voor nu zat het propvol…ik schrok er wel even van, maar goed die weken krijgen we ook nog wel om.

Was trouwens wel leuk om de ivfarts weer te zien :mrgreen:

We zagen ook weer de kamer waar we 3 jaar geleden het goede nieuws kregen te horen :inlove:

Ohja misschien leuk om te weten…3 jaar geleden begon ik op 19 Juli met de deca…echt bijzonder dat we nu weer op t zelfde tijdschema komen te zitten.

:dance: :dance: :dance:

Ohja nog iets vergeten…ik zat wel op de grens met mijn BMI en moest dus gaan afvallen…ik weeg nu 4 kilo meer dan 3 jaar geleden.

Dat wordt dus Sonja Bakkeren.

Natascha Jammer dat jullie pas in juli mogen beginnen, ik had eerder verwacht. Maar goed, kun je nog even zonder hormonen van de zomer genieten. Die vier kilo afvallen gaat echt wel lukken, hoor. Daar hoef je niet intensief voor de Sonja Bakkeren. Als je je eetschema aanpast: niet snoepen, minder suiker, minder vet, light-producten gebruiken, dan ben je die kilo’s zo kwijt! Daar zou ik me niet te druk om maken.

Ineke Balen, alweer shoppen! :slight_smile: Gaan jullie dan al over een paar weken op vakantie? Fijn dat je weer wat positiever bent!

Ik heb nog geen bericht over de operatie. Ik moet volgende week vrijdag naar de chirurg, die moet toestemming geven. Vanochtend maar wel het ziekenhuis gebeld ivm de pijn in mijn ribben, de internist-oncoloog belt morgenmiddag terug. Hopelijk is het een bijwerking van de hormonen. Het blijft maar door je hoofd spoken. Kl*teziekte, wat zou ik graag weer gezond willen zijn en onbezorgd en zonder pijn lekker verder gaan met mijn leven. Maar helaas zit dat er de komende jaren niet echt in. :frowning:

Jippie: Die 4 kilo is gewoon een vergelijking met hoeveel ik 3 jaar geleden woog.

Om een gezond gewicht te moeten halen zou ik eigenlijk 19 kilo moeten afvallen.

Ik weeg nu 79 kilo en zou al superblij zijn als ik de de 6 weer eens zou zien.

Das al zeker 6 jaar geleden hihi…maar voor de behandeling start zou ik zeker minimaal 4 kilo kwijt willen zijn.

Ahh meissie wat een onzekerheid toch allemaal bij jou zeg…die angst die je vaak voelt lijkt me loodzwaar.

Kun je zo nog wel goed ontspannen? Je hoofd ff lekker vrij maken of is dat ook moeilijk momenteel?

Wel goed dat je gebelt hebt!!! En hopelijk krijg je snel bericht

:hug: :hug:

Natascha Hoe lang ben je dan en hoe hoog is je BMI? 79 kilo valt toch best mee?!

In de meeste ziekenhuizen hanteren ze een BMI-waarde van maximaal 30-32, daar zit jij toch ver onder?

Het is inderdaad moeilijk om met die angst om te gaan. Zeker als je onverklaarbare pijn krijgt op één plek, dan denk je toch meteen aan een uitzaaiing. Het spookt de hele dag door je hoofd, de angst vliegt je zo nu en dan naar de keel. :frowning: Het is moeilijk om er niet aan te denken als je pijn hebt. Nu zijn botpijn en gewrichtspijn wel bekende bijwerkingen van deze hormonen, maar een uitzaaiing kan ook pijn veroorzaken. En borstkanker zaait vaak uit naar de ribben of wervels. Nou ja, morgen het gesprek maar afwachten. Hopelijk dan meer duidelijkheid.

Jippie: mijn BMI is 30.6, ik ben 1m61 en weeg dus 79 kilo.

Het azm hanteert de regel dat dames met een BMI hoger dan 31 niet mogen starten.

Tis idd moeilijk omdat je klachten alle kanten op kunnen, maar we blijven gewoon vasthouden aan de gedachte dat het de bijwerkingen zijn.

Wat niet wegneemt dat je er supergoed aan gedaan hebt om ff te bellen, als ze je onderzoeken ben je tenminste daarna wel gerustgesteld als alles goed is.

Soms ben ik ook wel eens bang als ik dingen voel hoor, vooral laatst met mijn maagklachten, dan moet ik meteen aan mijn vriendin Sylvia :**: denken en dat maakt me dan angstig…dus kan me wel een beetje voorstellen hoe angstig jij soms moet zijn. :hug: :hug: :hug:

Natascha Jouw BMI is net wat lager dan de mijne, ik zit op 31. Qua gewicht ben ik zwaarder dan jij bent, maar ik ben 1.74 m. Het zou wel flink balen zijn als je niet mag starten, dus dan kun je inderdaad beter een paar kilo afvallen zodat je safe zit.

Heb je je vriendin Sylvia verloren aan een ziekte? :hug: Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang wordt als je dezelfde soort klachten hebt. Je gaat toch vergelijken en betrekt het automatisch op jezelf. En als je op internet gaat zoeken, kom je meteen de ergste dingen tegen natuurlijk. Dus dan schiet je helemaal in de stress. Zo zie je maar weer hoe belangrijk een goede gezondheid is. De meesten mensen realiseren zich dat pas als ze zelf ziek zijn of iemand verliezen. Hoe gaat het nu met je kniebanden, is de pijn te doen?

Jippie: mijn vriendin Sylvia is vorig jaar overleden aan maagkanker.

Ze had al jaren vage pijnklachten, maar ze konden maar niet erachter komen wat t nou was…vorig jaar Januari kwamen ze er na jaren eindelijk achter was t nou was…helaas voor haar te laat, afgelopen Aug is ze overleden…

Een goede gezondheid is idd erg belangrijk, das nog een extra reden om af te vallen…tja en verder zoveel mogelijk genieten van het leven.

Wat betreft mijn kniebanden, t voelt vandaag al iets beter aan…denk ook dankzij het verband.

Heftig, zeg… :frowning:

OH Jippie…zo naar voor je! Hopelijk morgen meteen ook duidelijkheid.

Inderdaad zo’n k*t-ziekte!

Hier de hele middag alweer ongi-pijn etc…positieve gevoel alweer weg hoor!

Vakantie!!! Volgende week vrijdag gaan we al weg!!!

Natascha, wel wat balen dat je niet in juni al mag starten. Nou ja, je hebt in ieder geval de datum staan nu! En dan nog even de tijd om nog wat af te vallen, kom je ze daarna maar lekker weer aan!

Natas mss gaan we wel gelijk op! Ik krijg iig maandag meer te horen. :thumbup: Pfff en heftig idd je vriendin verliezen sowieso maar dan ook nog aan zo’n heftig ziekteverloop. :hug:

Jippie onbezorgt over je lijf zul je mss nooit meer worden? Niet echt te vergelijken maar mss een beetje, na een MK is geen enkele zwangerschap meer onbezorgt (na een kind verliezen tijdens de bevalling is elke bevalling euhm ‘zwaarder’?) :hug: maar geloof me er is mee te leven! :-* Zolang bezorgt niet gelijk komt te staan aan panisch meis…als het vaker paniek is dan bezorgdheid is het tijd om aan de bel te trekken. :hug:

Hopelijk krijg je morgen iets te horen waardoor je iets minder bezorgt kunt worden. :pray:

Ineke oooooh meis echt als ik nagels zou bijten had ik er nu geen enkele meer! Gelukkig lees ik dat je leuke afleiding voor jezelf weet te vinden! En je man heeft de testen weer verstopt… :angel: Toi toi toi! :-*

Hier vandaag gestadt met een vriendin, nu zijn mijn voetjes behoorlijk moe hihi. Maar het was erg gezellig! En dat telt natuurlijk. Ook nog beide leuk geslaagd voor wat kleding en kleinigheidjes ( Kruidvat en moi gaan te goed samen zeker als ze nu al iets leuks hebben voor haar dochters 5e verjaardag volgend jaar hahaha zooo erg). Manlief heeft ons opgehaald dat scheelde ook alweer. En de bieb heeft ook zijn best gedaan en lekker voor de komende tijd wat leesvoer gevonden. Heb de afgelopen anderhalve week al 2 boeken uitgelezen…pff maar het leidt wel lekker af tijdens het wachten. En dan manlief weer een nieuwe opdracht voor anderhalf jaar! Dus dat mocht ook wel een klein beetje gevierd worden. Met een lekkere pizza van de pizzeria dus niet gekookt. :angel:

Oh ja en wat mijn man doet…euhm veeeel praten want hij is manager in de ICT. Hij structureert processen en maakt veel afspraken tussen afdelingen etc. En daar is dan nog geld mee te verdienen ook. Ditmaal niet veel (moest dat dan? :angel: ) want hij is akkoord gegaan met een veel lager uurtarief zodat daar een langere tijd van werkzekerheid tegenover staat. Over anderhalf jaar hopen we dat de recessie toch grotendeels achter ons ligt nietwaar?

shoppen??? Ik haat shoppen :liar: :liar: :liar:

Ik zit letterlijk te wachten op de belastingscenten…en dan kan t shoppen beginnen…hoewel ik niet teveel durf te kopen aangezien ik maandag begin met Sonja Bakker… :mrgreen:

Rhi lekker hoor dat jullie geslaagd zijn voor kleren…handig zo’n taxichauffeur hahaha.

Wat voor boeken lees je?? ik lees momenteel veel vampierenboeken hahaha :oops:

Lekker zeg Pizza hmmm.

Hey dat zou leuk zijn als we strx gelijk opgaan…ben benieuwd wat ze je maandag gaan vertellen.

Wel te gek dat je mannetje een project heeft…is die weer even van de straat :wink: en t geeft ook een hoop rust he.

Ineke: pff zenuwslopend he als je vanalles voelt…ik zenuwpees lekker met je mee hoor.

Jippie: Hopelijk projecteer je je eigen situatie niet met die van mijn vriendin he…want ik wil je geen rot gevoel geven…Syl was gewoon veel te ver om behandeld te worden…maar bij jou is dat een gelukkig heel ander verhaal. :hug: :hug:

Zoo maandag begin ik met Sonja Bakker…heb net t weekmenu gekregen voor aankomende week…en ik zie een hoop lekkere dingen hoor…als ik t zo zie staan valt t me echt reuze mee…maar goed ik eet overdag al niet zo heel veel…moet nu juist meer gaan eten…is ook beter want dan haal ik t 's avonds niet meer in.

Jannigje je ventje is een snoepje :inlove:

Is ook zo Natas, ong 5 (kleine) maaltijden op een dag is zooooveel beter. Maar ja makkelijker gezegt dan gedaan nietwaar? :oops:

Ik lees veel detectives, David Baldacci bv, of Agatha Christie. Maar ik probeer vaak verschillende schrijvers(sters) uit via de bieb. Dat is echt de beste uitvinding ooit zonder dat zou ik ws honderden euro’s uitgeven per jaar aan boeken. :oops: En tussendoor lees ik van die gezellige chicklit voor de warme zomerdaagjes bv. Even iets rustiger en niet zo gericht op moord en doodslag zeg maar. :wink:

Ah ik krijg net een lekker bakkie koffie. Ow ik zit overigens ook in de historische thrillers ala Dan Brown etc. Afgezaagt maar dat boeit me niet gni gni.

Ik haat shoppen ook overigens. :liar: :angel: Vooral als mijn man me ineens verteld dat ik eigenlijk ook maar erg weinig voor mezelf aanschaf. Tja meestal blijft er spul aan mijn vingers plakken voor zoonlief. Of juist iets voor hem. En mezelf vergeet ik dan vaak. Dat heb ik nu overigens ruimschoots ingehaald. De belastingcentjes zijn er hier ook nog (lange) niet ivm de boekhouder die uitstel heeft gevraagt en gekregen. Maar er kwam een uitkering van een heeeeel oud pensioen van hem. Als het bedrag te laag is mogen ze uitkeren. Tegen helaas een hoger belastingtarief maar ja. Das nu dus weg want Olliewood had uitverkoop en daar bleef voor mij een zomerjurk en een rok van Jottum plakken… :shifty: en kon het niet laten want de kleine meid van mijn vriendin is sinds ze op school zit helemaaaaal into the rokjes. En daar was ook erg leuke te koop. :lol: Ach het geeft plezier en dat is ook wat waard! :mrgreen:

Sonja Bakker is geloof ik wel prettig qua volhouden. Lekkere recepten beetje ala wat indertijd dat Montignaccen was. Deden mijn ouders toen aan mee en ongelofelijk maar zij zijn toen beide wel 10 kg afgevallen! Dat was vooral erg goed voor mijn moeder want niet veel later kwamen ze erachter dat ze diabetis 2 had. Dat afvallen heeft ervoor gezorgt dat ze het nu met pillen onder controle kan houden. :thumbup: Succes meis en natuurlijk ook de andere dames die afvallen! Niet vergeten dat je jezelf ook af en toe mag verwennen met bv eens een softijsje oid als het heeeel warm is en als je het heel lekker vind mogen waterijsjes geloof ik bijna onbeperkt want dat is bijna gelijk aan drinken (als je ze zelf maakt weet je ook nog eens precies wat erin zit nietwaar?). Beetje op de suikers letten en je kunt onbezorgt genieten. *nu dat mooie weer nog! :angel: *

hahahaha herkenbaar…als ik ga shoppen hangen er altijd vanuit t niets kleren voor Odin aan mijn arm…snap nooit hoe die daar komen :liar:

mahja tis ook zo leuk en schattig allemaal hahahaa.

Wat goed zeg van je ouders, en vooral vanwege de diabetes :clap:

Ik hoor in elk geval ook goede geluiden over Sonja Bakker, mijn HA raadde het me aan, en ook in het Azm zeiden ze vanmorgen dat ik dit zeker moest gaan doen…voordeel is dat ik tijdens de behandeling gewoon door mag gaan hiermee. :dance:

Oee Dan Brown…ik heb hier Het Verloren Symbool nog staan…gekregen met moederdag…dus die ga ik binnenkort eens verslinden.

Detectivesverhalen las ik vroeger ook best veel…kom alleen even niet op de schrijver zijn naam.

De bied is idd wel handig ja…scheelt een hoop geld.

Jaaaa die laatste Dan krijg ik voor mijn verjaardag over 3 weekjes! :mrgreen: Dus niets cruciaals verklappen hoor 8)

Sonja schijnt idd erg goed te zijn! En soms hoor ik wel eens iets over gematigt afvallen wat dan weer je kansen verbeterd op een zwangerschap (nog niet eens zozeer dat je al op gewicht/goed BMI zit oid maar echt het afvallen an sich) hoe dat werkt weet ik niet precies maar zal wel iets te maken hebben met hormoonverdeling in je lijf of zo. :think: Wie weet waag ik me er de volgende poging ook wel aan (gaan afvallen tijdens zeg maar) al hoef ik er niet gek veel af of zo want als ik mijn WII met board mag geloven zit ik op een ideaal BMI :shifty: (65/66 kg bij 1,70m) moet eigenlijk fitnessen om conditie te verbeteren en spieren op te bouwen maar ja zet je er maar eens toe… :shifty:

Dan de komende zomer tijdens de langere avonden maar gaan WII-en. :mrgreen:

Natascha De ziekte van je vriendin betrek ik niet op mezelf, hoor. Maar dat komt vooral doordat ze een andere soort had. Had ze borstkanker gehad, dan komt het natuurlijk wel dichterbij. Al kun je andermans situatie en uitslagen niet op jezelf betrekken, maar het blijft confronterend.

Ik ben eigenlijk een heel nuchter iemand wat gezondheid en ziekte betreft. De keren dat ik (voordat ik ziek werd) bij een huisarts gezeten heb, is op één hand te tellen. Als ik er één keer per jaar kwam, dan was het al vaak. Ik ben zelfs nog nooit met Lianne bij een huisarts geweest, ik maak me niet zo heel erg snel zorgen. En dat doe ik eigenlijk ook nu over het algemeen nog steeds niet.

Ik maak me absoluut geen zorgen over alle andere gewrichtspijn en bijwerkingen. Het enge is dat de pijn in mijn ribben aan de geopereerde kant zit, dus dichtbij waar de tumor zat. En ik heb veel minder last van de ribben aan de rechterkant. Je zou botpijn/gewrichtspijn aan beide kanten verwachten en niet aan één kant en op een specifieke plek. Dus dan maak je je wel zorgen en komt de angst naar boven. Als je geen klachten of pijn hebt, dan kun je zoiets van je afzetten. De angst voor uitzaaiingen of terugkeer van de ziekte is altijd aanwezig en dat zal de rest van je leven zo blijven, tenminste de komende 10 jaar. Normaal is daar wel redelijk goed mee om te gaan. En als het je leven beheerst, kun je daar hulp bij zoeken.

Rhiannon Ik kom ook meestal met spulletjes thuis voor onze meid en nooit voor mezelf. Dus ik heb een kledingkast met weinig leuks erin. Kruidvat heeft inderdaad leuke spulletjes zo nu en dan. Ik moet elke week even kijken wat er nieuw in het assortiment is. Hier ook lid van de bieb, elke avond voordat ik ga slapen moet ik lezen. Dan Brown vind ik leuk, maar ik lees ook veel chicklit.

Ineke Balen dat je ongikrampen hebt, ik kan me voorstellen dat je positieve gevoel dan verdwijnt. Ik hoop nog steeds dat het goede voortekenen zijn. Je zit nu een dag of 10 na de punctie en een week na de terugplaatsing? Wanneer ga je testen? In principe zou je het twee weken na de punctie kunnen proberen, dan mogen velen al testen.

Ooooh Jippie en dan hebben jullie ook nog een meid…al die kleren daarvoor…argh teveel leuks en te weinig tijd om het allemaal aan te trekken voor ze eruit zijn gegroeit 8) :mrgreen:

Maareuh mss een rare opmerking ik voel natuurlijk niet wat jij voelt. Kan het zijn dat juist je geopereerde kant gevoeliger is? Dat je wel wat gewrichtspijn krijgt maar die kant er dus wat heftiger op reageert? Opereren is altijd een ‘aanslag’ op je lijf in alle opzichten maar de kant waar ze ‘snijden’ krijgt een extra opdonder. Nu ja spanning brengt het iig met zich mee logischerwijs.

Ik ga zo ook even een boekje pakken en een stukje lezen voor het slapengaan. Trusten! :-*

Rhiannon Ik heb daar ook aan gedacht, wat jij schrijft. Tijdens de operatie is er flink op die ribben gedrukt, zenuwen zijn doorgesneden, de huid van de onderste helft van mijn borst is heel strak omhooggetrokken, lichamelijk gezien was het een zware operatie, daarna alle chemokuren er nog eens overheen en nu de hormoontherapie. Het kan inderdaad best zo zijn dat de linkerkant gewoon kwetsbaarder en gevoeliger is en daardoor heftiger reageert dan de rechterkant. Ik denk dat je het inderdaad in die hoek moet zoeken, maar dat wil je natuurlijk wel zeker weten en bevestigd zien. Lief dat je zo meedenkt! :-*