IVF/ICSI deel 14

Ineke: Ik ben nog niet zo thuis in wat goed is en niet. Vandaar dat ik niet op je gereageerd heb. Weet echt niet wanneer een oogst goed is/hoeveel cellig enzo. Sorry ervoor :oops: :oops: :oops:

Wel hoop ik dat het goed gaat en je over 9 maanden een wonder in handen hebt :pray: :pray: :pray:

Knuffeltje: Hoe voel jij je? Je Zit nu denk ik op een wolk te genieten. :inlove:

Hier ook alles goed. Weinig KOK tijd gehad. Verleden week een vrijgezelle feest gehad. Was erg gezellig, maar wel moeilijk om dan een dieet vol te houden maar het is me gelukt. Ik heb die dag maar 1 ding gezondigt (een wijntje)

Toen de hele week gewerkt en vrijdag een bruiloft gehad. Weer heb ik me goed aan de lijn gehouden.

Oww ja. Sinds verleden week zit mijn grote/kleine (ben in ontkenning dat ie groot word :roll: ) man op zwemles en ben ik bezig met zijn verjaardag voor te bereiden.

ineke

wij hadden ook een embryo die een kans maakte om in te vriezen. Helaas is deze niet verder gaan delen waardoor wij ook bang waren dat die teruggeplaatst zijn ook zouden stoppen. Maar je ziet het. Wij zijn ook zwanger. Hou de moed erin en denk maar zou. het heeft geen beter plaats dan bij jou. veel succes en hopelijk kom je snel naast me zitten op die andere bank :smiley:

Hier gaat het op zich goed. we zijn helemaal in de wolken en hebben erg veel moeite mee om ons stil te houden.

gisteren was ik jarig en hebben veel visite gehad. Ik heb met opzet een wijdere truitje aangedaan omdat mijn buik nu al aardig is opgezet.( kan mijn eigen broeken al niet meer aan :oops: ) en was de hele avond misselijk…gelukkig kan ik het nog even verbloemen maar zal niet lang duren.

liefs knuffeltje

Jullie zijn lief!!

Ha, knuffeltje. Lekker zeg zo’n geheimpje tussen jullie 2-en. Zo bijzonder. Maar het vertellen is ook zo leuk! Waarom zou je je stil houden?

Jannigje, geeft niet joh. Nu weet jij ook precies hoe dat in zijn werk gaat!

Ik heb al wat klachtjes natuurlijk maar weet dat dit door de progesteron kan komen! (balen is dat!). Maar we gaan vol vertrouwen deze 2 weken door! En daarna in ieder geval lekker vakantie vieren. Dat scheelt een stuk te weten dat we dat in het vooruitzicht hebben.

Rhi, lekker bbq gehad? Hier had ik er zin in maar na 2 happen vlees stond het me tegen…Hadden zus en zwager met hun 3 kleintjes op bezoek. Zo leuk om ze met gietertjes rond te zien lopen. Water uit de regenton, plantjes water geven…zo stel ik me het ook voor.

Oh ja, ga nu zwangerschapstesten bestellen. Mannetje had ze zo goed voor me verstopt dat hij nu zelf ook niet meer weet waar :lol: :lol: :lol:

wij willen het graag nog even stil houden omdat mijn moeder iemand is die veel stress kan opleveren voor mij en haar overal druk om kan maken. aangezien dat we de 3 maand nog niet voorbij zijn en stress niet goed is voor de kleine/ kleintjes houden we het liever nog even stil. Als je na gaat dat mijn broer de uitgerekende datum al heeft verzwegen voor haar dan weet je wel voldoende… Had het liever ook anders gezien dat ze blij voor ons kon zijn en verder er van zou genieten maar helaas zit dat er niet in.

verder wou ik iedereen bedanken voor alle felicitaties… het valt voor sommigen niet mee om blij te zijn voor een ander.thnx

liefs knuffeltje

ps iedereen een leuk weekend gehad???

Wat jammer zeg dat dat zoveel spanning op zal leveren! Laat ze je nu dan wel met rust of weet ze ook niet dat jullie ivf hebben gedaan?

Weekend hier wel oke, gisteren de hele dag visite, lekker buiten. Vandaag hier erg veel wind helaas dus naar buiten is niet echt prettig nu.

Morgen gewoon weer aan het werk.

Eerst 's ochtends nog naar de oncoloog voor controle.

Ineke Hoe is het bij de oncoloog gegaan? Ziet alles er goed en rustig uit? Kun je de dagen een beetje om krijgen?

Knuffeltje Wat vreselijk verdrietig dat je moeder niet blij voor jullie kan zijn en zoveel stress oplevert. Je moet doen wat voor jullie het beste is, dat is het enige wat telt! Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Jannigje Goed van je dat je niet teveel gezondigd hebt! Dat blijft toch moeilijk op een bruiloft of een feest.

Hoeveel ben je inmiddels afgevallen? Hoe gaat het met het zwemmen van Stein en wanneer is hij jarig?

Rennic & Maya Hoe gaat het met jullie? Ik denk aan jullie, meiden! :hug:

Natascha Zijn jullie inmiddels weer helemaal opgeknapt? Heb je deze week het intakegesprek of volgende week pas? Hopelijk krijg je dan ook een startdatum!

Rhiannon Leuke BBQ’s gehad?

Hoe is het met alle andere meiden?

Yeah, ik ben in een week 2 kg afgevallen! Ondanks de hormonen en het feit dat ik nog niet heel erg streng bezig ben. Ik wil met de vakantie 5 kg kwijt zijn, dat is over 3,5 week. Hopelijk gaat dat lukken.

Ik begin nu toch wel wat klachten te krijgen door de hormoontherapie. Ik heb pijn in mijn ribben aan de linkerkant, waar ik ook geopereerd ben. Ik moet zeggen dat ik dat wel eng vind, je denkt toch meteen weer aan uitzaaiingen. Maar even in de gaten houden en anders laten nakijken. Al moet ik zeggen dat de rechterkant ook wat pijnlijk is. Verder last van mijn gewrichten, botten en spieren: elleboog, polsen, vingers, rug, nek. Qua opvliegers is het gelukkig te doen, een paar op een dag. Ik heb ze met Clomid veel erger gehad. En verder nog steeds extreem moe, maar dat kon volgens de huisarts minimaal een halfjaar aanhouden.

Vanmiddag moet ik een pasfoto laten maken van onze meid, voor haar identiteitskaart. Hopelijk gaat dat een beetje lukken, het komt zo precies met die eisen. Daarna een uitstrijkje laten maken voor het bevolkingsonderzoek. Het had twee jaar geleden al gemoeten, maar toen was ik net bevallen. Vorig jaar weer een oproep gehad, maar toen was ik opnieuw zwanger. Dus dan dit jaar maar.

Fijne dag allemaal!

He Jippie, drukke dag heb je!

kan me die angst heel goed voorstellen. Inderdaad anders gewoon even naar laten kijken.

Heb vanochtend ook nog even om een echo gevraagd. Alles zag er uit zoals het er uit moest zien. Geen rare dingen. Over 3 maanden hebben we een telefonsiche afspraak. Het ging hem er meer om of ik nog achterd de keus stond die we gemaakt hadden om toch nog een keer te besparen. Verder mag ik hem altijd bellen voor vragen of een praatje. (lief!).

Qua zwangerschap voelt het echt alsof het al duidelijk is van niet. Sinds gisteren ongi pijn en het gevoel ongesteld te worden. Ik weet dat dit 2 kanten op kan gaan maar je denkt je lichaam toch wel te kennen he, wat die voorbodes betreft. Voel me ook labiel en duf in mijn hoofd. Alle pms op een rijte. Geen misselijkheid, pijnlijke borsten of wat dan maar ook.

Zal wel lekker een wijntje worden bij de tent!

Ineke Als er een innesteling is, is dat op dag 3-5 na de terugplaatsing. En daar zit je nu wel op, toch? Zoiets kan wel ongikrampjes geven. PMS-kwalen kunnen door de Utrogestan komen. Toen ik zwanger was, begon de misselijkheid pas rond de testdatum en pijnlijke borsten heb ik beide keren nooit heel erg gehad. Het is nog te vroeg voor echte zwangerschapskwaaltjes, dat komt pas als je HCG gaat stijgen. Moed blijven houden, het kan nog alle kanten op! :hug:

Knuffeltje, Gefeliciteerd!!! Wat geweldig zeg! Jammer dat je moeder zo moeilijk doet. Die van mij kan er ook wat van. Je kan ze niet veranderen helaas, dus moet je er zelf mee leren omgaan. Ik snap dus wel dat je het nog even niet wilt vertellen…

Jippie, balen dat je nog steeds zo moe bent en zo’n last hebt van de hormoontherapie. Is het de bedoeling dat dat minder wordt of ga je hier de komende jaren nog last van hebben? :hug: Succes met de pasfoto! :wink:

Ineke, oef, je gevoel is heel herkenbaar. Niet panieken hoor! Je weet het gewoon niet met die progesteron. Doet rare dingen met je lichaam. In ieder geval veel sterkte! :hug: En ik duim lekker door :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hier gaat het wel, op en af en gelukkig steeds vaker op dan af. Vanochtend nog een lekker confronterend dingetje: ik was bij de apotheek om alle gebruikte naalden weg te brengen en pijnstillers op te halen die de gyn me heeft voorgeschreven voor mijn menstruatiepijn. Vraagt die assistente: kan de indicatie kinderwens weg? Dus ik zeg helemaal verbouwereerd ‘eh, ja’ en zat daarna huilend op de fiets naar huis. Kinderwens een indicatie??? Ik snap wel dat het zo in het systeem staat, maar het lijkt net alsof ik moest zeggen dat ik die wens niet meer had, terwijl het natuurlijk wel ietsje gevoeliger ligt… Nou ja. Vanmiddag heb ik toevallig een afspraak bij de tibetaanse arts. Kan ik lekker over mijn gevoelens kletsen, dus dat komt goed uit.

:-*

liefs maya

OH wat tactloos zeg!!! Tuurlijk raar je daardoor weer van slag!

Zo zat ik ook es in de wachtkamer bij de gyn en ging een verpleegkundige bij iemand zitten die ze kende uitgebreid babbelen over dat ze oma was en hoe fijn dat was etc. etc. En ze werkte dus zelf op de afdeling fertiliteit!!! Hoe onnozel. Zat paar keer op de wip om er wat van te zeggen maar heb het niet gedaan.

dank weer voor jullie opbeurend woorden, ben zo blij met jullie!!

zo nu weer snel aan het werk…hoor collega komen…

Maya Wat ontzettend tactloos! Logisch dat zoiets gevoelig ligt en dat je van streek raakte.

Hopelijk kun je het bij de tibetaanse arts lekker van je afpraten. Hele dikke knuffel & sterkte maar weer! :hug:

Jeetje wat maak ik een typfouten zie ik zeg! sorry…

ineke

Het zegt niets over hoe je nu voelt wat de uitkomst zal zijn. Het lichaam kan vreemd reageren op medicijnen en het is bij iedereen verschillend. Blijf positief. het kan nog alle kanten op.en wat jippie al zei. het kan innesteling zijn. ik duim voor je en hou alvast een plaatsje naast me vrij :slight_smile:

wat goed dat de echo positief was en inderdaad, wat aardig dat ie zo goed op je past. :slight_smile:

Mijn ouders weten ook niet dat we weer met ivf/icsi bezig zijn geweest(niemand behalve mijn schoonouders i.v.m oppas).

Maya

echt tactloos en behoorlijk pijnlijk. Logisch dat je van streek raakte. :hug:

jippie

wat goed dat je al 2 kg bent afgevallen. :thumbup: maar wat spijtig om te horen dat je weer klachten krijgt van de hormoontherapie. hopelijk ben je er snel van af. :hug:

liefs knuffeltje

@Jippie wrote:

Jannigje Goed van je dat je niet teveel gezondigd hebt! Dat blijft toch moeilijk op een bruiloft of een feest.

Hoeveel ben je inmiddels afgevallen? Hoe gaat het met het zwemmen van Stein en wanneer is hij jarig?

ik ben ondertussen al 7.2 kilo kwijt. Goed dat jij er ook 2 kwijt bent
Stein is vandaag weer naar zwemles geweest en volgens de badjuf doet hij het echt heel erg goed. Hij luisterd ook goed daar.
Hij word vrijdag alweer 5 jaar :shock:

Mag ik hier ook mijn kind showen. Doe het wel onder een spoiler

Zaklopen

Lekker toetje eten

Mok beschilderen

Mijn neefje Finley

Ook zo lief!!! Mag je zeker showen hoor!

En ook zoo goed van het afvallen!! Ik probeer al half jaar de 3kg die ik er na mijn 12 kg afgevallen te zijn weer bij heb gekregen eraf te krijgen maar het wil me maar niet lukken. Gelukkig komen er niet meer bij…

Overdag is het geen enkel probleem om gezond te eten maar die avonden blijven maar lastig.

Helpt ook niet echt dat mannetje ook van wat lekker houdt.

Zo, vandaag een late dienst. Ga zo es even lekker wat shoppen voor de vakantie. Slippertjes, t-shirtje etc. Heerlijk.

ohhhhh meiden sorry, ik heb helemaal geen mail meer gehad :oops: :oops: :oops:

Ben er nog hoor, hebben wel een heel druk, maar leuk weekend achter de rug, veel weggeweest met odin :inlove:

Odin is weer helemaal de oude :dance:

Ik zelf heb gelukkig geen buikgriep meer, maar na de buikgriep kreeg ik opeens allemaal aftes in mijn mond en had ik fikse keelpijn erbij…de aftes zijn inmiddels weer weg…en de keelpijn voel ik alleen nog bij gapen.

Ben eergisteren wel enorm lomp geweest, ik maakte een verkeerde beweging met mijn knie en nu zijn mijn kniebanden flink verrekt…de huisarts heeft er een drukverband opgedaan zodat ik iets beter kan lopen.

Maar verder gaat alles prima hoor :lol: :lol:

Morgen hebben wij het intakegesprek…ben benieuwd.

Knuffeltje gefeliciteerd meissie…wow wat een enorm goed nieuws zeg!!! :dance: :dance:

Jippie: wow al lekker iets afgevallen…goedzo meissie :thumbup:

Wel vervelend dat je klachten hebt…kan me goed voorstellen dat je iedere keer bang bent als je dingen gaat voelen…en als je t niet vertrouwt gewoon naar de Ha gaan hoor, beter 1x teveel dan 1x te weinig :hug:

Jannigje: wowwwwwwwww 7.2kilo :shock: wat ga jij lekker zeg :dance: :clap:

Ineke: hou je vast aan je positiviteit…wel moeilijk soms he :hug:

Ik kom morgen even wat uitgebreider reageren…ben net thuis van me werk en boodschapjes en ga nu koken.

fijne avond allemaal :-*

Suc6 morgen Natas!

Ow jaaa Knuffeltje je bent ook jarig geweest! :o Alsnog gefeli natuurlijk. Balen he dat het zo gaat met het zwanger zijn en je ma. Maar idd doen wat het beste is voor jullie (en haar) en dan maar dat geheimpje langer vasthouden samen. :-*

Sjips Jippie dat je toch best wat bijwerkingen hebt. Iig dus beter te doen dan de Clomid, maar blijft lastig want het maakt dat je er toch dagelijks aan denkt ondanks dat je dus een staafje hebt. Knap trouwens dat je dat zelf gaat zetten de volgende x! En toch al 2 kg eraf! Nog even en die 5 nogwat is je gelukt! :dance:

Euhm euhm…ow ja Jannigje kewl zeg jij gaat als een speer met afvallen! :shock:

Argh ik vergeet vast weer een pleur…oa Ineke, goed dat de controle goed was en fijn altijd zo’n lieve arts. Je kent me ik en kwaaltjes etc gene peil op te trekken dus bestellen die testen daar heb je ws meer aan. :wink: Hopelijk mag je ze allemaaaaaal uittesten omdat ze positief worden (pas maar op want echt ik wilde ze allemaal uit de winkel wel testen hihihi). 8)

Hier ook druk geweest ivm pinksteren. Vandaag even naar mijn ouders geweest. Heb een nicht die weer een zoontje heeft die 2 jaar ouder is dan Casper maar wel in dezelfde maand geboren. Die heeft weer een stapel kleding meegegeven. :inlove: Zulk leuk spul! En ze heeft ook weer speelgoed meegegeven. Kind weer helemaal happy hihi en papa en mama en opa en oma ook. Lekker wat dingetjes die nu al bestemd zijn voor de zak van de Sint. Dat beloofd iig genieten te worden. En zelf ook maar eens wat nieuws gekocht. Vögele had een leuke aanbieding met 30% korting op shirts en polo’s voor heren en dames. Dus manlief mocht 2 nieuwe polo’s voor deze zomer uitzoeken en ik heb tussen de afgeprijsde dingen een mooie nieuwe grijze broek gevonden en 2 shirts ook afgeprijst. Daar wordt een mens blij van. Maar het allermooiste nieuws van de dag is wel dat manlief weer een opdracht heeft! :mrgreen: :dance: Het begon best spannend te worden want hij zit al vanaf 1 april (ja slechte grap) thuis. En we hadden wel een klein buffertje kunnen opbouwen maar ja ook daar komt een keer een eind aan. Nu zit ie wel voor een baggertarief maar daar staat wel anderhalf jaar ‘zekerheid’ tegenover en een dijk van een opdracht qua niveau en dus wat hij gaat leren en op zijn CV kan zetten. Over anderhalf jaar is hopelijk het ergste van de recessie voorbij en kan hij voor een veel mooier tarief ook nog eens mooie opdrachten vinden. De opluchting is dus groot. :shifty:

Rhiannon Ik hoop eind juni 5 kg kwijt te zijn, maar daarna heb ik er nog 20 te gaan! Ik probeer het in stappen te bekijken, eind dit jaar wil ik 10-15 kg afgevallen zijn. Wat fijn dat je hub weer een opdracht heeft! Wat voor werk doet hij eigenlijk? En jullie zijn lekker wezen shoppen, lees ik. Dat doet een mens soms ook goed!

Natascha Jeetje, nu weer verrekte kniebanden… Brokkenpiloot! :-* Hoe lang moet het verband blijven zitten en hoe lang blijf je er last van houden? Suces met het intakegesprek morgen, hopelijk krijg je een startdatum!

Ineke Ben je geslaagd voor vakantiespulletjes? Hoe gaat het verder met je?

Morgen de eerste wachtweek om, toch? Heel veel sterkte met de laatste week, de duimen draaien hier!

Jannigje Wat een prachtige vent heb je! :inlove:

Wat goed dat je al ruim 7 kg afgevallen bent, je gaat als een speer! Hoeveel kilo wil je kwijt?