IVF/ICSI deel 14

Dank meiden!

Ik sla een beetje door in positief denken…ik zag enorm op tegen ivf en heb altijd gezegd dat het niet mijn ding is. Zo onnatuurlijk…

Maar hoe prachtig is de natuur dat wij onze kindjes in wording zo vanaf het aller eerste begin, de oorsprong mogen bewonderen? Het product van mijn mannetjes zaadje en mijn eitje?

Vrouwen die spontaan/gewoon zwanger worden krijgen dat never nooit te zien!

ha, zo nu even weer met de beetjes op de grond!

xx

Ineke, wat mooi inderdaad. Ik vond het ook een heel bijzonder gevoel.

Heel veel succes meis. Ik ga heel hard voor je duimen.

Knuffeltje, hoe is het met jouw??? Nog alles ok??

Angelbaby, wat heftig joh, en dan ook nog een tweeling! Petje af!!

Jippie, wat een ontzettende pech nu weer dat die chirurg er nu niet meer is. Hopelijk gaat zijn vervanger het net zo mooi en goed doen!

Ook hoop ik dat je niet zoveel last zult hebben van de hormoonstaafjes.

Ook voor jouw nogmaals…super meid!

Geniet van het mooie weer meiden!

Liefs Nicole

Ineke Super, zeg! Hopelijk blijft dit embryootje nog 38 weken plakken en groeit het uit tot een prachtige zoon of dochter!

Ik ben benieuwd of er nog cryo’s overbijven.

Maya & Rennic Dikke knuffel voor jullie! :hug:

Natascha Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Zijn jij en Odin inmiddels weer een beetje opgeknapt?

Als je de krampen blijft houden gewoon naar de huisarts gaan, hoor. Lijkt me geen pretje!

Knuffeltje Alles nog goed daar? Heel veel succes met testen morgen.

Ik hoop dat je met goed nieuws komt!

Alles goed met alle andere meiden?

Ik ben een beetje gesloopt, we zijn een dag naar de dierentuin geweest. Erg leuk, maar lichamelijk gezien wel zwaar. Dan merk je toch dat je er nog lang niet bent. Maar goed, we hebben wel genoten en daar gaat het om!

Ja, jippie, dat zal je veel energie gekost hebben. Maar wat hadden jullie een prachtige dag qua weer! Altijd extra fijn.

Hier vandaag een bruiloft, ook prachtig weer!

Knuffeltje, waar ben je? Al stiekem getest???

Maya en Rennic, dank voor jullie lieve woorden en dat jullie zo meeleven…zal ook zo dubbel voelen.

Raar hoor, dat het nu dan weer even om mij gaat qua duimen.

Nou, zal naar de kapper rijden, hopen dat ze het niet te gekapt maken…heb geen tijd daarna meer om zelf nog weer alles uit te wassen en opnieuw te doen!

xx

Ineke, wauw zeg!!! Ik duim voor je! :-*

ineke

wat superr om te horen dat je terug plaatsing hebt gehad. Nu maar hopen dat ze 38 weken blijven hangen :mrgreen: duim voor je

Hier gaat het superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik heb vanochtend getest ennnn zwanger

we zijn zo gelukkig en dat net voor mijn verjaardag. Kan me geen beter kado voorstellen :mrgreen:

we hebben op 8 juni onze eerste echo… spannend.

Knuffeltje: :dance: :dance: :dance: Super zeg! Gefeliciteerd!!!

Het leek ook wel al erg op zwangerschapskwalen hè :slight_smile: Helaas kan je er tot een positieve test nooit zeker van zijn. Nu dus wel! TOP! Op naar een mooie echo!

Ineke: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Knuffeltje Gefeliciteerd!

Ineke Veel plezier met de bruiloft vandaag!

Knuffeltje: gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance: Wat ontzettend fijn voor jullie!!

Wauw Knuffeltje! Gefeliciteerd meis! Idd en prachtig verjaarskado. :inlove:

Jippie als je iig een goeie chirurg treft dan komt het wat ‘gelijk zijn’ wel terecht. :thumbup:

Ineke je bent er ws al maar toch veel plezier vandaag.

Hier net klaar met BBQ-en. Gezellig samen met vrienden. Dat motiveert de kleine man ook tot goed eten. :mrgreen:

En zondag alweer de BBQ aan ivm pinksteren bij mijn ouders. Wat een straf :angel:

Jaaaaa, knuffeltje gefeliciteerd!!! Super zeg!!

Hier voel ik me iets minder positief. De 3 emmies die nog in de race waren voor het invriezen zijn allemaal niet doorgedeeld! Pfff. dus maak ik me natuurlijk zorgen over wat er in mijn buik gebeurd!

6 bevruchtingen…en zoveel afvallers! Nou ja, we wachten maar af.

Dit kan natuurlijk net die ene echt goede zijn!

BBQ! Heerlijk dat dat weer kan, hier ook in de planning voor vandaag of morgen.

:hug: …

en ondertussen draaien de duimen hier door voor je: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: !!!

Ineke: gewoon niet aan denken. (in ieder geval proberen ;)) Ze hebben de beste in je buik gestopt! Vergelijken heeft dus geen nut. Wij hebben ook nooit cryo’s gehad. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

He, jullie zijn lief. Weet je wat ik namelijk dacht. (ook zo fijn dat ze niet even uitleggen hoe/wat!). Dat ze helemaal gestopt zouden zijn met delen. Maar waarschijnlijk is het dus zo dat de kwaliteit niet goed genoeg was.

Begreep van jippie dat umcg nogal streng is qua invriezen en dat ze dus waarschijnlijk toppers hadden moeten zijn…

Ineke Ik snap je gevoel, want dat hadden wij precies zo. Eerder had je op de derde dag de terugplaatsing, de embryo’s waren dan wat verder met delen. Nu plaatsen ze op de tweede dag al terug en heb je embryo’s met hooguit 4-5 cellen. Op de derde dag bekijken ze of de overige embryo’s goed genoeg zijn om in te vriezen. Het UMCG heeft strenge eisen: een embryo moet minimaal 6-cellig zijn en mag geen fragmentatie hebben. Daarentegen is de kans op goed ontdooien 80% en gaan er daarbij weinig cryo’s verloren.

Wij hadden na de tweede ICSI ook een stuk of vier embryo’s die er perfect uit zagen en eventueel ingevroren konden worden. Uiteindelijk bleef daar maar eentje van over. Mijn gedachte was ook: Als deze gestopt zijn met delen, dan kan dat toch ook gebeuren met de embryo die een dag eerder teruggeplaatst is? Want daar heb je geen zicht op. Ik zou daarom liever hebben dat de terugplaatsing weer op de derde dag gebeurt, dan heb je meer zekerheid mbt de deling. Maar goed, helaas mag je daar zelf niet voor kiezen en doen ze het nu standaard op dag twee. En ook een embryo die al verder is met delen kan natuurlijk alsnog stoppen, dat weet je niet.

Maar goed, die in je lichaam kan natuurlijk een topper zijn! En de omstandigheden voor een verdere celdeling zijn in je lichaam beter dan in een schaaltje in een laboratorium. Daarom hebben ze de terugplaatsing een dag naar voren verschoven. Dus het zegt allemaal ook weer niks. Duimen dat deze nog 38 weken blijft plakken! :thumbup: :thumbdown:

Een embryo kan overigens wel stoppen met delen, dat is vaak een reden dat er niks ingevroren kan worden. Of de kwaliteit is inderdaad niet goed genoeg. Anders zou je dat nog even moeten navragen.

He, dank nogmaals voor je uitleg. Het embryootje dat is teruggeplaatst was

4-cellig. Ze zeide ook meteen dat er 1 teruggeplaatst zou worden. (ben 35 dus 2 was discussiepunt geweest bij mindere kwaliteit).

De andere 3 waren 2-3 cellig. kan me zo voorstellen dat ze inderdaad nog niet 6-cellig waren.

Voel me alweer stuk beter hoor, qua hoop houden.

Ik ben dan zo’n denker, haal van alles in mijn hoofd en kan het dan maar moeilijk los laten, allerlei theorieën etc.

Knuffeltje, ben je nog helemaal happy??

Hi Ineke,

In Utrecht zijn ze ook best streng. Wij hebben ook nooit cyro’s gehad helaas.

Dit is gewoon een toppertje joh! Ik duim heel hard voor je dat het goed mag gaan!

Knuffeltje, wat super dat je zwanger bent! gefeliciteerd!

Lekker gaan genieten hoor!

Liefs Nicole

Even kort

Knuffeltje : GEFELICITEERD!!! :dance: :dance: :dance:

In Nijmegen dus ook. Echt alleen topkwaliteit embryo’s worden ingevroren. Aan de ene kant ook wel fijn, dan weet je wel meteen waar je aan toe bent. Er zijn ook ziekenhuizen waar ze alles maar invriezen en dan met ontdooien er heel vaak geen terugplaatsing kan zijn omdat ze slecht blijken te zijn.

Nu lekker al je gedachten op dit toppertje zetten! Voel je maar lekker zwanger :wink: