IVF/ICSI deel 14

Bedoel inderdaad dat Herstel en Balans. Snap wel dat je het dan niet ziet zitten. Mijn tante heeft nagenoeg geen reistijd. Scheelt natuurlijk ook veel. Inderdaad dan nu lekker van jullie meid en elkaar genieten. Ook zeer belangrijk voor je herstel!

Ook nog vermoeid, pijn etc etc. Morgen weer naar de arbo-arts. Ze moeten op school natuurlijk ook weer weten waar ze aan toe zijn… Over 10 weken is het zomervakantie en er zal duidelijk moeten zijn of ik daarna voor de klas kan. (don’t think so :frowning: ) Baal er goed van. 18 maanden alweer!

Zo, daar ben ik weer! Nog even heerlijk geluncht en even naar de vrijbuiter geweest voor kampeerspullen. haha, niets naar bed!

Nou, de punctie viel me op zich wel tegen. Arts in opleiding die de boel ging ontsmetten en dat ging al met geweld gepaard! Daarna de punctie wat op het eind behoorlijk pijnlijk was.

Maar…..8 eitjes gevonden!! Zo mooi om het op het scherm te kunnen zien hoe het lab naar ze op zoek ging etc.

Voel me verder weer prima, geen last van de fentanyl, wel van mijn buik natuurlijk.

Jippie, balen he dat je energie nog ver te zoeken is, alsof je al niet genoeg hebt moeten doorstaan! Fijn dat je donderdag llekker dagje naar de zoo gaat!

Hoeraaaa 8 eitjes wat een mooie score! :mrgreen: :dance:

Jippie idd na je tweede operatie kun je ook altijd nog kijken. Daarna kun je echt vol voor herstel gaan en reconstructie zal er dan ook wel weer aanzitten toch? Dat neemt vast ook weer tijd in beslag.

Whow Angelbaby 18 maanden alweer. Kan me voorstellen dat dat alleen al energievreter is gewoonweg dat het nog niet top is of iig zo dat je weer zou kunnen werken. Hopelijk komt er snel een tijd dat je je weer beter voelt!

Wij zitten gedeeltelijk in Nijmegen zij doen ons labwerk. Maar de behandeling is in Apeldoorn. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat Nijmegen ons echt nog nooit het gevoel heeft gegeven dat we ‘maar’ transportIVF-ers zijn! Ze zijn super betrokken en vriendelijk. :thumbup: Maar had idd begrepen dat ze geen grote zomerstop doen, het is voor ons idd hopen dat ze niet teveel aanmeldingen krijgen.

ineke

geweldig nieuws he… 8 eitjes… superrrr

jippie

wat balen zeg, dat nog je energie nog steeds ver te zoeken is. Ik hoop dat je het snel terug gaat krijgen. Alvast veel plezier donderdag en geniet ervan.

Hier gaat het nog steeds goed. Nog steeds geen rode duivels te bekennen :mrgreen: kwa kwaaltjes gaat het wat op en af. Af en toe misselijk, steekjes in mijn zij en wat spierpijn onderin mijn buik en nog steeds die blauwe aders. Ik ben zelf wel aardig positief omdat het ook bijna dezelfde kwalen zijn als bij nick. verder ben ik ook snel moe en ben nu ook bekaf. Donderdag zou het 2 weken geleden zijn voor de punctie dus in principe zou ik al kunnen testen maar wacht gewoon op vrijdag dan is mijn mannetje ook thuis.

liefs knuffeltje

Knuffeltje Dat klinkt allemaal wel goed! Hopelijk vrijdag een mooie positieve test!

Heb je dan na het weekend ook nog een bloedonderzoek om de HCG-waarde te bepalen?

Rhiannon Het doel is om tegelijk met de preventieve amputatie meteen weer voor een borstreconstructie te gaan. Alleen het punt is dat de plastisch chirurg die me geopereerd heeft in april met pensioen is gegaan. Op de mammapoli werd er een opmerking gemaakt dat hij de enige was die meteen zo’n reconstructie met een definitieve prothese kon uitvoeren. Ik weet niet of het echt zo is, even navragen de volgende keer. Want ik wil wel meteen de reconstructie en ook meteen een definitieve prothese, anders ga je een lang traject in met een tijdelijke prothese die wekelijks bijgevuld moet worden en dan moet je daarna nog een keer onder het mes om een definitieve prothese te laten plaatsen. En daar zitten we natuurlijk niet op te wachten! Plus dat het zo gelijk mogelijk moet worden aan de andere borst, dus dan kun je ook het beste dezelfde methode gebruiken.

Ineke Zo hee, acht eicellen! Mooie score! Hopelijk donderdag goed nieuws wat betreft de bevruchting en het aantal embryo’s. Ben je na de punctie nog naar de Vrijbuiter geweest? Jeetje, had je geen last dan? Ik word altijd erg duizelig en misselijk van de morfine, met de pijn valt het vaak wel mee. Rustig aan, hoor!

Angelbaby Als ik dat programma hier in de buurt had kunnen doen, had ik me wel aangemeld. Maar helaas kan dat alleen in bepaalde ziekenhuizen of revalidatieklinieken. Nou ja, zelf onder begeleiding sporten kan ook. En psychische hulp kun je zoeken dmv maatschappelijk werk of je kunt ook daarvoor weer een speciaal programma volgen.

Jeetje, zit je alweer 18 maanden thuis? Dat is niet niks, zie je het allemaal nog een beetje zitten? Ik kan me voorstellen dat je je werk mist, je wereldje wordt wel erg klein zo. Ik hoop dat je het na de zomervakantie weer kan oppakken, ookal zou het maar voor een paar uurtjes per week zijn. Maar goed, het moet natuurlijk wel te doen zijn. Heb je veel pijn of is het te doen? Alles goed met R & R? Dikke knuf voor jou! :hug:

hey meiden…

Odin is gelukkig weer opgeknapt…hij kreeg ook nog eens een grote kies door dus ook daarvan heeft ie echt veel pijn gehad…was zo zielig om m zo te horen schreeuwen van de pijn.

Nog 2 kiezen en dan is zijn gebit compleet.

Ik ben vandaag weer gaan werken, maar 45min voor t einde hebben ze me naar huis gestuurd, ik had enorme buikkrampen en had wat verhoging, eenmaal thuis heb ik 2u geslapen op de bank totdat mijn mannen thuiskwamen.

Nu gaat t wel, ben met vlagen wat misselijk en soms wat krampen maar ze zijn nu houdbaar.

Angelbaby waarmee zit je thuis?? ik heb dat denk ik gemist.

Ik ben officieel sinds maart 2jaar ziek thuis, mijn werkgever moet een jaar extra loon doorbetalen omdat ze te weinig aan re-integratie gedaan hebben.

Nu loop ik sinds 4wk stage bij de Gemeente Maastricht dmv een omscholing…

Maar ik weet dus heel goed hoe vervelend het is om zolang ziek thuis te zitten…je wordt er op een gegeven moment echt goed naar van.

Ik had flinke bekkeninstabiliteit en das nooit meer helemaal goedgekomen…ik kan er nu mee omgaan, maar t houdt wel bepaalde beperkingen in.

Ik hoop voor jou dat het snel goed gaat met je :hug: :hug: :hug:

Jippie: ohhhhhhh nou ik hoop zo dat je voor April geholpen gaat worden en dan die arts krijgt…zou zoveel tijd en ellende voor je schelen als ze meteen alles in 1 keer doen he.

Vervelend dat je nog steeds naweeen hebt van de chemo, maar vergeet niet dat je een hoop troep in je lichaam gekregen hebt en dit heeft echt wel tijd nodig, maar goed op een gegeven moment ben je t wel zat en wil je je weer eens lekker fit voelen he…gaat goedkomen meissie :hug: :hug:

Knuffeltje :oeeeeeeee spannend :pray: :pray:

Ineke: wowwwwww 8 eitjes :dance: :dance: geweldig…en nu hopen dat ze allemaal mooi bevrucht zijn.

Ik zou t geweldig vinden om jou op dat wachtbankje te zien zitten :slight_smile:

Wel jammer dat je een prutser kreeg zeg :frowning:

Rhi: hopelijk geen zomerstop en niet veel aanmeldingen, je zou denken dat er weinig mensen zijn die zich nu aanmelden ivm de vakanties.

Wij gaan 25juni lekker een weekje naar Roompot in Zeeland.

Echter muts dat ik ben helemaal niet nagedacht over t feit dat ik dan met Ivf bezig ben…nou ja anders rij ik wel op en neer.

:-*

Ineke: super hoor! Nog 1 meer dan verwacht!!!

Knuffeltje: hoop dat je positieve gevoel ook een positieve test op gaat leveren vrijdag!!! Ik duim voor je "thumbup:

@Natascha1975 wrote:

Angelbaby waarmee zit je thuis?? ik heb dat denk ik gemist.

Ik ben officieel sinds maart 2jaar ziek thuis, mijn werkgever moet een jaar extra loon doorbetalen omdat ze te weinig aan re-integratie gedaan hebben.

Nu loop ik sinds 4wk stage bij de Gemeente Maastricht dmv een omscholing…

Maar ik weet dus heel goed hoe vervelend het is om zolang ziek thuis te zitten…je wordt er op een gegeven moment echt goed naar van.

Ik had flinke bekkeninstabiliteit en das nooit meer helemaal goedgekomen…ik kan er nu mee omgaan, maar t houdt wel bepaalde beperkingen in.

Ik hoop voor jou dat het snel goed gaat met je :hug: :hug: :hug:

Ik heb de ziekte van Bechterew. Dat is een vorm van reuma. De dag voor de punctie moest ik met mijn medicijnen stoppen en tijdens mijn zwangerschap mocht ik ook niets. Mijn reuma heeft dus 7 maanden vrijspel gehad. Ik zat dus vanaf dag 1 thuis en kon op het laatst echt niets meer zelf... Niet aankleden, in bad, soms zelfs gewoon gaan zitten of opstaan. Ik zat dan ook in een rolstoel en kleine stukjes met krukken. Sliep maximaal 1,5 uur, want dan kon ik niet meer blijven liggen. Niet echt een toptijd dus wat dat aangaat.

De bevalling zelf heeft ook niet echt meegeholpen. We waren met mijn gyn alles aan het uitzoeken over een keizersnede. Was al bij de anesthesist geweest en al. In mijn dossier stond er nog een vraagteken achter, omdat we dat dus nog vast af moesten spreken hoe dat zou gebeuren. De dienstdoende gyn vond dat ik natuurlijk ging bevallen :( Dat heeft dus ook nog een klap aan mijn lichaam gegeven.
Hier mijn complete verhaal van die dag: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=76353

Na de bevalling is het gebruikelijk dat je een terugval krijgt, dus de eerste maanden leek het best oké te gaan en in november kwam de terugval. Ben dus uit mijn verlof meteen weer de ziektewet ingegaan. Heb nu nog iedere dag pijn en ben eigenlijk altijd moe. Ben eigenlijk juf, maar dat lukt gewoon echt nog niet. (en niet sporten, een niet veel in huis, niet paardrijden...)

Ga nu op therapeutische basis 2 uur per week naar school. Beetje een ritme houden en mijn collega's wekelijks zien. Mag natuurlijk niet voor de klas, dus lesgeven heb ik sinds november 2008 ook niet meer gedaan... Pfff dus.

Jippie: het wordt wel steeds lastiger om nog te geloven dat het helemaal goed komt... Maar probeer er toch in te blijven geloven!

Natascha Die plastisch chirurg is afgelopen april met pensioen gegaan, dus hij kan sowieso de operatie niet doen. Dat is flink balen! Elke chirurg heeft zijn/haar eigen werkwijze, dus om het zo gelijk mogelijk te krijgen had hij het moeten doen. Maar goed, het is niet anders. Binnenkort maar even navragen hoe het zit.

Wat zielig voor Odin, zeg. Hopelijk gaat het met de andere kiezen beter! Denk je wel een beetje aan jezelf?! Goed uitzieken, hoor! Hopelijk gaat het nu beter met de krampen en ben je snel weer helemaal de oude. Leuk dat jullie een weekje weg gaan in juni. Hopelijk heb je de IVF dan al achter de rug en gaan jullie met z’n viertjes!

Angelbaby Een hele dikke knuffel voor jou, dat heb je wel verdiend! :hug:

Van mij ook voor iedereen een knuffel!

Vanochtend half uutje op mijn werk geweest en weer naar huis gegaan. Pijn in mijn rug, buik een beetje, dufjes etc. Lekker nog even op bed gelegen en pcm. geslikt. Nu gaat het weer wat beter. Doe het maar rustig aan vandaag. Mogelijk gisteren toch te actief geweest? :oops:

vanavond op kraamvisite. Schoonzus is gisteren bevallen van de 2e. Het is een meisje. Meisjes krijgen van ons altijd zo’n rieten kinderwagentje en de jongetjes zo’n plastic grote auto waar ze op kunnen zitten/rijden. (hopen dat wij die dan ook nog eens terug krijgen!).

Ineke De kans is inderdaad groot dat je gisteren iets te enthousiast bent geweest. Een punctie is wel een aanslag op je lichaam, hoor. Daar moet je niet te licht over denken, goed je rust nemen de komende dagen!

Grappig dat meiden in jullie familie een rieten kinderwagentje krijgen. Ik heb zelf ook zo’n kinderwagentje gekregen toen ik klein was, nu speelt Lianne er mee. Ik hoop dat jullie over een maand of 9 ook een kinderwagentje of een auto krijgen! :thumbup: :thumbdown: Ben je ook zenuwachtig voor morgen?

Het eerste hormoonstaafje is vanochtend door de huisarts geplaatst. Het wordt met een soort injectiespuit met een heeele dikke naald onder je huid in je buik geschoten. Even een gemeen prikje, voor de rest viel het mee. De volgende keer ga ik het zelf doen onder begeleiding van de huisarts en daarna hopelijk in mijn eentje. Dat is toch praktischer dan wanneer je elke vier weken naar de huisarts moet. En als je al ervaring hebt met jezelf injecteren is die drempel toch lager.

Mogguh dames.

Gisteren ben ik ziek thuis gebleven, had zo’n last van buikkrampen, en de nacht was ook nog eens behoorlijk K geweest omdat Odin niet wilde slapen.

Heb gisteren lekker rustig aan kunnen doen.

Ik hoop toch echt dat die krampen snel weg zijn, ben ze nu wel zat.

Morgen alweer een jaartje ouder…35 alweer, ik vind t helemaal niks.

Met 30 jaar had ik geen moeite, maar nu zie ik de 40 aankomen…jaja tis nog 5 jaar maar toch…de 40 vind ik vreselijk :oops:

Angelbaby: sjemig meissie wat heftig allemaal zeg, je hebt t echt behoorlijk zwaar gehad he.

Reuma is echt vreselijk, mijn moeder heeft Artritis en veel last, ik zelf heb Fibromyalgie die na de zwangerschap ook heviger werd, kan me dus wel iets voorstellen wat je geleden hebt.

Tis zo moeilijk dat je niet op een "normale"manier weer kunt functioneren he…wel goed dat je 2u naar school gaat, al is t maar om te sociolizen zodat je niet vast komt te zitten in je huisje en met je kindjes.

Hoe gaat t eigenlijk met de kindjes??

Veel sterkte met alles. :hug: :hug:

Jippie"ohhhhhhh sorry heb weer eens niet goed gelezen…hij is al weg :frowning:

He das echt balen…zou idd wel fijner zijn geweest als hij de operatie had kunnen doen…hopelijk heeft ie een kei van een vervanger.

De eerste staaf zit erin, ik hoop dat je weinig tot geen bijwerkingen zult hebben…lijkt me idd ook handiger om het op een gegeven moment zelf in te brengen.

Ineke: hoe was de kraamvisite? Kan idd best zijn dat je teveel gedaan hebt, heb je gisteren verder wel lekker rustig aan gedaan?

Hier nog 1 week te gaan tot de intake :dance:

Gefeliciteerd natascha!!! 35 is echt niet zo erg hoor. (ben ik ook namelijk!!).

Nou vanochtend eindelijk telefoon om 09:45uur. We mogen vanmiddag komen om 13:30uur!!! weet verder nog niet hoe/wat qua aantal enzo maar dat horen we dan wel.

Echt stressen hoor! pfff. maar goed nieuws dus voor nu!!!

jaaaa ineke wat een keigoed nieuws…morgen dus zeer zeker een TP :dance: :dance: :dance:

Hai,

Nee, vanmiddag gehad. Volgens onderzoek umcg is na 2 dagen beter?

4 -cellig embryo terug! Zo mooi weer gezien op het scherm.

In 1e instantie 6 van de 8 bevrucht, 2 daarvan hebben het niet gehaald. nog 3 embroyootjes van 2-3 cellen in de race om morgen ingevroren te worden.

Mogen we morgen weer voor bellen.

Wat bijzonder en wat voelt dat raar zeg!!

4 juni testen…pfff! Maar voor nu voel ik me even zwanger!

Ineke, lekker zwanger blijven voelen zou ik zeggen en dat vol houden ongeveer negen maanden lang!!! :wink: :mrgreen:

Héél veel succes en de duimen draaien hier: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :-*

Ow lezen is ook een kunst, :oops:

je had de tp vanmiddag wow lekker voor je zeg enne vasthouden dat gevoel hè xxx

foto…mooi he? 4 cellen aan het delen naar 8, 16, 32 etc!!!

Super Ineke!! Gefeliciteerd! Een aantal van de moeilijste stappen heb je achter de rug! :-* Nu op naar de laatste stappen, zwanger blijven en bevallen :wink:

Ineke, goed zeg! Lekker dat je het al op dag 2 teruggeplaatst hebt gekregen. Dan heb je het tenminste lekker bij je zelf. En 4-cellig is prima op de tweede dag. Geniet ervan als het lukt en veel succes de komende weken! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

liefs maya

Ineke: :dance: super zeg, houd dat gevoel vast!!!

Wij hebben bij de laatste IVF een paar gesprekken met de maatschappelijk werkster gehad die bij de afdeling hoorde en volgens haar is het zeer belangrijk om zo positief te denken. Dus volgens haar doe je het super om je een beetje zwanger te voelen :slight_smile: ik heb daar toen echt veel aan gehad, We zeiden echt iedere avond tegen elkaar: ik hoop dat ik zwanger BLIJF! En het was zo :slight_smile:

Knuffeltje: ben zo benieuwd hoe het met je gaat!!! Spannende dag morgen, hoop op 2 prachtige strepen :thumbup: :thumbup: :thumbup: