IVF/ICSI deel 14

Super nieuws Ineke, op naar dinsdag!!!

Wat heerlijk dit

Wij hebben 2 juni afspraak in Enschede en gaan de terugplaatsing doen in Zwolle. Het wachten duurt allemaal zo lang. Wel spannend om alles weer te lezen. Sorry, soms heb je er ook helemaal geen trek in, dan is het zo moeilijk. Ook om alles te lezen. Maar toch mooi om te horen, als er weer wat zwanger zijn. Iedereen in de wachtweken succes, ik hoop het zo voor jullie!

Yesss Ineke! Weer een stapje verder! :thumbup: :dance: Op naar een aantal mooie bevruchtingen en een TP meis!

Fieke ook succes, 2 juni dus het gesprek voor jullie. Wachten duurt altijd lang idd. En het went eigenlijk nooit.

@Rhiannon wrote:

Jannigje al 2 kilo eraf! Enneuh SAS dagjes mogen ook toch? :wink:

.

Uhhh Rhi er is al ruim 4 kilo af :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

MEerdere dames vreogen hier hoe ik dat doe.

Ik volg niet echt een dieet maar ik heb wel mijn voedingspatroon veranderd.

Ik eet nu om 7.30 uur 3 craccottes met slank producten (slankie enzo)

10.45 uur een stukje fruit

Om 13.30 uur een boterham en een cracotte weer met slank produkten

Om 16 uur stukje komkommer of aardbeien

om 19 uur beetje aardappelen (1 schep) en veel groente (voor mijn doen veel want ik ben geen groente eter) en ik doe er kipfilet van de grill bij of een stuk gestoomde witvis.

En daarna helemaal niets meer.

Ik drink groene thee citroen en water. (heel veel water)

Gister had ik een SAS dag. Had een vrijgezellefeest en daar heb ik met eten wel opgelet maar ik heb wel 2 wijntjes op. In wijn zitten veel calorieen dus daar heb ik echt een uitzondering voor gemaakt.

Ineke: spannend zeg. Echt weer een stap verder :dance: :dance: :pray:

Ik zag ook foto’s van O.din voorbij komen. :inlove: :inlove: :inlove:

Rhi: welkom terug meis. :-

Goed bezig hoor Jannigje! Klinkt veel mensen tegenstrijdig in de oren maar vaak helpt het vaak goed om juist meerdere keren per dag te eten ipv 3 x. Houdt je suikerspiegel op peil en zo blijf je je goed voelen. Jij gaat er komen meis in augustus gelooft de gyn zijn oren niet. :mrgreen:

Ooooh helemaal er bijin geschoten! Odin 2 jaar!! :inlove: Wat een ontzettend mooi ventje Natas! Kan me voorstellen dat je er nog wel zo 1 zou willen, wat zeg ik doe maar 2 of zo :lol: Gefeliciteerd!

Rhiannon Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! Dus wel voor herhaling vatbaar ondanks het slechte weer? Kon Casper een beetje slapen in de caravan?

Jannigje Ik zie dat je weinig brood eet en ook geen pasta of rijst? Is dat bewust om het aantal koolhydraten te verminderen of at je dat anders ook niet veel? Ik ga dinsdag beginnen met afvallen. Zo geen zin in, maar ik heb geen keus. De kilo’s moeten er af vanwege mijn gezondheid! Zet 'em op, meid!

Fieke Wachten duurt inderdaad lang. Hopelijk mogen jullie snel na het intakegesprek beginnen!

Natascha Wat een knappe vent is Odin! :inlove:

Ineke Super dat de punctie eindelijk gepland kan worden. Zeven follikels is een mooi aantal!

Hopelijk zeven mooie eicellen en zeven prachtige embryo’s!

Rennic Een hele dikke knuffel voor jou! Logisch dat je zo nu en dan slechte dagen hebt.

Lekker aan toegeven, dat lucht op! :hug:

Knuffeltje Hoe gaat het nu met je? Nog steeds zo misselijk? Bij mij begon de misselijkheid pas toen ik zo’n twee weken na de punctie zat, enkele dagen voor de testdatum. Ik hoop dat het bij jou een goed teken is en niet door de bolletjes komt. Nog even volhouden!

Dat zou super zijn Jippie!

Hoe is het met jou?

Hier even wakker blijven tot 00:15uur voor de pregnyl. Mannetje zit keurig aan de cola, haha. knijpt hem waarschijnlijk een beetje. Drinkt in het weekend graag een biertje.

Wel fijn hoor nog maar 1x spuiten.

Sorry dat ik zo ego ben de laatste dagen. Vind het zoo spannend toch wel en het valt me ook wel tegen. Op zich niet die hormonen maar de stress er om heen. Wordt dan zo met mijzelf geconfronteerd dat ik zelf de controle wil hebben. Alsof ik ook al ivf-arts ben en weet wat de juiste dosering etc. moet zijn…zat gisteren nog te twijfelen of ik niet stiekem wat meer zou spuiten. Gelukkig durfde ik niet! :naughty: :naughty:

@Jippie wrote:

Jannigje Ik zie dat je weinig brood eet en ook geen pasta of rijst? Is dat bewust om het aantal koolhydraten te verminderen of at je dat anders ook niet veel? Ik ga dinsdag beginnen met afvallen. Zo geen zin in, maar ik heb geen keus. De kilo’s moeten er af vanwege mijn gezondheid! Zet 'em op, meid!

!

even om jou antwoord te geven.

Ik at normaal smorgen 2 boterhammen en smiddags 3 dus dat heb ik bewust gedaan.

Pasta lust ik niet dus dat is mooi.

Aardappelen (en soms ook rijst) neem ik bewust iets minder. dat zet veel aan.

Zo nu ga ik opschieten want Stein gaat vandaag weer naar school :dance: :dance: :dance:

MogguhDames

ik ben er nog hoor maar lig plat door buikgriep

odin begint nu na 1week ziek te zijn geweest weer wat op te knappen

dank jullie wel wat betreft de leuke reacties op odin

idd rhi daar wil ik er nog wel ene van hihi

Xxx

fieke

ik hoop dat je snel mag beginnen met de behandeling want inderdaad: wachten duurt lang. Alvast veel succes

Ineke

wat goed om te horen dat je morgen de punctie hebt. superr. ik las dat er ook nog een mooie aantal follikels er klaar voor zijn. Ik wens je al vast veel succes voor morgen en hoop voor je dat er een mooi aantal embryo’ s uit voort zullen komen. :thumbup:

natascha

Wat vervelend dat je nu ook geveld bent door de griep. veel beterschap meid. hoop dat je gauw weer beter voelt.

hier gaat alles zo zijn gangentje. De ene x ben ik erg misselijk en de andere dag juist weer niet. Mijn mannetje is erg positief. Die vind dat ik verander en heeft het idee dat mijn borsten zijn gegroeid of in ieder geval voller zijn geworden. Wel zie ik mijn aders iets duidelijker en heb zo af en toe kramp/spierpijn. Ben benieuwd. ben blij dat deze dag om zou zijn. dan ben ik in ieder geval verder dan de vorige x gekomen en heb ik er vertrouwen in.(ben toen de dinsdag ongi geworden en zou die zaterdags pas kunnen testen, nu mag ik vrijdag testen en zou dan vandaag ongi kunnen worden???) We zullen zien hoe het zal gaan. ben in ieder geval wel iets positiever aan het worden elke dag die verstrijkt…

liefs knuffeltje

Hoe laat ben je morgen aan de beurt Ineke? Dan zet ik de duimen even extra in. Succes iig alvast en geniet van je dagje zonder spuiten :-

Knuffeltje spannend meis! En mannen zijn wat rationeler voelen ook niet wat er door ons lijf giert dus ik hoop dat hij het helemaal goed heeft! :pray:

Natas beterschap ook voor Odin :-

Hoi meiden!

Morgen om 12:15uur staat het gepland! Lekker vrij genomen en voor donderdag ook alvast, goed of slecht nieuws, hoofd zal dan niet staan naar werken!

Was vandaag echt wat hyper, collega’s vonden het wel grappig. Nu is de rust weer wat terug.

Knuffeltje fijn dat je je wat positiever voelt, hopelijk is dat ook een goed voorgevoel!

Suc6 met het lijnen meiden! Kunnen jullie hier elkaar ook wat steunen daarin. Ik ga voorlopig voor zo’n heerlijke positiebroek met veel elastiek! (schrijf ik dapper maar durf daar echt nog niet van uit te gaan!(

Ineke Heel veel succes met de punctie morgen! :thumbup: :thumbdown:

Knuffeltje Spannend! In principe kun je vanaf 10 dagen na de punctie ongesteld worden, al kan de Utrogestan het tegenhouden.

Vrijdag zit je twee weken na de terugplaatsing? Ik hoop dat je goede gevoel erover klopt!

Natascha Bah, vervelend dat je ziek bent! Hopelijk knap je snel weer een beetje op, beterschap!

Even snel een :pray: voor Ineke!

Knuffeltje hoe lang moet je nog wachten op een test? Ook :pray: uiteraard!

Jippie hoe gaat je herstel meis? Voel je je al wat beter en wat meer energie? :-*

Natas ook beter? En Odin?

Hier nog aan het wachten op het nagesprek. Dus zit weer in de pauzestand. Als het weer nu ietsjes beter werd ging de tijd vast ook sneller… :shifty:

Ineke Ik ben erg benieuwd hoe je punctie is gegaan. Hopelijk een mooie score!

Rhiannon Wanneer hebben jullie het evaluatiegesprek? Was er nou wel of niet een zomerstop in jullie ziekenhuis?

Ik hoop dat je snel weer van start mag en niet tot augustus hoeft te wachten.

Knuffeltje Alles nog goed daar?

Hier gaat het nog niet zo heel erg super. Je verwacht dat je na een week of drie wel hersteld bent, omdat er nu geen nieuwe chemo overheen kwam. Maar dat valt dus even tegen. Nog steeds ontzettend moe, geen energie. Eventjes naar de supermarkt of iets anders doen en je bent alweer gesloopt. Maar goed… ik heb ook geen zin om dan maar op de bank te zitten, dat schiet ook niet op. Donderdag gaan we een dagje naar de dierentuin, erg veel zin in!

Morgen ga ik met de hormoontherapie starten. Ik krijg elke vier weken een staafje in mijn buik geplaatst, wat hormonen afscheidt. Daarbij moet ik dagelijks pillen nemen. Ik ben benieuwd. Mijn hormoonwaardes zijn nu ook al erg laag door de chemo, dus ik heb zo nu en dan last van opvliegers, nachtelijke zweetaanvallen en niet kunnen slapen. Hopelijk wordt dit niet veel erger door de medicijnen. Afwachten maar.

Is ook bagger meis. Maar aan de andere kant je hebt wel 6 kuren door je lijf gehad, dat zal ws niet gelijk eruit gaan toch? :-* Wel super dat je toch dingen onderneemt! Mag je trouwens straks wel bv van die pilletjes gebruiken (ala Imea) om wat van je klachten te verminderen door de overgang?

Hoop met je mee dat het mee gaat vallen! :thumbup:

De chemo heeft inderdaad nog lang effect op je lichaam, de moeheid en het gebrek aan energie kunnen maanden of zelfs jaren duren. :roll:

Ik weet niet precies wat je mag nemen om de bijwerkingen te verminderen. Niet veel, denk ik. Want over het algemeen gebruik je dan weer tegenhormonen en dat is niet de bedoeling. Homeopatische middelen mogen misschien wel. Eerst maar eens afwachten hoe ik ga reageren. De medicijnen kunnen altijd aangepast of veranderd worden, dat wordt goed in de gaten gehouden.

Oef ik hoop dat je relatief jeugdige leeftijd je gaat helpen daarbij! Geen jaaaren vermoeidheid. En idd ik dacht ook aan homeopatisch imea is dat geloof ik ook. Wel fijn dat ze je zo goed blijven monitoren. Ws zullen ze ook wel met zo min mogelijk hormonen een zo goed mogelijk effect willen.

Jippie: ik weet niet of het bij jullie in het ziekenhuis ook zo is, maar mijn tante gaat naar een speciaal sportgroepje, van allemaal herstellende vrouwen. Zij merkt echt dat haar energie beter wordt. Misschien iets voor jou???

Geef jezelf wel de tijd hè. Natuurlijk wel er op uit gaan, want van dat soort dingen die energie kosten, krijg je meestal meer energie terug. (hoewel je dat niet altijd meteen merkt :wink: )

Ineke: spannend!!! Ben erg benieuwd naar je punctie.

Knuffeltje: hoe gaat het? Voel je nog zoveel kwaaltjes?

Rhiannon: jullie zitten bij het Radboud toch? Die hebben geen zomerstop. Ze nemen meestal wel iets minder stellen aan voor die maanden, maar ons legden ze uit, dat er 's zomers ook gewoon minder mensen zich aanmelden, dus dat dat eigenlijk bijna altijd gaat zonder dat ze stellen teleur moeten stellen. (wij hebben toen ook expres de zomer over geslagen om even tijd voor ons zelf te hebben.)

Angelbaby Jij bedoelt het programma Herstel & Balans, wat speciaal voor (ex) kankerpatienten is. Het is gedeeltelijk sport en gedeeltelijk groepstherapie. In ons ziekenhuis is dat inderdaad ook mogelijk. Alleen moet je dan drie keer per week daar naar toe, ongeveer 3-4 maanden lang.

Op dit moment zie ik dat eigenlijk niet zo zitten. Al die ziekenhuisbezoeken staan me zo enorm tegen en qua reistijd ben ik dan elke keer een heel dagdeel kwijt. Het enige waar ik op dit moment aan toe ben, is eventjes rust. Eindelijk weer wat tijd besteden aan onze meid en elkaar en niet meer constant op en neer Leeuwarden moeten. Over een maand of vier-vijf staat me natuurlijk nog een operatie te wachten, dus de tussenliggende tijd wil ik het in dat opzicht even rustig aandoen. Ik wil wel graag gaan zwemmen en op de sportschool onder begeleiding 1x per week gaan bewegen en het op die manier weer opbouwen. Maar dat zijn dingen die ik hier in de buurt kan doen op tijden die ons wat beter uitkomen, dus dat is wat praktischer.

Hoe is het met jou dan?