IVF/ICSI deel 14

Jippie: fijn dat je nog niet hoeft te kiezen, maar ik kan me wel goed voorstellen dat jullie er wel al over nadenken. Jullie gingen tenslotte al voor een tweede, dat zet je niet zomaar uit je hoofd. Gelukkig maar dat jullie nog jong genoeg zijn, dat je ook echt de tijd hebt om er over na te denken. :hug:

Ineke: klinkt goed hoor. Dat slijm is normaal. Vond het al beginnen met de progestanbolletjes altijd het meest vreemd. Daar begin je na de punctie mee, en dan beginnen dus de zwangerschapskwaaltjes. Al 2 dagen voordat je je embryo terug krijgt. Ik kreeg er pijnlijke borsten van. Wat noemden ze bij de meting “groot genoeg”? Ze kunnen echt heel goed plannen hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ze kunnen er zelfs voor kiezen om er bewust 1 te groot en eventueel onbruikbaar te laten worden, om zo de volgende groep groot genoeg te laten worden. Ze kunnen wat dat betreft al zoveel… Jammer dat ze nog steeds niets met de innesteling kunnen…

Natascha: gefeliciteerd met jullie kleine grote man. 2 alweer zeg!

Jannigje: dat klinkt zo bekend. De ene dag werd ik echt wakker en bedacht weer watvoor babykamer we wilden en namen etc. De dag erna werd ik wakker en was alleen maar sip omdat het toch nooit zou gaan lukken. Wij hebben de 3e ivf ook bewust in november gedaan, zodat ik dan in januari nog over kon stappen van verzekering om nog een poging vergoed te krijgen. Die 3e ging toch niet lukken… Gelukkig zaten we fout met die gedachte en kregen we het mooiste kerstcadeau ooit. (had mijn echo waarop we dus hartjes zagen op 24 december)

Het is ook zo’n definitief iets hè, je weet gewoon dat je 3 kansen hebt en dan is het klaar… Niet meer dan logisch dat je daar over nadenkt. Wij dachten ook al een beetje over wat we zouden doen als het die 3e keer ook niet zou lukken. (en de 4e en 5e poging) Toch kan je dat niet echt, want je blijft hopen.

Knuffeltje: hoe voel je je? Houd je het vol? Ik vond de 1e week altijd goed te doen… maar die 2e… vreselijk! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Maya: fijn dat jullie bij je psycholoog terecht kunnen. Hoop dat jullie er samen uit komen. Het is inderdaad een rouwproces en volgens mij nog een echt zwaar ook. :hug:

Rennic: :hug:

Purpled: balen van je blessure! :-* Beterschap hiermee.

Pff. moeilijke keus zal dat zijn jippie…ik denk dat ik het ook niet aan zou durven. Maar je doet dan natuurlijk hoe je je dan voelt enzo.

Jammer dat je nu ook weer moet wachten op duidelijkheid omtrent de operatie, lijkt me toch duidelijk dat dat door moet gaan.

Hoe voel je je verder? Qua vertrouwen in je lijf enzo? En psychisch? Kan me zo voorstellen (en weet het ook wel een beetje) dat wanneer alle gedoe rondom ziekenhuis enzo even over is je gaat beseffen wat er aan de hand is (geweest!).

Knuffeltje, hoop binnenkort nog even bij je te komen zitten op het beroemde wachtbankje! Wat heb ik daar toch wel naar uit gezien maar wanneer ik er straks op zit… zo fijn dat we de vakantie in het vooruitzicht hebben om naar toe te leven!

Fijne dag allen, helaas nog steeds geen prachtig weer…

oh ja, groot genoeg was dacht ik 18-20mm. zat zelf natuurlijk mee te kijken en zag ook metingen van 15 of 16…daarna ging ze met een rekenmachine aan de slag. Zal wel kloppen allemaal…haha

ze komen natuurlijk in de verdrukking en dan krijg je andere vormen natuurlijk en lijken ze misschien aan de ene kant groter en aan de andere kant kleiner, dan is het even rekenen.

In ieder geval telde ze er 13…inc. de kleintjes.

Even ego als het mag :oops:

ben in 9 dagen tijd al 4 kilo wijt :shock: :shock: :shock:

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Zo en nu ga ik alles terug lezen en reageren

ineke

zo te horen lig je inderdaad mooi op schema. Hopelijk groeien er nog een paar door en krijg je morgen wellicht te horen wanneer je de punctie zult krijgen of maandag. spannend allemaal. zou zo fijn zijn dat je nog even gezellig naast me komt zitten op het wacht bankje.

Jippie

kan me indenken dat het allemaal niet zo gemakkelijk is voor je. Al die keuzes en opties. Je wilt het beste doen maar moelijk is het wel. Gelukkig heb je 7 cryo’ s in de vriezer liggen die op je kunnen wachten en heb je leeftijd mee.Hopelijk krijg je snel meer duidelijk over je operatie :hug:

Het valt me tegen die wachtweken. ben pas morgen op de helft maar vind de dagen nu al lang duren.zal ook wel komen dat je op laatst zo nieuwsgierig bent naar de uitslag en door al die kwaaltjes( heb s’ avonds vlagen misselijk: had ik ook bij nick:, nog steeds spierpijn onderin, eet andere dingen,en een opgezette buik. kan bijna mijn eigen broeken al niet meer aan :roll: ) verlang je ook wel naar duidelijkheid.maar goed. nog eventjes geduld want ik pas op de 21e testen en wellicht als het weer wat mooi is en ik lekker weer naar buiten kan met kleine man vliegen ze om.

liefs knuffeltje

Knuffeltje: de wachtweken lijken mij ook echt het ergst. Vooral door de kwalen lijkt mij. Veel succes nog met wachten en ik hoop de 21ste op positief nieuws van jou kant :pray: :pray: :pray:

als ik dat uit kan houden :roll:

Die kwalen zijn inderdaad echt vreselijk. Als je nou zeker wist waar ze door kwamen, maar helaas, lang leven alle hormonen… Hoop voor je dat je volgende week positief mag testen!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jannigje: :clap: (gaat wel heel snel!)

Knuffeltje Balen dat je nog zo lang moet wachten totdat je mag testen. En de moeilijkste week breekt aan. Hopelijk duiden de kwaaltjes op een zwangerschap! Sterkte met de laatste wachtweek!

Jannigje Goed, zeg! :clap: Mag ik vragen op welke manier je bezig bent met afvallen? Doe je een speciaal dieet, sport je erbij? Ik ga zelf na het weekend beginnen, ik wil 25 kg afvallen in totaal. Een streng dieet is voor mij geen optie ivm mijn gezondheid en intensief sporten erbij gaat ook niet, omdat ik natuurlijk totaal geen enkele kracht en conditie meer heb door de chemo’s. Dus ik weet niet of mijn doel haalbaar is, ik ga het in stapjes proberen en wil graag begeleiding van een dietiste en bij het sporten. Een bijwerking van de hormoontherapie is dat je meer eetlust krijgt en meer vocht gaat vasthouden, lekker dan…

Goed zeg jannigje!! Dat hoef je niet te verstoppen hoor!!!

Jippie, dat is ook een hele klus! Ik heb 2 jaar geleden Sonja B. gedaan en ben toen ca. 12kg afgevallen, daarna wel weer een paar (ca.2/3 kg). Heb me die methode zo aangewend! En het was heel goed te doen.

Wat ik nog altijd het moeilijkst vind zijn de avondjes thuis, wijntje, chipje, nootje, toastje. Gewoon voor de gezelligheid.

Nou meiden ga er voor!

Zal vanmiddag even laten weten hoor hoe het er momenteel voor staat in mijn buik!! Hoop op plannen van een punctie, dat is in ieder geval weer een stap!

ineke

succes vandaag en hopelijk ga je een stapje verder. toi toi toi

jannigje

:clap: goed zeg. ga zo door

kleine man was vannacht wakker. hij lag zo te huilen dat ik even bij hem ben kijken. hij kon zijn beer niet vinden :cry: toen ik hem weer in zijn bedje heb gelegd en zelf weer onder de wol wou kruipen kreeg ik me toch last van misselijkheid. wou bijna al naar de wc gaan. gelukkig werd het minder in de loop van tijd maar fijn was het niet.Heeft ook iemand een idee hoe misselijk je kunt worden van de bolletjes??? is dat een beetje, matig of echt kotsmisselijk… was ik zelf wel benieuwd naar. het zal ook wel per persoon schelen denk ik…

liefs knuffeltje

ineke succes vandaag.

Knuffeltje moeilijk he die wachtweken :hug:

Ik heb tijdens de ivf nooit last gehad van misselijkheid maar heb daar wel vaker meiden over horen klagen…t kan dus wel zijn.

Jannigje wowwwwwwww wat goed van je zeg :clap: :clap:

Wij beginnen maandag met Sonja Bakker…ik wil strx niet streng lijnen ofzo tijdens de poging maar wil wel anders en gezonder leren eten.

Ga zo door meissie.

Jippie: moeilijke keuzes zijn dat he…maar ja je hebt net de chemo achter de rug en kan me dan heel goed voorstellen dat je angst erg groot is om over 2 jaar weer te starten met de kinderwens.

Wie weet heb je dan weer meer vertrouwen in je lichaam.

Hopelijk ben je in Okt aan de beurt voor de operatie.

Hier is het een ziekenboeg, Odin is nog steeds flink ziek, en hubby is vandaag ook met koorts thuisgebleven.

Met mij is gelukkig niks aan de hand, ben alleen maar erg moe.

fijne dag allemaal

:-*

Ohja hebben wij trouwens een fototopic?

Wil wel wat foto’s showen van Odin tijdens zijn verjaardag

Helaas kan je van die bolletjes en de pregnyl etc alle kwalen krijgen die je ook kan hebben als je zwanger bent… Stom hè! Daar hadden ze toch iets op moeten bedenken dat dat niet zo was.

Je weet dus helaas niets tot je getest hebt.

Hoop wel heel hard voor je dat je eigen hormonen de bijwerkingen flink aan het versterken zijn.

We hebben geen apart fototopic nee. Je kan ze hier onder een spoiler zetten, of een link van een fototopic in het showforum.

Ineke: veel succes vaminddag!

Odin :inlove:

Wat een prachtig ventje! Die gaat harten breken!!!

Hier moet ik zondag nogmaals voor echo…het groeit gestaag.

Ze zijn wel wat meer naar elkaar toe gegroeid maar nog niet goed genoeg. De grootste is 20 daarna wat van 16, 15 en 14 geloof ik. Momenteel 4 in de race. Afwachten hoe het verder zal gaan.

Stiekem had ik gehoopt dat we na vandaag weer een stapje verder zouden zijn, het blijft toch maar spannend of ze groot genoeg gaan worden enzo.

dank je wel Ineke :-*

sjemig meissie das wel een beetje zenuwslopend zo he…ik hoop zooooo dat er een paar een flinke groeispurt krijgen :pray:

Met de pregnyl krijgen ze meestal ook nog een boost, dus wie weet wordt t wel eens een hele mooie score…we gaan weer duimen voor a.s zondag

Natascha mooi mannetje hoor! mag je trots op zijn!

Ineke, pfoe dat wachten…hopelijk zondag dan meer duidelijkheid. Het wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden. Ik duim voor je!

Jippie, zoo een aardig doel heb je voor ogen…maar wel goed dat je het met hulp van een dieetist gaat doen. En ja, ik ben ervan overtuigd dat als je wilt afvallen met blijvend resultaat dit inderdaad aan je eetpatroon/gewoontes ligt en sporten!

Succes!

Janigje…dat gaat hard…volhouden!

Knuffeltje…spannend…en ja, helaas die bijwerkingen van de progestan :mrgreen: Maar wie weet…succes met wachten.

Hier gaat het wel weer. Woensdag mega slechte dag gehad, maar het gaat nu wel weer beter. Heerlijk die vrije dagen :wink:

Fijn weekend allemaal. En nu X-factor kijken.

zwaai net terug van vakantie. Die is wat ‘uitgelopen’ omdat het eigenlijk te goed beviel. :lol: Vooral de kleine man had zoooveel plezier! Lekker rennen op de camping, opa en oma om de hoek en nog 2 ‘reserve’ opa’s en oma’s. :thumbup: Helaas is wel 1 van de reserve oma’s in het ziekenhuis beland. Pffff te hoge bloeddruk bloedneus die maar niet wilde stoppen. Schrikken want haar moeder heeft dat ook eens gehad en bleek bij haar een symptoom te zijn voor kleine TIA’s. Dus ze was behoorlijk angstig wat natuurlijk de bloeddruk extra omhoog stuwt. Nu is ze vanmorgen voor wij vertrokken geopereerd en mag als alles goed gaat zondag of maandag naar huis. :pray:

Voor ons was het alleen een beetje spannend het rijden met de caravan (tja nog nooit gedaan maar eens moet de eerste keer zijn) maar dat ging goed. De tent ervoor gehad en die is ook waterdicht is gebleken. :thumbup: Nu wel een beetje moe (veel rennen achter Casper aan etc) maar voldaan. Zal vannacht wel slapen als een os.

Ik lees hier weer veel, maar loop natuurlijk ook achter met alles.

Wilde iig Maya, Rennic en Jippie even een dikke :hug: geven. Rouwprocessen zijn zo moeilijk, je moet ze ‘alleen’ doormaken, zelfs je eigen partner kan je er niet altijd bij helpen helaas. Toch weet ik ook uit ervaring dat die maffe wereld op een dag weer gaat draaien, dat je plots de zon ziet schijnen en zelfs voelt. Al ken ik ook de dagen dat dat zooo gigantisch ver van je bed lijkt. Het enige wat bij mij werkte was die dagen ‘toestaan’ want het is ook verrot! Mijn MWster vertelde dat soms de put eerst dieper wordt (moet worden) voor je weer omhoog kruipt, soms 2 stapjes voorwaart en dan weer 1 terug etc.

Ineke groeiende follikels! :thumbup: :dance: Hopelijk krijgen jullie zondag de datum voor de punctie meis! :-*

Jannigje al 2 kilo eraf! Enneuh SAS dagjes mogen ook toch? :wink:

Danielle je kuur slaat dus deels aan. Mag jij ook PUVA oid erbij of doe je dat al? Beterschap met je achillespees en enkel! :hug:

Hier dus nu aan het toeleven naar een opgeruimde vakantiezooi (morgen nog boodschappen doen en wat dingen halen om wat kleinigheidjes aan de caravan te repareren), wasje gedraait, morgen meer was. En straks weer een nachtje in ons eigen bed. Al is het wel wennen aan een eigen caravan. Sjemig wat voelt dat luxe! Verwarming erin en kunnen koken daar. :shock: Vooral die verwarming was met een graadje of 10 overdag en flink kouder in de nacht niet overbodig. :shifty: Maar ondanks het iets mindere weer en de schrik van het ziekenhuis voor mijn tante was het toch best geslaagt. En na 2 dagen was ik wel wat afgekickt met het geen internet en geen tv etc hihi. Bij het afrekenen wist ik amper welke dag van de week we hadden. Dat lijkt me best een goed teken.

Welkom terug rhi! Fijn dat jullie het fijn gehad hebben!!

Rennic, fijn dat je je weer wat beter voelt.

Hier heb ik nu wel last van de hormonen hoor, totaal niet lekker in mijn vel, het slapen gaat slechter…pfff. nog even volhouden!

He! Waar zijn jullie allemaal!

Ik heb goed nieuws!!

Dinsdag de punctie!!! 7 follikels in de race, grootste 23 en kleinste vanochtend nog 15,5mm. Dat voelt wel even goed, weer een stapje verder!