IVF/ICSI deel 14

Spannend hoor Knuffeltje

Vandaag drukke dag gehad. Eeerst naar mijn sm geweest en daarna naar mijn ouders. Cadeau voor mijn moeder mee,maar ook voor mijn vader. Die is namelijk jarig vandaag. Daarna even met mijn zus naar het ziekenhuis (om 20.30) want die moest haar pregnyll injectie halen en die is daar zo niet dol op dat ik maar mee ben gegaan.

Hoe was jullie weekend?

He meiden,

Vanochtend voor echo geweest en eindelijk doet mijn lichaam wat het moet doen. Zo fijn!!

Baarmoederslijmvlies oke, 10 follikeltjes, 1 van 15mm afwachten hoeveel er nog meer mee gaan doen. Alles zoals het zou moeten zijn na een week stimuleren.

Woensdag opnieuw kijken.

Voel me verder prima, zelfs wat meer energie. oke, af en toe wat geirriteerd maar of dat nu van de hormonen komt of vanuit mijzelf. We gooien het nu maar op de hormonen, haha.

Nou zijn jullie even op de hoogte.

Knuffeltje jij bent al aan het wachten he!!

Ineke Fijn dat alles er goed uitzag! Hopelijk gaat er een mooi aantal follikels meegroeien, ik ben benieuwd. Succes alvast voor woensdag.

Jannigje Nog gefeliciteerd met je vader’s verjaardag. Dus een leuke moederdag gehad?

Heeft je zus weer een IUI gehad? Spannend, wens haar maar succes met de wachtweken. Alles goed met jou?

Knuffeltje Jammer dat er geen embryo ingevroren kon worden.

Maar hopelijk blijft er tenminste eentje plakken voor de komende 38 weken!

Ineke, wat fijn dat het allemaal verloopt zoals het ‘hoort te gaan’. Dat heb je ook wel eens verdiend:)

Jippie, je vroeg hoet het ging. Met mij gaat het nog niet zo goed helaas. Ik zit nog middenin het rouwproces met alles wat daarbij hoort: nergens zin in hebben, niet voor kunnen stellen dat wij ooit nog onbezorgd gelukkig zullen zijn, het stom vinden dat iedereen maar gewoon doorleeft alsof er niets aan de hand is, etc. Vorige week waren we voor een evaluatiegesprek bij de gyn en zelfs hij had de tranen in zijn ogen staan toen we vertelden dat we het niet meer aankonden. Hubbie staat inmiddels ook op instorten. Maar gelukkig kunnen we binnenkort weer bij mijn psych terecht want ik weet op dit moment ook niet hoe het verder moet allemaal. Het enige wat me overeind houdt is de wetenschap dat je ondanks de pijn uiteindelijk toch wel weer van de dingen kunt gaan genieten, dat hoor je van anderen die hetzelfde hebben meegemaakt. Hoe is het met jou?

liefs maya

Maya Je gevoel is heel erg herkenbaar. Wij hebben dan wel een kindje, maar nu met mijn ziekte heb ik dezelfde gevoelens. Het is inderdaad confronterend dat een ander onbezorgd gelukkig kan zijn, geniet van de leuke dingen en doorgaat met het leven. Terwijl dat van jou helemaal stilstaat, je midden in een rouwproces zit en een nieuwe toekomst moet opbouwen. Ik snap precies wat je bedoelt en hoe je je enigszins moet voelen. Wat ontzettend moeilijk allemaal!

Ik wil jullie ontzettend veel sterkte toewensen, ik denk aan je! Hele dikke knuffel! :hug:

Dikke kus voor jullie 2!!!

Zo moeilijk allemaal… :hug:

Ja precies, ik denk dat het ook wel een vergelijkbaar gevoel is. Hoewel de kinderloosheid natuurlijk niet helemaal onverwacht was en jouw ziekte meer in de categorie donderslag bij heldere hemel ligt. :hug: Het heeft vooral heel veel tijd nodig. Steun van familie en vrienden verzacht het wel, maar uiteindelijk moeten we er toch zelf doorheen. Jij ook veel sterkte! :-*

Maya en Jippie :hug: :hug: :hug: :-*

Jippie: Ik heb een geweldige moederdag gehad. Heb een knutsel van Stein gehad en een handtas. Echt leuk. :inlove: En jij wat leuks gehad?

Lenie heeft vandaag haar insiminatie gehad en ze kan zeker wat duimen gebruiken.

Met mij gaat het goed hoor, Vandaag iets meer moeite met het dieeten zeg maar. Maar er is toch in een week al 2 kilo af :mrgreen: .

Daar doe ik het voor.

Wat ik me afvraag…denken jullie altijd positief of denken jullie meiden ook af en toe:“wat nou als het alle 3 de pogingen niet lukt”.

ineke

wat goed om te horen dat het allemaal volgens schema loopt. hopelijk gaan er nog meer mee groeien en heb je straks een mooie oogst. veel succes morgen. :thumbup: toi toi toi

jippie

wij hopen met je mee en worden we hopelijk over ongeveer 38 weken opnieuw ouders… maar als ik nu kijk hoever we zijn in de wachtweken voel ik me net als anders en heb helemaal niet het idee dat ik een behandeling achter de rug heb. zo vreemd. sterker nog. heb voor mijn gevoel meer energie. Af en toe een vlaagje misselijkheid maar dat zal waarschijnlijk van de utrogestan komen en wat spierpijn onderin… spannend…

maya en jippie

veel sterkte en vanaf hier een hele dikke knuffel :hug: :hug:

jannigje

Ik denk er soms aan van wat als het nu niet lukt na 3 pogingen wat dan…maar dat schuif ik liever vooruit omdat we nog niet zover zijn.

liefs knuffeltje

Denk dat we dat allen wel zullen denken. Je probeert positief te blijven maar dat lukt niet altijd en verschilt ook met hoe je in je vel zit die dag.

Ik probeer het nu maar per stap te bekijken en durf nog niet vooruit te kijken…maar wij zitten nu in de 1e poging natuurlijk.

Maar voor mij voelt het toch als een extra kans die ik niet meer verwacht had. Had me er al op ingesteld dat het niet zou gaan gebeuren. En kan me nog steeds niet voorstellen dat het misschien er toch nog in zit…(zelfbescherming?).

Verder ben ik zoooo toe aan duidelijkheid. Weten of het nog gaat lukken of niet, over een jaar weten we het!

Duidelijk dus. Iedereen denkt er wel aan, al is het maar even. Doet dan kin omhoog en denkt positief.

Ja weet je wat het is…Ik zou het vooral zo erg voor mijn vriend vinden als het niet zou lukken. Maar ja. Hij heeft er alle vertrouwen in dus het gaat zeker wel lukken :roll: :wink:

Maya, ik begrijp je gevoel ook helemaal(ook al hebben we al een kindje…en ja dat verzacht zeker een boel…maar tevens is het ook zo dat ik weet wat ik moet missen…hoe zeg ik dit nu om je niet te kwetsen… :oops: :eh: ) voor ons is het ook over en komt er geen kleintje meer. We moeten verder en dat zal ook best gaan lukken, maar vandaag had ik ook zo’n baaldag, geen fut, nergens zin in, moe en moeite met vrolijk doen. Na 7 jaar moeten we het gaan los laten en dat is moeilijk. Je toekomstbeeld en verwachtingen bijstellen.

Meis, heel veel sterkte en samen komen jullie er hopelijk wel uit. Ik hoor van heel veel mensen dat het wel tijd nodig heeft…het is ook niet niks.

Jippie, voor jouw is je toekomstbeeld ook zo veranderd…Hoe voel je je nu? ik zag een nachtelijk schrijven van je? :wink:

Meiden een dikke knuf van mij.

Ineke, heel veel suc6 morgen. Ik duim voor je dat je positief bericht mag krijgen!

Liefs Nicole

OH ja, mijn mannetje zei toen we de 1e echo voor ivf hadden gehad dat hij had gedroomd dat we opeens spontaan toch een kindje hadden gekregen. We noemden hem ‘zeun’, en iedereen vond het normaal. Hij vond het erg jammer dat hij wakker werd…dat raakt me dan ook wel hoor. Maar het is ook echt de wens van ons samen natuurlijk!

Maar vind het soms wel een beetje moeilijk omdat het wel aan mij ligt…maar weet dat dat niet reeel is om over na te denken maar het is wel een feit! Heb ook wel es gevraagd of hij geen vrouw wil die hem wel spontaan een kindje kan geven…haha…gelukkig niet!!! Hij kiest voor mij en een kindje is zo’n mooi extra iets… :inlove:

Hoi Meiden tijdje niets van me laten horen sorry.

Rennic,

:hug: Wat ontzettend kt dat het niet gelukt is deze laatste poging. Heel veel sterkte met het verwerken van alles en het proberen te accepteren dat je leven er anders uit ziet als je gehoopt had. Lijkt me erg moeilijk.

Rhiannon,

Ook al balen zeg. En helemaal gen cryo’s :hug: Gaan jullie meteen verder of moeten jullie een verplichte maand rust?

Ineke,

Fijn dat je lichaam nu een keer doet wat het moet doen. Ik hoop echt dat het in één keer raak mag zijn voor jullie.

Jippie,

Hoe gaat het met je? Begin je al weer een beetje op te knappen na je laatste kuur? Bij mijn maandmama’s meldde van de week iemand dat ze borstkanker heeft. Ze hadden twee plekken in de borst gevonden maar ook een plek in haar oksel. Vreselijk. Ze is volgens mij net zo’n vechter als jij hoor, ze gaat die rotziekte ook verslaan.

Maya,

:hug: :hug: Het is ook zo oneerlijk allemaal. Je moet die medische molen in dat is al niet leuk, dan moet je je grootste droom opgeven omdat het niet lukt en dan moet je ook nog dat hele rouwprocess door… Hopelijk kan je psych je in dit process begeleiden.

Knuffeltje,

Spannend!! Ik hoop op een positieve test binnenkort :pray:

Jannigje,

:hug: Ik denk dat iedereen wel eens denkt wat als het allemaal niet lukt. Dat is denk ik de voornaamste reden dat ik voorlopig nog niet aan de laatste poging wil beginnen. Dan heb ik nog ergens het idee dat het ooit zou kunnen gaan lukken.

2 kilo in een week?! Goed zeg!! :clap: Lenie ook weer bezig met IUI dus? Ik schreef met haar toen ik voor de eerste bezig was volgend mij ook bij het IUI topic.

Hopelijk niemand vergeten? Hier gaat het eigenlijk wel heel goed hoor. Ben begonnen met een kuurtje voor mijn psoriasis. Dat is nu groten deels weg alleen merk ik dat er weer plekjes terug komen. Verhogen van mijn dosis wil ik niet. Heb er nu al een hoge bloeddruk door en ben er ooit heel ziek van geweest. Ik ben ook begonnen met hardlopen maar dit ging niet geheel soepel. Bij de derde keer heb mijn achillespees overbelast waardoor ik nu met een enorme ontsteking in mijn achillespees en enkel zit en waar ik niets voor kan gebruiken ivm de medicijnen die ik voor die psoriasis heb. Die medicijnen leggen je afweer stil dus ik ben bang dat die ontsteking nog wel ff aanhoud. En afgelopen maand helemaal niet zo bezig geweest met mijnkinderwens. Mijn ovulatie kwam en we hebben hem helemaal niet benut. Vond ik erg knap van mezelf. Verder ben ik bezig met de opleiding die gastouders moeten doen en dat houd me erg bezig. Ik snap er de helft niet van en schiet telkens in de stress. 9 Juni al het examen en voor 1 Juni moet ik een werkmap inleveren. Het houd me lekker bezig zeg maar :lol: Denk dat de klap van die laatste tp nog wel gaat komen maar dat ikhem nu uit zelfbescherming even voor me uitschuif.

Nou ik ga wat doen in huis. Tot snel :-

He meiden,

Nou, ik broed nog even verder. Er liggen er genoeg klaar maar ze zijn nog niet zover. 1 was groot genoeg de rest nog niet. Volgens de arts gaat het prima zo, vrijdag weer terug.

Wel moeilijk hoor om het zo uit handen te moeten geven. Zit ze er met een rekenmachine bij…ik maar hopen dat ze e.e.a. goed berekend. Maar moet er vertrouwen in hebben. Qua dosering ook zo door gaan.

suc6 danielle met je huiswerk! (moet er niet aan denken!!) maar inderdaad geeft het wel afleiding

ineke wat geweldig dat t zo goed gaat :dance: :dance:

Sorry meiden, heb t enorm druk gehad met de voorbereidingen voor Odin zijn verjaardag, afgelopen maandag was ie jarig en afgelopen weekend hebben we t hele weekend bezoek en feest gehad.

Maandagochtend werd Odin helaas ziek wakker en sindsdien is hij aan t spugen en heeft ie flinke diarree kom dus nergens aan toe.

Hij ligt net in bed dus ga ik ook even liggen, ben zelf ook doodmoe.

voor iedereen een dikke :hug: ik probeer snel weer mee te kletsen.

Hier nog 15dg aftellen tot t gesprek :smiley:

Natascha Nog gefeliciteerd met Odin’s verjaardag! Hebben jullie een leuke dag gehad? Alweer twee jaar, een grote vent! Balen dat hij ziek geworden is, hopelijk is 'ie snel weer beter, beterschap.

Ineke Jammer dat de punctie nog niet gepland kon worden, maar over het algemeen moet je voor 2-3 metingen voordat het zo ver is. Hoe groot waren je follikels en hoeveel zijn het er?

Purpled Ik heb even gelezen bij de maandmama’s en Christa een pbtje gestuurd, heftig hoor! Ook al zo jong en moeder van drie kindjes. Jammer dat de kuur voor je psoriasis niet helemaal aanslaat. En dan ook nog een ontsteking in je pees, jakkes. Hopelijk knapt dat snel weer op. Hoe gaat het nu met jullie meid? Alvast succes met je examen!

Rennic Wel moeilijk dat je toekomstbeeld zo veranderd is, hè? Je had toch een beetje verwacht en gehoopt dat er een tweede kindje zou komen. En dan wordt alle moeite niet beloond, dat is hard. Heb je wel een beetje steun van de mensen om je heen of krijg je vaak te horen: Ach joh, je hebt er toch al één?! Mensen snappen vaak niet dat de wens voor een tweede net zo sterk/sterker kan zijn. Ik snap wat je bedoelt. Je weet inderdaad wat je mist, omdat je het allemaal een keer eerder meegemaakt hebt en daardoor is de wens des te sterker. Ik had van tevoren nooit gedacht dat dat gevoel zo sterk zou zijn. Sterkte!

Jannigje Tuurlijk denk je vaak genoeg: O jee, wat als we na de behandelingen nog steeds met lege handen staan?! Die angst is altijd aanwezig als je in de mm zit. Je hebt maar zo’n beperkt aantal kansen, terwijl een ander elke cyclus opnieuw kan proberen. Soms ben je verdrietig, boos en zie je het allemaal even niet meer zitten. Andere keren ben je juist erg positief, maar net hoe je in je vel zit. Lekker hier afreageren als je een dippie hebt, hoor!

Knuffeltje Ik hoop dat de kwaaltjes snel komen opzetten en dat je positief test over een poosje. Wanneer mag je testen?

Maya Hele dikke knuffel! :hug:

Rhiannon Zijn jullie alweer thuis of plak je er nog een weekje achteraan? Balen dat het zulk slecht weer is!

Vanochtend naar de internist geweest ivm de hormoontherapie. We hebben het ook over onze kinderwens gehad. De komende twee jaar sowieso niet zwanger worden. Daarna mogen we gaan nadenken over een cryo-tp. De therapie duurt in principe vijf jaar, maar na twee jaar zijn de risico’s mbt een zwangerschap en terugkeer van de ziekte acceptabel en wordt het niet afgeraden. Ik weet niet of we er zelf dan psychisch aan toe zijn, er zitten natuurlijk veel haken en ogen aan. Het hangt van je eigen gezondheid af, de risico’s op terugkeer, de uitslagen van het erfelijkheidsonderzoek, enz. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de risico’s zijn. Gelukkig heb ik mijn leeftijd mee en is de mogelijkheid er om eerst de therapie af te maken en dan nog over een tweede kindje na te denken en de cryo’s worden 10 jaar bewaard.

Het waren er ca. 10-13 maar 1 die al groot genoeg was en de rest gemiddeld nog 12…er moeten dus nog wat meer mee gaan groeien maar het ging volgens schema…nog steeds 250 eh. gebruiken.

Had net slijm zoals je hebt rond je eisprong…is dat normaal?? zucht…

Moet je daar dan al een beslissing over gaan nemen Jippie?

En heb je al bericht m.b.t. je operatie?

Ineke Slijmverlies is inderdaad wel normaal als je hormonen spuit. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Hopelijk gaat er nog een mooi aantal meegroeien!

We hoeven op dit moment nog geen beslissing te maken mbt onze kinderwens. Er liggen zeven cryo’s in de vriezer en die kunnen 10 jaar bewaard worden. Ik word tijdelijk in de overgang gebracht. Als je met de hormoontherapie stopt, komt je cyclus over het algemeen weer terug. De kinderwens heeft geen invloed op de soort hormonen die gebruikt worden. Als het over twee jaar nog steeds goed gaat met mijn gezondheid, zouden we in principe zwanger mogen worden. Maar uiteindelijk is het beter om de vijf jaar therapie vol te maken. Maar de artsen snappen ook dat vijf jaar erg lang is, de risico’s zijn na twee jaar in principe acceptabel. Alleen denk ik niet dat ik die stap dan al durf te nemen. Maar goed, dat moet je dan bekijken.

Nog geen nieuws mbt de operatie. Ik moet 4 juni naar de chirurg, deze moet toestemming voor de operatie geven. Als hij akkoord gaat, kan de operatie gepland worden. Ik wil het zelf in oktober, waarschijnlijk is dat wel mogelijk.