Sjemig Jannigje das schrikken! En wat ben je onwijs stoer dat je eerst gaat afvallen. Bikkel hoor. Laat je voor jullie weer starten nog weer zaadonderzoek doen? Jullie zouden nl niet de eersten zijn waarbij het zaad verbeterd. Er zijn geloof ik wat zaken waardoor het zou kunnen verbeteren oa foliumzuur voor de man, losse kleding en er is geloof ik zelfs een supplement op de markt wat zou helpen. De naam ontschiet me :think: Iig een waanzinnige toi toi toi!
Knuffeltje maakt toch niet uit hoe het gemengt wordt als het maar mixt nietwaar? Jullie ook heeeel veel succes!
Jippie hopelijk krijg je snel nieuws over de beide planningen. Dat ze iig maar nix vinden met de nieuwe mamo straks.
@Rhiannon wrote:
Sjemig Jannigje das schrikken! En wat ben je onwijs stoer dat je eerst gaat afvallen.Hier word standaart nog een zaadonderzoek gedaan voor je begint. Daarvoor moet het zelfs naar Leiden. Daar hebben ze net iets beter apperatuur. (en M zijn zaad was zo weinig dat het haast niet te tellen viel)Bikkel hoor. Laat je voor jullie weer starten nog weer zaadonderzoek doen? Jullie zouden nl niet de eersten zijn waarbij het zaad verbeterd. Er zijn geloof ik wat zaken waardoor het zou kunnen verbeteren oa foliumzuur voor de man, losse kleding en er is geloof ik zelfs een supplement op de markt wat zou helpen. De naam ontschiet me :think: Iig een waanzinnige toi toi toi!
We hebben aan de gyn gevraagt of we zaad kunnen verhogen maar hij zegt dat de middeltjes soort van fabels zijn. M draagt al los ondergoed enzo. Wel gaat ie stoppen met roken. Dat schijnt te verhogen.
Stoppen met roken is natuurlijk altijd een goede. Ook geen laptop op schoot hebben is ook een tip. Minder koffie schijnt ook voor veel mensen goed te zijn. Dit zijn onder andere dingen waar mijn vriend toen op lette. Niet in een te heet bad zitten was er ook een. (zelfde als de losse kleding en geen laptop op schoot.)
Super goed dat je eerst gaat af vallen. Vind het echt knap dat je daarvoor de ICSI uit stelt. En ICSI is inderdaad in gedachte een stapje verder, snap wel dat je schrok.
Jippie: spannend hoor, ziet er dus goed uit op het moment en je operatie kan waarschijnlijk ook wanneer je wilt. TOP!
Nic: hoe was het vandaag?
Ja hier ook voor elke IVF. Logisch ook eigenlijk want andersom komt ook voor dat je voor IVF gaat maar dat het toch ICSI zou moeten worden. Stoppen met roken schijnt veel te kunnen doen. Vergelijkbaar effect met een spatader omdat roken effect heeft op de aderen. Hopelijk zien jullie beide een mooi effect van de moeite die jullie erin steken! :-*
Ik kreeg bij de laatste IVF trouwens ook de tip om af te vallen. Ik ben goed op gewicht, maar blijkbaar maak je met afvallen een of andere stof aan waardoor je vruchtbaarder zou zijn. Dan niet afvallen om veel kilo’s te verliezen dus, maar meer tussendoortjes laten staan en goed letten op gezond eten. We weten natuurlijk nooit of dat bij de 3e poging hetgeen was waardoor het wel lukte, maar je weer maar nooit…
@angelbaby wrote:
Stoppen met roken is natuurlijk altijd een goede. Ook geen laptop op schoot hebben is ook een tip. Minder koffie schijnt ook voor veel mensen goed te zijn. Dit zijn onder andere dingen waar mijn vriend toen op lette. Niet in een te heet bad zitten was er ook een. (zelfde als de losse kleding en geen laptop op schoot.)Laptop hebben we gelukkig niet, bad ook niet dus dat scheelt.
Super goed dat je eerst gaat af vallen. Vind het echt knap dat je daarvoor de ICSI uit stelt. En ICSI is inderdaad in gedachte een stapje verder, snap wel dat je schrok.
Dus ik ga mijn best doen om af te vallen en M door te stoppen met roken.
(en mijn leeftijd is ook zo dat ik uit kan stellen) :wink:
Ik hoor dus eigenlijk nog niet thuis omdat ik nog niet begonnen ben, maar toch hoop ik hier af en toe langs te mogen wppen. al is het een stok achter de deur en een soort van uitlaatklep :oops: :oops:
dat poeder zouden we als eerste moeten opzuigen en pas daarna het vloeistof. Nu bleek de poeder wel statisch te zijn waardoor we dat er niet uit kregen. nu hebben we de vloeistof bij het poeder gedaan en zo als nog gespoten.
Jannigje Roken is heel erg slecht voor de zaadkwaliteit, dus daarmee stoppen is een heel goed plan! Waarschijnlijk verbetert het dan zichtbaar. Het zal nooit zo goed worden dat je bovengemiddeld zit, natuurlijk. Maar het verhoogt wel de slagingskansen van de behandelingen.
Rhiannon Er was nergens iets abnormaals in mijn andere borst te voelen, dus dat zit wel goed. Een mammografie wordt sowieso gedaan voordat je borst preventief weggehaald wordt. Je moet zeker weten dat er niet ergens een miniscuul iets zit wat je nog niet kunt voelen, want dan is er aanvullend onderzoek en behandeling nodig. Als je borst eenmaal weg is, kom je daar later niet meer achter natuurlijk. Als ik geen operatie had gewild, stond de volgende mammografie en controle voor november gepland. Nu wordt het naar voren geschoven, omdat ik in oktober geopereerd wil worden. (nou ja, willen… :roll: )
Angelbaby Hoe gaat het met jou? Heb je al wat meer energie, of gaat dat nog niet zo snel?
Je beide mannen worden binnen niet al te lange tijd alweer 1! Gaat het goed met ze?
Knuffeltje: je hebt het nu precies gedaan zoals het hoort altijd eerste de vloeistof bij het poeder
Maak je dus niet ongerust, zo hoort het. Veel succes bij de punctie!
Jannigje: natuurlijk hoor je hier wel al thuis. De voorbereiding hoort ook bij de behandeling. Het zijn niet alleen die weken zelf!
hey meiden…
Jannigje je hoort hier zeer zeker thuis hoor, al had ik je liever niet hier gezien, als je snapt wat ik bedoel.
Poe in 1x icsi…lijkt me wel heftig om te horen, maar idd alleen in het lab gaat t iets anders eraan toe.
Ik weet niet of je hubby regelmatig bier drinkt?? een kennis van ons heeft dat een paar mnd niet meer mogen drinken van de artsen en toen bleek de zaadkwaliteit ontzettend verbeterd te zijn.
Ik vind t superrr dat je eerst wilt afvallen, wat ontzettend knap zeg dat je eerst daar voor gaat en dan voor de behandeling.
Hou je ons een beetje op de hoogte hoe t allemaal gaat verlopen??
Ik ben nu trouwens ook begonnen met regelmatig te eten en minder vet.
Ben nu 1,5 kilo afgevallen,dus t begin is gemaakt.
Jippie: wat goed dat tot nu toe alles er goed uitziet, das al een klein feestje waard toch.
Hopelijk keurt de arts alles goed en kan ook de andere borst preventief verwijderd worden.
Knuffeltje: succes en sterkte morgen bij de punctie.
Ook ik denk dat t niks uitmaakt hoor.
Rhi: 31mei pas, duurt dat altijd zolang? ik heb daar nl geen ervaring mee omdat de eerste poging meteen raak was.
Hopelijk mag je nog voor de zomerstop met poging 2 starten.
Nou meiden ik zei toch een tijdje geleden dat ik maagklachten had.
Ze zijn weer in alle hevigheid terug…heb er nog meer last van dan vorige maand.
Ben weer terug naar de HA geweest en nu krijg ik volgene week dinsdag een maagonderzoek, zo’n endoscopie…bah gaan ze met een slang je keel of neus in, maar goed t moet maar, ik wil wel eens weten wat er aan de hand is.
Waarschijnlijk een terugkerende maagzweer ofzo.
Odin heeft vandaag weer de keuring gehad op t cb, hij is nu 92cm en weegt 12,6kg
Hij is het afgelopen half jaar maar 350gr aangekomen en nu moeten we over 6mnd terug voor een extra controle.
Achja ik maak me er niet druk om…hij beweegt nu ook heel veel vooral met dat goede weer.
Zijn vader is ook een lange smalle…dus hij zal de bouw van papa wel krijgen haha.
Verder ontwikkelt hij zich prima!
:-*
Natascha: vriendlief drinkt nooit alcohol dus dat is een pluspunt.
Tuurlijk laat ik weten hoe het me vergaat. Ik zal hier regelmatig aanwippen. Volg jullie verhalen namelijk ook allemaal (durf alleen nooit zo snel te reageren hier omdat jullie al echt een groep zijn en ik net om het hoekie kom kijken :oops: )
Knuffeltje veel succes met de punctie morgen.
Jippie, fijn zeg dat alles er goed uitzag!! Hopelijk is de mamo straks ook positief en kan je verder. Knap van je trouwens dat je de andere borst ook laat verwijderen. Pfoe, je bent echt een sterke vrouw hoor!
Hoe voel je je verder? Al iets meer energie?
Rhi, hopelijk kan je snel met poging 2 verder!
Ineke, wanneer mag de Puregon erbij?
Hier is het echt over en uit…Ik heb me vanmorgen afgemeld bij het ziekenhuis. Wel moet ik over een paar dagen nog testen om een evt buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten, maar dat lijkt me sterk. …heb vandaag niet meer getest (heb er ook geen meer) maar mijn temp was wel omlaag gegaan, dus dat zegt al voldoende.
Gistermiddag een flinke huilbui gehad en alles eruit gegooid. Vandaag gewoon gaan werken en dat was wel fijn. Even je gedachten verzetten.
Nu moeten we het gaan verwerken en een plaatsje geven en 7 jaar mmm afsluiten…helaas geen broertje of zusje voor onze lieve Jorn!
Maar we prijzen ons iedere dag gelukkig dat wij hem hebben mogen krijgen! :inlove:
Ik zal hier niet meer zoveel schrijven. Wel af en toe lezen hoor hoe het met jullie verder gaat…ik wens jullie daarom allemaal heeeeel veel succes en dat jullie dromen allemaal uit mogen komen.
Bedankt voor jullie support en steun…
Liefs en dikke :-* Nicole
zat me ff te bedenken hoe dat alweer ging met die poeder en vloeistof.
Ik moest ook eerst de vloeistof opzuigen en vervolgens bij de poeder spuiten om dit vervolgens weer op te zuigen.
@Jippie wrote:
Angelbaby Hoe gaat het met jou? Heb je al wat meer energie, of gaat dat nog niet zo snel?
Je beide mannen worden binnen niet al te lange tijd alweer 1! Gaat het goed met ze?
Het gaat eigenlijk nog precies hetzelfde… Op die mooie dagen vorige week voel ik me iets enthousiaster zogezegd, maar ben 's avonds en tussendoor net zo moe, alleen kan ik dan lekker buiten zitten. Lijf werkt gewoon echt nog niet mee en daar baal ik wel erg van moet ik zeggen… Komende week zit ik gewoon al 18 maanden thuis! :shock: Had toch echt wel verwacht er allang veel minder last van te hebben

Met R&R gaat het echt super. Moet er in huis al flink achteraan. R.ens heeft het kruipen, gaan staan, weer kruipen, ergens aanhangen etc al helemaal onder de knie. R.oan kruipt nog wat twijfelend en dus ook langzamer, maar hij komt er ook wel. Ook bij hem is staan zijn grootste hobby :inlove: Ze zijn gewoon zo leuk! 2 leukere en lievere kindjes hadden we gewoon echt niet kunnen krijgen. Wat blijft dat toch ook een wonder hè. 2 jaar gelden zaten we er echt doorheen en dachten we altijd kinderloos te blijven. De 3e poging toch maar doen, want dan ben je er vanaf en wonderen bleken bij ons toch mogelijk. En dat bedenk ik me ook nog steeds heel vaak. (vandaar natuurlijk ook dat ik hier zo blijf meelezen en meeleven;) )
rennic
ik vind t vreselijk voor jullie, heel veel sterkte meissie… :hug: :hug: ik had t jullie zo gegund :hug:
Jannigje…je hoort er nu al bij meissie :hug:
zo en nu ga ik weer lekker tv kijken.
:-*
Rennic :hug: :hug: :hug: :-*
Knuffeltje Je moet eerst de zoutoplossing met de dikke naald opzuigen, dat in de ampul bij het poeder spuiten en dan de vloeistof optrekken in je spuit. Naaldje verwisselen en de injectie zetten. Als je de verkeerde naald erop hebt, kun je de vloeistof niet opzuigen weet ik uit ervaring. Het losse poeder opzuigen gaat ook niet lukken. Dus volgens mij heb je het nu in de goede volgorde gedaan.
Jannigje Tuurlijk mag je hier meekletsen! Ik sta nog voor een hele lange tijd op non-actief en ik klets hier ook gewoon mee. Je bent welkom, hoor! En het hoeft niet alleen over de behandelingen te gaan, voor de gezelligheid mag ook!
Rennic: :hug:
Logisch dat je alles eruit gegooid hebt! Zal vast ook niet de enige keer zijn dat dat gebeurd.
Heel veel sterkte met alles! :-*
@Jippie wrote:
Jannigje Tuurlijk mag je hier meekletsen! Ik sta nog voor een hele lange tijd op non-actief en ik klets hier ook gewoon mee. Je bent welkom, hoor! En het hoeft niet alleen over de behandelingen te gaan, voor de gezelligheid mag ook!
Ik voel me ook wel thuis hier. Helaas… :mrgreen: (niet rot bedoeld maar ik hoopte nooit in dit hoekje mee te hoeven schrijven)
Ik schrijf namelijk al zolang op kok, maar ik las hier alleen maar mee bij IUI door mijn zus en ik spiekte in dit topic altijd even naar Rhiannon, en ging dan snel weer weg :oops: (met de gedachte"ver-van-mijn-bed-show") :oops: