IVF/ICSI deel 14

rennic sjeeee wat een onzekerheid zeg, hadden ze bij jou nu 1 of 2 teruggeplaatst?? t kan nl zijn dat eentje niet goed gegaan is en de andere lekker is blijven zitten.sterkte :hug: :hug:

Rennic Nee, meis… :wall: Het kan helaas inderdaad een vroege miskraam zijn, dat je nog HCG in je lichaam hebt. Dat is er niet meteen uit, waardoor een test positief is en je temperatuur hoog blijft. Maar het kan ook een innestelingsbloeding zijn, maar dan moet het niet doorzetten tot een echte ongi.

Wat een onzekerheid weer! Ik was zo blij voor je. Ik ga op volle snelheid duimen dat het niet doorzet en het alsnog goed zit. Dikke knuffel!

@Natascha1975 wrote:

rennic sjeeee wat een onzekerheid zeg, hadden ze bij jou nu 1 of 2 teruggeplaatst?? t kan nl zijn dat eentje niet goed gegaan is en de andere lekker is blijven zitten.sterkte :hug: :hug:

Als je 1 embryo verliest als je er 2 teruggeplaatst hebt gekregen merk je daar in dit stadium helemaal niets van. Dus dat kan nu niet aan de orde zijn. Die embryo plas je als het ware gewoon uit, of hij wordt door je lichaam opgenomen, merk je niets van. Je verliest bij een mk namelijk de bekleding van je baarmoederwand. En als er nog 1 ingenesteld is, gaat er niets weg, dat heeft die andere embryo nodig.

Hoop echt voor je dat het toch echt innesteling is of de doorbloeding van je vagina en alles daar. Heb je nog steeds bolletjes? Het kan daar echt van zijn. Had ik ook.

Hoop voor je dat het geen vroege mk is hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Wat duurt wachten tot maandag dan lang hè… :hug:

hmmmm…ik ken nl een meisje bij wie dit t geval geweest is, alleen was zij al een paar weekjes verder, vandaar dat ik d8 dat dit misschien bij Rennic ook kon zijn, maar ik begrijp dus dat dit nog niet kan.

Bedankt voor jullie antwoorden en meeleven. Ja wachten duurt nu inderdaad heel lang. En het voelt ech niet goed :cry:

Buik voelt ongi en wat eruit komt is niet alleen schoon bloed. Echt slijmerig met donker en lichtrood bloed. Dus ik vrees het ergste.

Er zijn er inderdaad 2 teruggeplaatst en ik dacht eerst ook dat dat het misschien was, maar dan moet die ander wel heel goed zitten…

Testen heeft dus geen zin? Ik wou er vandaag weer wat bij halen, maar doe dat maar niet. Heb er nog 3 boven liggen.

Gisteravond laatste bolletje ingebracht. Vandaag dus niet meer.

BAH!!! Ik had dan liever meteen negatief getest, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Zekerheid zou fijn zijn ja… maar helaas zit dat er in dit traject niet in.

We blijven gewoon voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: Zolang het minder bloed is dan bij een normale menstruatie blijft er hoop :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat slijmerige had ik dus ook. Had hier ook al geschreven dat het mislukt was toen. Alleen na een paar dagen stopte het ineens en werd het weer wit. En de dag daarna gaf ik voor het eerst over.

Dat is het erge, het kan gewoon nog 2 kanten op. Mis of juist hartstikke raak…

Mocht je officieel eigenlijk al testen of heb je het stiekem al gedaan? Op welke wd zit je nu?

Rhi: hoe gaat het me jou?

Jippie: alweer aanhet bijkomen van je laatste chemo?

OH Rennic wat ontzettend balen dat je zo in onzekerheid moet zitten.

Ik hoop dat het toch nog goed gaat maar ja…ziet er niet zo goed uit allemaal he? En je gevoel zegt vaak ook wel veel.

Alhoewel we inmiddels vanuit zelfbescherming ook niet meer te positief durven zijn he?

Rhi :hug:

Jippie, hoe is het met jou??

Hier alles oke, gisterenochten had ik niet echt mijn ochtend, nogal opgejaagd gevoel en verder blegh gevoel. Vandaag gelukkig weer over! Al met al mag ik tot dusver helemaal niet klagen!!! Al 10 spuiten gezet inmiddels.

Rennic Ik heb een paar keer een vroege mk gehad en toen was het bloedverlies heel donkerrood en slijmerig, anders dan bij een normale ongi. Helaas klinkt het wel een beetje hetzelfde als wat jij hebt. :frowning: Je zou nog wel een keer kunnen testen. Als hij nu negatief is of de streep is lichter, heb je duidelijkheid en weet je dat het niet goed zit. Als hij positief is, zegt dat jammer genoeg niet zoveel. Dan kan het nog goed zitten, maar het kan ook nog HCG zijn wat nog in je lichaam zit.

Jakkes, wat een onzekerheid! De duimen draaien hier!

Rennic, ik zou ook testen zoals Jippie dat zegt.

Ondertussen draaien hier de duimen door : :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Officieel had ik maandag mogen testen, maar afgelopen donderdag was het 2 weken na de punctie, dus normaal gesproken mijn nod.

Alles voelde zo goed t/m testen en daarna kreeg ik prompt dat bloed.

Angelbaby, dat geeft wel weer moed jouw woorden…morgen nog maar eens testen…

vanavond lekker filmpje kijken en mijn gedachten verzetten.

Oef Nic wat een rare onzekere periode. :? Als het bloed minder is, vooral ook veel donker bijzit (das oud dus dat mag altijd) blijf ik veel hoop voor je houden meis! Als je maandag nog positief test ook een goed teken (bij een vroege MK is het wel al sneller uit je lijf dan bij een MK bv op 8 weken) dus hoe langer de test positief blijft hoe meer hoop!

En natuurlijk; als je bv met telkens 2 dagen ertussen test en de test blijft donkerder worden is ook een goed teken. :pray:

Mijn bloedverlies verloopt ook anders na de poging, maar aangezien ik dus een negatieve test had op WD 9 en 10 is het zo klaar als een klontje.

Voor jou blijf ik heeeeel hard doorduimen! :thumbup:

Heb je trouwens wel kwaaltjes oid? Dat je echt merkt dat je lijf anders reageert dan anders, rode handpalmen, hoge temp die echt aanhoudt, smaak die anders is etc? Misschien dat het ziekenhuis je verder wil helpen door bloed te prikken. Bij 1 x prikken weet je niet veel (boven een waarde van 50 oid zeggen ze zwanger) maar bij 2x prikken kunnen ze iig zien hoe het stijgt en of dat ‘genoeg’ is wanneer het bv zeg maar op dag 1 50 is en dan 3 dagen later 100 zit er nog voldoende stijging in (verdubbeling per 72 uren in het begin) kan altijd een doorgaande zwangerschap betekenen. Is het minder dan is de uitkomst vaak minder goed. 3 x prikken geeft nog meer zekerheid want hoe langer je zwanger bent hoe sneller de stijging meestal.

Had vandaag iig wel heeeel leuke afleiding in de dierentuin met de okt mama’s en kids! Dat maakt het al wel wat makkelijker met verwerken. En het zou natuurlijk ook wel vet tof en mazzel zijn als het gelijk de eerste ronde zou lukken, maar laten we dat maar even overlaten aan Ineke :wink: Ik ga wel voor poging 2 die lukt. 8)

He Rhi, wat leuk naar de dierentuin met de oktobermama’s. Gaat alles goed met ze? Doe ze de groetjes als je ze weer spreekt.

Hier is het echt niet goed. Ben echt ongesteld.Veel bloedverlies zoals eigenlijk altijd. Wel nog een positieve test, maar niet sterker. Andere kwaaltjes ook niet. Geen pijnlijke borsten, wel nog moe, maar dat zijn denk ik de emo’s. Heb ook nog niet kunnen huilen gek genoeg…besef het denk ik nog niet dat het echt over is.

Morgen bellen en dan hopen dat ze meer zekerheid kunnen geven, maar verwacht het niet. :cry:

Jakkes, meis… :frowning: Ik had zo voor je gehoopt dat het goed zou blijven gaan.

Het was je zo gegund na alle tegenslagen! Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!

Rennic, balen zeg! :hug: Sterkte :hug: …

Ah Rennic :frowning: Ik had het zo voor je gehoopt!!!

Gatver Rennic! :frowning: Het was jullie zooo gegunt meis. :-*

Hier weer gebeld ook, 31 mei nagesprek en dan zullen we wel meer horen. Niet dat ik antwoorden verwacht hoor het kan altijd mislukken ook als je superemmies hebt. Voor mezelf is het meer een gesprek van wanneer we weer zouden kunnen en mogen starten, zomerstop ja of nee etc.

Nu druk met de caravan, straks nog even wat dingen voor doen, verduisteringsrolgordijnen op maat maken etc.

Koffiezetapparaatje even schoonmaken en als ik geluk heb kan ik ook vandaag nog de leidingen voor het water en het toilet schoon maken. :thumbup:

t’Is een beetje baggerweer dus ach veel meer is er dan ook niet te doen. Als ik geen zin heb om de leidingen te doen kan ik altijd nog kijken of ik de ramen beneden kan lappen aan de buitenkant. Als het tenminste droog blijft.

Rhiannon Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt op 31 mei en dat er geen zomerstop is. Anders moet je wel lang wachten weer. Veel plannen voor vandaag heb je! Hier regent het al sinds gisteravond, dus ramen lappen is geen optie. Niet dat we daar tijd voor hebben, want straks moeten we weer naar het ziekenhuis, maar goed… Wanneer gaan jullie kamperen of pas met de zomervakantie? Slaapt Casper dan bij jullie in de caravan?

Rennic Hoe gaat het nu met je? Ik vind het zo *** voor je! Heb je het ziekenhuis nog gebeld? Misschien dat ze een bloedonderzoek kunnen doen en je HCG-waarde kunnen checken? Dan heb je misschien meer duidelijkheid. Of is de test inmiddels negatief? Dikke knuf!

Ineke Balen dat je je zo blegh voelt door de hormonen. Over het algemeen verdwijnen die bijwerkingen grotendeels als de stimulatie erbij komt. Morgen moet je naar de gyn, toch? Hopelijk ziet alles er goed en rustig uit en mag je met de Puregon beginnen. Succes alvast!

Hoe is het met alle andere meiden?

Straks weer naar het ziekenhuis voor de verandering. :roll: We hebben een gesprek met de nurse practitioner. We willen het erfelijkheidsonderzoek in gang laten zetten en ik wil graag dat ze me op de planning zetten voor de tweede operatie. Ik wil in oktober mijn andere borst preventief laten weghalen en dan ook weer meteen een borstreconstructie. Hopelijk kan dat nu al ingepland worden, dan weten we waar we aan toe zijn. Verder zullen we wel te horen krijgen hoe het met de nacontrole’s zit en de hormoontherapie.

Rennic en Rhiannon :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Even ego.

Vandaag naar de gyn geweest. We hadden een nieuw zaadonderzoek laten doen en daar kregen we de uitslag van. Helaas slechter als dat er in eerste instantie gedacht werd. IVF is van de tafel gesmeten. En ICSI ervoor in de plaats gekomen.

Eigenlijk kon ik over 2 maanden beginnen, maar om mijn kansen te vergroten, doe ik dat niet maar ga eerst afvallen. Augustus moet ik nu terugkomen. (ik zou als ik bel met dat ik wil starten binnen 6 weken aan de beurt zijn, maar omdat je maar 3 pogingen hebt wil ik echt eerst afvallen.) Dus ik start oktober of misschien wel later. Eerst kijk ik in augustus met hoeveel procent mijn kans vergroot is. Is dat naar mijn zin nog niet goed ga ik eerst weer verder met afvallen. Ik start zowiezo in Januari.

Mijn gyn zei dat als ik afval de kans op slagen groter word.Ook gezien mijn leeftijd nog gunstig is.

(sorry voor mijn ego bericht) :-* :-* :-*

rennic en rhianon

balen zeg… veel sterkte, het was jullie zo gegund :hug: :hug:

jippie:

hoe is het gegaan vandaag? nog goed nieuws???

hier gaat alles zo zijn gangentje. druk druk druk. Heb sinds 2 weken een nieuwe baan en moet daar nog erg aan wennen… vandaar dat ik er niet zovaak ben :roll: Ik heb zondagavond de pregnyl gezet en mag morgen ochtend komen voor de punctie… spannend… maar nu had ik een vraagje. misschien dom maar stel hem toch. ik wou gisteren de zoutoplossing opzuigen maar dat wou niet. daarom heb ik de vloeistof erbij gedaan en daarna alsnog op gezogen. zou dit kwaad kunnen??? voor mijn gevoel zou dit niets uit kunnen maken maar toch blijft het aan me knagen vandaar dit ik het eventjes vraag…

voor alle anderen. veel succes

liefs knuffeltje

Knuffeltje Hoezo lukte het niet om de vloeistof op te zuigen, had je de goede naald er wel op? Ik denk niet dat het veel uitmaakt dat je het poeder bij de vloeistof hebt gedaan, als het maar oplost. Hoe heb je dat in de ampul gekregen dan? Want meestal is dat een blokje, wat pas uiteenvalt als het oplost. Succes met de punctie morgen!

Jannigje Schrikken dat jullie meteen met ICSI moeten beginnen ipv IVF. Maar goed… alleen het labwerk is anders, de rest is hetzelfde. Dus in principe maakt het niet zoveel uit, alleen voor je gevoel is het een stap verder. Goed van je dat je eerst wilt afvallen. Ik hoop dat dat gaat lukken, heel erg veel succes daarmee!

Vanmiddag weer naar het ziekenhuis geweest. Ik heb binnenkort een afspraak met de chirurg, hij moet toestemming geven voor het preventief weghalen van mijn andere borst. Maar de verwachting is dat daar niet moeilijk over gedaan zal worden en waarschijnlijk kom ik dan op de planning voor oktober. De mogelijkheid van een erfelijkheidsonderzoek wordt besproken, maar ook daar zullen ze mee akkoord gaan omdat ik beneden de 35 ben, dus reden genoeg voor verder onderzoek. Het lichamelijk onderzoek was helemaal goed, geen vreemde dingen gevonden, en de lymfeklieren zijn normaal. Daar ben ik wel blij om, omdat ik toch zo nu en dan last van mijn andere borst heb. Zal wel door de chemo komen, denk ik, of door hormoonwisselingen. Voordat ik geopereerd wordt, wordt er in elk geval nog een mammografie gemaakt om er zeker van te zijn dat er echt nergens iets in de andere borst zit.