Jov goed zeg de 12 weken idd al in zicht. :thumbup: Hopelijk daarna minder misselijk.
Danielle de progestan houdt je menstruatie meestal niet helemaal tegen hoor. En een ongi-gevoel…je kent het wel, zegt niet alles. Ik duim dat het van het innestellen is!
Dores eelt :o manicure voor de zomer dus. :-
Natas :- plan jij eig nog een soort zomervakantie ivm je studie(s)? Of doe je daarin je poging?
Oef heb gestuitert de halve dag :mrgreen: en vanavond de BBQ voor het eerst dit jaar aangestoken (euhm laten steken) en lekker de allerlekkerste spareribs gegeten. :drool: Lekker ook aardbeitjes meegenomen en de kleine man heeft er al weer aardig wat op, plus nog wat reserve bewaard op zijn rompertje :silenced:
Lekker wat bollen geplant vandaag en had nog een traytje vlijtige liesjes staan dus die ook in potten gestopt. Verder ook nog wat genoten door lekker in de tuin te zitten. Straks nog een lekker bakje koffie, dan wat spulletjes klaarzetten om morgen bij een vriendin terug te brengen. Hebben we ook nog een beetje afleiding want 3 uur de TP en das best laat op de dag.
Wauw Rhi, dat is een geweldige score!!! Kan me voorstellen dat je aan het stuiteren bent! ha ha ha.
Heel veel plezier morgen en ik ben benieuwd hoeveel er de vriezer inkunnen!
Purpeled, best spannend weer joh…duimen draaien dat het goed blijft gaan! :thumbup:
Jov, hopelijk word je wat minder moe en misselijk. Is niet fijn…
Bijna 12 weekjes!
Jippie hoe is het nu met je? Voel je je al iets beter?
Lekker in het zonnetje zitten…of mag dat niet :think:
Nou, hier lekker 2 ukjes opgehaald gisteren. 1 van 7 cellig en 1 van 8 cellig. Het was geen topper omdat er geen fragmentatie was, maar dit is super goed voor ons.
Helaas zijn de andere 2 niet goed genoeg voor cryo’s.
Nu heb ik toch ff een vraagje…worden de emmies direct in de baarmoeder gespoten of moeten ze nog een weg banen door de eileiders naar de baarmoeder toe?
Ik weet het ff niet meer…ik dacht optie 1 (hoop ik; lees: meer kans van slagen lijkt me)
Zo ga nog ff uurtje tv kijken en dan naar bedje. Morgen weer werken.
Rennic, direct in de baarmoeder.
Purpled ook voor jou natuurlijk: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: !!!
Rennic De embryo’s worden in je baarmoederslijmvlies teruggeplaatst. Vergelijkbaar met een dubbele boterham met pindakaas, ze worden er tussen geplakt. De innesteling is niet meteen, dit is ongeveer 3-5 dagen na de terugplaatsing.
Ik neem aan dat je bedoelt dat het geen topper was, omdat er wel fragmentatie was? Fragmentatie is verbrokkeling van de cellen. Hoe meer fragmentatie, hoe minder de kwaliteit. Geen fragmentatie is dus goed!
Ik heb niet te horen gekregen dat ik niet in de zon mag zitten. Maar chemo kan wel invloed hebben op je huid. De pigmentatie verandert waardoor je bruine of juist witte vlekken kunt krijgen, vergelijkbaar met een zwangerschapsmasker. Rond mijn ogen heb ik bruine vlekken gekregen, ookal zit ik nooit in de zon. Hopelijk verdwijnt dit weer. Ik zal er wel extra gevoelig voor zijn, aangezien ik tijdens de zwangerschap al met 8 weken een zwangerschapsmasker had op precies dezelfde plek.
Succes met de wachtweken!
Nic jij bedoeld ws GIFT (G…Intra Fallopian Transfer) maar dat gebeurd geloof ik alleen maar alla IUI dus met sperma niet met emmies :think:
Dus lekker tussen de pindakaas. Wij krijgen altijd een TP met echo dus ik kan precies zien waar ze ze terugzetten. Incl een fotootje voor thuis. Zal hem ditmaal wel eens inscannen kun je meegluren.
Jippie merk ik trouwens ook dat de plek waar ik zwangerschapsmaskerkleurtjes op mijn gezicht kreeg (onder mijn ogen op mijn wangen) ook al terugkomen door de extra hormonen met een IVF. Zou het helpen als je er een sunblock opdoet? :think:
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor iedereen hier!
:hug:
Hier erg druk geweest, wel bijgelezen, maar geen tijd om op iedereen te reageren. :-*
Hey dames…
Rhi bij de meimama’s zit ook een mama die last heeft van zwangerschapsvlekken en bij haar hielp deze week de sunblock al niet meer
Wel vervelend zeg dat je die vlekken hebt.
Waarschijnlijk doe ik de poging gewoon tijdens mijn stage…
Nog 1,5 u te gaan hihi.
Rennic: jammer dat die andere 2 niet goed genoeg waren om in te vriezen…hopelijk is dat ook niet nodig geweest hihi…we hopen gewoon dat deze 2 gezellig 9mnd in je buik blijven ;)
Purpled…ik duim me rot voor je :thumbup: :thumbup:
Jov 12 weken :dance: :dance: :dance:
Zoo vanmorgen eens lekker naar de kapper geweest, beetje bij laten knippen en helemaal opnieuw laten verven, ik heb nu een combi van bruin,koper en blond :mrgreen:
Fijne dag allemaal
Oooh das soms (meestal) zooo lekker even uitgebreid naar de kapper! Leuk hoor vind zelf ook combi’s met kleurtjes erg leuk.
Nic ik doe je nog iets meer na…van de resterende 7 was er niets goed genoeg voor de vriezer. Ik vroeg me haast af of ze nu nog strenger zijn of zo, maar vooruit boeien ze plakken toch niet echt goed bij mij. De superlijm van verse emmies doet het beter. Dat waren bij ons ditmaal 2 A-kwaliteitemmies! :shock: Zo goed hebben we ze nog nooooit gehad meestal een A en een B oid. Dus maar eens flink alle kleingeld opsparen etc. Nu beginnen de te spannende 2 weken wachten. :shifty:
Ohhh Rhi, spannend!!! Dus ook 2 goede terug. En nu maar broeden
Dat ze maar mooi mogen plakken. Tjee, dat ze alle 7 niet goed genoeg waren :? balen Rhi, maar we gaan duimen voor deze!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Ja inderdaad jullie hadden gelijk over die fragmentatie… :oops: heb me er eigenlijk nooit in verdiept en toen in ene zij de laborante er iets over. ha ha, niet helemaal goed begrepen.
Rhi, wat houdt dat in A-kwaliteit? zijn dat toppers? Of hoeveel cellig?
Gek eigenlijk dat ieder ziekenhuis z’n eigen methodes en benamingen heeft.
Purpled… :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbdown:
Ow ja vergeet ik alweer wat, had willen inscannen voor je. :wall:
Geen idee hoeveel cellen ze waren/zijn dat vertellen ze eigenlijk nooit. :think: En ik heb er nooit naar gevraagt, A is ws precies zoals een emmie volgens de boekjes op dag 4 zou moeten zijn? Beginnend met 1 zou ik denken, dat dag 2 dan 2 cellen is, dag 3 4 cellen en dag 4 8 cellen :think: en geen fragmentatie, want je kunt natuurlijk ook op dag 4 8 cellen hebben maar met wat fragmentatie dan zou het dus een B-kwaliteit zijn?
Argh werden we nu maar ‘ouderwets’ zwanger dan hadden we enkel de zorgen kort voor/na de geboorte en niet zelfs al zorgen over emmies. :lol:
Danielle??? Hoe is het??? Zit je helemaal onder een steentje? Niets geen doorgebroken menstruatie??
Ow ook zoiets lekkers trouwens zit ik ‘netjes’ zwangerschapstesten te bestellen, niet teveel zodat ik niet te vaak kan gaan testen. Wat krijg ik toegestuurd: ovulatietesten!! En dan nog een keer zoveel als ik aan zw-testen besteld heb. :wall: Dat helpt niet echt als ik mezelf probeer te beschermen tegen mezelf. :o
Rhiannon Balen dat er geen emmies ingevroren konden worden! Maar gelukkig heb je twee hele mooie teruggekregen. Nu maar duimen de komende twee weken. Wanneer begin je met testen? :mrgreen:
Rennic In ons ziekenhuis spreken ze nooit van A of B-kwaliteit. Ook dat is overal weer anders. Ze hanteren de term “topembryo”, dan moet een embryo aan strenge eisen voldoen: voor op schema liggen qua groei, geen fragmentatie hebben, enz. Als het daar niet aan voldoet, krijg je er twee teruggeplaatst, anders eentje. Het aantal cellen wordt altijd wel vermeld en je mag de embryo die teruggeplaatst wordt op een scherm zien. Onze meid is ontstaan uit een 8-cellige embryo zonder fragmentatie, of uit een 6-cellige met 10% fragmentatie. Deze zijn teruggeplaatst op de derde dag na de punctie.
Altijd jammer als er niets de vriezer in kan…
Wij kregen altijd een foto van de embryo’s en een echofoto van de terugplaatsing. Je kan dus wel zelf tellen hoeveel cellen het zijn, maar het wordt niet gezegd. Wel of het een A,B of C embryo is.
Rhiannon: de vorige keren begon je ongeveer op wachtdag 9 toch? Ga je dat nu weer doen?
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor wie het nodig heeft! :hug:
Rhiannon,
Balen dat er er geen ingevroren konden worden. Hopelijk gaan deze twee lekker blijven plakken
Hier is het helaas weer voorbij… Vannacht ongesteld geworden met bijbehorende gedaalde temp en vanochtend een negatieve test. Hoewel ik had verwacht dat ik het er dit keer minder moeilijk mee zou hebben is dat niet echt het geval. Waarschijnlijk geen tweede meer voor ons dus. Nu eerst die kuur voor mijn psoriasis en misschien ooit nog een laatste IVF poging. Maar goed… 5 terugplaatsingen en geen zwangerschap geeft geen moed voor een volgende poging en waarom zou ik het mezelf allemaal weer aan doen als het toch niet lukt…
Ik weet niet of ik voorlopig veel mee zal schrijven. Zal in ieder geval blijven spieken of het bij rhiannon en rennic raak zal zijn. En jippie nogmaals alvast veel sterkte voor donderdag en de tijd die volgt. :hug:
Purpled: ahhh neeeeeen meissie, wat erg voor jullie zeg
Kan me heel goed voorstellen dat het je toch meer raakt als je dacht.
Laat het even goed bezinken, en neem lekker je tijd, wie weet denk je na die kuur weer heel anders ertegenaan en begin je weer met frisse moed met de laatste verse poging.
Heeel veeel sterkte :hug: :hug:
Rhi: sjee geen 1 cryo erbij??? jammer zeg, maar wel 2 toppertjes in je buik :inlove: …hopelijk gaat t nog heeel erg gezellig worden daar de komende 8,5maand hihi.
Bij ons praten ze ook over een topembryo…t zelfde als bij Jippie, of je krijgt 1 topembryo teruggeplaatst of 2 van mindere kwaliteit.
Jippie nog 1 dag en dan je laatste chemo…t einde is in zicht meissie :hug:
Ow ja een heleboel ziekenhuizen doen dat idd even gluren naar het embryootje. Zit er voor ons niet in we nemen het ‘goedkoopste pakket’ oid af bij Nijmegen :lol: via Apeldoorn. Soms is het mss ook wel fijner om er niet teveel van te weten, want ook emmies die achterlopen met groei/delen en wel fragmentatie hebben etc kunnen uitgroeien tot een heeel gezonde baby! :thumbup:
Danielle idd het hakt er toch altijd harder in… nu even tijd en aandacht voor jezelf en jullie meisje etc. Verwerken en dan is er nog tijd om verder te kijken! :hug:
Jippie een hele dikke toi toi toi voor morgen!! Ik hoop zo ontzettend voor je dat het ‘meevalt’ zover dat kan ditmaal. En dan op naar herstellen van de chemo, verwerken ook en vooruit kijken. :-*
Rhiannon Het zegt inderdaad helemaal niks. We zijn twee keer zwanger geworden toen er twee “matige” embryo’s zijn teruggegplaatst. In september hadden we één topembryo terug en dat is niet gelukt. Al geloof ik wel dat de borstkanker daar de reden van is geweest.
Het is wel heel apart dat de zwangerschap in maart vorig jaar in een MA eindigde, een cryo-terugplaatsing in juni eindigde in een vroege mk en de ICSI in september met een topembryo lukte niet. Terwijl we daarvoor twee keer meteen zwanger waren na de eerste terugplaatsing. Het klinkt misschien zweverig, maar ik denk dat mijn lichaam geweten heeft dat het niet goed zat en dat een zwangerschap niet kon. Uiteindelijk is de MA mijn redding geweest. Als die zwangerschap niet fout was gegaan, had ik hier waarschijnlijk niet meer gezeten. Borstkanker kan ontzettend agressief worden tijdens een zwangerschap. Dus eigenlijk moeten we blij zijn met de misgelopen zwangerschap van vorig jaar. Een heel dubbel gevoel…
Purpled Wat vreselijk kl*te!!! Jeetje, waarom mag het nou niet gewoon een keertje lukken?! Tuurlijk heb je het er moeilijk mee, je doet de behandelingen niet voor de lol en elke keer heb je hoop. Ik kan me goed voorstellen dat je een nieuwe IVF even niet ziet zitten. Neem de tijd om alles te verwerken, een beslissing kun je later altijd nog nemen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel! :hug:
Natascha Hoe gaat het met jou? Je hebt nog geen officiele startdatum gekregen, toch?
Morgen de zesde en laatste chemokuur. Eindelijk de laatste, daar hebben we zo naar uitgekeken! Maar goed, ik moet het allemaal nog wel ondergaan. En de laatste weken voel ik me al niet zo goed, ontzettend moe, het steeds warm/koud hebben, andere vreemde klachten. En dan komt er weer een dosis vergif overheen. Maar gelukkig krijgt mijn lichaam na deze chemo de tijd om weer te herstellen. Mijn haar begint ook alweer te groeien!
Even voor iedereen, maar vooral voor Purple: :hug: :hug: :hug: :hug: !!!
Als die zwangerschap niet fout was gegaan, had ik hier waarschijnlijk niet meer gezeten. Borstkanker kan ontzettend agressief worden tijdens een zwangerschap. Dus eigenlijk moeten we blij zijn met de misgelopen zwangerschap van vorig jaar. Een heel dubbel gevoel...: Echt een heel dubbel gevoel ja..jeetje zeg.. :hug:
Succes morgen!! :-* De laatste, je kan het! En je haar gaat weer groeien: :dance: :dance: :D !!!!
He Purpled…veel sterkte meis met het verwerken. Neem de tijd en wie weet hoe je erover een tijdje over denkt.
dikke :hug:
Jippie,heeeel veel sterkte morgen met de laatste chemo…eindelijk de laatste.
En ja, kan me zo voorstellen dat je een dubbel gevoel heb over vorige jaar. Je lichaam weet het op dat moment toch het beste.
dikke kus en ik denk aan je morgen.
He meiden,
Even kort vanaf het werk.
De koelkast ligt vol met medicijnen ter waarde van 3841,60!! Niet te geloven zeg! Morgen beginnen met spuiten voor de overgang, ook errug raar idee! 4 mei 1e echo.
Jippie, heel veel sterkte weer de komende dagen!
Rhi, balen dat er niets meer was voor in de vriezer kon…maar is ook niet nodig hoor!!
Ohw purpled…weet niet wat te zeggen…
Nou, ga even pauze houden…hihi