IVF/ICSI deel 14

Rachelle Knap kl*te, zeg! En dan ook nog geen cryo’s…

Zou je een brief krijgen als er embryo’s ingevroren konden worden en anders niet? Hopelijk mag je binnen niet al te lange tijd weer beginnen. Eerst deze tegenslag maar verwerken. Dikke knuf! :hug:

Rachelle,

:hug: :hug: Balen zeg! Wij hadden ook geen cryo’s :thumbdown: Ik had ook gehoopt en eigenlijk gedacht dat we het bij één poging zouden laten maar ja… je verlegt je grenzen iedere keer weer. Alvast succes voor de volgende poging.

Rachelle, wat balen zeg :thumbdown: :cry: Is het doorgezet?

Heb je het ziekenhuis al gebeld? :hug:

Sterkte meis.

Purpled en Jippie, dan gaan we met z’n 3en gelijk op. bij mij gaat 13 aug de lucrin erin en vanaf 23 aug de Gonal. Wel iets eerder dan jullie…maar toch…Heavy weer he!!! :pray:

Purpled, succes met de komende verhuizing!

Wij zijn even heerlijk 5 daagjes in zeeland geweest. (vandaar dat ik er even niet was :slight_smile: ) Ik heb er bijna niet aan gedacht en dat was wel super!

Dinsdag naar het ziekenhuis om te prikken en een semenanalyse te laten doen…ben reuze benieuwd!

Groetjes Nicole

He Dames,

Vanmiddag ben ik naar het ziekenhuis geweest, toch urine ingeleverd en zoals we al wisten, negatief.

We zijn heel goed opgevangen door een IVF verpleegster, hele lieve vrouw. Ik mag in week 38 alweer beginnen met puregon en 2 weken later alweer de punctie! Gaat dus heel snel. Ik wilde dat graag, veel vrouwen willen liever minstens een maand wachten.

Ik ga nu 3 weken genieten van mijn vakantie en moet de dag na mijn vakantie al beginnen met decapeptyl.

Wie weet gaat het nu wel lukken! Ik blijf positief :slight_smile:

Fijn Rachelle dat je zo goed bent opgevangen en dat je ook weer zo snel door mag gaan! Geniet nu maar lekker van je vakantie!

Rachelle Fijn dat je zo snel alweer kunt beginnen! Nu eerst lekker genieten van de vakantie!

Dus dan ga jij ook tegelijk met Purpled, Rennic en mij op? Gaat erg spannend worden hier! :shifty:

Rennic Fijn dat jullie een leuke tijd hebben gehad in Zeeland! Lekker genoten van de vakantie en jullie ventje? Hopelijk hebben jullie dinsdag een goede uitslag van het onderzoek. En volgende week alweer beginnen, zie je het een beetje zitten?

Bleeh, het is hier nog steeds zo warm en benauwd (Friesland). Geen regen of een koel briesje gehad en dat is ook nog niet in aantocht. Hopelijk is het morgen weer een beetje afgekoeld!

ja heel spannend en hopelijk heeft iedereen dan GOED nieuws !!! :smiley:

Ik ga lekker 3 daagjes naar preston palace met de hele familie, dus even lekker eten en DRINKEN! :stuck_out_tongue:

Groetjes allemaal.

Hoi Dames,

Ben alweer een paar dagen niet geweest…

Omdat we nog niet begonnen zijn ben ik er eigelijk nog niet zo mee bezig. Op zich wel weer goed. Log alleen af en toe in om zien zien of er nog mooie berichten zijn.

Ik duim voor jullie allemaal…

@ Jippie : Verder ben ik nu officieel 10 KG kwijt (sinds 2 maanden)… en in vergelijking met vorig jaar nog wel veel meer… iets van 18 KG ofoz… Ik was eigenlijk op mijn zwaarste toen ik zwanger was. En toen vlogen de eerste weken de kilo’s er vanaf… dit ging door na de MK… Toen is bij mij echt de knop omgegaan… Vooralsnog wil ik komen 2 maanden nog eens 10KG kwijt… zowel geestelijk en lichamelijk ben ik dan beter voorbereid op de IVF… denk ik zo :wink:

Meiden veel succes en tot gauw!

Gabby Wat goed van je, zeg! :clap: Volg je een bepaald dieet of eet je nu gezonder en beweeg je meer? Ik wil zelf ook heel erg graag 15-20 kg afvallen, maar dat kan alleen als ik een hele poos niet aan de hormonen zit. Tijdens hormoongebruik val ik geen gram af, wat ik ook doe. Als de komende ICSI niet lukt en we dan eerst weer voor een halfjaar op de wachtlijst moeten, dan wil ik proberen om in die maanden wat kilo’s kwijt te raken. Succes met afvallen!

Rachelle Gaat het weer een beetje met je? Heel veel plezier in Preston Palace, geniet ervan!

@ Jippie : ja de “truc” is idd gezonder en regelmatiger te eten en te bewegen, en dan idd zonder die hormonen…dat scheelt ook al enorm.

Mijn motto: afvallen om weer aan te komen… je begrijpt wel wat ik bedoel :wink:

Fijn weekend allemaal!

Gabby Ik ben een jaar of 5 geleden 22 kg afgevallen, inderdaad ook door gezond te eten en veel bewegen. Dat was in een periode dat alles even stilstond, omdat ik op de wachtlijst stond voor een kijkoperatie. Door de jaren heen ben ik langzaam weer aangekomen door al het hormoongebruik, behandelingen en twee zwangerschappen. :? Ik heb tussendoor wel pogingen gedaan om weer af te vallen, maar dat is echt geen doen met die hormoonschommelingen.

Mijn schoonmoeder doet een dieet waarbij ze helemaal geen koolhydraten mag eten: geen brood, aardappels, rijst of pasta. Ze is nu zo’n 10 kg afgevallen. Maar gezond is het niet, ze is niet te genieten en ze heeft allemaal klachten. Ik waarschuwde haar daar van tevoren ook al voor, voedingsstoffen weglaten is echt zo ongezond! En vaak kom je daarna dubbel zo hard weer aan. Zulke dieten moet je echt niet doen! En bewegen doet ze echt zo weinig mogelijk. Afwachten maar hoe het zal gaan als ze met het dieet moet stoppen…

he meiden onze vakantie is ook weer voorbij

manlief is net een uurtje geleden vertrokken naar zijn werk

verveel me te pletter zit te wachten op de oproep dat ik die kijkoperatie moet ondergaan

en daarna wachten tot januari tot de ICSI

bwaaaah

maar we hebben wel een leuke prijs gewonnen bij de sponsor bingo loterij

een samsung led tv van 40 inch(102cm)

echt mega mooi

maar had liever iets anders om me bezig te houden dan een tv

Hollowglade Balen dat je nog steeds niet opgeroepen bent voor de kijkoperatie. Heb je enig idee hoe lang dat ongeveer nog gaat duren? En dan nog eens wachten tot januari, duurt wel lang allemaal…Leuk dat je een tv gewonnen hebt! Heb je een leuke vakantie gehad?

ik heb werkelijk geen idee hoelang het nog kan duren

heb maar de pil voor 6 weken dus denk dat ik volgende week even ga bellen hoe lang het nog ongeveer gaat duren

had iets begrepen dat de arts vakantie op vakantie gaat en wil dan wel weten hoe en wat

moet 10 september namelijk alweer op evaluatiegesprek komen over de kijkoperatie en de officiële intake voor de ICSI

onze vakantie was lekker heb de sneekweek gevierd samen met mijn vader

en gister de tv bezorgd gekregen

hallo dames,

ik zal me ff voorstellen, ik ben arzu, 26 jaar en sinds 5 jaar getrouwd.

oktober 2005 dachten mijn man en ik dat het wel tijd werd om aan kinderen te denken, we wilden beiden graag jong ouders worden.

Alleen helaas het kwam maar niet , en het kwam maar niet.

In 2006 ben ik onderzocht in azm in maastricht, niks te vinden alles in orde, met dat idee wachtten we dus af.

maar 2007 hebben we de knoop maar doorgehakt en zijn we naar genk gegaan om daar alles te laten onderzoeken.

Bij mij waren alle onderzoeken wel goed, alleen bij mijn man helemaal niet azoöspermi , werd geconstateerd , geen zaadcellen helaas.

Compleet geschokkeerd werd ik naar huis gestuurd( mijn man kreeg geen vrij van het werk die dag), nu moest ik hem gaan zeggen dat het probleem aan hem lag.

De gyn vertelde ons dat we maar voor kid moesten gaan een tese zou niks opleveren volgens hem.

Na toch meerdere positieve verhalen te hebben gelezen over tese, maakten we begin 2008 opnieuw een afspraak in genk maar dan bij de uroloog.

Deze zag het eigenlijk wel zitten dus we hadden wel goede hoop.

Alleen 8 mei 2008 de dag dat de tese werd uitgevoerd was heeel anders.

Hij kwam ons melden dat er niks van zaadcellen waren gevonden en dat het hierbij ophield.

Eerlijk gezegd wisten we niet goed wat we hiermee moesten.

We zaten nu echt te denken wat we nu moesten doen.

Na heel veel overleg wat we nu wilden, besloten we dan een afspraak te maken voor kid in antwerpen, deze mocht ik van manlief maken, en die vrouw vertelde me dat ze graag een dossier wilden van ons.

Dat had ik zelf ook al gedacht dus belde ik naar genk met dezelfde mededeling.

Die wilde dit eerst niet geven, aangezien zij ook kid deden, maar ik vertelde hun dat we niet bij hun wilden, voornamelijk ook aangezien zij geen donoren van turkse/ marokaanse afkomst hadden enkel deense.

En dat dat wel erg ging opvallen qua uiterlijk aangezien mijn man turks is.

Zo gezegd zo gedaan dan toch het dossier gaan halen.

En zo nieuwsgierig als ik was ging ik op internet nazoeken wat alle woorden betekenden die in het pathologisch dossier van mijn man zijn tese stonden.

Tot mijn schrik, zag ik dat het toch niet zoooooooo slecht was als wat ze hadden gezegd.

Ze hadden zaadcellen gevonden!!

Niet veel maar toch waren er gevonden!

Met honderden onvolgroeiden die nog geen staartje hadden.

Mijn man dacht in het begin dat ik het misschien te graag had dat dat daar stond.

Na veel zoeken op internet vond ik vele positieve verhalen over jette in brussel.

Daar heb ik toen een afspraak gemaakt voor 20 mei dit jaar.

Deze man bevestigde mijn vermoedens!

Er waren zaadcellen gevonden!

Hij begreep er eigenlijk niks van dat genk niks verder had gedaan.

hij wilde wel graag nog een chromosomenonderzoek laten doen bij mijn man.

En daar kregen we afgelopen woensdag de uitslag van.

Perfect waren zijn woorden zelfs!

We kregen officieel groenlicht voor tese-icsi!

Nu moet ik donderdag naar de verpleegster, die gaat me het prikschema uitleggen en ons de startdatum geven!

hij dacht oktober waarschijnlijk, maar misschien was het ook nog wel vroeger!

We wachten met spanning af.

Dus zou ik me graag bij jullie hoekje wilden aanmelden aangezien we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

jippie heeft me trouwens deze tip gegeven :mrgreen: dank je wel meis.

ik ga nu ff jullie reacties lezen, maar dan weten jullie bij deze wat meer van mij.

liefs Arzu

Hallo Arzu,

Zo wat een verhaal zeg… gelukkig dat jullie verder zijn gegaan ermee en dat er toch iets positiefs uitgekomen is!

Ik wens jullie heel veel succes en hopen op een goede afloop :thumbup:

Jippie, ja voel me wel weer goed! Nu lekker genieten van vakantie, na de vakantie kan ik meteen weer beginnen dus dat gaat lekker snel.

Mocht het weer misgaan (laten we hopen van niet) ga ik niet meteen met de derde keer beginnen.

Groetjes,

Rachelle

wat erg rachelle van jullie icsi :cry: wil je veel sterkte wensen en een dikke knuffel van hier

xxxxxx

@Arzu, welkom hier… jeetje wat een lange voorgeschiedenis met een hoop gedoe. Echt als je zelf niet een beetje oplet… grgrgr. Goed dat jullie hebben doorgevraagd en gezocht… hopelijk kunnen julie snel beginnen… heel veel succes!

Arzu Leuk dat je ons hebt gevonden! :-* Ik ga je gegevens toevoegen aan de lijst, die op de eerste pagina van dit topic staat. Daar kun je lezen waar iedereen nu mee bezig is.

Hé arzu

jij ook hier :wink:

Rachelle

lekker genieten van je vakantie!!