IVF/ICSI deel 13

Suzanne Als je zwanger bent, dan is alles beter doorbloed en kun je inderdaad na het klussen wel eens wat bloedverlies hebben. Als het verder niet doorzet en bij een klein beetje blijft, dan hoeft dat helemaal niks te zeggen. Hoe ver zit je nu na de punctie/terugplaatsing?

Temperaturen heeft niet zoveel nut als je hormonen gebruikt, omdat die invloed hebben op je temperatuur. Dus dat is niet zo betrouwbaar, helaas. Succes met de laatste wachtdagen! Wel heel erg spannend!

Hoi,

Ik zit 11 dagen na TP. Nu gebeurt er niets meer, terwijl ik elke 5 minuten aan het onderbroeken loeren ben :oops: :? :oops:

liefs Suzanne

kan trouwens nergens vinden dat de progestan invloed heeft op je temp. Ik heb het idee van niet namelijk. Pregnyl volgens mij wel, maar die is al lang uit mijn bloed.

liefs

Ik weet niet of Progestan specifiek invloed heeft op je temperatuur, hormonen in het algemeen wel. Mij is verteld dat temperaturen daarom niet betrouwbaar is, dus ik heb het ook nooit gedaan. Ik zou echt niet weten hoe mijn temperatuur was tijdens hormoongebruik en de wachtweken… Fijn dat het bloedverlies gestopt is. Heb je verder geen krampen of ongivoortekenen?

Wanneer ga je testen? Wij mochten twee weken na de tp een zwangerschapstest doen, jij toch pas de 27e? Dus dan zit je nu twee weken na de punctie? Op zich zou je een test kunnen proberen, sommigen mogen al testen als ze twee weken na de punctie zitten.

Ik heb al vanaf een dag na de terugplaatsing “buikpijn”. Een zeurend gevoel in mijn buik, steekjes, nu weer links boven in mijn buik. Niet echt pijnlijk en het lijkt op een menstruatie achtig gevoel, maar toch wat anders. soms de hele dag, soms een paar uur niets. heel vreemd. Maar geen echte krampen.

Ik heb (gelukkig) geen test in huis ha ha.

Ik zei al wel tegen mijn man, wals het niet doorzet, ga ik wel eerder testen, ik vraag me alleen af of het veel zin heeft, aangezien ik de vorige 2 keer ook pas rond de 5 weken positief testte.

Maar die onzekerheid, pfff…

o,ja en mijn buik blijft echt dik na die overstimulatie, krijg van geen kant mijn broeken meer dicht (fijn dat terwijl ik morgen en overmorgen een solliciatiegesprek heb)

Alvast berdankt voor het reageren. :-*

liefs Suzanne

Het klinkt allemaal wel erg positief! :shifty:

vind je…?

Ik weet echt niet wat ik van dit alles moet vinden.

Carenza, wat verdrietig voor jullie dat de bloedtest negatief was. Natuurlijk heb je dan even tijd nodig om het een plekje te geven. Sterkte :hug: .

Suzanne, bij jou is het ook vreselijk spannend zeg. Veel succes de laatste dagen op het wachtbankje :thumbup: :thumbup: :thumbup: . Ik weet niet wat al je kwaaltjes kunnen betekenen, maar ik gun het je in ieder geval van harte dat het iets positiefs betekent! :pray:

Fijne week allemaal!

liefs maya

Suzanne,

Ik vind het allemaal ook wel positief klinken hoor!! wat jij beschrijft over een zeurende menstruatieachtig gevoel had ik ook bij mijn zwangerschap, dus dat kan positief zijn.

Oh en ik temperatuurde altijd en toen ik met de meds begon ben ik dat blijven doen en zag dat het bij mij geen invloed had op mijn temp (zelfs de pregnyl niet)…hoop dat dat bij jou ook zo is want dan is het allemaal heel positief.

Heel veel sterkte met de laatste wachtdaagjes…

Lieve Carenza, heel veel sterkte met het verwerken van deze poging…als het def. is is het toch ff flink balen, hele dikke knuf voor je :hug:

suzanne jij houdt het ook spannend en ja morgen nog 5 weken en dan mogen we naar het zkh :mrgreen:

goeie morgen,

Hier alles nog rustig. Ik heb wel een rotdag gehad gisteren. Pfff… ik kan echt niet tegen die spanning. Ik krijg dan echt zoveel angst dat ik denk, word maar gewoon ongesteld , dan ben ik in ieder geval van die spanning af. Erg he…

Vandaag ga ik weer aan het werk :dance: weliswaar op therapeutische basis, maar het begin is er. Ik zal vanavond wel afgepeigerd zijn en dan moeten we ook naar een intake voor de adoptie bij mensen thuis.

Carenza, hoe is het met je??? Heb je nog een klein beetje van je kleine meid kunnen genieten? Een je weet het he, huilen mag!

alle anderen :-*

Ik ga even mijn sollicitatiegesprek voorbereiden.

Liefs Suzanne

Hallo allemaal,

Mijn ‘naam’ is Lientje en wil graag hier mee komen schrijven.

Onze zoon is dmv een IVF-behandeling in ons leven gekomen. Wij zijn nu alweer ruim 1½jaar bezig met de wens voor een 2de wonder.

Morgen horen we of de cryo goed ontdooit en wanneer dan woensdag de tp is.

Mag ik met jullie meeschrijven?

Hoi Lientje,

Welkom hier! Dus al een prachtige zoon dmv IVF gekregen? Super dat het toen gelukt is, hopelijk gaat het snel weer lukken. Met de hoeveelste behandeling was het toen raak? Heb je daarvoor ook nog IUI gedaan of meteen met IVF begonnen?

Ik ben Jippie. Wij zijn 5 jaar bezig geweest met zwanger worden voor een eerste kindje. We hebben 10x IUI gedaan, een keer IVF (geen bevruchting) en daarna ICSI. Uit die behandeling is onze prachtige meid ontstaan, inmiddels alweer ruim 1 jaar. In januari dit jaar zijn we opnieuw met ICSI begonnen en dat is meteen gelukt, wonder boven wonder.

Succes morgen, ik hoop dat de cryo-ontdooiing goed gaat. Wordt er woensdag dan eentje teruggeplaatst?

lieve meiden. Ik keek net na lange tijd weer even op het forum

Ik sta in de lijst 2e poging zwanger!!

Vanaf de eerste minuut dat ik wist dat we een kindje verwachten was is dolgelukkig. eerst alle spannende echos alles lijkt goed. bij de 20 weken echo wort ons kindje helemaal goed gekeurd. nu kunnen we echt genieten. Geen dag neem ik het als venzelfsprekend aan dat we zwanger zijn. ik geniet elke dag.we beginnen met het kamertje kopen spulletjes. met 27 weken wordt ik ziek. overgeven last van mijn rug. de dokter denkt dat ik nierbekkennsteking heb.Ik begin aan een kuur. Als ik in week 29 naar de verloskundige ga blijkt mijn bloeddruk extreem hoog. ik moet naar het ziekenhuis ze vermoeden zwangerschapsvergiftiging als ik daar kom blijkt ons kindje niet meer te leven.

Na jaren hopen waren we zo dicht bij ze hoefte nog maar een paar weekjes te groeien we hadden haar bijna… en nu dit zo verschrikkelijk verdrietig.

We zijn papa en mama van een prachtige dochter Faylinn maar we vinden het zo erg dat ze niet bij ons mocht blijven

dikke knuffel

Puck…wat verschrikkelijk wat jullie is overkomen zeg!! zijn echt geen woorden voor en als ik het lees krijg ik er de rillingen van.

Heel veel sterkte voor de komende tijd en ik hoop dat de toekomst er nog gunstig voor jullie uitziet en jullie nog een kindje gaat schenken.

We zijn gelijk met IVF begonnen. De tp ná de punctie, dus zonder vriezer, is een vroege mk geworden in de 6de week. Toen rustmaand. De eerste tp uit de vriezer werd onze zoon. Toen hij 1 jaar was weer voor een tweede ‘begonnen’. We hadden er nog 7 in de vriezer, maar dat heeft helaas niet zo mogen zijn.

Begin dit jaar weer een punctie gehad en de tp daarvan is niet gelukt. Nu dus de cryo’s, we hebben uit deze punctie 2 emmies in de vriezer.

Ik ben niet één der jongsten…maar toch plaatsen ze er 1 terug. Dit ivm lichaamlijk ‘euvel’.

Bedankt voor dit welkom! :thumbup:

Puck, deels kan ik me voorstellen hoe je je voelt. (zwangerschapsvergiftiging, zh in, zh uit)

Onze zoon is te vroeg geboren, maar heeft daar gelukkig niets geen ‘hinder’ van gehad.

Ik wil je heel veel sterkte wensen om dit grote verdriet van jullie mooie dochter Faylinn een plekje in jullie hart te geven.

Hopelijk mag het zo zijn dat jullie snel weer zwanger mogen zijn.

Jippie, wij zijn in 2003 begonnen met onze wens. En dus in 2006 is onze zoon geboren.

Hoi Puck,

Wat een vreselijk nieuws, ik weet niet wat ik moet zeggen. :frowning:

Na zo’n poos eindelijk zwanger, allemaal goede echo’s en dan gebeurt dit. Onvoorstelbaar…

Ontzettend veel sterkte toegewenst, ik denk aan jullie!

Liefs,

Jippie

Puck: niet te bevatten…heel veel sterkte :hug:

Puck: wat vreselijk zeg!!! :hug:

Carenza: :hug: hoe gaat het met je? Kan je er al een plekje voor vinden? Hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar.

Suzanne: klinkt positief hoor. Ben erg benieuwd. Alles nog rustig? Behalve in je hoofd dan van het denken en voelen??? :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Lientje: welkom hier!

Ik hoorde vrijdag dat de zus van een vriend van ons nu de onderzoeken voor een pese/tese heeft. Haar vriend krijgt binnenkort de proefprik.

Sophie: het is bijna april. Hoop echt voor je dat je na dat gesprek niet zo lang meer hoeft te wachten.

Goeie morgen,

Puck, wat ontzettend erg voor jullie, zo lang wachten en dan sta je nog met lege handen, helaas is jullie mooie dochter een :**: in de hemel. Ik wens je alle sterkte toe voor dit inmens grote verdriet.

Lieke welkom! Ik hoop snel op mooi resultaat.

Carenza hoe is het met je?

Jippie, wanneer mag je weer voor een echo?

Angelbaby, hoe is het met jou?

Hier nog relatief rustig, zat gisterenavond op adoptievoorsprek, kreeg ik me ineens inmens buikpijn en rugpijn, en wilde maar 1 ding, naarhuis. Maar dat kon ik natuurlijk niet zeggen :mrgreen: Na 1,5 uur was het over en nu niks meer :eh: Dus we gaan gewoon vrolijk :? verder met afwachten. Straks tweede sollicitatiegesprek.

Nu eerst voorbereiden en zo mijn ouders van het station ophalen, zij zijn 6 weken op vakantie geweest.

Fijne dag allemaal

Liefs Suzanne