IVF/ICSI deel 13

Bezig met IVF/ICSI



Jippie:

Na 5 jaar en 12 behandelingen (10x IUI, IVF & ICSI) een prachtige dochter!

Sinds januari hopen we op een tweede wonder. Een cryo-terugplaatsing gehad. Helaas mislukt :frowning:



Marka

Bezig met 1e ICSI poging



Maya

Terugplaatsing van 2 cryo’s gehad.

Op de wachtbank!!! Testen op ??? juli



Mloeska:

November 2007 gestopt met de pil. 8 juni 2009 eerste ICSI mislukt, maar nog 4 cryo’s!



Purpled:

Op de wachtbank!!! Testen op 25 juni.



Sophie:

dec 06 gestopt met de pil, onze grootste wens is nog niet in vervulling gegaan :cry:

2 juli weer naar AMC, we :pray: voor een zoek-icsi





Zwanger na IVF/ICSI:




Dorus:





Malky:





Ikke:





Biebie:



Geboren



Jippie --> Lianne





Angelbaby --> R.oa.n en R.en.s Geboren op 15 juni

Ja leuk zo!!!

Ik ben van plan om hier zeker wat actiever mee te gaan schrijven.

Mooi lijstje trouwens, Angelbaby !



Ik weet niet of het herkenbaar is, maar hoe dichter ik bij het hele IVF gebeuren nader, hoe minder ‘moed’ ik heb…

Tijdens de onderzoeken kon ik vrij snel dapper beslissen om voor IVF te gaan, maar nu begint het toch wel te kriebelen en ben ik ook niet zo zeker meer of ik het wel allemaal aankan.

:think: Niet prettig, deze zenuwachtige kriebels

Mooi lijstje Angelbaby :thumbup: .



Ikke, waar ben je nu zenuwachtig voor? En waarom denk je dat je het niet aankan?

Ik had het juist andersom. Toen mijn IVF poging naderde was ik wel @ :roll: #& :cry: $* :frowning: %( van alle hormonen en emoties maar ik was er erg zeker van dat het de juiste keuze was. Het traject waar ik nu in zit voelt voor mij niet echt als IVF poging. Gek is dat.

Maar ik baal wel nog steeds heel erg dat het bij ons niet op de normale manier kan.

Anke, ik ben zenuwachtig voor het onbekende:

  • die spuiten… zal ik dat zelf kunnen? brrr ben best wel bang voor naalden ook :roll:
  • de punctie… zal het pijnlijk zijn?


  • De 6 pogingen IUI waren voor mij persoonlijk ook erg emotioneel belastend. Ik vrees dat ik het bij de IVF procedure nog moeilijker zal krijgen door alle hormonen.

    Nja, misschien betert het wel éénmaal we daadwerkelijk gestart zijn. Maar nu is het voorlopig bang afwachten. Ik weet niet of je mijn gevoel begrijpt nu ik het op deze manier heb uitgelegd… ik ben waarschijnlijk maar een watje :oops:

Ikke,



nee hoor je bent helemaal geen watje ik zit met het zelfde probleem hoor ik zie er ook weer wel wat tegen op.



Maar we slaan je er wel door heen hoor meid!



:hug: :hug: :hug:

Nee hoor Ikke, (en kletsmiep ook) je bent helemaal geen watje!

Moet je zien wat je al doorstaan hebt…je bent gewoon een doorzetter.



Ik snap het wel hoor. Die hormonen spuiten is best spannend en de punctie is alles behalve leuk. Maar uiteindelijk vond ik dat alles best meevallen. Maar ik ben zo, ik bekijk het stap voor stap. En als ik eenmaal iets in mijn kop heb (zwanger willen worden bijvoorbeeld) en weet wat ik er voor moet doen, dan ga ik er voor. Klinkt heel klinisch als ik dat zo opschrijf en ik weet niet of je er iets aan hebt :? .

:hug:

Ikke: ik had het juist andersom, hoe dichter de IVF bij kwam, hoe meer zin ik er echt in had. Ik denk wel pas echt toen de maand van het spuiten begon… Die maand ervoor hadden we nog een “laatste kans” gevoel om het zelf te doen.



Het is ook allemaal heel dubbel hoor, je emoties vliegen af en toe echt in de rondte. Toch vond ik de poging op zich meevallen (de medische kant)… Het spuiten ging goed, mijn lijf reageerde, maar met zeer weinig bijwerkingen (voornamelijk moe en vergeetachtig) De punctie viel mij ook eecht heel erg mee. Ik had er zo tegenop gezien! Dat heb ik hier toen ook een paar keer geschreven en achteraf terugkijkend, vind ik het zonde dat ik daar zoveel energie aan verspild heb… Het afwachten is wel een ramp, maar gelukkig leefde vriendlief en onze omgeving heel erg met ons mee en kon ik het dus wel kwijt, die spanning.



Wat mij het meest raakte was dat we geen cryo’s hadden… 26 eicellen gehad , 17 goed om te bevruchten en dan geen cryo’s. Daar heb ik echt heel erg om moeten huilen, ik was zo teleurgesteld in mijn lijf… Slaat natuurlijk nergens op, maar ja, hormonen hè.



Kortom, emotioneel zwaar vond ik het wel, maar we slaan ons er samen gewoon doorheen! Daar hebben we o.a. dit topic voor!

@ikke wrote:

Anke, ik ben zenuwachtig voor het onbekende:
  • die spuiten… zal ik dat zelf kunnen? brrr ben best wel bang voor naalden ook :roll:
  • de punctie… zal het pijnlijk zijn?


  • De 6 pogingen IUI waren voor mij persoonlijk ook erg emotioneel belastend. Ik vrees dat ik het bij de IVF procedure nog moeilijker zal krijgen door alle hormonen.

    Nja, misschien betert het wel éénmaal we daadwerkelijk gestart zijn. Maar nu is het voorlopig bang afwachten. Ik weet niet of je mijn gevoel begrijpt nu ik het op deze manier heb uitgelegd… ik ben waarschijnlijk maar een watje :oops:




Hier een ervaren prikker, Meid ik wil je alle sterkte wensen. De eerste spuit is heel spannend maar het gaat je lukken ik weet het zeker. :-*

Ikke, ik sluit me bij Angelbaby aan. Ik kreeg er eigenlijk ook steeds meer zin in naarmate het dichterbij kwam. Maar het grote verschil is wel dat wij geen voorgeschiedenis van IUI hebben. Het is voor ons echt de eerste keer dat we aan het proberen zijn om zwanger te raken en dat voelt erg bijzonder. We wisten namelijk altijd al dat het bij mij niet op de normale manier kon vanwege mijn eileiders.



Voor zover mijn optimisme. Sinds vannacht is dat helaas sterk gedaald. Heb behoorlijk last van mijn buik en heb het idee dat het kippenhok behoorlijk bij mijn darmen in de weg zit, want was vannacht ook misselijk. Ik was aan het logeren bij een vriend en zou samen met hem en mijn vriendin gaan kijken voor DE jurk, maar dat heb ik maar afgeblazen. Ik baal ervan dat dat niet door kon gaan en ik was erg gestresst van die buikpijn. Het voelt namelijk een beetje zoals na de operatie. Het is natuurlijk ook ongeveer dezelfde plek. Nu ben ik weer thuis bij hubbie en hij heeft me even een peptalk gegeven en nu gaat het wel weer. Ibuprofennetje erin en proberen te ontspannen…



Blij dat ik maandag weer een fm heb, dat geeft weer wat zekerheid.



Anke, spannend allemaal. Het voelt misschien niet als een normale IVF maar het klinkt minstens zo heftig. Hoop dat we straks samen het wachtbankje op kunnen.



Angelbaby, ik snap wel dat je verdrietig bent dat je geen cryo’s had. Ik zou ook onwijs balen als ik nu een punctie zou hebben er kunnen geen cryo’s uitkomen. :hug:



Dag allemaal! liefs maya

Hier buikkrampen nu hoop niet dat de ongie nu al door komt dan is dat 1 week te vroeg. Misschien wel zwanger maar testen gaat nog niet denk ik dat is denk ik nog te vroeg!



Groetjes,

Kletsmiep

hi kletsmiep, spannend zeg! Hoop voor je dat het niets is :thumbup:

liefs maya

net tweede fm gehad, score: 25 aan de ene kant, 20 aan de andere :shock: (grootste 17 mm)

Ja, zegt die gyn, ik vind het niet gek dat je last van je buik hebt…

Dosis gonal-f nog verder omlaag naar 75 eh. Woensdag horen we of vrijdag of zondag de punctie is (hoef ik in ieder geval geen paaseieren te zoeken dit jaar :mrgreen: )

Ik heb gevraagd of ik verhoogd risico op overstimulatie heb. Dat is inderdaad zo en eventueel krijg ik dan extra controles na de punctie. Ik hoop nu vooral dat de punctie door kan gaan.

doei!

maya met de rammelende eierstokken

maya75



Ik duim mee dat alles goed mag gaan en dat je geen overstimulatie krijgt!



:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

hoi meiden, rustig hier…

zit inmiddels weer thuis, van de buik-en rugpijn is het fijner om een beetje thuis te werken. Dan kan ik even gaan liggen als ik het niet meer trek. Baal er wel van.



ik had toch nog een vraagje: op mijn schema staan de maten van de follikels, de grootste zijn 18x13 15x18 en 20x9 mm. Moeten alletwee de maten boven de 18 zijn voor een punctie? of kijken ze alleen naar de grootste maat? ik neem aan dat ik het morgen allemaal hoor, maar ik wil zo graag weten waar ik aan toe ben :frowning:

liefs maya

Maya Het beste is als de follikels mooi egaal rond zijn, dus niet heel erg ovaal of langwerpig. Vaak is het dan geen goede follikel. Maar heel erg precies komt het ook niet, hoor! Ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren dat ze bij ons alle follikels van twee kanten hebben opgemeten. Vaak kijken ze alleen grofweg naar de langste kant, zeg maar. Dus ik denk dat je er niet al te veel naar moet kijken, het zal niet op een mm precies komen qua vorm. Je hebt wel ontzettend veel follikels, zeg! Hoeveel heb je er dan nu van welke maat? Zullen ze allemaal doorgroeien en aangeprikt worden, of zijn een hoop daar dan nog net te klein voor en doen die niet mee? Wel erop letten dat je geen overstimulatie krijgt, hoor! Rustig aandoen en je kunt alvast wel beginnen met extra water drinken. Succes morgen met je fm!



Meiden, ik ben er nog wel hoor! Alleen heb ik eerst een fikse borstontsteking gehad. Ik werd afgelopen donderdag flink ziek en heb drie dagen in bed gelegen met hoge koorts. Dat is gelukkig weer wat afgezakt en de AB-kuur slaat nu wel goed aan, heb ik het idee. De borstontsteking is nog niet over, maar gelukkig nu wat minder pijnlijk. Alleen ben ik daarna nog eens snipverkouden geworden en hoest ik me nu de longen uit het lijf. :? Dus van KOK-ken is niet zoveel terecht gekomen. Hopelijk lukt dat weer een beetje als ik eenmaal wat opgeknapt ben!



Heel veel succes allemaal en een dikke kus! :-*



Liefs,

Jippie

Jip, je hebt pb!

We mogen in april starten!!!



Heb gelijk alles al gehad en het word een korte periode van 2 weken dus 2 weken spuiten en daarna de punctie!!

de hele boel is afgeblazen vanochtend, veel te hoog risico op overstimulatie :cry:

@maya75 wrote:

de hele boel is afgeblazen vanochtend, veel te hoog risico op overstimulatie :cry:




He jammer zeg balen hoor. Sterkte meid.



:hug: :hug: :hug: