IVF/ICSI deel 13

De vorige punctie viel mij mee, dus ik ging eigenlijk vol goede moed deze in. Dat het zo vies tegenviel was een domper maar wel in de wetenschap dat het de laatste keer zou zijn (tenzij alles tegenzit nu, maar daar ga ik maar even niet van uit). Nee, wij hopen dat we morgen te horen krijgen dat er meerdere embryootjes zijn, dat we 1 teruggeplaatst krijgen en er nog een paar de vriezer ingaan. Dat zou het mooist zijn voor ons. Dus duimen maar even!

Carenza, ik duim voor je morgen!

Wij mogen door!!!. Dde bloedwaardes waren wel nog gestegen (gisteren 11, vandaag 13 en ze moeten onder de 15 blijven)Ik had nu 13 grote follikels en een heleboel kleintjes. Vanavond pregnyl zetten en maandag punctie.

Ga even in bad liggen, ben moe.

groetjes Suzanne

Super suzanne! Alvast veel succes met de punctie, 13 follikels is ideaal toch? :thumbup: :thumbup:

Carenza, is het goed gegaan met de bevruchting? Hoop dat jullie snel door kunnen voor de terugplaatsing! :thumbup:

liefs maya

Suzanne Ik ben blij dat de punctie door kan gaan! Super dat je waarde goed was!

En maandag al de punctie, is het toch nog best snel gegaan! En dan de terugplaatsing donderdag?

Carenza Spannende dag morgen! Hopelijk een mooi aantal embryootjes. Weet je al hoeveel er teruggeplaatst gaan worden?

Balen dat de punctie je zo tegengevallen is, maar hopelijk is het de laatste keer geweest!

Malky Volgens mij doen ze in Nederland bijna nergens de punctie onder algehele narcose. Soms kun je wel een soort roesje krijgen, maar over het algemeen is het mbv pijnstilling en een inwendige verdoving.

Fijn weekend allemaal!

Morgen idd de terugplaatsing, wij krijgen er 1 teruggeplaatst. Hoeveel er bevrucht zijn, krijgen we ook morgen pas te horen. Om 15:00 uur is het zover!

Suzanne, wat fijn dat het toch doorgaat, alle moeite toch niet voor niks geweest. Hou je nog even taai!

Jippie, hoe is het met jou?

Carenza Plaatsen ze in jullie ziekenhuis standaard maar eentje terug of hebben jullie daar zelf voor gekozen? Bij ons doen ze eentje als er een topembryo bij zit en anders twee. We hebben beide keren twee emmies teruggekregen. Alvast veel succes & plezier met de terugplaatsing. Ik vond het beide keren een bijzonder moment!

Met mij gaat alles goed, hoor. Vandaag alweer 7 weken, de 12 weken beginnen nu enigszins een beetje in zicht te komen. Donderdag om 10.30 u de eerste echo. :shifty: Volgens mij begint mijn buik ook al redelijk te groeien, al is het nog geen mooie zwangere buik… Zal wel niet zo lang meer duren voordat mijn positiebroeken weer aan moeten.

Of ze standaard 1 terugplaatsen, weet ik niet, maar op aanraden van onze gynaecoloog hebben we dit gedaan. Twee jaar geleden heeft dat goed uitgepakt. :wink:

Vandaag kregen we te horen dat er acht succesvolle bevruchtingen zijn geweest en dat het allemaal toppertjes waren. De beste hebben we vandaag teruggeplaatst gekregen en de andere 7 gaan ze morgen nog bekijken om te zien of ze de vriezer in kunnen (waarschijnlijk wel). Wij zijn blij! En nu maar duimen en die 2 weken door zien te komen!

:dance: :pray:

Carenza Waauuw, wat een goede uitslag! Ik hoop dat er nog een paar ingevroren kunnen worden. Nu de spannende wachtweken weer! Mag je twee weken na de punctie testen of twee weken na de terugplaatsing?

Suzanne Heel erg veel succes met de punctie morgen! En daarna rustig aandoen, hoor! En veel water drinken.

Suzanne: succes morgen! Laat je erna maar lekker verwennen.

Carenza: goed hoor, 8 bevrucht. Duimen dat het nu net zo goed uitpakt als 2 jaar geleden. Toch echt weer een bijzonder moment, zo’n terugplaatsing.

Wij mogen morgen weer gaan kijken… Ben erg benieuwd naar de vorderingen van ons duo.

suzanne hoe is het vandaag gegaan?

Carenza wat een goede score zeg echt super…

argh en nu die spannende wachtweken, hopelijk heb je mooie afleiding en vliegen ze zo voorbij, wanneer is de testdatum??

angelbaby, wat leuk weer om je beebjes te zien!! krijg je ook te horen wat het wordt? of wil je het niet weten?

wel ff spammen he vind ik zo leuk om te zien!!! :inlove:

Suzanne: ben erg benieuwd hoe het gegaan is! :thumbup:

Carenza: zit je topper al op zijn/haar warme plekje? :thumpup:

We hebben niet te horen gekregen wat het zijn. Ze lagen heerlijk op rust. Alles was weer goed. Over 2,5 week hebben we de 20 weken echo (26 maart) dan mogen we een uur lang naar ze kijken. Plaats de foto’s in het showforum.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=66434&postdays=0&postorder=asc&start=180

Erboven staat de kinderwagen die we hoogstwaarschijnlijk gaan kopen

Angelbaby Fijn dat alles weer goed was met de twee kindjes.

Gaan jullie ook nog een 3D-echo laten maken als je wat verder bent?

Suzanne Hopelijk ben je lekker aan het bijkomen van de punctie en hebben jullie een mooie score!

Wanneer krijg je bericht over de embryootjes?

Ik denk het wel ja, toch leuk, ook omdat je dan ook bewegende beelden krijgt. Even uitzoeken wat dan de beste week is om dat in te doen (jij een suggestie?)

Angelbaby Ik heb met 24 weken een 3D/4D-echo gehad, omdat ze dat bij Babyview aanraadden. Dan zou je de meeste kans op mooie beelden hebben. Maar de meesten doen het met 27-28 weken. Achteraf vind ik de beelden met 27 weken mooier. Dan heeft het kindje net wat meer vet op het gezichtje, wat bollere wangetjes en dan zie je qua uiterlijk ook wat meer. Als we het nu weer doen, dan wil ik wat later in de zwangerschap. Maar misschien dat het met een tweeling juist weer beter wat vroeger kan, omdat ze minder ruimte hebben. Ik zou het even navragen bij een echobureau. En wel op tijd een afspraak maken, zeker een paar weken van tevoren. Want alles zit vaak vol op korte termijn.

wij gaan beginnen met ICSI!!! eindelijk!! na 2 jaar vooronderzoeken te hebben, mogen we dan eindelijk beginnen!!

ziekenhuis belde me dat ze volgende week me schema opsturen en de volgende menstruatie moest ik beginnen met de pil!!! :dance:

hehe…

ook nog ff spuitles krijgen, want ik heb geen flauw idee hoe da allemaal moet…

en dan maar hopen dat het lukt allemaal…

:pray:

Hallo allemaal,

Zo ik zit idd uit te rusten van de punctie. We hadden dit keer een andere arts die alleen de grote follikels aanprikte. Daar heeft ze er een stuk of 12 (denk ik ) van aangesprikt, daar kwamen uiteindelijk 9 eicellen uit. De punctie was te doen ,ik vind het niet een fijn iets maar met een goede ademhaling is het voor mij te doen.

Woensdag krijgen we te horen of er embryo’s zijn ontstaan en dan donderdag terugplaatsing.

Nu zit ik lekker op bank, zijn uit het ziekenhuis even naar de mac geweest ( niet dat het mij echt smaakte) en ik doe niets meer. Ik voel me wel een beetje duizelig, maardat zal nog wel overgaan.

Volgende week heb ik een extra afspraak staan, i.v.m. veel follikels.

Carebza :thumbup:

De rest komt later wel ik ga weer met mijn pootjes omhoog.

groetjes Suzanne

suzanne hopelijk heb je een mooie score en wordt er een toppertje terug geplaatst donderdag :pray:

angel wat een mooie beebjes :inlove: :inlove:

en mooie buik ook is inmiddels al weer gegroeid of niet?? hihihihii

mloes jij ook hier, hopelijk raak je gauw zwanger meis :wink:

Suzanne, fijn dat je de punctie achter de rug hebt! Op naar donderdag, spannend! Ennuh, wij zijn na de punctie naar de Burgerking gegaan. :mrgreen:

Mloeska, welkom hier en heel veel succes bij de behandeling! :thumbup:

Vandaag had ik een energieke dag, kan merken dat ik met de decapeptyl ben gestopt, wat werd ik moe van dat spul, ik lag er soms al om 9 uur 's avonds in. Dus vandaag heerlijk weer eens boodschapjes gedaan i.p.v. naar het ziekenhuis. Het weer had even beter gemogen, maar goed, het is maart, dus niet teveel tegelijk willen. Mijn buik voelt wel wat opgeblazen (ziet er ook opgeblazen uit), dus wie weet is die kleine al lekker aan het bouncen daar binnen om de beste plek uit te zoeken. Ondertussen probeer ik zoveel mogelijk met het gewone leven door te gaan en me niet teveel erop te focussen, maar kan niet ontkennen dat de hoop groot is. Oooooh wat zou het geweldig zijn. Nee, af, foei, afwachten. :pray:

En nou heb ik kiespijn. Sinds gisteravond. Als ik ademhaal, doet het zeer (tocht langs kies). Ik heb maar een afspraak gemaakt bij de tandarts maar ik ben als de dood voor de tandarts en dan maak ik me weer zorgen of dit allemaal wel goed is nu. Maar wat voor optie heb ik?

Ik baal!

Viel mee! Worteloppervlakken lagen bloot en waren geirriteerd! Laagje erop gesmeerd en ik kan weer verder! Pak van mijn hart.

Hoe is het met de rest?