Jippie, een dikke proficiat met jullie meisje haar 1ste verjaardag!
en ik kan geloven dat je het soms nogal onwerkelijk vind
ik ben nog maar 15 weken ver maar zelfs ik kan het soms erg moeilijk vatten dat het echt zo is!
carenza, héél véél succes vandaag met de punctie!! Ik :thumbup: :thumbup: voor een goed resultaat! en hele mooie emby’kes erna en dan natuurlijk een wolk van een baby!!!
suzanne, jij vrijdag véél succes met je fm, hoop dat je niet te veel last hebt van de hormonen! en ik :thumbup: :thumbup: dat jou follikkeltjes flink groeien !
Carenza: veel succes vandaag! Hoop dat de punctie je mee valt en dat je een mooie oogst hebt.
Jippie: dagje te laat maar onwijs gefeliciteerd met je kleine meid! En nog maar een week meid. Wat is dat ook spannend om naartoe te leven hè, ik vond het een zware wandeling om toen naar de afdeling te lopen. Ben al benieuwd naar je foto
Suzanne: ik hoop voor jou op een mooie telling morgen, inderdaad geen 50, “ietsje” minder hebben we meer aan.
Malky: Hoe gaat het verder met je? Last van kwaaltjes of zijn die alweer gezakt?
jeetje angelbaby je zit al bijna op de helft :shock: bewegen de beebjes lekker??
Carenza heel veel succes vandaag met de punctie, hopelijk heb je een mooie score!!!
Suzanne ben benieuwd hoeveel eitjes je al hebt bij je fm
Jippie je kan zeker niet wachten voor de echo!! wat een mooie mijlpaal dat je meisje al een jaar is!! spannend hoor volgende week je echo…
malky jij gaat ook lekker hard zeg…voel je je nog steeds goed? heb je je beebje al gevoeld??
dores en Karin hoest met jullie???
treffertje wat lief dat je ff een berichtje schrijft…ik hou jou ook in de gaten in jouw topic hoor
ik zat ff in een dipje…merk toch dat de mmm me niet in de kouden kleren laat zitten en toch wel wat met me doet!! dat wachten is zo slopend…
zei mijn hub ook nog doodleuk, dan moet je maar beter een andere vent zoeken…ik huilend roepen ik wil niemand anders, ik wil een kindje van jou!! toen hebben we samen ff lekker gejankt…
dikke knuffel voor iedereen :-*
Sophie: het schiet inderdaad al op, helemaal gezien je met een tweeling gemiddeld 37 weken zwanger bent. Gemiddeld genomen heb ik ze dus over 20 weken al! (gek idee hoor)
Ik begin ze te voelen ja, sinds vorige week maandag (16w), maar nog maar heel licht en af en toe, dus niet elke dag. Maar dat is vroeg hoor. Meestal ga je ze pas na je 20 weken echo een keer voelen. Bij mij hebben ze gewoon wat minder plek met z’n tweetjes en voel ik ze dus wat eerder. Maandag weer de volgende echo.
ik heb trouwens een buikfoto in het showtopic van de augustusmama’s staan: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=66434&highlight= op pagina 12
En Sophie: de mmm is ook onwijs zwaar. Ik denk zelfs dat het goed is om daar af en toe bij stil te staan, dan verwerk je tussendoor al wat. Kwaad zijn op je zelf is volgens mij een normaal gevoel. Dat heb ik ook regelmatig gehad. Mijn vriend ook. Hij was dan boos dat zijn zwemmers niet iedere keer even top waren en ik omdat het toch in mijn lijf fout ging. (de eerste 2 IVF pogingen) Het zijn hele processen waar we doorheen gaan of zijn gegaan.
Bedenk je alleen wel dat kwaad op jezelf zijn alleen nut heeft als je er daarmee invloed op zou hebben… En dat heb je duidelijk niet. Het is niet jullie keuze dat je dit allemaal nodig hebt. Kwaad worden verandert de zaak dus niet. Je doet alles al wat je kan doen. :hug:
dank je wel angelbaby voor deze woorden :-*
mooi buikje hoor :inlove:
Mooi buikie hoor :inlove: (al ben ik heeeeeel blij er van af te zijn :mrgreen: )
Hoi,
Carenza, hoe was de punctie? Ik hoop datalles goed is gegaan en dat je nu lekker op de bank ligt met een kruikje.
Nog gefeleiciteerd met je kleine grote meid, Jippie.
Sophie de mmm gaat je zeker niet in de koude kleren zitten, doen maar lekker rustig aan.
Ik vind hetzelf momenteel erg zwaar, ik denk dat ik de vorige poging toch niet helemaal goed verwerkt heb. Ik vind het psychisch gewoon niet leuk meer, slaap slecht enzo.
Heb net het ziekenhuis gebeld, met de klachten die ik heb. (last bij gaan zitten en staan, lage rugpijn, steken in zij, heel veel afscheiding en en een algemeen niet lekker gevoel) Ging de verpleegkundige doorspreken met de arts (niet mijn eigen, wel met dossier) belt ze even later terug, nee de dokter vond het onnodig om mij eerder te zien o basis van die klachten, ik was namelijk nog maar zo kort bezig met Gonal F. :shock: De vorige keer was ik nog korter bezig en had ik er meer dan 50!
Misschien valt het allemaal mee morgen, maar als het er weer veel zijn, dan dien ik een klacht in.
(zo dat lucht op)
groetjes Suzanne
angelbaby, hier gaat alles goed hoor, de kwaaltjes zijn zo goed als weg alleen dat ik zo vaak blijf boeren en 's morgens toch echt wel eerst iets moet drinken want ik krijg echt braakneigingen anders
tja men buik, ik had van mezelf al een buik dus… en dat anderhalf jaar menopur spuiten zat er ook wel voor iets tussen maar heb echt de indruk dat alles zo hoog zit hier, allee dat mijn maag en darmen echt hoog zitten en dat ons beebje groeit en dit alles verder omhoog duwt
ik zal ook eens een foto maken maar heb problemen met de laptop dus eventjes geduld want moet het op de andere computer uploaden of van op het werk doen
sophie, voor mezelf vind ik het niet zo snel gaan hoor , maar ik denk dat dat altijd zo is, en ik kijk echt uit naar de volgende afspraak elke keer, gewoon om me blijven gerust te stellen zeg maar
en dikke knuf hoor, wachten duurt idd lang, maar kwaad op jezelf worden helpt jullie geen stap vooruit! huil maar lekker met elkaar uit hoor, jullie moeten er samen door en ik duim me te pletter dat jullie snel dat langverwachte kleine wondertje mogen verwachten!
Suzanne Inderdaad wel een lakse reactie van de gyn. Je spuit toch al ongeveer een week Gonal-f? En als je de vorige keer er al 50 had na minder dagen spuiten, dan zou het logisch zijn dat ze je extra in de gaten houden. Zeker gezien de klachten die je al hebt. Ik zat na 5 dagen spuiten al op 24 follikels en na een week over de 30. Gelukkig hebben ze het daarna nog wat af kunnen remmen door de dosis hormonen drastisch omlaag te schroeven. Op zich kunnen je klachten ook door de hormoonstimulatie komen en hoeft het geen overstimulatie te zijn. De ene keer voel je ook meer dan de andere keer. Succes met de fm morgen & sterkte met de rest! :hug:
Carenza Hoe is je punctie vandaag gegaan? Hopelijk een mooie score wat de eicellen en de zaadjes betreft.
Doe rustig aan de komende dagen & veel succes! Ik hoop op een aantal mooie embryootjes!
Angelbaby Mooie buik, hoor! Ik had hem al bewonderd bij de augustus-mama’s. En leuk dat je de kindjes al voelt. Op zich best logisch dat je een tweeling eerder voelt, ze moeten de ruimte immers met zijn tweetjes delen. Moet je maandag weer naar de gyn en voor een echo?
Malky Ik vond met de vorige zwangerschap de eerste 12 weken ontzettend langzaam gaan en daarna ging het best snel. Ik had ook dat ik elke keer uitkeek naar de controle bij de gyn, gelukkig kregen we elke keer ook een echo. En de 20 weken-echo vond ik ook ontzettend spannend. Wil je ook weten of het een jongen of een meid is?
Hoe is het met alle andere meiden?
jippie, ja hoor hier willen we doodgraag het geslacht weten, en met een beetje geluk gaan we dat de volgende afspraak weten, we mogen 16 maart gaan en dan zijn we 16w3d dus misschien…
Hoi meiden,
Ik lees/leef nog steeds mee met jullie!
Sophie vroeg hoe het was…
Alles gaat prima met mij en de beeb! Ik heb de twintig weken echo gehad, maar het blijft een wondertje in mijn buik. En als ik net wakker ben, voel ik toch of mijn bolle buik er nog zit :shifty: . Bij elk ding dat ik mee maak huil ik (aanschaf kinderwagen, behangen van de babykamer etc.). Vast ook mijn hormonen, maar ook dankbaarheid en ongeloof dat het toch gelukt is…
Ik hoop ook zo dat ieder van jullie hoop krijgt van de geslaagde verhalen. Blijf positief denken, hoe zwaar dat ook vaak is. Ik gun jullie ook allemaal zo ontzettend een kindje!
Voor ieder van jullie: :hug: , , :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: , heel veel sterkte en geluk!!
Liefs, Dores.
Hallo,
Nou naar de gyn geweest, echt goed kan ik de afspraak niet noemen. Ik heb nu al 26 follikels. Dus maar weer eens bloed afgenomen, en vanmiddag horen we dan weer wat het vervolg is. De arts vond dat ik niet op de zaken vooruit moest lopen ( :? ) nee dat lukt ook zo goed na de afgelopen 2 pogingen!
Ik voel me beroerd, zitten gaat alweer moeilijk, doet wat zeer en gisteravond weer alles eruit gespuugd. Bah, voel me niet echt gezellig.
Als we wel doorgaan betekent dat ik nog moet blijven spuiten, omdat er nog veel kleine follikels zijn. Ik weet eigenlijk nog niet of ik het zie zitten, gezien mijn huidige klachten, maar okee, de arts zal het wel weten.
Carenza hoe is het met jou??? Hoe is het gegaan gisteren?
Zo nu ga ik weer bankhangen.
liefs Suzanne
Suzanne Wat jij nu hebt, is vergelijkbaar met onze vorige ICSI. Ik zat bij de eerste fm ook al op iets van 24 follikels en met de 2e fm hadden we er 38, maar allemaal nog kleintjes. De hormonen zijn toen drastisch omlaag gegaan, in de hoop dat veel follikels niet mee zouden groeien. Daarna ging de groei heel langzaam en is het aantal follikels ook verminderd. Uiteindelijk hing het van de e2-waarde in mijn bloed af of we door mochten gaan. Deze waarde moest beneden de 15 zijn. Bij ons was dat gelukkig zo en de punctie kon doorgaan. Na de punctie heb ik eigenlijk helemaal geen last gehad van overstimulatieklachten, wel vrij lang napijn gehad van de punctie. Als de waarde in je bloed goed is, dan hoef je geen overstimulatie te krijgen ookal heb je veel follikels. Ik hoop dat je bloedwaarde goed is en jullie gewoon door kunnen gaan! Sterkte, meid!
Carenza Hoe is de punctie gisteren gegaan? Hopelijk heb je niet al te veel last meer!
Dores Leuk dat je hier ook nog even komt schrijven! Fijn dat alles zo goed gaat. Het blijft onwerkelijk, hè?
Weten jullie het geslacht van het kindje al, of blijft dat een verrassing?
Malky Ik hoop dat ze met ruim 16 weken kunnen zien of jullie een jongen of een meid krijgen, maar het kan nog iets te vroeg zijn. Maar in België kan de gyn meestal toch ook 3D-echo’s maken, of niet? (of woon jij niet in België?) Dan is het waarschijnlijk veel duidelijker in beeld en zie je het vast! Spannend, hoor!
Ikke Hoe gaat het nu met jou? Dikke knuf!
He suzanne, wat balen dat het allemaal weer zo gaat. Ik krijg echt een naar gevoel als ik jouw verhaal zo lees, zo herkenbaar allemaal. :hug: Die stress of het wel of niet goed zal gaan en wat het dan weer met je lijf gaat doen… Maar 26 follikels zou op zich nog best goed kunnen gaan toch? En psychisch is het inderdaad superzwaar, dat moet je niet onderschatten. Kun je geen psychische begeleiding krijgen bij het zh? Hoop in ieder geval voor je dat je bloeduitslag goed is .
Jippie, nog gefeli met Lianne! Spannend dat de echo nu dichtbij komt. Ik leef helemaal met je mee hoor.
Ikke, hoe is het nu met jou? Trek je het allemaal nog een beetje?
Dores, Malky, Angelbaby, leuk om van jullie te horen en fijn te horen dat alles goed gaat met de beebs. Dores, het lijkt mij ook heel onwerkelijk als je dan ineens een kinderwagen kan gaan kopen en een babykamer in kan gaan richten. Dat is echt zooooooo’n ver van mijn bed show. Ik durf mij gewoon niet op dat soort dingen te verheugen, maar we moeten hoop houden natuurlijk.
Carenza, hoe is het bij jou gegaan gisteren? ik hoop een mooie opbrengst!
Sophie, knuffel voor jou :hug: . De mm is niet niks en bij jullie duurt het ook allemaal zo lang, pfff. Die onzekerheid is echt vreselijk he? Gelukkig kunnen jullie wel bij elkaar uithuilen. Dat is denk ik wel een van de belangrijkere dingen om in de gaten te houden als je in de mm zit, met elkaar blijven praten en elkaar steunen. Dan kom je er alleen maar sterker uit.
Hier nog steeds alles ok, moet weer ongi worden, dus over ongeveer een maand ga ik weer contact opnemen met het zh voor de cryo’s. En in de tussentijd probeer ik zoveel mogelijk van mijn leventje zoals het nu is te genieten.
Fijn weekend allemaal! liefs maya
Hoi,
Jippie, ik weet dat dat zo is, maar de eerste poging heb ik mijn 25 eicellen een overstimulatie ontwikkeld met veel vocht en vergrootte eierstokken. Nu voel ik me al beroerd, dus zal mij benieuwen. Ik wacht het telefoontje af. Ook kan ik niet veel meer naar beneden qua hormonen. Ik heb nu 75 IE gonal f en er zit nog maar een stapje onder. Vandaar.
Maya, tja ze hebben wel een mw-er binnen het ziekenhuis, maar ik weet niet zo goed of ik daar wat aan heb. Nog maar even over nadenken.
Fijn dat jullie zo meedenken.
groetjes Suzanne
Ik kan je een mw echt aanraden, hebben wij bij de 3e IVF ook gedaan. Ik vond het erg prettig. Je kan ook gewoon 1x gaan en als je het niks vindt, dan ga je niet meer.
Wij zijn ook maar 2x geweest, maar ik vond het echt prettig. (1x tijdens stimulatie en 1x tijdens de ww)
Ik duim in ieder geval hard voor je dat deze poging toch op een goede manier door kan gaan.
Carenza: Al een beetje bijgekomen van de punctie?
Maya: ik snap dat je het lastig vind om daar aan te denken, maar dromen mag hè, we gaan allemaal toch van het positieve uit hoor. Fijn dat je je nu op je dagelijkse leven kan richten en dan over een maand komen alle duimen weer voor jullie uit de kast dat jullie ook voor babyspulletjes mogen gaan neuzen.
Moet zeggen dat ik dat ook nog steeds heel dubbel vind. Ik vind het super leuk om iets uit te zoeken, maar dan echt kopen, dat is zo vreemd…
Ikke: ben ook erg benieuwd naar je…
Jippie, ja hoor ik woon in belgië en mijn gyn heeft zelfs ook een 4D echo apparaat, maar ja ons beebje moet z’n geheimpje dan ook nog willen prijsgeven he
Mijn gyn heeft al gezegd dat hij tussen de 22 en 25 weken een uurtje op een zaterdag (dan werkt hij normaal niet) gaat vrijmaken om dan een 4D echo te doen en dit voor 50 euro
maya, kan geloven dat je het onwerkelijk vind, zelfs ik vind dat nu nog, en we hebben de kinderwagen en alle toebehoren al besteld en ook de kamer is al besteld.
Maar geniet nog van je maandje rust en dan duimen we met z’n allen héél hard met je mee dat je ook al die leuke spulletjes kan gaan kiezen
suzanne, ik hoop dat je toch een positief telefoontje krijgt hoor!
ik ben ook een keer gaan praten met een psychologe die verbonden was aan het fertiliteitscentrum en dat deed echt deugd, ik zat er toen echt even doorheen
dus misschien even navragen in jou zh en dan kan je nog uitmaken of je er iets aan hebt of niet…
Hallo,
het ziekenhuis heeft gebeld. de bloedwaardes waren hoog, maar nog wel binnen de marge. Morgen moet ik weer terug om bloed te prikken en een echo. Vanuit daar wordt dan gekeken of wij het alledrie nog zien zitten of dat de poging wordt afgebroken.
Ik baal, ik vind het niet leuk, voel me beroerd, zo dat moet er even uit! Ben net een oud wijf van 80.
groetjes Suzanne
:hug: voor jou Suzanne, kan me voorstellen dat je het ff niet meer ziet zitten. Sterkte en wijsheid bij je beslissing.
Ik ben eindelijk boven water. Toen we gisterochtend heen gingen was ik m.n. bang voor de prik in mijn bil. De verpleegster vroeg me te gaan liggen (vs. staan de vorige keer) en ik kneep ff stevig in de hand van mijn vriend in voorbereiding op die ellendige prik… en toen zat ie er al in! Nauwelijks iets gevoeld. Op dat moment grapte ik nog, zal je zien, valt de prik mee en de punctie tegen. En jawel. Tjessus, wat deed dat zeer! Mijn linker eierstok ging aan de wandel en daarin zat nog een follikel die meerdere keren gepoogd werd aan te prikken maar wat telkens mislukte. Een half uur zijn ze bezig geweest, ik heb flink geschreeuwd. Nooit meer! Gisteren ging lopen nauwelijks, vandaag kleine stukjes, maar het voelt nog flink beurs (hoe lang duurt zoiets?). Maar goed, ze zijn eruit!! 10 eitjes!! En het zaad was ook goed, dus nu mogen we morgenochtend om 10 uur bellen hoeveel er zijn bevrucht! Spannund! Waarschijnlijk zondag terugplaatsing. En dan maar weer duimen.
Groetjes, Carenza
suzanne, meid een hele dikke knuf en ik duim morgen voor je !
carenza, jij ook een dikke knuf, kan je niet kiezen voor volledige verdoving tijdens de pu? ik heb dat de laatste keer gevraagd en dat is maar een lichte verdoving, je bent erna direct terug wakker dus eigenlijk slaap je maar een half uurtje maar je voelt er echt wel niets van!
ik hoop dat jullie morgen goed nieuws krijgen en dat er véél topembykes zijn ! dat er natuurlijk geen pu meer nodig is he!