IVF/ICSI deel 13

Februari

25: Suzanne uitgangsecho ICSI 2

28: Carenza FM

Maart

09: Angelbaby controle gyn + 4e echo

Februari

Maart

12: Jippie 1e echo gyn

Carenza Ik kan me helemaal voorstellen dat je het ziek-zijn zat bent! Hopelijk knappen jullie snel weer op! :hug:

Succes met je fm morgen! Hopelijk kan de punctie snel gepland worden.

De punctie voor Lissa was op 3 maart en de terugplaatsing op 6 maart. We komen weer aardig in de buurt! Het zou toch wat zijn! :mrgreen:

Februari

Maart

April

27: Sophie intake AMC voor TESE

Hallo,

Ik heb aanstaande vrijdag mijn follikelmeting. Ik gok zelf dat ik maandag of dinsdag mijn punctie heb. Als alles goed gaat. Verder gaat het *^%&&%. Ik voel me echt niet lekker. ben misselijk, voel me wazig, moe, moe en heb veel kleine blauwe plekjes enzovoorts.

Ik krijg er een beetje de kriebels van. Ben een beetje bang van wat er misschien wel in mijn lichaam plaatsvindt nu. Ik heb dan wel wat minder Gonal F, maar toch. Vorige keer had ik na 6 dagen al meer dan 50 follikels. Eigenlijk ben ik gewoon een beetje bang, vinden jullie dit raar… :cry:

Carenza, ik hoop dat het goed met je gaat, alweer wat beter… Ben je maandag aan de beurt voor de punctie?

Jippie hoe is het met je?

Ga even een soepje eten.

groetjes Suzanne

Hoi Suzanne,

Nee hoor, niet raar dat je je zo voelt, ik zou het ook hebben als ik ooit meer dan 50 follikels in mijn eierstokken had gehad. Brrr. Maar het ziekenhuis zal het wel nauwgezet in de gaten houden, spreek daar ook je angst uit, dat helpt.

Ik ben ff in een dip gevallen. Net als jij ben ik moe, moe en nog eens moe. Al 6 weken lang ben ik aan het kwakkelen en gisteren ging opeens de knop om; red ik het wel? De zwangerschap van Lissa was zwaar, toen kon ik halve dagen werken maar nu zijn de tijden veranderd en de crisis heeft mijn werk ook getroffen. Mijn werkgever zal niet blij zijn als ik weer halve dagen moet werken. Maar ik voel me nu al zo K… En dan voel ik me weer schuldig dat ik in mijn gedachten bezig ben met dit soort zaken en me niet op het hier en nu kan richten. En dan reageer ik dat weer af op mijn vriend die daar kriegel van wordt en dan voel ik me weer schuldig dat ik daardoor niet de vrolijke, lieve mama kan zijn voor Lissa die ik wil zijn…

Afijn, als de hormoon is in de Car, dan is de realiteit helaas ‘var’. Mijn relativeringsvermogen heeft me even ernstig in de steek gelaten, ik moet nodig wat bijtanken en dan hoop ik dat het beter gaat.

De fm was vanmorgen. Bij mij verloopt het langzaam maar gestaag. Eentje is groot genoeg, de rest is langzaam aan het groeien. Maandag weer heen voor een meting en dan hopelijk woensdag de punctie. Ik hoop het zo!!

Groetjes, Carenza

Carenza Wel jammer dat de punctie nog niet gepland kon worden. Maar het kan beter wat langzamer gaan dan veel te snel en dat je overstimulatie hebt. Hoe groot waren je follikels dan nu? Wel balen dat je je zo *** voelt. Ik kan me je gevoelens wel voorstellen. Zeker door al het gekwakkel steeds. Ik dacht van tevoren: Ach, we hebben nu een kindje, dus je bent veel minder gespannen met de behandeling bezig. Maar als je dan bezig bent, vergt het meer energie dan je van tevoren verwacht had. En het is net zo spannend als eerst. En het ziekzijn kost ook nog extra energie. Knuf voor jou!

Suzanne Balen dat jij je ook niet zo goed voelt. En dan de onzekerheid er ook nog eens bij of alles wel goed gaat. Het is extra spannend omdat je de vorige keren veel te heftig op de hormonen reageerde. Heb je verder geen buikpijn of een heel erg drukkend gevoel bij je eierstokken? Je zou zeggen dat je te veel follikels wel zou moeten voelen. Maar ik had er deze keer 24 en ik heb er vrij weinig last van gehad. Terwijl ik met de 1e IVF 26 eicellen had, en dat voelde ik zeer zeker wel! Maar vooralsnog zou ik me niet teveel zorgen maken, hoor! En anders kun je altijd na het weekend de gyn nog bellen of je voor de zekerheid eerder voor een echo mag komen. Dat kan vast wel, gezien jouw voorgeschiedenis.

Hier gaat alles goed, hoor. Ik merk wel heel erg aan mezelf dat ik nog niet teveel durf na te denken over een tweede kindje, de zwangerschap, namen of spulletjes die erbij moeten komen. We wachten eerst maar eens af of de echo goed zal zijn. Toch weer heel erg spannend. Ik denk dat het na de echo, als die goed mag zijn, alles ook wat meer echt gaat worden. En dan durf je een beetje te gaan dromen, al blijft het dan nog steeds spannend totdat je de 12 weken voorbij bent.

Fijn weekend allemaal!

Goeie morgen,

Carenza, een dikke kus voor jou! Ik hoop dat je snel opknapt, maar het gevoel van “kan ik het wel” ken ik wel. Laat je niet gek maken hoor!

Jippie, wanneer heb je de echo ook alweer?

Hier gaat het wel, blijf me rot voelen, meld me denk ik morgen ook maar weer ziek, zucht…Ik red het dan echt niet om de hele dag met kinderen te werken, ik word door de moeheid zo sjaggie, dat ik ze dan ga afblaffen en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Sophie, wat ga jij nu precies doen. Ik ben het even kwijt sorry.

Even lijstje quoten:

Februari

09: Ikke bloedafname opvolging overstimulatie

Angelbaby afspraak gyn + 3e echo

15: Suzanne beginnen met Decapeptyl

16: Ikke bloedtest ICSI 2

Jippie bloedtest ICSI 1

23: Carenza FM

Maart

06: Suzanne26 follikel meting

Fijne dag allemaal.

groetjes Suzanne

Februari

Maart

06:Suzanne26 FM

April

Februari

Maart

02: Carenza FM

April

Suzanne, je zorgen zijn heel herkenbaar. Ik baalde zo dat ik de laatste keer weer zo gigantisch veel follikels had ondanks de lage dosering Puregon. Ik weet niet of je mijn verhaal kent, maar uiteindelijk hebben ze toch een punctie gedaan en me vervolgens meteen opgenomen om overstimulatie in de gaten te houden. Nou, dat doen we dus nooit meer, wat een stress zeg. Als ik nu nog een poging zou doen zou ik ook erg gespannen zijn of het er nou eens wat minder zouden zijn. Maar goed, je wordt goed in de gaten gehouden. Zet hem op he! :thumbup: :thumbup:

Carenza, balen dat je je zo vervelend voelt. Wat die hormonsters allemaal niet met je doen he? :hug:

Jippie, ik kan me je spanningen goed voorstellen hoor. Je durft het toch niet te geloven totdat je een hartje hebt zien kloppen. Dan gaat de tijd vast ook niet zo snel. Nog even doorzetten en dan kun je lekker gaan genieten! :thumbup:

Hier gaat het wonderbaarlijk goed. Ik zit al ruim een week zonder buikklachten :dance: . Gisteren zijn we uit eten geweest om het te vieren. Als je zolang in de put zit is het wel extra fijn om weer 'normaal’te kunnen leven. Vrijdag bij de psych geweest en die heeft me ook weer wat verder op weg geholpen. Ik heb echt veel baat bij de gesprekken met haar. Hubbie en ik hebben besloten om met de cryo-tp te wachten tot in april. Aan de ene kant wil ik natuurlijk graag verder, maar ik voel me nu ook wel zo goed, dat ik het zonde vindt om me weer in alle spanningen te storten. Die cryo’s wachten wel.

Fijne week allemaal! liefs maya

Maya, ik kom hier nog maar net in dit topic binnenvallen, maar ik begrijp dat je de nodige strubbelingen hebt gehad. Fijn dat je je even normaal voelt en nu tijd voor je zelf neemt. Doe je goed!

Suzanne, ik zal me zeker niet gek laten maken. Vandaag ging het gelukkig alweer wat beter. Die rottige vermoeidheid ook. Ik heb me voorgenomen flink wat kiwi’s en sinaaasappels te gaan eten om die weerstand weer op te krikken. En af en toe lees ik weer even de bijsluiter van de decapeptyl op de bijwerkingen en herken wat daar staat. Nog even volhouden.

Jippie, nog 11 dagen! Wat spannend!

Ik ga slapen, welterusten.

Suzanne, wij moeten eerst voor TESE gaan. En als ze daar levende cellen vinden, dan gaan we voor de ICSE behandelingen.

Hoi meiden,

Via deze weg wil ik toch zeggen hoeveel RESPECT ik voor jullie heb!

Ik leef heel erg met jullie mee.

Zelf heb ik ook 3 ICSI behandelingen gedaan, en snap dus hoe vermoeiend en slopend het kan zijn.

Af en toe is het dan lekker als iemand jullie even een hart onder de riem steken!

MEIDEN, JULLIE MOGEN ECHT TROTS OP JEZELF ZIJN!!!

Heel veel succes en sterkte met alles!!

Dikke kus

Andrea

Hallo lieve en dappere meiden,

Sophie, ik hoop zo voor je dat er wat te vinden is dan en dat je het met TESA kan proberen. :pray:

Jippie, nog 10 dagen…

Carenza, je had toch een meting vandaag, hoe is het gegaan, mag je woensdag voor je punctie?

Dank je wel treffertje

Maya, wat fijn dat je geen buikpijn meer hebt. wat goed dat jullie de beslissing hebben genomen om nog even te wachten met de eskimootjes :inlove:

Hier gaat het wel, heb sinds gisterenavond lichte buikpijn en nu ook een licht drukkend gevoel onderin mijn buik, links en rechts. Ik kijk het nog een dagje aan, maar als het niet weggaat, dan toch maar even het ziekenhuis bellen.

Ik ga zo lekker op de bank met een boek, ik heb me ziek gemeld en houd dat ook maar even zo deze week.

fijne dag allemaal.

liefs Suzanne

Hallo,

Vandaag inderdaad weer een meting gehad. Ze groeien nog steeds langzaam maar gestaag. Morgen weer een echo en ze denken dat het donderdag of vrijdag wordt. Nog even volhouden dus.

Suzanne, ik hoop dat je buikpijn overgaat en hou inderdaad maar even lekker rust. Ik heb af en toe ook zo’n drukkend gevoel gehad, maar dat ging gelukkig over. Wel vind ik het bloedirritant als ze met dat echo-apparaat gaan lopen ‘roeren’. Bleeegh. Gelukkig herinner ik het me niet meer hoe ik de punctie ook alweer vond. Het enige wat ik nog wel herinner is de enorme naald die ik in mijn bil kreeg voor de pijnstiller. Brrrr, dat deed zeer! :hand:

Even weer het schema:

Februari

Maart

03: Carenza FM

April

Carenza Balen dat je zo vaak voor een fm moet en dat de follikels zo langzaam groeien. Hoe was de meting vandaag? Hopelijk kan de punctie eindelijk gepland worden! Hoeveel follikels gaan er meedoen? Zie je ook tegen de punctie op, of valt dat mee? Ik kreeg inderdaad ook een prik in mijn bil, met twee soorten vloeistof die ze na elkaar inspoten. Ik vond dat ook erg pijnlijk, ik had het idee dat de vloeistof nog dikker was dan de Pregnyl. En je voelt ook dat het tijdens het spuiten al meteen effect heeft, ook zo beroerd. Dan krijg je zo’n droge mond en keel en mijn maag begint heel luid te knorren en te rommelen. :roll:

Suzanne Een drukkend gevoel is wel normaal, hoor. Ook als je niet zoveel follikels hebt. Dus op zich is dat niks verontrustends. Zolang je maar niet erg in gewicht gaat toenemen of dat je buik helemaal opzwelt. Maar goed dat je het in de gaten houdt. Je kunt beter een keer te vaak bellen dan te weinig! Vrijdag heb je de eerste fm, toch?

Treffertjes Lief dat je even een berichtje komt posten.

Jullie ook heel erg veel succes met zwanger worden, ik hoop dat het snel mag lukken!

Maya Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je geen buikklachten meer hebt. Ik kan me helemaal voorstellen dat je hier even van wilt genieten zonder alle spanningen van een behandeling erbij. De cryo’s blijven wel op jullie wachten, hoor!

Hoe is het met alle andere meiden?

Jahoe! Na bijna 6 weken spuiten is het dan zover; ik mag voor de punctie op donderdag. En ja, ik zie er tegen op. Van de vorige punctie kan ik mij niet zoveel herinneren, behalve die prik dan idd. Maar gewoon, het hele proces ook, zal ik zwanger worden? Ben ik niet te oud? Doe ik er goed aan? Oooh, ik ben zo aan het mutsen vandaag. Tot overmaat van ramp ook nog woorden met schoonmama wat ik nou net even niet kon gebruiken. Ik probeerde het nog voor te zijn, maar ik stonk er helaas in.

Nou ja, is niet prio 1, proberen het naast me neer te leggen. Vanavond maar even lekker schelden tegen mijn zus, die begrijpt me altijd goed.

Treffertje, nog bedankt voor je hart onder de riem. Ik had me vandaag daardoor ook voorgenomen niet te proberen ijzeren bikkel te zijn maar te laten zien en horen dat de behandeling me zwaar valt (ben ook 39, dit oude lijf kan het nog net trekken). Dat gaf lucht!

Goeie morgen,

Carenza, joepie, succes morgen ik duim voor je!!!

Jippie, is het al aftellen, bden je zenuwachtig of voelt het gewoon goed?

Ik weet dat een drukkend gevoel op zich normaal is, maar de vorige keer met meer dan50 follikels kwam ik ook niet aan in gewicht, of bijna niet. Toen koste het zitten op donderdag (de dag voor eerste fm) wel moeite, deed zeer in flanken. Nu voel ik ook al als ik ga zitten, maar doet glukkig nog geen pijn. Ik bel dus nog maar niet denk ik, het zullen er vrijdag vast minder zijn als 50 :mrgreen:

Wel heb ik echt geen eetlust, ook dat herken ik vande vorie keer, ik eet nu dus maar de hele dag kleine beetjes.

Fijne dag allemaal

liefs Suzanne

Carenza Heel veel succes met de punctie morgen! Ik hoop dat het je gaat meevallen en een mooie score hebt.

Hoor je in het weekend of er bevruchting was en is de terugplaatsing dan ook?

Suzanne Gaat het nog steeds goed, geen vreemde pijnen of een heel drukkend gevoel? Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste fm vrijdag. Ik hoop op een mooi aantal follikels deze keer! Heb je verder ook veel last van bijwerkingen van de hormonen?

Morgen nog een week en dan hebben we eindelijk de eerste echo, erg spannend! Vandaag was onze meid jarig, alweer 1 jaar geworden! Best een beetje emo, je denkt toch steeds terug aan alles wat je meegemaakt hebt in de mm en alle behandelingen, de zwangerschap en de bevalling. Vind het soms allemaal toch nog heel onwerkelijk, dat we na al die jaren zoveel geluk hebben gehad. Ik wens dat jullie allemaal toe! :-*