Wat een rust ineens hier…
Hoe gaat het met iedereen???
Maya: goed dat je er met je collega’s over gepraat hebt. Lucht toch weer op denk ik. Kan me wel goed voorstellen dat het lastig was om er met een hoogzwangere naartoe te gaan.
Maya Tuurlijk snapt iedereen je gevoel hier. Nog bedankt voor je lieve pbtje! Ik kan me voorstellen dat je weekend Berlijn heftig was, als je constant geconfronteerd werd met een hoogzwangere collega. Je zit toch steeds tegen die buik aan te kijken. Hoe is je presentatie gegaan? Balen dat je hub en jij beide ziek zijn. Hopelijk zijn jullie inmiddels weer een beetje opgeknapt. Wanneer moet je weer naar de psych? En heb je al enig idee wanneer jullie voor een cryo-tp gaan?
Carenza Ik heb zelf nooit Deca gespoten en ik had altijd eerst de Primolut om een ongi op te wekken en pas daarna begon ik met spuiten. Maar ik krijg vaak wel meer afscheiding door de hormonen en soms ruikt het ook wat anders. Dus dat kan best. Deze week moet je voor een echo, toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden? En als dat goed is, beginnen met de Puregon?
Malky Hoe is je echo en nekplooimeting afgelopen vrijdag gegaan? Hopelijk zag alles er goed uit!
Sophie Ben je inmiddels ongi geworden of nog steeds niet? Misschien dat je dan toch een cyclus overgeslagen hebt en dat je de komende week ongesteld moet worden? Wanneer had je die echo gehad?
Suzanne Hoe gaat het met jou? Gaat het goed met het spuiten? En deze week komt de stimulatie erbij? Dan ga je zeker redelijk gelijk op met Carenza? Ik hoop dat het deze keer allemaal goed mag gaan, dat je goed reageert op de hormonen. Wel spannend na de vorige keren!
Ikke Hoe gaat het nu met je? Al een heel klein beetje over de teleurstelling heen?
Toch erg moeilijk om weer uit de put te klimmen en met frisse moed opnieuw te beginnen. Knuf voor jou! :hug:
Hoe gaat het met alle andere meiden?
Ik ben vrijdag naar het ziekenhuis geweest omdat ik krampen in mijn buik kreeg. Ze wilden zeker weten dat het goed ging voor het weekend. Gelukkig wel en maandag moet ik weer heen. De krampen blijven (sinds maandag spuit ik de puregon) en ik ben ziek geworden, mijn dochter heeft weer een leuk presentje meegenomen van de kdv. Hopelijk krijgt mijn vriend het niet, die mag geen koorts krijgen.
Morgen dus weer heen. Ik ben bang dat ik vorige week teveel puregon heb gespoten, 200 eenheden i.p.v. 125. Heel verhaal, maar leuk is het niet. Ik hoop dat alles nog goed gaat, we hadden het ziekenhuis gebeld om te checken of we het goed deden en zij zeiden van wel. Om half 10 in het ziekenhuis zijn en daarna door naar het cb want de arts moet Lissa nog zien (al twee keer afgezegd, dus ik moet nu wel en ik ben zo verschrikkelijk verkouden, ik hoop dat ik het red).
Tot zover even mijn update, ik ga slapen!
Carenza Succes morgen met je echo! Vervelend dat je steeds zo’n last van krampen hebt, komt dat door de hormonen? Hoezo heb je misschien te veel eenheden gespoten? Spuit je met een prikpen? Dan kun je het aantal eenheden toch zo instellen? Een keer te veel spuiten, is niet zo erg, hoor! Dat zal vast weinig nadelig effect hebben.
Als je vriend koorts krijgt, dan meteen onderdrukken met paracetamol! Mijn hub heeft een week lang koorts gehad en dat had bij ons een rampzalig effect. Ze vonden in eerste instantie geen enkele levende zaadcel, terwijl hij er anders vele miljoenen heeft. Gelukkig vonden ze na de tweede keer inleveren een paar goeie zaadcellen, maar ze hebben heel erg uitgebreid moeten zoeken. We hebben ontzettend veel geluk gehad. Dus wel even goed in de gaten houden, hoor!
Inderdaad aan de paracetamol. 2 tegelijk liefst. Mijn vriend heeft ook een keer koorts gehad in de aanloop naar onze eerste IVF. Hij heeft toen een extra zaadtest gehad en bij hem maakte het gelukkig niet uit. Was wel ietsje minder, maar nog steeds ruim voldoende.
breekt ff in
Jippie, meid wat zie ik? Geweldig je bent zwanger en al vrij “snel”.
Gefeliciteerd!
Alle andere meiden, succees en toi toi toi!
breekt snel weer uit
Moon
Een ex-IVF-er
goedemorgen,
jippie, de echo en nekplooi waren piccobello in orde, de nekplooi was 1,1 mm en ons ukkie bewoog goed en wuifde zelfs al
volgende keer moet ik een usb-stick meenemen en dan gaat hij de echo’s op stick zetten
de meiden die volop in een behandeling zitten , ik duim voor jullie en hoop op een positieve test voor jullie allemaal!! :thumbup: :thumbup:
een dikke knuffel voor degene die het kunnen gebruiken :hug:
ja helaas hier de ongi toch doorgebroken, was wel te verwachten hoor!!
is vrij heftig…heb ik normaal nooit…
Malky: fijn dat de nekplooimeting goed was! Nu lekker genieten.
Sophie: jammer dat het toch geen wondertje was, maar nu weet je eindelijk wel waar je aan toe bent. Toch een verlate eisprong dus of zoiets. :hug:
Carenza: Veel succes vandaag, ben benieuwd… Heb je veel dagen teveel gespoten dan? 1 dag ofzo zal inderdaad niet veel uitmaken denk ik.
Ik heb vorige week woensdag 200 E gespoten i.p.v. 125. Maar dat gaf niet, gelukkig. In beide eierstokken zitten eitjes, ze telde nu 8 die wat aan het doen waren, maar nog niet hard. Donderdag weer heen voor een echo. En maaaan, wat was ik ziek! Diarree, bijna overgeven, misselijk. Lissa is beter, maar nu heb ik het. En toen kwam de buurvrouw doodleuk vertellen met al die griepjes van mij de laatste tijd, of ik niet toxoplamose had. Als je mij gek wilt krijgen als ik bomvol zit met hormonen, moet je dat soort dingen zeggen. In het ziekenhuis gaan ze er gelukkig op testen, maar pas als ik zwanger zou zijn. Brrrr, ik wil er niet over nadenken.
Carenza, wat jij vertelt is precies wat ik ook had vorige week. Heel de tijd misselijk, diarree en continu het gevoel dat ik moest overgeven, maar dan kwam er niets. Volgens mij is het gewoon het buikvirus dat half nederland nu heeft hoor en geen toxoplasmose… Wordt maar snel weer beter!
Sophie, balen van de ongi, toch eentje overgeslagen dus? :hug:
Suzanne, hoe gaat het met jou? Al last van bijwerkingen? ik hoop het niet voor je. Heb je al een uitgangsecho gehad? :thumbup: :thumbup:
Ikke, hoe is het nu met jou meid? Wat een tegenslag weer he? Ik hoop dat jullie nu eindelijk eens wat meer geluk krijgen. :hug:
Jippie, mijn presentatie ging eigenlijk wel goed, veel publiek en positieve reacties. Inmiddels ben ik weer helemaal de oude, maar hubbie is nog steeds ziek, dus ik ben hem lekker aan 't verwennen. Vrijdag mag ik weer naar de psych, heb er zin in. We zijn nog aan 't twijfelen of we volgende cyclus de cryo zullen doen. Als ik me zo goed blijf voelen als vandaag ga ik er wel voor denk ik. Hoe is het met jullie? Kunnen jullie het al een beetje bevatten?
Liefs maya
hallo allemaal,
Ik ben nooit zo snel met reageren hoor :oops: . Hiergaat het wel. Gelukkig geen hoofdpijn, maarwel opvliegers, humeurschommelingen enzovoorts, dus ik ben niet op z’n gezelligst…
Morgen naar het ziekenhuis, ben benieuwd.
Carenza, wat vervelend voor je dat je ziek bent. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
Ikke, hoe is het met je?
Jippie, hoe gaat het voel je al een beetje zwanger en wanneer heb je je echo?
Fijne dag allemaal.
groetjes Suzanne
zo weer naar het ziekenhuis geweest. Ik mag morgen starten met de gonal f, 75 ie.
De IVF verpleegkundige gaf wel aan dat zij ook geen idee hebben wat deze hoeveelheid gaat doen bij mij, help :roll: :shifty:
Nou we zullen wel zien, volgende week vrijdag mag ik gaan kijken voor controle, wat er dan gebeurt. Ook heb ik een telefoonnummer van het tel spreekuur, als ik het niet vertrouw.
groetjes Suzanne
Suzanne Fijn dat je met de Gonal-f mag beginnen. Hoeveel heb je de vorige keer gespoten? Het is inderdaad afwachten hoe je erop reageert, dat is van tevoren niet te voorspellen. Bij mij is dat ook heel verschillend. De ene keer kan ik overstimulatie hebben en de andere keer juist heel weinig follikels. Ik hoop dat je een mooi aantal zult hebben deze keer! Hopelijk heb je dan ook minder last van opvliegers, stemmingswisselingen, enz. Vaak worden de bijwerkingen minder als je eenmaal de stimulatie erbij spuit.
Maya Fijn dat de presentatie goed is gegaan! Dus je hub is nog steeds ziek? Wel vervelend… Hopelijk knapt 'ie snel weer op! Dus de volgende cyclus misschien de cryo-tp? Spannend!
Carenza Hopelijk groeien die 8 follikels allemaal door, dan heb je een mooi aantal! Balen dat je ziek bent, dan kun je er nu natuurlijk niet bij hebben… Snel weer beter worden, hoor! En je niet al te druk maken over toxoplasmose. Iedereen is ziek, je hebt waarschijnlijk gewoon de griep te pakken. Succes morgen met de fm!
Sophie Piep dat je ongi geworden bent. Je hoopt toch op een wonder, hoe klein de kans ook mag zijn.
Ik hoop dat je cyclus nu weer mooi regelmatig is.
Alles goed met alle zwangere meiden?
Spooky Bedankt voor je felicitaties! Alles goed met jullie en Jeroen?
Wordt zeker al een grote vent?! Nog even en dan mag hij naar de kleuterschool!
Ikke Knuf voor jou!
Hier gaat alles goed. De zwangerschapskwaaltjes zijn duidelijk aanwezig. Helaas ook alweer flink last van mijn bekken, maar goed… Dat was wel te verwachten en we hebben het er graag voor over, natuurlijk. Morgen over twee weken hebben we de eerste echo. Erg spannend! Mijn gevoel zegt dat het geen tweeling is. Ik ben benieuwd. Het belangrijkste is natuurlijk dat alles goed is!
hallo meiden hoe is het hier??
is zo rustig…
jippie dringt het al een beetje door??
hoe is het met onze zwangere dames?? nog leuke foto’s te spammen??
ikke hoe is het met jou? ben je alweer aan het werk of zit je nog thuis?
carenza heb je al een datum voor de punctie? of is het nog niet zover?
suzanne hoe lang moet je nog spuiten? en hoe was het in het ziekenhuis?
maya ja denk dat ik verlate eisprong had!! ongi is alweer over gelukkig…was vrij heftig dit keer…
Gisteren echo gehad. Een follikel is goed, de rest nog te klein, dus ik moet nog even door. Morgen weer een echo. De gyn dacht maandag punctie, maar dat is dus nog even afwachten. Intussen ben ik moe, zo moe en constant verkouden en kwakkelig. Ik hoop dat dat volgende week beter is.
Hoe is het met de rest? Wie moeten er nog meer voor een punctie of ben ik voorlopig de enige?
Februari
09: Ikke bloedafname opvolging overstimulatie
Angelbaby afspraak gyn + 3e echo
15: Suzanne beginnen met Decapeptyl
16: Ikke bloedtest ICSI 2
Jippie bloedtest ICSI 1
23: Carenza FM
25: Suzanne uitgangsecho ICSI 2
Maart
09: Angelbaby controle gyn + 4e echo
Meteen maar even ons lijstje opgezocht. Even quoten en aanvullen graag, weten we weer waar iedereen mee bezig is.
Carenza: gelukkig heeft een verkouden zijnde vrouw geen invloed op de behandeling. Hoop natuurlijk voor jezelf wel dat je er dan vanaf bent hoor
@angelbaby wrote:
Februari
09: Ikke bloedafname opvolging overstimulatie
Angelbaby afspraak gyn + 3e echo
15: Suzanne beginnen met Decapeptyl
16: Ikke bloedtest ICSI 2
Jippie bloedtest ICSI 1
25: Suzanne uitgangsecho ICSI 2
28: Carenza FM
Maart
09: Angelbaby controle gyn + 4e echo
Nee, gelukkig heeft een verkoudheid er geen invloed op, maar ik ben nu al 6 weken aan het kwakkelen. Het moet ophouden! Grrr. Vanmorgen al uit nijdigheid een arme collega afgeblaft die niet wist wat hem overkwam, de ziel. Heb wel netjes mijn excuses aangeboden, wist hij veel dat ik al zolang loop te snotteren en de afgelopen week gebroken nachten heb gehad (Lissa ook ziek en die werd wakker van haar eigen gehoest om het uur).
Zo, ff lekker potje zelfmeelij hier neergetikt.