IVF/ICSI deel 13

hoi meiden

hier kan het aftellen weer beginnen

gisteren men eerste menopur gezet en mag dinsdag voor een eerste controle gaan

kletsmiep, blij te horen dat het al beter met je gaat

maya75, oh spannend binnenkort verhuizen en hopelijk ook een zwangerschap, ik duim keihard mee voor je

Ik heb het lijstje aangepast voorzover ik het wist… veranderingen graag via pb!

Verder hier lekker vakantie aan het vieren. Nog niet zoveel bezig met de IVF. Dinsdag uitgangsecho. Dan begint het echt!

Malky: ook dinsdag controle dus. Spannend hè!

Maya: dat kennen we inderdaad wel. Wel leuk dat jullie bijna in jullie huisje kunnen.

angelbaby, voor jou ook spannend dan binnenkort, ik duim voor je mee

geniet nu nog maar lekker van je vakantie!!

hier net de 2e menopur gezet

ben vooral benieuwd hoeveel eitjes we dit keer gaan hebben en vooral hoeveel er bevrucht gaan zijn

ze gaan nu 50% icsi en 50% ivf toepassen dus…

de vorige keer hadden we maar 1tje bevrucht van de 9 eicellen die ze weggeprikt hebben

Brrr… ik krijg de kriebels, want na een lange ‘rustpauze’ na 6 IUI pogingen mogen we woensdag ook naar de IVF kliniek. Ik vraag me wel af wat er allemaal zal gebeuren … wat houdt een ‘uitgangsecho’ eigenlijk in? Wordt er gecontroleerd of er cysten zijn of zo? Of is er daarvoor nog een periode van spuiten zetten? Je ziet, ik weet er echt totaal niets van, en dat maakt me wel een beetje onzeker

Op de uitgangsecho kijken ze of je baarmoederslijm mooi dun is, alles er goed uitziet en hoeveel eicellen er klaar liggen voor die cyclus. Aan de hand daarvan besluiten ze of je mag gaan stimuleren (ben nu aan het onderdrukken met decapeptyl) en dan begint je cyclus eigenlijk.

Gezien ik nu ongesteld ben, verwacht ik dat mijn baarmoederslijm mooi dun is en dat we dinsdagavond mogen beginnen met het stimuleren (Puregon)

En ikke: gewoon veel vragen stellen en de boekjes die je hoogstwaarschijnlijk gaat krijgen goed doorlezen. Wij hebben het ook op die manier moeten leren. Nu zijn we de ervaringsdeskundigen die jouw vragen kunnen beantwoorden :smiley:

Hee ik krijg helemaal geen melding dat er nieuwe berichten zijn hier…

grrr :wink:

Vanmorgen ben ik ongi geworden en begonnen met de pil… Ik heb meteen gebeld met het ziekenhuis hahaahah… 22 mei mag ik beginnen met de Lucrin, 25 mei laatste pil en dan 2 juni eerste echo!

Het komt steeds een stukje dichterbj :wink:

hey ladies,

het gaat weer een beetje beginnen hier dus deze week.

Angelbaby, hoe was je echo? en hoe gaat het met de bijwerkingen?

Wishgirl, we gaan dan denk ik redelijk gelijk op. Wij beginnen volgende week met de eerste spuiten.

Ikke, spannend ja, zo’n eerste gesprek. Alvast veel succes! :thumbup:

Hier alles goed. Het klussen in huis schiet erg op. Heb zondag (in mijn eentje 8) ) de hele zolder van laminaat voorzien. Alle slaapkamers zijn nu al af op de gordijnen na. We gaan over twee of drie weken verhuizen, heb er zin in. :smiley:

Maandag gaat dus de eerste deca er weer in en dan heb ik donderdag meteen uitgangsecho. Een week eerder dan vorige keer (ben ik waarschijnlijk ook net ongi, bll :? ). Ben zo benieuwd!

Nou, fijne week allemaal!

liefs maya

Hoi allemaal,

mijn uitgangsecho was goed. Ze telde er nu 8 (5 rechts en 3 links) maar ze zei er wel bij dat ze er zeker van was dat er wel meer zitten dan dat…

Mag vanavond in ieder geval beginnen met Puregon, zelfde hoeveelheid als de vorige keer. Dit laatste vooral omdat ik weinig last van de bijwerkingen had.

16 mei moeten we weer terug voor de 1e fm.

Maya: bij jou telt het al hard af, het is zo maandag!

Wishgirl: bij jou is het dus ook begonnen. Als je berichten wilt, kan je je onderaan de bladzijde abonneren of je kan bij je berichten aankruisen dat je gewaarschuwd wilt worden als er bericht is.

Ikke: alvast succes morgen bij je gesprek!

Zooo, vandaag eindelijk het langverwachte bezoekje gebracht aan de fertiliteitkliniek.

Het was een lastige namiddag ( stressy en lang wachten ) maar het heeft veel duidelijkheid gebracht: het wordt voor ons dus ICSI omdat er morfologisch maar 3% goed gevormde zaadcellen zijn.

( Dat hadden ze in het vorige ziekenhuis waar we de 6 IUI behandelingen kregen nooit onderzocht !!! Eindelijk weten we dus de oorzaak van het falen van de behandelingen pffff bij het vorige ziekenhuis was de verklaring ‘onverklaarbare onvruchtbaarheid’ :naughty: mij zien ze daar dus nooit meer terug :x )

Op 11 mei mag ik beginnen spuiten… ik zou het ‘graag’ zelf willen doen, maar moet nog even iemand zien te vinden die het me kan tonen. Hopelijk valt het allemaal een beetje mee !

Op 20 mei is de volgende echo… ik ben benieuwd wat de hormonen met mijn lichaam zullen doen.

Ik vind het allemaal reuzespannend !!

Hopelijk mag deze behandeling de goede voor ons zijn :kaars: ( even erg egoïstisch als ik mag :mrgreen: )

goede avond meiden

hoe gaat het met jullie??

angelbaby, en last van de puregon?? wachten ze altijd zolang voor een 1ste fm?? ik mocht al gaan na 6 dagen spuiten…

ikke, spannend, ik spuit ook zelf , het moeilijkste vind ik het optrekken van de vloeistof maar eens je de kneepjes onder de knie hebt gaat het vlot hoor, anders eens aan een verpleegkundige vragen om het je voor te doen…

en eigenlijk toch een beetje goed nieuws vandaag dat jullie eindelijk antwoorden gekregen hebben en eindelijk verder geholpen worden

en een beetje egoïstisch mag hoor, ik duim mee voor je (en ook voor mezelf en de andere meiden hier)

ik had dinsdag onze eerste fm , het slijmvlies was nog heel dun, rechts zaten ongeveer een 8-tal eitjes van ongeveer 8mm (nog vrij klein)

en links ook ongeveer een 8-tal waarvan er al 2 van ongeveer 12mm

morgenvroeg heb ik opnieuw fm en bloedname

ik vroeg me eigenlijk af welke hormonen jullie eigenlijk moeten gebruiken

ik heb eerste 3 weken men pil moeten nemen en dan de laatste 5 dagen van mijn pil beginnen met de suprefact neusspray (4x2 per dag) dan een week na men laatste pil ben ik mogen starten met de menopur (2 ampulles per dag en heb ik de suprefact mogen afbouwen naar 3x2 per dag

als de eitjes goed gegroeid zijn krijg ik een uur om de pregnyl te spuiten en moet ik stoppen met de suprefact

en vlak na de pick up moet ik beginnen met utrogestan (vaginale bolletjes 3x per dag ) en demestril dit is een pleister met dezelfde hormonale werking als de utrogestan

Even het lijstje erbij halen ( het is allemaal nog zo nieuw… ):

vanaf zondag begin ik voor 7 dagen met 1 ampul Decapeptyl

Dinsdag komt daar 150 IE GonalF bij gedurende ongeveer 14 dagen

Op het einde van de stimulatie Pregnyl en dat is het zo’n beetje.

Ik begin maandag met een spuitje decapeptyl per dag, lekker makkelijk, zo’n wegwerpspuitje. Dat moet ik twee weken doen en daarna ga ik 75 eenheden puregon erbij spuiten. Omdat het zo weinig is heb ik maar een ampul gekregen. De vorige keer heb ik ook 150 IE gonal-f gespoten.

Malky, zo’n neusspray ken ik niet, vier keer per dag is best vaak! Misschien gebruiken ze in Belgie andere merken hormonen dan in Nederland?

Begin ook de bijwerkingen van de pil weer te merken. Ik krijg daar steeds een enorme eetlust van. Net weer een halve schaal lasagna weggewerkt ;).

Angelbaby, hoe is het nu bij jou? binnenkort eerste fm of niet?

Ikke, veel succes met je eerste spuit! :thumbup:

Fijne pinksterdagen allemaal, geniet van het lekkere weer! liefs maya

Weer terug uit Drenthe! Saampjes een paar dagen weggeweest. Het was erg lekker, heerlijk relaxen en niks om rekening mee te houden, behalve dan mijn spuit :wink:

Ikke: dat spuiten valt erg mee hoor! Helemaal als je met decapeptyl mocht starten. Dat zit in kant en klare spuitjes, daar hoef je verder niets aan te doen. Komt goed!

Malky: ons schema:

ongesteld --> aanmelden bij de poli.

dag 21 --> start decapeptyl, spuitje per dag.

Dag 14 van het spuiten --> uitgangsecho.

Dag 15 van het spuiten --> start Puregon en doorgaan met decapeptyl

Dag 9 tot 12 van spuiten Puregon --> 1e fm

Vanaf dan zoveel follikelmetingen als ze nodig vinden terwijl je doorspuit. Dan 's avonds Pregnyl, 36 uur erna de punctie. Vanaf de punctie ook bolletjes (3x2 per dag)

Ik hoef pas na zoveel dagen voor de fm omdat ik er de vorige keer ook 16 dagen over gedaan heb. Voor dag 12 verwachten ze niets, tenzij ik klachten krijg. Normaal is dus tussen de 9 en 12 dagen Puregon spuiten. Ik moet op dag 11.

Gisteren heb ik de eerste decapeptyl spuit gekregen. Het viel ontzettend mee ! Wel jammer, maar ze zeiden dat ik die spuit niet zelf mag zetten omdat de ampullen gemengd moeten worden en zo…

Daarbij had de verpleegster ook nog nooit de gonalf spuit moeten zetten, dus heeft ze alvast het briefje meegenomen om even door te nemen.

Ik ben benieuwd wat het met mijn lichaam zal doen. Hadden jullie bijwerkingen?

hoi meiden

ikke , ik heb nergens last van dus geen bijwerkingen

en spannend je eerste spuit

ik snap niet dat je ze niet zelf mag zetten, ik moet de menopur ook mengen, en dat gaat vlot hoor

hier mag ik vanavond de pregnyl zetten en dan woensdag de pick up, er zitten ongeveer een 13-tal follikkels klaar

Ikke, begrijp ik nu goed dat je iedere dag bij de verpleegkundige langs moet voor je shotje deca? poeh! Maar goed, de eerste is je gelukkig meegevallen.

bij mij zit de eerste er ook weer in. Ik was vergeten hem van tevoren uit de koelkast te halen, dus het was niet echt aangenaam, maar ja, het is voor een goed doel :).

de mensen die weten dat we weer bezig zijn vinden het wel ‘moedig’ van ons dat we tussendoor het verhuizen en met de voorbereidingen van de bruiloft ook nog een ivf-poging doen. Maar ja, we hadden echt geen zin om nog een paar maanden extra te wachten en ik vind het juist wel lekker dat ik nu genoeg afleiding heb :slight_smile:

Fijne week allemaal! liefs maya

Gisteren had ik na de spuit decapeptyl een pijnlijk plekje aan mijn buik.

Ik bewaar mijn medicijnen ook in de ijskast…

Als ik het goed lees, dan is het minder pijnlijk als het minder koud is?

Maya, bij ons in belgië kun je bij het wit gele kruis aanvragen voor verpleging aan huis. Deze dienst is volledig terugbetaald door de ziekteverzekering. Dat is dus wel makkelijk zo.

Vandaag krijg ik ook Gonal F spuit bovenop de decapeptyl. Is er iemand die weet wat dit doet? Is dit ter stimulatie van de follikelgroei? Ik had begrepen dat de decapeptyl eerder voor het stilleggen van de eierstokken is… of heb ik dat fout? :think:

Mijn vriend moet vandaag ook eenmalig Zitromax innemen.

Iemand hier die het ook kent?

Hoever staan jullie al met de voorbereidingen van de bruiloft, Maya?

Wanneer zetten jullie die stap?

aha, een verpleegkundige aan huis, dat is inderdaad niet gek :wink:

gonal-f is ter stimulatie van de follikels, die gaan nu groeien. de deca zorgt ervoor dat je eigen hormoonhuishouding plat wordt gelegd. Je hebt dus een kort schema omdat je maar kort deca moet spuiten. Ikzelf moet nog twee weken deca spuiten voordat we aan de stimulatie gaan beginnen.

wij stappen 11 juli in het bootje, heb er al zooooooooo veel zin in! :inlove:

nu snel weer aan 't werk :oops: liefs maya

Ikke: de decapeptyl spuiten opp kamertemperatuur en de spuitplek even namasseren, dan heb je minder last er van. Maar de stof zelf is ook wat irriterend, dus echt helemaal weggaan zal het denk ik niet.

Hallo meiden,

Ik kom ook weer eens koekeleren bij jullie; ik heb wel regelmatig meegelezen, maar niet meer zo veel geantwoord. Maar ik voel mij nog wel erg betrokken bij jullie hoor, ik weet precies wat jullie meemaken…

Ik lees een aantal nieuwe namen: heel veel succes! Het traject is zwaar, maar de kans op een happy ending is ook reeel. Ziekenhuizen zijn tegenwoordig tot veel goeds in staat!

Angelbaby: Je bent met poging twee bezig lees ik. Ik hoop dat je net zo veel geluk hebt als ik en dat het mag slagen. Ik gun het je zo; we kennen elkaar al vanaf het “begin” van het virtulele leven bij KOK. Ik duim voor je :thumbup: Oh ja, voor ik het lijstje: ik ben op 1 okt uitgerekend.

Maya: Ik lees dat je gaat trouwen: joehoe leuk hoor! Ik heb het bij ons een geweldige dag gevonden. Zo veel belangstelling van iedereen. Dat hadden we niet verwacht. Het wordt vast een hartstikke leuke dag hoor! Ook veel succes met je behandeling natuurlijk!

Ikke: Succes met spuiten. Ik vond de deca spuit ook niet de prettigste. Ik werd er erg verveld van; ik zat met name mezelf erg in de weg :? Ik hoop dat jij er minder last van hebt. Maar ja, het is voor het goede doel, hè?! Veel succes meid! Zitromax ken ik trouwens helemaal niet, dus ik kan je hiermee niet helpen.

Roheryn: Ook zwanger, super zeg! Gefeliciteerd hoor. Geniet van dit wonder in je buik. Is het er eentje? Of zijn er twee teruggeplaatst?

Met mij gaat alles prima. De twins beginnen al behoorlijk in de weg te zitten en ik ben pas op de helft. Dat belooft nog wat; maar ik heb het erg graag voor over hoor!

Tot snel!

:-* Engel