IVF/ICSI deel 13

Roheryn Hoe gaat het met jullie? Heb je de eerste echo al gehad?

Maya Ik kan me inderdaad voorstellen dat je niet nog maanden wilt wachten totdat jullie weer mogen beginnen. En de bruiloft en de verhuizing zorgen ook wel voor afleiding. Gaat het verder goed met spuiten? Wanneer moet je voor de eerste fm?

Ikke De Deca is inderdaad voor het stilleggen van je eigen lichaam. Op die manier hebben de artsen alles (bijna) volledig in eigen hand en kan je lichaam zelf niet voor een vroegtijdige eisprong zorgen of dat het qua groei ineens enorm uit de hand loopt. De Gonalf zorgt ervoor dat er juist follikels gaan groeien, maar wel wanneer de gyn dat wil en dat en het aantal is grotendeels te regelen mbv de dosis die je moet spuiten. Op zich wel handig dat je iemand aan huis krijgt om de spuiten te zetten. Maar aan de andere kant valt het reuze mee om het zelf te doen, ik moest zelf ook altijd Menopur en Pregnyl mengen. Dan ben je niet zo afhankelijk van een ander en kun je het doen wanneer jou het beste uitkomt. Heel veel succes!

Malky Heel veel succes met de punctie morgen! Ik hoop dat jullie een mooi aantal eicellen en zaadcellen hebben en dat er een paar prachtige embryootjes uit mogen komen. Wanneer krijg je dat te horen?

Angelbaby Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad in Drenthe! Hoe gaat het verder met je?

Jij moet deze week ook voor de eerste fm weer?

Wishgirl Jij zit nu aan de pil als voorbereiding op de IVF, toch? Heb je ook bijwerkingen van de pil, of valt dat wel mee?

Zie je ook erg tegen de IVF op of heb je er juist “zin” in?

Dores Hoe gaat het met jou? Hoe is jullie afspraak bij de IVF-arts vorige week gegaan?

Kletsmiep Ben je inmiddels weer voor een echo geweest om te kijken of de cyste weg is, of moet dat nog? Alles verder goed met je?

Engel Je bent al bijna 20 weken zwanger! :shock: Jij gaat als een speer, zeg! Alles goed met de twee kleintjes, liggen ze mooi op schema qua groei? Willen jullie het geslacht van de beide beebs ook weten, of blijft dat een verrassing? Is het verder allemaal wat te doen, lijkt me wel zwaar een tweeling-zwangerschap.

Hoe gaat het met alle andere meiden?

Succes allemaal & ik blijf voor jullie duimen!

Groetjes,

Jippie

Engel: deze zwangerschap is niet van IVF, daarbij waren beide pogingen mislukt. Nu moeten we de vlokkentest afwachten.

Jippie: eerste echo gehad en een heel mooi knipperlichtje gezien

Jippie Nee nu eerst afwachten tot ik ongie word en dan bellen voor een echo en dan kijken ze of hij geslonken is of helemaal weg is! Hopelijk op het laatste! Hoe gaat het met jou en je dochtertje?

Engel jij gaat haerd zeg!!

Roheryn Wat goed een knipperend hartje!!

Verders ben ik het even kwijt dus dit even voor nu!

Hi allemaal,

even snel berichtje, heb op 6 juni weer een afspraak met de gyn. Die gaat me meer vertellen over zo een herstel operatie…dus afwachten weer… weet nog niks.

Maar we hebben de sleutel van ons nieuwe huisje!! :dance: Jaaah!! en dus druk aan het klussen. Vandaag even thuis aan de gang en dan morgen weer behang stomen en verder klussen en over drie weken erin…en dan weer verder klussen.

Maar ik lees zo af en toe wel even mee. Bijna iedereen heeft het druk met spuiten las ik. Spannend zeg! Heel veel succes allemaal :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik ga weer verder met een lijst maken voor adres wijzigingen…met een ijsje!!

Groetjes en nogmaals erg veel succes allemaal,

Dores.

hoi allemaal

vandaag de pick up gehad, heeft toch wel een beetje pijn gedaan, maar ja de verdoving was anders dan de vorige keer

ze hebben vandaag 14 eicellen kunnen wegprikken en morgenvoormiddag gaan ze me bellen met het resultaat van de bevruchting

ik ben wel nog heel moe nu van de verdoving dus ga terug op de zetel kruipen maar wou jullie toch even op de hoogte brengen

sorry dat ik niet op iedereen reageer maar zal het binnenkort zeker goedmaken

groetjes

Malky, goeie score! :dance: Ik duim voor een paar mooie bevruchte emmies voor jullie :thumbup: :thumbup:

Jippie en Engel, gezellig dat jullie ook komen buurten, bedankt voor jullie steun. We hopen jullie allemaal snel te volgen :pray:

Dores, gefeliciteerd met jullie huisje!! wij zijn ook druk aan het klussen. Net weer wat spullen ingepakt. we zouden eerst aankomend weekend verhuizen, maar hubbie heeft een beetje stress van alles dus nu verhuizen we gewoon een weekje later, ik vind het ook wel prima. Heb ik iets meer tijd om alles uit te zoeken en in te pakken.

Spannend hoor, zo’n hersteloperatie. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.

Roheryn, wat moet dat mooi zijn zo’n knipperend lichtje. Maar ook vreselijk spannend natuurlijk. Wanneer is jullie vlokkentest? :thumbup:

Nou, ik ga nog even aan de uitnodiging voor de bruiloft klussen en dan kan de deca erin. Morgen uitgangsecho.

doei! liefs maya-die-het-stiekum-best-een-beetje-druk-heeft-met-verhuizen-bruiloft-en-ivf

ze hebben net gebeld

12 zijn er bevrucht, 6 met ivf en 6 met icsi

zaterdag de tp en aftellen naar die pos test

en hoe gaat het met jullie, nog geen last van de spuitjes, ik duim en hoop dat jullie allemaal heel snel een mooi resultaat mogen hebben

Malky Wat een mooie uitslag! Dus hopelijk ook nog een paar cryootjes in de vriezer! Hoeveel worden er teruggeplaatst? Alvast veel succes met de terugplaatsing en zet 'em op tijdens de wachtweken. Ik hoop op een fantastisch resultaat over twee weken!

Maya Dus druk met klussen in jullie nieuwe huis en aan het inpakken. Misschien ook wel zo handig om een week later te verhuizen, dan is het ook niet zo warm meer. Verder alles goed met je?

Dores Dus jij moet nu eerst voor een hersteloperatie, hoe zat dat ook alweer?

Leuk dat jullie ook gaan verhuizen, moet er veel gebeuren of valt dat mee?

Kletsmiep Hopelijk ga je niet ongi worden over drie dagen! Als je dat wel wordt, dan dus binnen een paar dagen de echo om te kijken of de cyste gekrompen of verdwenen is? En als dat zo is, dan mogen jullie met IVF beginnen of moet je eerst dan nog een ronde wachten?

Roheryn Fijn dat jullie een mooi knipperend hartje gezien hebben! Hopelijk zijn de uitslagen van de vlokkentest ook goed. Wanneer hebben jullie die? En doen jullie dan ook de nekplooimeting, of zitten die onderzoeken al in de vlokkentest verwerkt? Voel je je verder goed?

Hoestie met de andere meiden?

Groetjes,

Jippie

Malky: prima score!! Succes!

Hier uiterlijk over drie weken de vlokkentest en dan binnen een week meestal wel uitslag. Volgens mij wordt er ook op downsyndroom gecontroleerd, maar ik weet niet of ik daarvoor een zwangerschap zou afbreken. Het is nu in ieder geval nog even afwachten.

Hey dames!!!

Malky wat een goed nieuws zeg!! :clap: Wat een spannende tijd straks zeg! We zullen duimen voor je!!!

Ik weet nog niet zeker of ik zo een herstel operatie wil. Ik moet er eerst wat meer over horen van die Gyn. Maar ik denk het wel. Het is natuurlijk veel leuker om op een natuurlijker manier te mogen ´klussen´ met mijn hubbie :wink: … We wachten af.

Vandaag twee kamers van behang verlost, morgen nummer drie aan de beurt…

Meiden succes allemaal!

Groetjes,

Dores.

Hier vanmorgen in alle hevigheid ongestelt geworden en heb gelijk het ziekenhuis gebeld en mag vanmiddag om 15.30 al komen voor een echo dus nu hopen dat de cyste of weg is of geslonken is

Succes met je echo vanmiddag! Ik hoop op goed nieuws! :hug:

Groetjes,

Jippie

Yes goed nieuws ik mag morgen al beginnen met spuiten de cyste is helemaal weg!!! Ik ben zo blij!!! Dus morgen mag de 1 ste gonal f er in!!!

kletsmiep, geweldig nieuws meid!!!

Nou de 1 ste spuit is gezet en ik heb nergens geen last van hij was ook niet gemeen of zo ging goed!! Nu hopen op zo weinig mogelijke bij werkingen hahaha

kletsmiep, ik ga duimen dat je geen last gaat hebben van de spuiten

heb ik ook niet gehad.

hier vanmorgen de tp gehad, ze hebben 1 topembryo teruggeplaatst (was zelfs al in het morulastadium)

en er zijn er 9 in de vriezer gezet

nu de komende 2 weken goed rusten en dan eindelijk die pos test

Kletsmiep, wat een goed nieuws zeg !! En gelukkig ging het ook goed met de gonal F. Spuit jij met een voorgevulde pen?

Malky, dat wordt dus spannend voor jou !

En 9 in de vriezer, dat is best veel, of niet?

Malky Spannend zeg hier gaan de duimpjes over uren draaien voor jou!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbdown:

Ikke ja de gonal f is een voor gevulde pen!

Malky: wow, das goed bericht. We duimen hier!!!

dank jullie meiden, ik duim ook voor jullie hoor!!

ikke, dit is onze 2e poging en bij de eerste poging hadden ze 9 eicellen weggeprikt en maar 1tje was bevrucht

nu bij deze poging hebben ze er 14 weggeprikt , 12 bevrucht, 1 top teruggeplaatst en 9 top in de vriezer, ik weet niet wat het gemiddelde is maar voor ons vind ik dit best heel goed

ik ben er van overtuigd dat de accupunctuur en de chinese kruiden die men ventje en ik genomen hebben zeker hun vruchten hebben afgeworpen