@Kletsmiep - Dank je wel!
Het zal hier nog wel even duren dat ik zo ver ben… maar goed… al het goede komt langzaam zeggen ze!
Het is idd heeeel kort dag… maar gelukkig heb je je vader kunnen regelen… das toch fijn!
En je kan vandaag al starten nu… en dat is ook mooi meegenomen…
Maar goed…als je echt niet had gekund hadden ze morgen ook vast wel een plekje voor je gehad hoor
Wishgirl
Ja dat had ik dan wel gehoopt ja dat dit dan zou kunnen hahaha anders hadden we toch een probleem gehad.
Maar goed voor jou komt het ook al dichter bij hoor het gaat sneller als dat je denkt dat was hier ook zo het geval!
Hier naar het ziekenhuis geweest en we mogen niet starten. :wall: :wall: :wall:
Ik had vorige maand een cyste zei de gyn en nu was deze gegroeit naar 4 cm en of hij dacht aan een endo dus volgende maand als ik weer ongie word weer een echo en dan gaan ze het verder bekijken of het werkelijk waar een cyste is of een endo dat kon hij nu niet goed zien.
En als het volgende maand niet beter is en het is een cyste gaan ze bekijken of het met lucrin onder controle kunnen krijgen maar dat duurt dan weer 3 maanden :wall: :wall: :wall:
Dus ik zit er hier heel even door heen meiden sorry
Verdorie meid, het zit je niet mee :hug:
Roheryn
Nee niet echt en zit nu echt even een potje te janken om het zo maar even te zeggen.
@Kletsmiep - He getsie… dat meen je!!!
Ik ken het gevoel zo he van maar niet verder te kunnen en maar weer te moeten afwachten. Ik heb ervaring met die cysten en het zijn rotdingen! :doh: Ze gaan in principe vanzelf weer weg… dat is wel een voordeel… maar het is zo een oponthoud… !!!
Je kan weer niks… alleen maar afwachten!!!
Heel veel sterkte meid… en ja… huil maar even lekker…! Ik heb hier ook al vaak zitten huilen door die cysten…
:hug: :-*
Ik ben vandaag ook naar de arts geweest en ik heb meteen een vraagje aan de meiden hier!
Ik had nl. van de verpleegkundige begrepen dat als ik nu een menstruatie krijg ik op cyclusdag 1 met het slikken van de pil moet beginnen en een dag later ik dan moet bellen voor verdere afspraken. Ik dacht dat ik dan een datum voor het spuiten van de Lucrin zou krijgen die maar een paar dagen verder lag dan cyclusdag 1, maar nu begreep ik van de arts dat je eerst 3 weken de pil moet slikken en dan pas mag beginnen met spuiten van de Lucrin…
Weet iemand dit hier of heeft iemand ervaring???
Verder niet veel nieuws… Ik moet de kuur met de pil om de menstruatie op te wekken gewoon volhouden en dan hopen dat mijn menstruatie daarna snel komt…
8 eitjes!!we waren helemaal blij vrijdag
het weekend echt aftellen wanneer we het telefoontje zouden krijgen hoeveel embryotjes er onstaan zouden zijn. we hadden wel gedacht dat erin ieder geval 1 zou zijn. maar vanmorgen werden we gebeld met de mededeling dat er helemaal geen 1 was gaan celdelen
4 eitjes waren niet rijp genoeg
de andere 4 waren allemaal 1 cellig gebleven
heel erg verdrietig dat de behandeling nu al stopt we waren zo ver zoveel hindernissen gehad en nu… poging 1 mislukt
als het kindje niet innesteld is dat natuurlijk ook heel erg.maar dan weet je wel dat het mogelijk is dat jou eitje en zijn zaadje gaan delen Nu niet
ook in het ziekenhuis weten ze niet hoe dit mogelijk is
het hoeft niet te betekenen dat het de volgende keer weer zo is dus we gaan nu voor de tweede poging. volgende week bellen wanneer we mogen beginnen.
waarschijnlijk ligt het aan de kwaliteid van het eitje!
het is al ICSI dus de mogelijkheden zijn eigenlijk gewoon op als dit niet lukt
we gaan nu wel denken aan eiceldonatie en adoptie eerst maar even bijkomen…
liefs
He puck…
dit is een domper zeg! Tuuuuurlijk verwacht je eigenlijk wel dat er 1 goede bij zit als je 8 eitjes hebt…
is ook een mooi aantal zeg: 8!
Maar helaas zeg… zo een domper…
Ik hoop voor je dat het de volgende keer een heeeel andere wending mag geven en dat je gewoon zwanger bent dan!
maar even lekker uit meid!
:hug: :-*
nou meiden, wat een k*tsituaties hier weer op dit topic. Wanneer wordt er weer eens gewoon een eitje bevrucht? :evil:
puck, heel veel sterkte:hug:, echt balen dat het op dit moment afloopt. Ik snap je gevoel heel goed. Wij leven ook erg naar het moment van bevruchting toe. Als het dan niet innestelt is dat heel verdrietig maar dan weet je in ieder geval dat er een ‘match’ is. En je weet ook niet hoe het een volgende keer gaat… Hoop het beste voor jullie! En hoop natuurlijk ook dat we zelf het wonder ‘bevruchting’ in ieder geval een keer mogen meemaken.
kletsmiep, voor jou ook alweer een grote tegenvaller. Je leeft toch naar het moment toe dat je mag gaan spuiten en door zo’n cyste moet je nu weer wachten. Wachten, wachten, wachten… pffff :hug:
wishgirl, welkom hier. Jij gaat dus ivf met donorzaad doen? heftig hoor, maar ik begrijp het wel. Heb je wel steun uit je omgeving? wat betreft je vraag; je zit in hetzelfde schuitje als ik. Je moet eerst een paar weken de pil slikken zodat ze je in kunnen ‘plannen’. Op de dag dat je met de pil moet stoppen begin je dan met spuiten Lucrin of Decapeptyl zoals ik.
Ik wordt denk ik vandaag of morgen ongi want de voortekenen zijn nu wel heel duidelijk aanwezig. Dan moet ik op dag 4 met de pil beginnen en 12 mei met de deca. Ik kijk er wel weer een beetje naar uit. Ben gewoon heel benieuwd of het nu wel lukt, hoewel ik na het verhaal van Dores wel weer wat minder hoop heb… hoe is het nu met jou meisje? :hug:
Nou, gelukkig zijn er in ieder geval ook weer twee zwangeren bij. Anke en Roheryn, willen jullie hier wat zwangerschapshormoontjes rondblazen? Kunnen we wel gebruiken
veel liefs maya
Jemig zeg, dat een slecht nieuws hier allemaal! Alvast allemaal een dikke :hug: en een :-*
Puck: jemig zeg, dan heb je 8 eitjes, natuurlijk verwacht je dan dat er een gaat delen. Balen zeg!
Kletsmiep: bij jou ook al zo’n tegenvaller. Mag je eindelijk gaan beginnen, heb je dit! Ik hoop voor je dat het de volgende keer geslonken is. :thumbup:
Wishgirl: welkom! ALtijd gezellig om met meer te kunnen kletsen. Balen wat de reden is waarom, maar gezellig kunnen we het toch wel hebben! Heb je wel mensen om je heen om je te steunen? Alleen lijkt me dit helemaal zwaar.
Maya: jij mag dus weer bijna van start! Spannend hoor.
Bij ons gaat het mrgen weer echt beginnen!!! De eerste decapeptyl mag erin! Heb er zo’n zin in! Echt raar eigenlijk, maar ik denk dat we dit allemaal wel herkennen. Ik ga er ook zoveel rustiger in dan de vorige keer. Nu is het allemaal niet nieuw meer.
Ik werk morgen of overmorgen het lijstje weer bij, heb het best druk. Gelukkig wel met leuke dingen, maar toch
Angelbaby Fijn dat jullie eindelijk weer mogen beginnen! Ik herken dat wel. Aan de ene kant zie je er tegenop en aan de andere kant heb je er zin in, want dan ben je eindelijk weer actief bezig in plaats van al dat wachten steeds. Ik hoop dat het deze keer wel mag lukken!
Maya Jullie kunnen dus ook eindelijk weer beginnen, ongeveer eind mei hebben jullie de punctie dan toch? Hopelijk heb je deze keer dan wat minder follikels en kan alles gewoon doorgaan. Wel erg spannend!
Wishgirl Welkom hier. Je hebt al een hoop meegemaakt zo te lezen… Ik heb er bewondering voor dat je in je eentje in het IVF-circuit stapt. Fijn dat je nu mag beginnen met het traject. Bij ons was het bij de 1e IVF zo dat ik inderdaad ook eerst aan de pil ben geweest. Dit doen ze zodat je precies op het juiste moment je ongi kunt plannen en dan met de behandeling kunt beginnen. Vervolgens moest ik dan op cyclusdag 1-2 met Lucrin beginnen en op dag 2-3 de Puregon erbij. Bij de ICSI hebben ze eerst mijn ongi opgewekt mbv Primolut en ben ik daarna met Lucrin & Puregon begonnen. Heel veel succes met alles alvast!
Puck Jeetje, wat vreselijk *** Als je al ICSI doet en dan ook nog 8 eicellen hebt, verwacht je natuurlijk dat er in elk geval één embryootje uit zal komen. Flink balen dat er vier eicellen niet goed genoeg waren en de rest niet verder gedeeld is. Hoe nu verder dan? Komen jullie nu eerst weer op de wachtlijst? In Groningen is die toch een halfjaar? Wij hebben IVF en ICSI gedaan in Leeuwarden en dan doen ze het labwerk en de terugplaatsing in Groningen. Dus wij zaten elke keer met een wachtlijst van een halfjaar van tevoren en tussen de behandelingen. Heel veel sterkte!
Kletsmiep Wat een vreselijke domper dat jullie nu niet mogen beginnen… Heb je zo lang gewacht en dan schopt een cyste alles in het honderd. Ik heb er zelf helaas ook ervaring mee, dat was na de 1e IUI. Vaak verdwijnt een cyste uit zichzelf, maar dat kan wel een poosje duren. Anders doen ze ook nog wel eens een kijkoperatie om de cyste te verwijderen of inderdaad mbv Lucrin. Ik hoop dat 'ie de volgende keer natuurlijk verdwenen is en dat jullie dan wel mogen beginnen! Een hele dikke knuf voor jou! :hug:
Roheryn Hoe gaat het nu met jou? Super dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd!
Wanneer heb je de eerste echo? Ik hoop dat alles goed is!
Hoe gaat het met alle andere meiden?
Groetjes,
Jippie
Puck: verdorie, bij jou ook al zo’n pech. wapperdewapper…blaas blaas zo wat hormoontjes jullie kant op… Zien of het werkt.
Hier gaat verder alles prima hoor, hele dag moe, hele dag honger (en dan niet lekker worden als je goed eet) maar verder nergens last van. Kan wel mijn benen en bekken weer meer voelen, maar ja ik ben afgelopen zondag ook naar een festival geweest waar ik de heel dag heb rondgesjouwd dus dat zal het zijn. We doen het lekker rustig aan hier…
Hoi meiden,
Ik wilde jullie allemaal even een hart onder de riem steken!! :hug:
Ik ben nu zwanger van de 2e na een cryo TP. Mijn zoontje is ontstaan via IVF. Het is dus echt mogelijk!!! Probeer moed te houden :-
Bij deze blaas ik ook wat hormoontjes jullie kant op:
Blaas, Blaas, Blaas
Liefs Heidi :-
Hoi meiden,
Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen.
Mijn ventje en ik zijn eind oktober 2005 gestopt met de pil, we gingen er wel vanuit dat we niet dadelijk zwanger gingen zijn maar hadden nooit gedacht dat het zo lang ging duren.
januari 2007 zijn we dan maar bij de gyn geweest en hij wou ons onmiddellijk verder helpen. we hebben eerst een paar keer fm en pregnyl en dan maar op commando klussen maar zonder resultaat
dan hadden we in april/mei 07 onze eerst ronde met clomid, resultaat cyclus van 50 dagen, lutenyl moeten nemen om ongi te doen komen en een cyste van ongeveer 5 cm.
In juni zijn we dan gestart met menopur en IUI
Na 6 mislukte IUI’s met menopur en pregnyl hebben we ons toch maar laten doorverwijzen naar een fertiliteitskliniek
in november 07 hadden we dan onze eerste afspraak in het UZA en er werd onmiddellijk bloed afgenomen zowel bij mij als bij mijn ventje voor een reeks genetische onderzoeken en een HSG en spermaonderzoek werd gepland.
eind januari 08 hadden we dan een afspraak om alle resultaten van de onderzoeken te bespreken
Alles was in orde, zet ons op een onbewoond eiland en er zouden zeker kindjes komen…
We kregen groen licht om met IVF te starten, dus zodra ik men regels kreeg mocht ik beginnen met men pil, we kregen een afspraak voor ons intake gesprek , de hele uitleg en alle voorschriften
begin maart was het dan zover, beginnen met suprefact neuspray en enkel dagen later met de menopur
17/3/08 hadden we onze pick up, 9 eicellen!!! wat waren we blij!!
de dag nadien belden ze met het resultaat van de bevruchting , er was maar 1tje bevrucht, men wereld storte een beetje in, maar ventje zei beter 1 dan geen en we hebben maar 1 goed nodig
19/03/08 kregen we smorgens telefoon dat ons embryo mooi gelijkmatig deelde en van goede kwaliteit was dus mocht ik onmiddellijk naar daar voor de tp
de wachtweken kondenbeginnen, de ene dag was ik ervan overtuigd dat ik zwanger was en de andere dag twijfelde ik weer…
31/3 bloedtest, negatief!! niet zwanger
stoppen met de utrogestan , ongi afwachten en dadelijk terug beginnen met de pil , op naar ronde 2
Nu zijn we wel van fertiliteitskliniek veranderd , niet omdat we geen vertrouwen hadden in het UZA integendeel , ze hebben daar een fantastisch team!! maar het was telkens 200km rijden
nu hadden we 15/4 een afspraak in het UZ Leuven om na te gaan of we daar onmiddellijk verder konden gaan met onze behandeling
na ons dossier doorgenomen te hebben hebben ze ons in leuven ingepland en ik ben dan ook 19/4 met de suprefact begonnen en als alles goed is mag ik 30/4 met de menopur starten
Ze gaan nu 50% IVF en 50% ICSI toepassen.
Ondertussen ga ik ook naar de accupunctuur ter ondersteuning van onze IVF/ICSI, zowel ventje als ik krijgen chinese kruiden en ik krijg dan ook nog eens accupunctuur
Ziezo dat was ons verhaal zo een beetje, als er nog iemand vraagjes heeft, lees ik het wel…
ik zie dat een paar meiden hier toch net zwnager zijn , een heel dikke proficiat en ik hoop dat de andere meiden hier en ikzelf jullie voorbeeld snel mogen volgen!!!
groetjes
Puck, wat balen zeg!!! een heleboel :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: voor jou!!
Kletsmiep, voor jou ook een heleboel :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: !!!
Maya en Angelbaby succes met de behandeling!
Wishgirl en Malky welkom hier!!
Weet even niet wat ik moet schrijven nu ik dat van Puck en Kletmiep gelezen heb… Meiden ik wens jullie heel veel sterkte!! Probeer niet de hoop te verliezen…
Groetjes, Dores.
Rustig hier… Alles goed met iedereen?
Groetjes,
Jippie
Inderdaad rustig hier
hoop dat het goed gaat met iedereen
hier mogen we morgen normaal starten met de menopur en op naar onze 2e poging
kijk er al naar uit
malky Succes de komende tijd dat je mag gaan starten morgen spannend weer hoor!
Hier gaat het wel redelijk goed hoor geen klachten meer!
inderdaad rustig hier. Malky, succes met de menopur!
angelbaby, hoe is het bij jou? ben je al met de puregon of gonal bezig?
kletsmiep, fijn dat je je weer wat beter voelt :hug: .
Hier zit ik met stof in mijn neus te typen. vandaag weer lekker geklust in ons nieuwe optrekje. We hebben deze hele week vrij. Het gaat allemaal heel voorspoedig en we verwachten over twee weken te kunnen verhuizen, heb er zin in. Gisteren de nieuwe lading deca en puregon opgehaald in het ziekenhuis. Ook nog een kleine spuitles gekregen omdat we nu van de gonal overgestapt zijn op de puregon. Deze pen schijnt wat gemakkelijker te zijn. Vandaag begin ik ook weer met de pil. Begint nu toch wel weer spannend te worden hoor! Merk dat ik het mentaal wel wat zwaarder begin te vinden nu. Een van mijn beste vriendinnen is net zwanger. Ik ben heel blij voor haar, maar het is ook super confronterend. Jullie kennen het wel…
Nou, ik spring lekker even onder de douche. Fijne dagen allemaal!
liefs maya