IVF/ICSI deel 13

Hallo Linda, jeemig wat een verhaal zeg. Ik vind het heel dapper van je om het nu op deze manier te gaan proberen. Ik wens je heel veel sterkte :hug:

Oh…en volgens mij ben ik zwanger… :smiley: :smiley: Heb vanmorgen een test gedaan, en als je heeeeeeel goed keek zag je een tweede streepje. Heb er nog twee liggen, dus morgen doen we hem over…

Hee Linda, ik ken jou nog wel.

Ik schrijf hier niet meer mee, want wij hebben een stop mbt IVF.

Ik lees wel de verhalen hier mee :wink:

Ik vind het super dat je voor een donor gaat, heb altijd gezegd, mocht er iets met Marco en mij gebeuren, ga ik niet zitten wachten op een nieuwe partner (wie weet hoelang dat gaat duren) en dan zou ik ook jouw traject willen volgen.

Is het niet gevaarlijk om met pap4 zwanger te worden? Of zijn de hormonen van een zwangerschap gunstig?

Heel veel succes!!

Roheryn, jouw verhaal even niet meer meegekregen de laatste weken. Hebben jullie gewoon geprobeerd zwanger te worden? Of is dit via IVF (zoals de eerste IVFpoging?)

Oh spannend joh!!

Linda: welkom en groot gelijk dat je niet gaat wachten maar je hebt dus ook al veel meegemaakt lees ik. Ik wens je heel erg veel succes en klets gewoon lekker mee!

Roheryn: Spannend alvast een kleine proficiat!!!

Hopen dat er nu nog snel meer gaan volgen!!!

hallo

thx voor jullie warme welkom, het is zeer zeker gevaarlijk om een pap waarde van 4 b te hebben maar ik krijg binnen kort weer een colposcopie en dan gaan ze met een azijn oplossing de baarmoederhals bewerken en het foute weefsel weg halen. daarmee hopen ze tijdelijk de waarde weer een beetje omlaag te halen maar het blijft zeker een risico maar ja als ik niks doe heb ik ook nee dus ik ga voor de ja, het is zeker een hele stap en er komt heel wat bij kijken. de inseminatie gaat gewoon via het ziekenhuis en hoef er geen extra hormonen voor te slikken, ik ben prima vruchtbaar dus dat zou geen probleem moeten zijn.

groetjes van linda (lipi)

jaaaaaa, roheryn, klinkt goed!! Maar nu wordt het natuurlijk weer echt spannend :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Linda, ik kan me voorstellen dat je snel verder wilt. Jeetje, wel heftig hoor allemaal. Sowieso niet prettig op die hoge PAP’s te hebben en ook niet dat je daardoor nu snel een keuze hebt moeten maken voor KID of niet. Maar ik begrijp dat je gelukkig fijne familie hebt die je steunen. Alvast veel succes!

Jip, ja natuurlijk kom ik de jurk tzt showen :mrgreen:

doei! liefs maya

Kom ik een snel langs en zie ik dat er een voorzichtige felicitatie uit kan. Gefeliciteerd hoor Roheryn! Ik hoop dat de streep snel duidelijker wordt! Geniet ervan!

Hey meiden,

Wat is deze forum toch fijn…Een soort levend dagboek. Dank jullie wel voor jullie steun. :-*

Roheryn, o, wat spannend!!! Ik hoop het zo voor je!! :pray:

lipi, Linda, klinkt allemaal heel spannend. Heel veel sterkte en succes!

Kletsmiep, je kan natuurlijk altijd even bellen met je arts mocht je vragen hebben…

Maya, straks showen!! Ik hoop voor je dat het je droomjurk gaat worden. Hij moet natuurlijk niet te strak zitten, anders kan je straks geen JA meer zeggen :wink: . :lol: Zo zie je maar: elk nadeel heeft zijn voordeel en elk voordeel heeft zijn nadeel. Raar maar waar…

Vandaag dus jullie sleutel, gefeliciteerd!!! Wij hebben als alles goed gaat 9 mei de sleutel.

Puck??? Hoe is het met je??? Ik hoop zo op goed nieuws voor je :pray: :pray: .

Veel succes allemaal,

Groetjes,

Dores.

Die testen die ik eerst gebruikte was heel raar, als je hem moet aflezen is ie heeeeeel licht positief (moet je echt heel goed kijken) maar als je een minuut of tien later kijkt is ie vet positief. Ik vertrouwde het niet en heb dus de tests gehaald die ik altijd gebruikte. En die is duidelijk (alhoewel nog wel lichtjes) positief! Dus het zal wel goed zijn… Als nu verder ook alles goed gaat krijgen we een kerstkindje. :smiley: (heb gelijk de banner maar bijgewerkt…staat wel stoer)

Roheryn gefeliciteerd!!! Super zeg!

Dores jeetje zeg, het zit echt allemaal tegen zeg. Heel veel sterkte hiermee!

Ik lees straks alles even door. Heb het druk gehad de afgelopen dagen…

:dance: :dance: Jaaah!! Roheryn gefeliciteerd!!! :dance: :dance:

Ik ga lekker een dagje er op uit met een vriendin. Mijn dochtertje is met schoolreisje, dus mama kan lekker shoppen!! Even lekker mijn rekening plunderen!! Toch nog altijd een heerlijke manier om je hoofd leeg te maken…

Nog helemaal geen Puck :think: ik hoop maar dat het goed gaat met haar.

Alles goed met de andere meiden?

Groetjes,

Dores.

even geen internet gehad maar hier ben ik weer

Afgelopen woensdag waren de eitjes meer gegroeit ongeveer 18 eitjes een paar kleine en een aantal tussen de 15 en 20. ik wasa zo blij dat ze zei we gaan een afspraak maken voor de punctie!. weer een stapje dichterbij.

Vanmorgen om 9 uur moesten we ons op afdeling IVF melden. Ik had vannacht een paar keer gedroomd dat we te laat zouden komen dus vroeg die kant op gegaan. mijn vriend moest zaad produceren en om half 10 was de punctie. Vond het erg spannend allemaal. eerst die morfine waar ik een beetjes duizelig van werd maar wel relax. daar na begonnen ze de grote blaasjes deden helemaal niet zeer ik dacht als het zo doorgaat is het best te doen. maar een paar kleintjes deden erg zeer. echt zon gemeene pijn. Gelukkig duurde dat niet lang allemaal. daar na nog even liggen en kijken oip een scherm hoe ze de cellen om de eitjes weg halen. Ik had echt zo iets van DOE VOORZICHTIG maar de arts vertelde dat de eitjes niet beschadigd konden worden door de mestjes/naaldjes

De uitslag 8 geschikte eitjs!..volgens mij is dat wel heel goed

Ook het zaad is geschikt voor ICSI

Vanmiddag doen ze de zaadjes in de eitjes en dan afwachten tot maandag. tussen 9 en 10 gaan ze bellen of er goede embryo’s bij zitten.

Zo spannend!!!

Zo lief dat jullie allemaal meeleven. ik hou jullie op de hoogte

dorus : waterg voor je dan heb je het idee dat je zo dicht bij komt en dan dit bericht.

Even bij komen dus maar ik kan me voorstellen dat je verder wil. als ze je gaan opereren wat gaan ze dan precies doen???kijk je er erg tegen op?

Roheryn!wat een geweldig nieuws gefeliciteerd!wat zal je blij zijn.geniet er van.

kletsmiep: ik deed de spuiten altijd een paar uur van te voren uit de koelkast. volgens de ivf arts kan dat geen kwaad.wanneer moet je precies beginnen?

Nog een vraagje voor angel1 in grinigen willen ze geen twee embryotjes terug plaatsen. alleen als de embryos van minder goede kwaliteid zijn was dat bij jullie ook zo?

liefs PUCK

wat lekker geluk en verdriet dan dicht bij elkaar. maar we blijven elkaar steunen hoor tot we allemaal een mooi babytje zullen krijgen!

Hoi Puck,

Wij mogen als het goed is als ik ongie word van het weekend beginnen en anders maandag of dinsdag is maar net waneer de ongie gaat plaats vinden of helemaal niet dat laatste natuurlijk maar daar ga ik maar even niet van uit!

En ik heb zelf vanmorgen het ziekenhuis nog gebeled en het mag maar een kwartiertje uit de koelkast langer als een half uur mag niet zei die assistente wat raar dan dat jij het een paar uur van te voren er uit haalde en dat wel kon.

Dorus Doe maar lekker rustig aan vandaag maar joh wel spannend nu hoor hier gaan de :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: de lucht in dat je maandag gezellig een embriootje terug krijgt!!

Kletsmiep: volgens mij bedoel je Puck :wink: Ik hoop dat jullie van het weekend mogen starten!!

Puck: :pray: :pray: En hier duimen we ook voor je!!!

Wat die operatie betreft, dat weet ik nog niet precies, dat gaan ze eerst overleggen… Wij wachten rustig af wat ze te vertellen hebben. Wie weet willen ze toch nog een keer ivf proberen. Ik heb echt geen idee… Dus ik kan ook niet ergens tegenop kijken, nog niet dan…

Ik krijg het maar niet warm vandaag…Waar blijft die zon nou??? Ik heb echt behoefte aan vitamine Z!!!

Groetjes en een fijn weekend allemaal,

Dores.

Ja sorry dan heb ik dat door elkaar gehaald denk ik!!

Ik ben vanavond ongie geworden dus we mogen gaan starten!!!

Ik denk morgen al want het is nu nog niet heel erg maar denk dat morgen de 1 ste spuit er in zal gaan!!

Puck, spannend hoor, ik duim voor een paar mooie emmies voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Kletsmiep, ik heb een tijdje terug hier op het forum uitgebreid rondgevraagd naar het koelhouden van gonal-f en ook de bijsluiter erbij gepakt. Mijn verpleegkundige was namelijk ook best streng daarover. maar het blijkt dat je het spul 30 dagen buiten de koelkast goed kunt houden zolang het niet warmer dan 25 graden is. Maar ik snap wel dat ze voorzichtig zijn, zo’n pen is ongelofelijk duur en dan wil je natuurlijk niet dat het ‘bederft’.

Oh, ik zie net dat je ongi bent geworden, succes met de eerste spuit!

Hier gaat het goed, lekker aan het klussen in ons nieuwe huis. Ooooh, het wordt echt een paleisje! Ik heb wel vreselijke spierpijn van het verven. dan gebruik je toch allerlei spieren die je normaal gebruikt (zoals je bil- en dijspieren…? :think: ). Als ik deze week ongi wordt mag ik weer met de pil beginnen. Hoop wel dat het komt, heb helemaal nog geen voorgevoel ofzo.

fijne zondag iedereen. morgen wordt het wel warm hoor dores. En uit de wind in de zon was het vandaag ook heerlijk. wij hebben al lekker geluncht in onze nieuwe tuin 8)

liefs maya

Hoi allemaal…

Ik ga hier ook maar meedoen als ik welkom ben!

Mijn verhaal tot nu toe:

Alleenstaande moeder met een dochter van ruim 6. 4 jaar lang in de MMM waarin 3x zwanger geweest. Resultaat hiervan: 2x mk, 1x bbz die operatief verwijderd is.

Nu door voor IVF. Heb 1e intake gehad bij de arts, 1e intake bij de verpleegkundige en morgen 2e intake bij de arts. Protocol bij dit ziekenhuis is dat je psychologische screening krijgt als je alleenstaand bent en daar heb ik groen licht gekregen.

Afgelopen donderdag heb ik de instructie gekregen om de pil te gaan slikken om zo de menstruatie op te wekken. Ik ben nl. nog altijd niet ongi geworden nu en ik zit inmiddels op dag 44. Dus 2 pilletjes van de pil op een dag… 10 dagen lang… Daarna ongi en dan 1 pil op een dag en bellen met het ziekenhuis zodat de behandeling kan starten. Waarschijnlijk kan dit dan gewoon in mei…

Wishgirl Tuurlijk ben je welkom waarom niet? Ik hoop dat je hier veel info kan vinden voor je zelf!

Hier vanmorgen het zieknhuis gebeld en mag vandaag de 1 ste spuit zetten. Maar ik moet eerst vanmiddag nog voor een uitgangs echo dat hadden ze er toen niet bij gezegt pffff dus vanmiddag rijd mijn vader maar mee naar het ziekenhuis dan maar.

En 27 april krijg ik dan weer een echo op zondag en dan moet ik er om 9.45 zijn!

@Kletsmiep - Dat is lekker op tijd en zeker als je een eind rijden moet zo op een zondag! En vanmiddag meteen heen is ook wel kortdag he :wink:

Maar goed… fijn dat het kan!

Een uitgangsecho doen ze eigenlijk altijd… Ik weet niet beter tenminste! Maar meestal kan je gewoon beginnen…

Succes vanmiddag!!!

Wishgirl Dankje wel!! Jiij ook alvast veel succes als je mag beginnen!

Ja eigenlijk hadden ze dan dit moeten bespreken vind ik want dit wist ik dus niet! En had ik er rekening mee kunnen houden. En nu heb ik op het laatste moment gelukkig mijn vader kunnen bereiken dat hij mee wil gaan maar voor vriendlief was dit te kort dag kon gen vrij krijgen dus dan maar zo ik heb zelf geen auto die heeft vriendlief mee maar we komen er wel!!!