Ikke en jippie, mijn duimen draaien voor jullie!!!
Alweer even geleden dat ik op het forum ben geweest. Heb nogal veel moeite met het verwerken van onze mislukte ivf poging. Komt wel goed, maar heeft duidelijk tijd nodig.
Liefs Optimist
Optimist Leuk dat je er ook weer even bent. Wanneer gaan jullie weer verder met IVF, of kom je nu eerst weer op een lange wachtlijst? Gaat het verder een beetje met je? Ik kan me voorstellen dat het tijd nodig heeft om de mislukte behandeling te verwerken. Maar de moed nog niet opgeven, hoor! :hug:
Jippie en Ikke wat spannend zeg…
Hopelijk is het wachten niet voor niets en hebben jullie straks een mooie positieve test in handen! Trekken jullie het nog een beetje?
Hoi dames,
Daar ben ik dan ook weer eens, wij zitten er ook over te denken om voor een tweede te gaan, maar eerlijk gezegd kunnen we nog geen definitieve beslissing nemen. En dat is maar een raar gevoel, herkennen jullie dit ook??
Hoe is het verders met iedereen zie wel een paar bekende namen zoals Jippie.
Gr Ester
Shouka Jullie ventje is alweer bijna 1,5! Leuk dat jullie aan een 2e denken, ik kan me voorstellen dat de stap om de mm weer in te gaan groot is. Ikzelf had er niet zo heel erg veel moeite mee om het traject weer in te moeten, hub wel heel erg. Hij wil ontzettend graag een 2e, maar hij baalt er stevig van dat het niet op de leuke & romantische manier kan. Maar helaas is dat voor ons niet weggelegd, dus de keus was snel gemaakt om toch voor ICSI te gaan. Je moet doen waar je je het beste bij voelt. Zou je zo weer kunnen beginnen of moet je weer opnieuw een intake, onderzoeken en op een wachtlijst?
Karin Hoe is het met jou? Verloopt alles naar wens? Ik heb elders op het forum al een paar leuke foto’s van jou en je hub gezien, je buik en de babykamer. :thumbup:
Zo schreef ik gisterochtend nog dat ik vrij weinig voelde. Dat is inmiddels veranderd. Ik heb nu constant krampjes en steken en ik herken het een en ander van de eerste zwangerschap. Maar goed, we zitten nog maar op de 5e dag na de tp. Dus nog niet eens op de helft. Het kan nog alle kanten op en het kan natuurlijk ook door de bolletjes komen. :shifty:
Fijn weekend allemaal!
oh jippie wat spannend zeg…ik hoop zo dat het goede tekens zijn
wat is je testdatum jippie??
ikke hoe is het met jou meis!!
jeetje karin wat ga je hard zeg :shock: hihihi al bijna op de helft een zoon!! wat super voor jullie:dance:
gisteren hoorde ik weer dat er een collega zwanger is en mijn vriendinnetje!!
het is weer even een steek maar kan ook onwijs blij voor ze zijn…
maar toch ik wil ook zo graag…zullen jullie vast herkennen
over een jaar ms als we goed nieuws hebben ben ik het vast allemaal vergeten :lol:
Sophie Ik kan me heel erg goed voorstellen dat het confronterend is dat je collega en vriendin zwanger zijn. Je wilt zelf ook zo graag en jullie moeten zo lang wachten steeds en al die onzekerheid die erbij komt kijken. Ik heb er bewondering voor dat je hier altijd zo meeleeft en iedereen steunt. Terwijl je de een na de ander zwanger ziet worden en behandelingen ziet starten. Even een hele dikke kus voor jou, die heb je wel verdiend! :-*
Ikke Hoe gaat het nu met jou? Hopelijk ben je wat opgeknapt inmiddels. Kun je de wachtweken een beetje omkrijgen? Als je niks mag doen, is de afleiding natuurlijk ook ver te zoeken en duurt het alleen maar langer.
Alles goed met alle andere meiden?
hi meiden! we zijn weer terug van onze korte vakantie. Het was heerlijk om er even uit te zijn. En in combinatie met mijn bezoek aan de psych voel ik me nu voor het eerst weer eens normaal. Geen buikklachten meer… Hoop dat het zo blijft Jippie, we hebben het vooral gehad over de ‘angst’ die ik voel voor een kinderloos leven en de moeite die ik heb met het ‘sociale’ aspect van de ivf. Ik heb zoals iedereen veel moeite met de confrontatie met zwangeren, maar ook met mensen die over hun kinderen praten waar ik bij ben. Ik kan me dan heel erg buitengesloten voelen en daardoor ben ik dat soort situaties aan het vermijden. Dus ik ga veel minder naar feestjes en op mijn werk vermijd ik de zwangeren. En als ik dan weer ergens een gesprek opvang over kinderen sluit ik me helemaal af. Dat is niet echt gezond, omdat ik daardoor mezelf een beetje aan het isoleren ben. Daar gaan ze me nu proberen mee te helpen in een aantal gesprekken, dus daar ben ik wel opgelucht over.
Jippie, spannend joh, ik duim gewoon nog heel hard voor je door hoor!
Ikke, hoe is het nu? dat je al trombose-spuitjes hebt gehad is wel heftig. Dat is juist waarom ohss zo gevaarlijk is. Ik ben de laatste keer opgenomen geweest met een milde overstimulatie, maar toen heb ik niet van die spuitjes gehad. En je moet inderdaad nog niet aan het werk gaan hoor. Wat Angelbaby zegt heb ik indertijd ook gedaan: gewoon tegen je collega’s/leidinggevende zeggen dat ze ohss moeten googlen, dan zien ze zelf wat het inhoudt. Twee collega’s van me hebben zich toen helemaal in het onderwerp ‘verdiept’ en hebben dat vervolgens ook aan de rest uitgelegd, zodat iedereen op de hoogte was. En dan is er echt niemand die nog vraagt waarom je niet kunt werken hoor.
:hug: En voor jou duim ik natuurlijk ook door . Wanneer mogen jullie testen?
Sophie, balen dat jullie nu alweer zo lang moeten wachten. Daar word je niet vrolijk van :hug: . En dan nog die confrontatie met je zwangere collega en vriendinnetje, oef. Wel goed dat je blij voor ze kunt zijn.
Suzanne, succes met de uitleg maandag. Spannend dat jullie weer gaan beginnen :thumbup: :thumbup:
Shouka, succes met het nemen van jullie beslissing. Ik weet niet hoe het is om voor een tweede te gaan. Ik kan me wel voorstellen dat je misschien op ziet tegen het hele traject. Het is toch wel een heel andere stap dan gewoon besluiten om weer met de pil te stoppen of je spiraal te laten verwijderen…
Optimist, fijn wat van je te horen Hoop dat het al wat beter met je gaat!
Nou, heel verhaal alweer zo. Fijn weekend nog allemaal!
liefs maya
Hier ben ik weer een keertje.
Het gaat redelijk goed met mij nu.
Vrijdag heeft m’n gyn aan de bloedwaarden gezien dat ik op de goede weg ben. Ik moet wel verder rust houden, veel drinken en regelmatig bloed laten controleren, want mijn lever is blijkbaar zwaar belast door de overstimulatie. De spuitjes tegen bloedklontervorming moet ik ook nog verder gebruiken, tot ik weet of ik zwanger ben of niet.
Gisteren heb ik de hele dag van en naar het toilet gerend ( lees: gewaggeld ) om te plassen! En deugd dat het deed! :mrgreen:
De pijn is al veel minder. M’n buik is wel nog enorm opgezet en de extra kilo’s ( 4 kg ! ) door het vocht blijven voorlopig ook nog waar ze zitten :roll:
Verder voel ik eigenlijk geen ‘krampjes’ of andere pijntjes die op een innesteling zouden kunnen wijzen, zoals Jippie omschrijft.
Mja, ik ben natuurlijk nog nooit zwanger geweest, dus heb ik ook niet echt een vergelijkpunt.
Gelukkig kreeg ik van de gyn nog ziekteverlof voorgeschreven, zodat ik nog genoeg rust kan nemen om te herstellen.
Januari
6: Malky 17u afspraak gyn + 1e echo
12: Angelbaby afspraak gyn + 2e echo
14: Sophie gesprek gyn over TESE
21: Ikke 1e FM ICSI 2 (1e kindje)
22: Jippie 1e FM ICSI 1 voor tweede kindje
Maken we een nieuw lijstje voor februari?
Februari
09: Ikke: bloedafname opvolging overstimulatie
16: Ikke: bloedtest ICSI 2 (1e kindje)
Februari
09: Ikke bloedafname opvolging overstimulatie
16: Ikke bloedtest ICSI 2 (1e kindje)
Jippie bloedtest ICSI 1 (2e kindje)
Ikke Jeetje, zeg… Vier kilo aangekomen door alleen maar vocht! Wel fijn dat het naar omstandigheden nu redelijk goed met je gaat en dat de pijn al veel minder is. Hoe vaak moet je je bloed dan laten controleren & moet je ook nog voor echo’s om te kijken hoeveel vocht je in je buik hebt? Goed dat je nu ziekteverlof hebt. Je kunt ook niet gaan werken, natuurlijk. Nu de laatste wachtweek nog, hè?
Maya Ik herken wel heel erg wat jij schrijft over het sociale aspect van de behandelingen. Ik heb ook een tijd gehad dat mijn hele leven in het teken stond van zwanger worden, de rest stond allemaal stil, ik paste mijn hele leven erop aan. En inderdaad wat jij ook zegt: Dat je mensen gaat vermijden die kinderen hebben of die zwanger zijn, of dat nu op een verjaardag is, je werk, de wachtkamer in het ziekenhuis of gewoon in de supermarkt. Daardoor isoleer je jezelf heel erg van de buitenwereld. Hub en ik hebben toen besloten om meer leuke dingen samen te gaan doen, lekker op vakantie te gaan, enz. Niet alles meer stilzetten vanwege je kinderwens, maar ondertussen ook nog een leuk leven proberen te leiden. En als het soms beter voelt om zwangeren of baby’s te vermijden, dan moet dat ook een keer kunnen. Zolang je het niet altijd doet, natuurlijk. En dat heeft mij wel erg geholpen, op die manier kon ik alles wat beter loslaten. En er veel over praten met mensen die je ook echt snappen, dat hielp mij ook wel.
Februari
09: Ikke bloedafname opvolging overstimulatie
09: Angelbaby afspraak gyn + 3e echo
16: Ikke bloedtest ICSI 2 (1e kindje)
Jippie bloedtest ICSI 1 (2e kindje)
Ikke: top dat het iets beter gaat! Blijf aan je rust denken hè, je weet waar je het voor doet, dat is nu het belangrijkst, niemand heeft er wat aan als je alsnog ziek wordt.
Maya: zo herkenbaar! Meestal kon ik de verjaardagen wel aan, maar wij hebben ook echt wel wat kinderverjaardagen afgezegd hoor in die jaren. Soms trok ik dat echt niet, al dat blije gedoe, terwijl ik dan weer ongesteld was of zo… Leg jezelf ook niets op, van dat het allemaal moet of zo. Het hoort ook bij je proces. Ik heb tijdens deze succesvolle IVF een etentje met mijn vriendinnen afgezegd, omdat ik ervan overtuigd was dat er dan vast weer iemand ging zeggen dat ze zwanger was… Dat kon ik 2 dagen na de tp echt niet hebben. Achteraf een slimme keuze, want ik had wel gelijk. Ik ben nu tegelijk met een vriendin jarig, die het die avond verteld heeft. Ben nu nog blij dat ik toen niet gegaan ben.
Hier morgen weer naar de gyn. Ben erg benieuwd… Toch komt de twijfel dat weer om de hoek kijken… Komt vast allemaal weer goed.
Sophie: :hug: voor jou, als steun voor het lange wachten.
ikke fijn dat het de goede kant op gaat zeg!!! nog een weekje wachten en dan hopelijk een mooie positieve test
jippie :-*
angelbaby oh wat spannend vandaag weer een echo…wat leuk zeg kan je je kindjes weer even zien!!!
Net dus weer naar de gyn geweest en dus weer naar onze kindjes mogen kijken. Wat zijn ze al groot! 8 cm ongeveer. Ze waren druk bezig, alle twee flink met de handjes aan het wiebelen en af en toe zag je dus dat de een de ander raakte. Jammergenoeg geen foto’s gekregen. Ook vergeten om naar te vragen, normaal klikt hij ze af en komen ze er dan uit als je klaar bent, nu dus niet, jammer maar oké. Baby’s goed gegroeid, netjes in het vruchtwater, bloeddruk was keurig en geen bloedarmoede. Verder heb ik bloedgroep b resus -. Met ongeveer 30 weken krijg ik daar een spuit voor en er moet ook alvast een afspraak gemaakt worden bij de anesthesist, omdat ik een verhoogde kans heb op pijnstilling, door mijn reuma. Over 4 weken dus weer terug, dan vragen we meteen vooraf of hij afdrukken wil maken. Samenvattend: alles was goed!
Wat fijn, Angelbaby! Super dat het zo goed gaat met beide kindjes! Lijkt me een prachtig & bijzonder gezicht als je twee van die frummeltjes zo enthousiast ziet bewegen. Ze hebben beide een aparte vruchtzak om zich heen, maar dat is toch een vrij dun vlies? En daardoor kunnen ze elkaar wel aanraken. Zoiets heb ik tenminste eens op Discovery gezien.
Vanmorgen opgebeld geweest door de gyn…
Terwijl de waarden voor overstimulatie stilletjesaan aan het zakken zijn, zijn de waarden voor mijn lever zeer sterk gestegen.
Nu heb ik dus een afspraak moeten maken bij de specialsit voor leverziekten. Zulke waarden wijzen eventueel op hepatitis, dus daar wil de gyn duidelijkheid over.
Ik moet ook verder met de spuitjes tegen bloedklontervorming omdat de stollingswaarden in het bloed nog niet helemaal goed zijn…
PFff… deze fertiliteitsbehandeling is plots zoveel meer geworden dan de stimulatie, punctie en terugplaatsing
Hopelijk kan het allemaal geen kwaad voor het embryo dat teruggeplaatst werd.
Ik vind het zeer moeilijk om me geen zorgen te maken…
ikke dikke knuffel voor jou!! hopelijk heeft je embryootje er geen last van en heb je maandag een positieve test :-*
jippie hoe voel je je? beetje vergelijkbaar met je vorige zwangerschap of andere kwaaltjes??
mijn duimen draaien overuren!!
angelbaby wat fijn dat je je beebjes weer gezien hebt!!!
Ikke Hepatitis? Ben je daar van te voren dan niet op getest? Wij moesten een verplichte HIV/Hepatitis/Lues-test ondergaan, voordat we mochten beginnen. Hoe zou je zoiets nou kunnen oplopen, dan moet je dat toch eerder gehad hebben? Hepatitis kun je ook niet door overstimulatie krijgen, lijkt mij. Wel fijn dat de andere waarden allemaal aan het zakken zijn en dat het verder wat beter met je gaat. Voor het embryootje kan overstimulatie geen kwaad, je kunt gewoon zwanger worden met overstimulatie. Sterkte met alles, meid!
Hier gaat het nog steeds goed. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het ene moment voel ik vrij weinig en ben ik ervan overtuigd dat het niet gelukt is. Het andere moment heb ik last van kwaaltjes en krijg ik weer hoop. Zo gaat het de hele dag op en neer. :wall:
jippie wat vervelend zeg die onzekerheid!!! bah je moet wel stalen zenuwen hebben zeg…
ga je nog eerder testen ms??
Sophie Eerder testen heeft eigenlijk niet zoveel zin, omdat je met de hormonen zit en nu is het echt nog te vroeg. Heel misschien gaan we zondag testen, maar dat weet ik nog niet. Hangt er heel erg van af hoe ik me dan voel en of ik dan nog niet ongi ben. Afwachten maar weer…