IVF/ICSI deel 13

jippie, dat is zeker bijzonder. Dit zijn toch de leukere momenten van de ivf/icsi. En die positieve test over twee weken natuurlijk :wink: :pray: Nu ik je verhaal zo lees krijg ik ook een soort van zin om onze emmies te laten ontdooien. Ik blijf het een raar idee vinden dat onze potentiele kindjes in de diepvries op ons liggen te wachten. Zou ze liever in mijn buik hebben hoor.

ikke, jij ook succes met jet tp morgen he?! :thumbup: :thumbup:

liefs maya

Jeetje Jippie, wat een verhaal, en wat een geluk dat het ziekenhuis verder keek dan hun neus lang is, en dan nu met zijn drietjs :inlove:

Ik duim voor je.

Ikke, houd je jezelf goed in de gaten, overstimulatie is geen pretje. Drink je wel genoeg? Ik moest de eerste poging i.v.m. overstimulatie 3 liter water drinken op een dag, moet jij dat ook???

Ik hoop dat je je vandaag wat beterc voelt.

treffertje, bedankt voor je aanbod.

Jippie, PCOS heb ik volgens mij niet. Wat ik wel eens heb gelezen is dat kleine slanke mensen sneller last hebben van overstimulatie. Nu ben ik maar 1 meter 50 en 45 kilo, dus daar zal het dan wel van komen denk ik, maar dat maakt het iudd niet minder spannend.

Fijne (rustige ) dag allemaal

groetjes Suzanne

jippie wat super zeg…straks zijn het er twee hihihi!!!

nu twee spannende dagen, wanneer is de testdag???

treffertjes ga je nu voor nieuwe ronden? of heb je een succesverhaal?

ikke hoe is het met jou?

Heb effe snel snel doorgelezen en ik blijf hier ook niet lang hangen… want het is me allemaal nog te gevoelig in m’n buikje…

Vandaag hebben we een 8cellig embryo teruggeplaatst gekregen.

Het zag er volgens de prof. zeer goed uit… met maar 2%verbrokkeling, dus das een toppertje !! Ik weet dat het niets zegt, maar doet toch wel effe goed om te horen.

Er zullen waarschijnlijk nog 2 of 3 eicellen ingevroren kunnen worden. Dat horen we op 16 februari, de dag dat we ook het resultaat van het bloedonderzoek doorgebeld zullen krijgen.

Verder benadrukte de prof het nog maar eens dat het zeer belangrijk is dat ik mijn lijf in de gaten hou.

De klachten mogen zeker niet meer erger worden, anders moet ik naar de gyn om bloed af te nemen.

Ik heb echt veel last en ben enorm snel buiten adem, dus wordt het ook vandaag weer rustig aan doen en veeeeeeel drinken.

Zo, nu kunnen we ook weer op dat onconfortabele wachtbankje !

ikke gelukkig maar dat je een tp hebt gehad

nu rustig aan en lekker bijkomen!!

veel sterkte samen met jippie op het wachtbankje!!

hopelijk hebben we over twee weken twee zwangere meiden erbij :pray: :pray:

Meiden wat spannend allemaal.

Ik voel met jullie mee!

Ik heb helaas geen succesverhaal van de icsi, weet niet meer wie het vroeg :oops:

En ik ben nu getrouwd met een vrouw, dus wij gaan een heel andere weg bewandelen!

Ik duim voor de meiden in de wachtweken!!

En de rest natuurlijk :smiley:

xxxxx

andrea

Jippie,

Wat ongelooflijk fijn dat de tp toch door is gegaan…wat een gedoe en spannende dagen vooraf zeg!! Maar je bent nu lekker met zijn drietjes en hou ze maar lekker warm hoor!!

Mijn duimpjes draaien dat het maar mooi raak mag zijn :pray: :thumbup: :pray: :thumbup:

Ikke,

Meis fijn dat jij ook een tp hebt gehad…en zo te lezen van een toppertje, dat is toch altijd fijn om te weten.

Voor jou draaien mijn duimpjes ook hoor!! :pray: :thumbup: :pray: :thumbup:

Meiden hou mekaar goed vast op het wachtbankje…

nou meiden, ook ik ga natuurlijk enorm hard voor jullie duimen de komende twee weken! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

ben net bij de psych geweest en ik moet zeggen dat het heerlijk was om er eens met een professioneel iemand over te praten. Ik had er erg naar uitgezien en was wel gespannen, maar gelukkig viel het niet tegen en had ik best een klik. Ik mag nu nog een paar keer komen voor een gesprek. voel me nu toch wel een beetje opgelucht, maar ook supermoe. Ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft. Ik ga in ieder geval nog snel even een dutje doen voor hubbie thuis komt. Morgen gaan we een paar dagen naar Gent, zin in :smiley:

liefs maya

Maya Fijn dat je een goed gevoel bij de psych hebt. Praat je daar voornamelijk over wat je allemaal in de mm hebt meegemaakt of ook over andere dingen? Ik hoop dat je er veel aan zult hebben! Heel erg veel plezier in Gent de komende dagen!

Nikita Leuk dat je zo nu en dan ook nog even komt meeschrijven. Hoe is het met jullie? En met de grote meid?

Ikke Fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan en dat jullie een mooi 8-cellig embryootje terug hebben gekregen. En dus misschien nog twee of drie embryootjes in de vriezer? Wat hoor je dat pas laat! Wij mochten de dag na de terugplaatsing al bellen of er embryootjes ingevroren konden worden. Hoe gaat het nu verder met je? Nog steeds klachten?

Sophie Morgen weer naar de gyn, toch? Alvast heel erg veel succes, en ik hoop dat jullie nu alle benodigde doorverwijzingen krijgen en snel weten wanneer jullie kunnen beginnen.

Treffertje Dus je hebt eerst een relatie met een man gehad en daar heb je ICSI-behandelingen mee gedaan en dat is niet gelukt? En nu heb je een vrouw/vriendin en nu zitten jullie in het donor-circuit? Is dat mbv inseminatie en een bekende donor? Probeer jij zwanger te worden of zij? Wel spannend allemaal. Hier op het forum is nog een lesbisch stel, ze hebben een dochtertje van een maand of 8, geloof ik. En ze zijn nu weer zwanger. Maar misschien heb je haar al gevonden op het forum, een erg leuke meid!

Suzanne Ik heb nog nooit gehoord dat kleine slanke mensen meer kans hebben op overstimulatie. Ik dacht juist dat dat meer voor zwaardere mensen geldt. En als je PCOS hebt, heb je het ook sneller. Ik hoop in elk geval dat je nu beter op de hormonen zult reageren.

nou 27 april gaan we voor de intake naar AMC, dan weten we nog niets en moeten we alle onderzoeken weer doen ws :?

daarna een info avond en gesprek voor TESE operatie!!

dus nog niet veel wijzer…alleen maar weer wachten :?

jippie en ikke hoest op het wachtbankje?

sterkte nog eventjes…

Sophie Wat duurt het allemaal lang, zeg! :? Wel fijn dat je nu eindelijk de doorverwijzingen hebt gekregen. Balen dat je pas eind april voor de intake mag, hadden ze eerder geen plek? Wanneer zou de TESE dan ongeveer plaats kunnen vinden? Sterkte met wachten maar weer…

nee dit was de eerste mogelijkheid…daarna moet alles weer opnieuw onderzocht worden en dan kunnen we 4 maanden later ofzo weer komen voor de uitslagen (die we al weten) en dan is de wachttijd 3 tot 4 maanden voor de tese dus reken maar uit :?

hoe voel je je jippie?

Jeetje zeg wat een wachttijden!!! Echt niet normaal. Dat zou betekenen dat je op z’n vroegst in november of december beginnen! Echt absurd eigenlijk. Het positieve is dat je je verwijzing binnen hebt. We kunnen altijd voor je hopen dat het in A’dam wat sneller gaat. :thumbup:

Jippie en Ikke: de eerste dagen tikken weg van jullie wachtweken. Die eerste week gaat meestal wel hè, maar dan… Hoop dat jullie er goed doorkomen en dat jullie dan ook over mogen naar de maandmama’s.

Hoe gaat het met jullie buiken? Komen ze al een beetje tot rust? Ik had er de laatste keer echt lang last van.

Maya: wat fijn dat je er een goed gevoel bij had. Hoop dat dit zo blijft en je snel lekkerder in je vel komt.

Hier gisteren na onderzoek bij de gyn naar spoeddienst doorverwezen.

Er was op de echo heel wat vocht in m’n buik te zien. Ik had ook heel wat klachten. Dus toch (milde?) overstimulatie.

Het heeft niet veel gescheeld, maar moest bijna opgenomen worden.

M’n bloed moet wel regelmatig gecontroleerd worden, ik moet m’n buikomtrek en gewicht dagelijks meten, veel drinken en rusten…

Ach, het klinkt sommigen onder jullie wel bekend in de oren waarschijnlijk.

Ik kreeg ook spuitjes mee om trombose te voorkomen. Blijkbaar heb je met OHSS meer kans op bloedklonters… dat wist ik niet.

Nu maar hopen dat het snel overgaat en dat het kleine embietje zich helemaal niets aantrekt van die rare kuren van m’n lijf…

Ze belden me gisteren van het werk al om te weten of ik maandag terug zou starten… Ik weet eerlijk gezegd niet of dat er in zit :think:

De gyn. kon het ook niet echt voorspellen.

Wat denken jullie?

Niet gaan werken. Dit serieus nemen. Je kan nog tot je 65e werken, nu is het echt tijd om aan jezelf te denken.

Ik heb tijdens onze 1e IVF op een gegeven moment gewoon een link naar school gestuurd van een site waarop overstimulatie uitgelegd staat. Zij bleven namelijk ook maar vragen en doen. Toen ze dat gelezen hadden (alleen directie) was dat over.

Lekker rustig aan doen en blijven drinken!

Inderdaad, gewoon thuisblijven en als ze moeilijk doen gewoon uitleg sturen. Nu ben jij aan de beurt en doe maar lekker rustig aan. Je lijf heeft heel wat te verduren nu.

Is het nog vol te houden op het wachtbankje?? Wanneer mag er getest worden? De duimen draaien weer overuren hier hoor… :pray:

Hoi Allemaal,

Ikke, ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik beide pogingen 3 weken ā€œthuisā€ gezeten. Nou sta ik op een groep kinderen die varieert van 40 tot 130. Dus dat was niet handig

Ik heb beide pogingen administratie werk gedaan. Ik denk dat niet te licht moet denken over een overstimulatie *(want dat is dit dus wel). Je kan er erg ziek van worden en zijn. Kan je geen halve dagen werken of op arbeidstherapeutische wijze?

Ik vond het altijd wel fijn om iets te werken, om wat afleiding te hebben.

Succes, ik denk aan je.

Maya, wat fijn dat het klikte met je ā€œcoachā€. Je kan er veel aan hebben.

Sophie, wat een bureaucratisch gedoe. Je zou er moedeloos van worden he. Waardeloos!!! (misschien kan af en toe bellen om te kijken of er iemand uit is gevallen, ik weet dat dit wel zo werkt bij mijn kaakchirurg)

Jippie, ik heb dat gelezen op het internet ergens. Ik kan me zo voorstellen dat dit klopt, omdat je minder gewicht hebt en dat je zo sneller reageert, maar misschien heb ik gewoon een raar lichaam :mrgreen:

Hier wordt het steeds spannender, aanstaande maandag naar de verpleegkundige voor uitleg. Het is anderhalf jaar geleden, maar ik ben heel veel kwijt, echt erg (ik heb het vast geblokt)

fijne dag allemaal.

groetjes Suzanne

p.s. ikke rustig aan hoor :wink:

Ikke Je hebt geen milde overstimulatie, je zit echt op de rand van een behoorlijk heftige overstimulatie! Als er sprake is geweest van ziekenhuisopname, als je spuiten krijgt tegen trombose, dan moet je het echt serieus nemen! OHSS kan erg gevaarlijk zijn. Een vriendin van mij is erdoor op de Intensive Care beland. Niet om je bang te maken, maar denk er niet te licht over. Dus doe alsjeblieft zo weinig mogelijk, zoveel mogelijk zitten & liggen en doorgaan met water drinken. Werken is nu echt niet aan de orde, zorg eerst maar eens dat je er een beetje bovenop komt! :wink:

Suzanne Ik kan me best voorstellen dat je het spannend vindt om weer te beginnen. Je bent er toch een poos uitgeweest en je hebt toch weer goede hoop & moed dat het deze keer wel allemaal naar wens zal verlopen.

Angelbaby Hoe gaat het met jou? Is het allemaal nog een beetje te doen met de pijn en de dingen die je nu al niet meer kunt?

Hoe is het met alle andere meiden?

Hier gaat het wel goed. Ik heb t/m maandag ontzettende buikpijn gehad, ik denk nog van de punctie. Nu voel ik vrij weinig meer, ik voel wel eens steken of een soort krampen. Tuurlijk zit ik nog maar op de 4e dag na de terugplaatsing. Maar toen met Lianne voelde ik echt veel meer & heb ik de innesteling ook duidelijk gevoeld. Ik weet dat je dat meestal niet voelt, maar onbewust ga ik nu toch alles vergelijken met toen. Nou ja, afwachten maar… :roll:

Ikke en Jippie, heel veel succes beide. Die wachtweken zijn vreselijk maar er komt echt een eind aan, met een goede afloop hopelijk :pray:

Ikke overstimulatie is inderdaad niet fijn, denk goed aan jezelf. Heb ik bij de eerste keer ivf ook gehad. Was er flink ziek van. Rustig aan doen en veel drinken, maar dat doe je ook las ik al. :-*