IVF/ICSI deel 13

Jippie en Ikke, ik hoop dat het goed goed vandaag!!!

Ik heb uit de eerste poging geen cryo’s gehaald, helaas. Ik begin dus helemaal opnieuw en 15 februari is mijn eerste spuitdag (ik voel me net zo’n junk nu).

Heeft iemand ervaring met minder dosering gonal f bij de tweede (derde?) poging, even korte uitleg, ik kreeg altijd 112 IE, eerste poging 25 follikels, 2de poging meer dan 50. Nu krijg ik straks 75 eenheden, zullen er dan veel minder follikels groeien???

Procentueel zou je namelijk denken dat ik er dan 30 zou hebben ofzo, (1/3 minder stimulering) maar, mijn arts zegt dat het dan wel eens de andere kant kan opslaan, dus weinig. Ik geloof dit eigenlijk niet zo.

Wat denken jullie.

Angelbaby, ik heb met je mee zitten lezen de afgelopen tijd, wat fijn dat je zwanger bent, en nog wel van 2. Ik heb een collegaatje en die heeft eentweeling van 18 maanden, ook uit een IVF behandeling. Zo super!!!

Een fijne vrijdag allemaal, ik ga zo werken, bah…

groetjes Suzanne

Jippie en Ikke, héél veel succes vandaag bij de punctie! ik duim keihard voor jullie en natuurlijk ook voor een goede bevruchting en superembryo’s!!!

sorry dat ik jullie een beetje verwaarloos hier, maar hier toch nog redelijk misselijk (maar dat vind ik niet erg want het is voor het goede doel)

alles is in orde met ons kleine wondertje, groeit goed en heeft een stevige hartslag! hieronder een paar echo’tjes van ons schatje op 9w4d

vind het nog steeds zo onwerkelijk!

ik zal proberen regelmatiger langs te komen… als jullie dat willen…

jippie en ikke hopelijk is het vandaag goed gegaan bij jullie en hebben jullie een mooie score :pray:

ja woensdag mogen wij ook weer, maar ja dan moeten we weer wachten op de verwijzing!! dus daar kan als het tegenzit ook wel maanden in gaan zitten :?

malky wat een mooie echo zeg!! :inlove:

fijn dat het zo goed gaat

Effe snel hier wat van me laten horen…reageren doe ik binnen een paar dagen, als ik me weer wat fitter voel.

Ik heb vannacht erg slecht geslapen: ik had veel buikpijn en een ongemakkelijk gevoel in m’n rug.

De zenuwen speelden me natuurlijk ook wel parten.

Deze keer heb ik wel wat meer last gehad tijdens de punctie: ik werd namelijk op het einde erg misselijk ( door de verdoving ).

Hup, toen werd de stoel met m’n hoofd helemaal naar beneden gedaan en de voeten in de lucht.

Ook m’n bloeddruk werd regelmatig gecontroleerd.

Verder zorgde de medicatie voor een droge mond, jeuk aan m’n gezicht oorsuizen en draaierigheid.

Het aanprikken en leegzuigen van de follikels ging wel goed… de dokter telde steeds met me mee zodat ik een beetje voorbereid was op de prik die zou komen…

Op de kamer heeft het ook deze keer langer geduurd voor ik me goed genoeg voelde om naar huis te vertrekken.

Ze moesten me een zware pijnstiller toediennen via infuus.

Al bij al is het het waard geweest: in het labo werden 13 eicellen geteld!

Morgen kunnen we bellen om te weten hoeveel er bevrucht zijn en maandag hebben we de terugplaatsing.

Zo, dat was het zo’n beetje.

Nu ga ik weer rusten. Ik kom later vandaag mss nog even spieken, want ik ben natuurlijk ook erg benieuwd hoe Jippie het gesteld heeft vandaag.

oh ikke

13 is een mooie score toch??

rust lekker uit en hopelijk worden er een mooi aantal bevrucht!!!

vind het zo spannend :pray:

13 is zeker een mooie score! Dat hadden wij de laatste keer ook :wink:

Balen dat de verdoving zo hard aangepakt heeft, maar het zit er weer op voor nu. Wat fijn dat je morgen al hoort hoeveel er bevrucht zijn. Blijft toch even spannend. Heb er tot nu toe een goed gevoel bij, bij jullie.

Hoop dat het bij Jippie ook goed gegaan is en dat die ook thuis bij ligt te komen.

Malky: fijn even iets van je te horen, mooie echo’s ook. Top dat het goed gaat. Voor dat misselijk zijn kunnen we elkaar de hand schudden. En natuurlijk willen we regelmatig iets van je horen!

Ikke wat een mooie score zeg!! nou nu maar lekker op de bank en duimen dat er veel bevrucht worden en dan opmaken voor de tp…veel succes.

Malky,

Wat een geweldig mooie echo heb je zeg!! je kan echt al duidelijk zien dat het je kindje in wording is.

Ikke, fijn dat het allemaal goed gegaan is met de punctie. Ik hoop dat er inmiddels ook een groot deel bevrucht zijn :pray:

Jippie, hoe is het bij jou gegaan? Ik hoop voor je dat de overstimu niet doorzet. Veel drinken en rustig aan!! maar dat zullen de artsen je ook wel gezegd hebben :wink:

liefs maya

Hoi meiden,

We hebben gisteren een ontzettende spannende dag gehad! De punctie is me ontzettend meegevallen. Ik zag er best tegenop, omdat er zoveel follikels aangeprikt moesten worden. Maar de pijn viel reuze mee. Hubbie is daarna met de eicellen naar het UMCG in Groningen gegaan. Het duurde heel lang voordat ik wat van hem hoorde, en toen kreeg ik een smsje dat er bij hem geen enkele levende zaadcel was gevonden… :frowning: Normaal heeft hij er zoveel miljoen en nu niet eentje. Dus dat was een gigantische dreun in ons gezicht. Alsnog alles voor niets gedaan.

Maar ze hebben hem gevraagd om meteen daarna nog wat in te leveren en dat is gelukt. Daar zagen ze in eerste instantie één levende zaadcel in, dus die zouden ze sowieso gebruiken. Maar ze onderzochten het nog verder en 's middags zouden we gebeld worden. We hadden er natuurlijk totaal geen vertrouwen meer in en baalden gigantisch. Zelfs de artsen en assistentes in ons eigen ziekenhuis waren totaal verbouwereerd door het nieuws, omdat dat nog nooit bij ons voorgekomen is. Hub is twee weken geleden behoorlijk ziek geweest en heeft bijna een week lang koorts gehad, hoogstwaarschijnlijk is dat de oorzaak geweest.

Gistermiddag werden we door het UMCG gebeld en kregen we alsnog goed nieuws! Bij mij waren 11 eicellen gevonden, waarvan ze 10 konden gebruiken. En ze hebben uiteindelijk ook genoeg levende zaadcellen gevonden. Alle 10 eicellen konden geinjecteerd worden! Dus we zijn nog volop in de race! :clap: Morgenochtend tussen 9 en 10 u worden we gebeld of er embryootjes zijn ontstaan en dan is de terugplaatsing ook al. Het wordt natuurlijk morgen nog ontzettend spannend. We zijn beide ziek geweest, dus zowel de eicellen als de zaadcellen zullen minder goed van kwaliteit zijn. Maar we hebben goede hoop dat er in elk geval één embryootje bij zal zitten. Maar nog wel even voor ons duimen, hoor!

Ikke Een mooie score heb je! Jammer dat de punctie je tegengevallen is. Ik denk dat je dan ook morfine als verdoving hebt gehad. Ik word daar meestal ook behoorlijk ziek van: duizelig, erg droge mond, misselijk, enz. Hopelijk krijgen jullie morgen goed nieuws! Doe rustig aan, meid! Veel water drinken en verder niet te veel doen vandaag!

Suzanne Bij mij is het ook altijd zoeken welke dosis hormonen ik het beste kan nemen. Ik heb PCOS en dus altijd heel veel follikels in mijn eierstokken. Bij de 1e IVF spoot ik 175 IE Puregon en had ik uiteindelijk 26 eicellen. Met de 1e ICSI is de dosis teruggegaan naar nog maar 100 IE en toen had ik maar vier follikels. Deze ICSI weer wat meer gespoten, omdat vier wel erg weinig is, dus met 150 IE begonnen. En toen had ik na nog maar 5 dagen spuiten al 20 follikels. Toen is de dosis teruggegaan naar 75 IE en later nog naar 50 IE, maar het bleven er zoveel en ze zijn allemaal doorgegroeid. Bij mij is totaal niet te voorspellen hoe ik op de hormonen ga reageren. Met precies dezelfde dosis kan ik de ene keer heel weinig hebben en de andere keer veel te veel. Maar bij mij is dat te wijten aan de PCOS, ik weet niet of jij dat ook hebt? Het is dus echt afwachten hoeveel follikels je uiteindelijk zult hebben. Het kunnen er een paar minder zijn dan anders, de helft minder of maar een paar.

Hoe is het met alle andere meiden? Lief dat jullie allemaal zo meeleven! :-*

Liefs,

Jippie

Lieve Jippie,

wat een spanning zeg gisteren…wel fijn dat je mannetje alsnog levende zaadcellen had!! wat een dompert eerst zeg…

dus jullie krijgen morgen te horen hoeveel er bevrucht zijn??? ik hoop dat er mooie criootjes ontstaan.

hopelijk kan je wat slapen vannacht!!!

ik blijf voor jou en ikke heel erg hard duimen

een dikke knuffel voor jullie beitjes :-*

Jippie: jeemig wat zul je in eerste instantie gebaald hebben zeg. Wel een opluchting dan dat het alsnog goed gekomen is. Spannend nu!

We hebben vanmiddag een terugplaatsing van twee embryootjes! Wat zijn wij blij! Na alle tegenslagen, overstimulatie, geen zaadcellen, toch nog een paar mooie embryootjes ontstaan. :clap: Heel misschien kunnen er nog twee embryootjes ingevroren worden, maar dat horen we morgen pas.

Ikke Heb jij al iets gehoord? Ik hoop op goed nieuws!

Jeetje Jippie, wat een nachtmerrie zeg. Gelukkig dat het zo goed afgelopen is nog, maar wat zullen jullie met een rotgevoel naar huis gegaan zijn. Super dat ze zo doorgezocht hebben. Wat ziek zijn met het zaad kan doen hè.

Veel succes met de tp vanmiddag en dan beginnen we vast met duimen voor een positieve test. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ikke: hoe is het bij jou? Jij hebt gisteren gehoord of er bevruchting is toch? Hoop dat jij morgen een super tp mag hebben. Dan hebben we hopelijk 2 positieve testen over 2 weken. Zou echt super zijn!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hé Jippie, succes vandaag! Na al het slechte nieuws, pakt het voor jullie dan toch positief uit !

Hier ontzettende last van de punctie. Mijn buik is gezwollen, heb onwijs veel pijn/ krampen en gister hielp zelfs de pijnstiller niet… :frowning:

Het grootste deel van de dag zit ik in de zetel voor Tv of met een boek.

Het zit me zo tegen dat ik niet gewoon vanalles kan doen, zoals ik het zou willen.

Maar ik weet het wel: rust is nu heel belangrijk… dus proberen we dat ook maar zoveel mogelijk te doen.

Gisteren hebben we nieuws gekregen over de eicellen. Van de 13 waren er 10 rijp. Daarvan zijn er uiteidenlijk 7 bevrucht.

Morgenochtend krijgen we er ééntje teruggeplaatst. Geen idee of we ook cryo’s zullen hebben…

Bleh, voel me een beetje down, terwijl eigenlijk alles wel naar behoren verloopt…

I blame pregnyl ! :mrgreen:

goed zo jippie wat super nieuws!!! 2 embryootjes teruggeplaatst…

wat een opluchting zeg na zoveel tegenslag!!!

hopelijk heb je over twee weken een positest!!!

ik ga heel hard voor je :pray: :pray:

ikke jij hebt morgen de tp? wat vervelend dat je je zo naar voelt!!!

zou niet zo moeten zijn eigenlijk!!

hopelijk heb ook jij over twee weken een mooie streep op je test!!

:pray: :pray:

Ikke en Jippie, gefeli met jullie emmies!!

Jippie, wat een verhaal zeg!! toch bizar dat koorts zoveel effect kan hebben op de zaadkwaliteit. Maar gelukkig kan de tp dus gewoon doorgaan. Heb goede hoop hoor, bij Lianne had je toch ook aan vier emmies genoeg. :thumbup: :thumbup: Wel fijn dat ze al op de tweede dag de tp doen, wij moesten tot de vierde dag wachten. Als ze toch bevrucht zijn kun je ze voor je gevoel maar beter veilig in je buik hebben.

Ikke, balen van je klachten. Genoeg drinken he? en anders even het zh bellen hoor. Overstimu is niet niks (en zo klinkt het eerlijk gezegd wel een beetje). Beide dames succes met de tp!

liefs maya

Ikke: let goed op jezelf hoor! Lekker rustig aan en niet gaan werken als het niet gaat hè. Lekker steeds drinken gereed hebben staan en dan kan je dat makkelijker bij houden.

Ikke Het klinkt alsof je een beginnende overstimulatie hebt. Hou het erg goed in de gaten, hoor! Als je buik echt duidelijk opgezwollen is en je in gewicht aankomt, dan moet je meteen de gyn bellen. Het is belangrijk dat ze je bloedwaardes in de gaten houden. En als je echt overstimulatie aan het ontwikkelen bent, kan de terugplaatsing ook niet doorgaan. Dus wel aan de bel trekken als het te erg wordt! Wel fijn dat er een mooi aantal eicellen is bevrucht! Succes met de tp alvast!

Maya Eerst deden ze standaard de terugplaatsing op de 3e dag na de punctie. Maar nu hebben ze allerlei onderzoeken gedaan en vanalles veranderd qua procedure. Zo moet iedereen nu het lange traject doen wat het spuiten betreft, je krijgt ook standaard progestan voorgeschreven en je mag geen extra Pregnyl meer spuiten in de wachtweken, en de terugplaatsing is een dag naar voren geschoven. Op zich wel fijn dat je dan een dag minder lang in spanning hoeft te zitten.

Ik ben nu met z’n drietjes, erg bijzonder! :inlove: We hebben een 5-cellige en een 4-cellige teruggekregen, beide zien ze er prachtig uit en liggen ze voor op schema qua ontwikkeling. En morgen mogen we bellen of er nog twee embryo’s ingevroren kunnen worden.

goedenavond allemaal.

Ik heb zelf een aantal jaar geleden 3 icsi behandelingen gedaan.

Dus als ik iemand ergens mee kan helpen… vragen staat vrij!

Iig iedreeen veel succes en sterkte met alles!

Dikke kus

Andrea