IVF/ICSI deel 13

Hoi meiden,

Ik ben nog steeds ziek. Na het weekend begon ik weer wat op te knappen, maar gisternacht had ik het ineens zo vreselijk benauwd dat we op de dokterswacht zijn beland. Ik kreeg gewoon geen lucht, alles tintelde en ik had steeds het gevoel dat ik elk moment kon flauwvallen. Met een pilletje en een ademhalingsoefening naar huis gestuurd. Maar 's middags had ik het nog steeds. Dus naar de huisarts geweest en die heeft met de gyn gebeld vanwege het hormoongebruik en benauwdheid kan een symptoom zijn van overstimulatie. De gyn wilde me zien, dus weer terug naar het ziekenhuis. De benauwdheid komt niet door overstimulatie, ik heb geen vocht in mijn buik. Alleen ligt overstimulatie wel op de loer, na nog maar 5 dagen spuiten heb ik al minimaal 20 follikels! Het is nog even afwachten hoeveel er uiteindelijk echt gaan doorgroeien. Maar een waarde in mijn bloed is ook al redelijk hoog, dus ik word nauwlettend in de gaten gehouden. Vanochtend wilden ze me alweer zien voor een echo.

Voor de rest ben ik helemaal binnenstebuiten gekeerd. Ze dachten aan een longembolie, dat is het gelukkig niet. Waarschijnlijk heb ik een beginnende longontsteking. Ik heb een AB-kuur gekregen, dus ik hoop dat het snel weer een beetje opknapt!

Ikke Jij hebt dus ook al een mooi aantal follikels! Verwachten ze dat de punctie voor woensdag gepland kan worden? Hoe gaat het nu met het spuiten verder, nog problemen gehad?

Maya Balen dat je hub ziek is. Gossie, ook nog met zijn hoofd ergens op gevallen… Hopelijk knapt 'ie snel op en steekt hij jou niet aan. Het is een behoorlijk naar & heftig griepvirus. Flink piep dat je nog steeds last van je buik hebt. Is daar niks aan te doen? Je kunt toch niet constant met buikpijn lopen?! Hopelijk ben je snel je oude ik weer! :hug:

Angelbaby Nog eventjes en dan ben je 12 weken! Nog wat gehoord van de arbo-arts?

Sophie Heb je alles een beetje kunnen laten bezinken? De hoeveelste moeten jullie weer naar de gyn?

Kus voor iedereen! :-*

jeetje, jippie, ik lees je verhaal nu pas. Hoe is het nu met je?? Kan het allemaal wel doorgaan? Klinkt in ieder geval helemaal niet prettig. Beterschap!! :hug:

Wat je zegt over mijn buikpijn heb ik toevallig net met hubbie besproken. Hij is het ook helemaal zat dat ik nog steeds pijn heb. We gaan nu even het gesprek met de psych afwachten op 2 februari en dan eventueel toch maar weer naar de huisarts… Heb er helemaal geen zin in, de laatste keer zei ze gewoon: ‘sorry, ik kan er niets aan doen, doe maar rustig aan.’ :wall:

Ikke, hoe is 't ie nu met jou? al wat meer duidelijkheid over je punctie?

liefs maya

Pfoe Jippie: spannend zeg. Ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat. Kan je wel door met deze behandeling? Zo ja hoever ben je nu? Hoop dat het toch geen overstimulatie wordt…

Ikke: hoe is het bij jou? Al vaker in het ziekenhuis geweest? Punctie gepland?

Maya: het is natuurlijk ook echt niet goed dat je nog steeds buikpijn hebt. Duurt nu wel al erg lang. Gewoon weer terug naar die huisarts en anders je fertiliteitsafdeling bellen.

Hier gaat het wel. Het gesprek met de arbo ging wel goed maandag. Hij was weer gewoon meegaand en duidelijk. Snap nog steeds niet waar die brief over ging, maar oké, het is nu allemaal geregeld, het plan van aanpak is gemaakt. Tot 1 juli zit ik in de ziektewet en dan gaat mijn verlof in. Als ik zelf aangeef dat het gaat, kan ik op therapeutische basis voorbereidend werk doen.

Verder zijn de krampen grotendeels over. Wel nog altijd last van mijn rug en ik ben ook nog steeds erg misselijk. Ach ja, ik weet waar het voor is en straks heb ik 2 wondertjes, dus dat is het gewoon waard. (zoals jullie aan de tijd kunnen zien, is doorslapen ook niet mijn sterkste punt…)

Jippie: sjonge wat een verhaal zeg. Hopelijk knap je snel op en wordt het geen overstimulatie. Wel fijn dat je nu zo goed in de gaten gehouden wordt.

Ikke Hoe is je fm vandaag gegaan? Hopelijk heb je een mooi aantal follikels en kan de punctie gepland worden!

Ik ben vanochtend weer voor een fm geweest en er zitten nu 18 follikels, die waarschijnlijk allemaal gaan meedoen. De grootste is nog maar 17 mm en de rest kleiner. Dat komt waarschijnlijk doordat ik sinds vrijdag nog maar 75 IE Puregon moest spuiten, om alles af te remmen. Op zich wel balen, omdat er nu langer gewacht moet worden voordat de punctie gedaan kan worden. Daardoor kunnen er in de tussentijd nog meer follikels bij komen. Ik moet nu nog minder spuiten, nog maar 50 IE. Woensdag weer voor een meting en dan gaan ze beslissen of de punctie vrijdag kan doorgaan of dat de behandeling stopgezet wordt. Ik baal echt zoooo! Misschien hebben we alles voor niks gedaan en zijn we een kans kwijt. :frowning: Als de punctie nou maar door kan gaan, de terugplaatsing kan op zich uitgesteld worden. Dan heb je in elk geval niet alles voor niets gedaan en heb je nog een kans op een zwangerschap bij een latere terugplaatsing. Jeetje, het zit ons deze keer ook niet mee, zeg…

Nog niet wanhopen, Jippie… positief denken dat alles goed komt, meid! :hug:

Ik was nog op een telefoontje van het ziekenhuis aan het wachten. Ik had vanmorgen de echo gehad, alle follikels groeien mooi verder. De grootste was er 18 mm, de rest allemaal tussen 14 en 17 mm.

Er zitten er zo ongeveer 15 stuks klaar.

Ze hebben bloed afgenomen, want ze wilden geloof ik het oestrogeen meten(? weet niet zeker of ik dat juist heb). In ieder geval: ze wilden weten of ik met dezelfde dosis GonalF verder mocht gaan.

Dat is dus het geval, ik mag gewoon verder 225E spuiten.

Woensdag heb ik een nieuwe echo en dan zouden de follikels mooi ‘klaar’ moeten zijn.

Waarschijnlijk volgt dan vrijdag de punctie…als alles verder goed gaat ( zeg ik er voor de veiligheid zo bij)

Ik weet niet of het normaal is, maar mijn buik begint echt wel te spannen.

Het trekt ook wel door naar mijn rug.

Straks nestel ik me weer voor de TV … een filmpje, onder een dekentje, kersepitzakje warm maken en op m’n buik.

Heb het al helemaal gepland!

En fijn dat ik van hub even helemaal niets hoef te doen

'Jij bent the q-u-ee-n!" zei hij daarnet :inlove: :smiley:

Oh Jippie, dat is balen zeg! :hug: Ik duim voor je dat alles gewoon door kan gaan. Toen bij mij de behandeling stop werd gezet had ik aan beide kanten meer dan 20 follikels, maar weet niet of dat je geruststelt… Ben je verder al wat opgeknapt van je griep/longonsteking?

Ikke, is zeker wel normaal dat je last van je buik krijgt nu je follikels goed groeien. Niet iedereen heeft er last van, maar je eierstokken hebben toch wat ruimte nodig in je buik. Ik heb zelf alle keren behoorlijk last gehad en ook pijn die uitstraalde naar mijn rug. Fijn dat hubbie je zo verwent :slight_smile: .

Succes he dames! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

liefs maya

Ikke Hoe is je fm gegaan? Hopelijk heb je vrijdag de punctie!

Ik weet nog steeds niet of de punctie kan doorgaan. Er zitten nu ongeveer 16 follikels van 20 mm. Ik heb bloed moeten laten prikken op de Oestradiol-waarde (E2) en daar hangt alles van af. Is de waarde beneden de 15,7, dan hebben we de punctie vrijdag. Is de waarde iets hoger, dan hebben we vrijdag weer een echo en moet ik weer bloed laten prikken en stoppen met Puregon spuiten. Ze hopen dan dat de waarde zakt en de follikels intact blijven, zodat we misschien in het weekend nog de punctie kunnen doen. Is de waarde veel te hoog, dan wordt de behandeling stopgezet. Ik kan om 14.30 u bellen voor de uitslag, dus nog even spannend. Ik moet zeggen dat ik er niet zo’n goed gevoel over heb, ik hoop dat we het nog even kunnen afwachten ipv dat alles nu afgeblazen wordt. Duimen maar! :roll:

Het hangt dus allemaal af van de oestradiol waarden?

Maar waarom denken ze nu eigenlijk aan een mogelijke overstimmulatie? Omdat je zoveel klachten hebt? Omdat de follikels al zo groot zijn? Ik begrijp het niet zo goed…

Bij mij hebben ze maandag laatst ook op oestradiol geprikt.

Ik had toen 15 follikels klaarzitten.

Vandaag telden ze er 18. De grootste is nu 24mm en de anderen schommelen zo rond de 20mm.

Ik krijg deze namiddag nog telefoon wanneer ik de pregnyl mag zetten en dan hebben we vrijdag de punctie :dance:

Ze hebben me wel gewaarschuwd om het zeker ook na de terugplaatsing nog zeeeeer rustig te houden.

Maar dat ben ik wel van plan. Gelukkig heb ik nog een weekje ziekteverlof na de terugplaatsing.

Hoe gaat het met de andere dames?

Tsjonge, jippie, wat spannend is het nu al voor je. Helaas niet zo’n leuke spanning :hug: . Ik hoop op een positief telefoontje voor je zometeen. :pray:

Wat doet die oestradiol? geeft die aan of je ohss aan het ontwikkelen bent? Ik moest de laatste keer na de punctie ook ieder dag bloed laten prikken, maar eigenlijk hebben ze nooit gezegd wat ze dan precies bekeken. Ik dacht altijd dat ze keken of je trombose-symptomen hebt, maar misschien is daar die oestradiol wel voor?

Ikke, ziet er goed uit dus met je follikels. Alvast veel succes en sterkte met de punctie! Heb je nu veel meer follikels dan de vorige keer?

Hier weinig nieuws. Maandag eieieieieieindlelijk naar de psych en hopelijk kan zij me helpen hoe ik met deze hele situatie om moet gaan.

liefs maya

Ikke Ik heb met de 1e IVF ook tegen een dreigende overstimulatie aangezeten. Met de laatste fm toen had ik 12-15 follikels, dus op zich gaat dat wel. Maar dan moet je nog Pregnyl spuiten om de eicellen los te maken voor de punctie en daar reageerde ik toen heel heftig op. In de 1,5 dag na de Pregnyl verdubbelde het aantal follikels ineens! En daar waren ze nu ook bang voor. Dat als ik nu de Pregnyl ga spuiten, dat ik vrijdag 40 follikels heb. En daardoor kun je OHSS ontwikkelen. Ze verwachten nu zonder de Pregnyl al 24 follikels bij mij en waarschijnlijk worden dat er nog meer.

Heb jij al gehoord wanneer je de punctie hebt? Jij hebt er dus ook heel erg veel. Na de punctie moet je het zeker erg rustig aandoen, veel water drinken en rust nemen!

Maya De waarde van de oestradiol geeft aan of follikels nog meer gaan groeien of dat er meer gaan bijkomen. Als die waarde heel hoog is, heb je een hele grote kans op OHSS. Ik denk dat ze toen inderdaad je e2-waarde steeds gecontroleerd hebben. Dus maandag voor het eerst naar de psych? Ik hoop dat je er heel veel aan zult hebben en dat je snel alles een plekje kunt geven. Ga je ook nog naar de huisarts voor je buikpijn? Knuf voor jou! Ik vind het erg lief van je dat je zo met anderen meeleeft. :-*

Maar in elk geval: De punctie gaat door!!! De oestradiol-waarde was 11 en die moest onder de 15,7 zitten. Vrijdagochtend hebben we de punctie. Ik ben zooo blij dat de behandeling niet stopgezet hoeft te worden. Na de punctie is het weer afwachten of er bevruchting is en of de bloedwaarden goed genoeg zijn om terug te plaatsten. Maar dan zijn we in elk geval weer een stap verder en embryootjes zouden ze eventueel misschien kunnen invriezen om later terug te plaatsen. Dus we zijn allang blij dat niet alles voor niets is geweest.

Geweldig Jippie!!! :dance: Heel veel succes vrijdag!!!

Ik lees/leef gewoon hier mee hoor :wink:

Liefs, Dores.

Hallo Allemaal,

Het is lang geleden dat ik hier heb meegeschreven, maar ik ga maar weer eens meedoen. Een aantal van jullie ken ik niet, maar sommige zoals jippie, maya en ikke, ken ik nog wel uit het verleden.

Ik ga weer beginnen met een ICSI poging. Ik vind het erg spannend aangezien ons in het verleden wel het een en ander mis is gegaan.

Ik heb al ‘2’ pogingen gehad, de eerste had ik 25 follikels, maar heb ik wel een terugplaatsing gehad. Helaas is dit op niets uit gelopen. De tweede poging had ik bij de eerste telling al meer dan 50 follikels en waren mijn bloedwaardes torenhoog. Ik moest dus stoppen, ik voelde me ook erg ziek.

Nu krijg ik minder hormonen toegedient, 75 IE GonalF, i.p.v. 112. Ze hopen dat het dan beter gaat. Ik hoop het wel.

Aan de ene kant heb ik ‘zin’ in de poging, aan de andere kant ben ik doodsbenauwd, voor alles. Kennen jullie dat???

Ik hoop dat ik weer gezellig mee mag kletsen?

Jippie :dance: :dance: Wat fiujn voor je. Ik duim voor je

Ikke ook spannend door, jullie hebben dus ws de poging tegelijk?

Voor alle anderen, succes (ik moet nog weven wat namen leren kennen )

groetjes Suzanne

Hi Suzanne! Welkom terug! ik herinner me jou nog heel goed hoor. Het zat jullie allemaal niet mee. Heeft de lange ‘pauze’ je goed gedaan? Ja, die ‘zin’ is heel herkenbaar. Je bent toch benieuwd of het deze keer misschien wel eens gaat lukken, maar tegelijkertijd weet je als geen ander hoe een aanslag het op je lichaam kan zijn. Alvast veel succes en sterkte. Wanneer moet je beginnen met spuiten? :thumbup: :thumbup:

Jippie, super!!! :dance: Ik was zo met je aan het meeleven vandaag. Nu al een poging staken was zo’n enorme domper geweest. Maar je gaat dus gewoon door naar de volgende ronde :smiley: . Dus Ikke en jij gaan gezellig helemaal gelijk op. Ik hoop voor jullie beide op prachtige beebjes :pray: . Toch grappig dat je dan kunt zeggen dat ze op dezelfde dag verwekt zijn :wink:

Ik ga eerst even met de psych praten over mijn lichamelijke klachten en dan eventueel terug naar de ha of gyn. Mijn pijn zit namelijk iedere keer op net een andere plek in mijn buik en het is ook veel minder als ik net als vandaag een dagje vrij heb. Je zou dus haast denken dat het wel een psychische oorzaak heeft… :think:

liefs maya

Jippie en Ikke: wat fijn zeg! Vrijdag dus beide voor de punctie. Super nieuws!

Suzanne: welkom terug!

Maya: spannend hoor, maandag. Toch denk ik echt dat het op gaat luchten en dat je er wat aan zult hebben. Hoop dat je iemand treft met wie het goed klikt.

jippie en ikke heel erg veel succes morgen met de punctie…

samen op het bankje zo spannend weer!!! :pray: :pray:

Sophie Woensdag weer naar de gyn, toch? Krijgen jullie dan de doorverwijzing voor Amsterdam/Nijmegen?

Hopelijk kunnen jullie daar binnen niet al te lange tijd terecht!

Maya Lief dat je zo meeleeft! :-*

Angelbaby Alweer ruim 12 weken! Gaat het goed allemaal?

Begin je al een buikje te krijgen?

Suzanne Welkom terug! Al had ik je hier liever niet terug gezien, natuurlijk! :wink: Ben je inmiddels weer met een nieuwe ICSI-behandeling begonnen, of moet je eerst op je ongi wachten? Ik hoop echt dat je deze keer beter op de hormonen reageert en dat je geen overstimulatie krijgt. Dat is echt niet leuk! Heb je van de eerste behandeling ook nog cryo’s overgehouden, of zijn die al teruggeplaatst?

Dores Leuk dat je ook even komt schrijven! Alles goed met jou? Alweer bijna op de helft van de zwangerschap! Je had deze week toch de pretecho om te kijken wat het geslacht is? Mogen wij het ook weten, of blijft het een verrassing?

Ikke Hoe laat heb jij morgen de punctie? Alvast heel erg veel succes, ook voor je hub! Hopelijk een mooie score wat de eicellen en zaadjes betreft! Wanneer krijg je dan te horen of er bevruchting is?

Ik kom morgen niet schrijven, denk ik. Ik ben altijd twee dagen behoorlijk ziek door de morfine-injectie. Ik word er ontzettend duizelig en misselijk van, alles draait dan. Dus forummen zal wel niet lukken, denk ik. Maar als het kan, laat ik even weten hoe het gegaan is. Alvast een fijn weekend!

Liefs,

Jippie

Jippie en Ikke: Beide heel veel succes morgen. Hopen vallen de puncties mee en kunnen jullie met een mooie score in het achterhoofd weer naar huis. Lekker rustig aan doen hè! (en véél drinken natuurlijk) Laat je maar lekker verwennen.

Jippie: die buik is er al een paar weken. Ik loop al in zwangerschapskleding of in trainingsbroeken. Die laatste passen nog. Verder gaat het volgens mij wel goed met ze. Maandag over een week mogen we weer gaan kijken. Ik zie daar wel weer naar uit.

Sophie: ik zag het net ook weer in je onderschrift, woensdag hebben jullie je vervolggesprek. Hoop dat ze dan de verwijzing al klaar hebben liggen en dat het dan wat vlotter kan gaan voor jullie. Dat wachten is ook maar niks (tenzij je het zelf aanvraagt natuurlijk, maar dat is heel wat anders)

Hey meiden wat spannend hier weer zeg!! tja ik lees zo af en toe nog wel mee hoor ondanks dat het voor ons klaar is.

Jippie en Ikke heel veel succes vandaag met de punctie…we gaan duimen op een mooie score.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray:

Angelbaby,

Wat fijn dat het zo goed met je gaat…hou je frummeltjes maar lekker warm hoor!!

Jippie en Ikke: heeeeeel veel succes vandaag!!! Hopelijk valt het mee en is de score mooi. :pray: we duimen hier.