IVF/ICSI deel 13

Angelbaby … PROFICIAT! Kan je ook al wat genieten?

Ikke, weet dat ik bij onze zoon bij de bloedname een HCG had van 35 én dat ik toen een negatieve urinetest had. In urine is ook nooit zoveel HCG te vinden dan in bloed dus we blijven duimen hoor, hoop niet opgeven meid! :-*

Genieten is nog moeilijk… We hebben er zo lang op moeten wachtend at ik het gewoon nog niet kan geloven. Vanochtend weer getest en weer positief. Langzaam zal ik het toch moeten gaan geloven. Vraag ook meerdere keren per dag aan mijn vriend of het echt zo is… Hij zegt steeds ja, dus dan moet ik dat maar gaan geloven. Denk dat het pas echt door kan dringen na een goede echo…

Gisterenavond zijn we het mijn ouders gaan vertellen. We hadden de testen ingepakt en de echofoto en de embryo foto’s erbij gedaan. Ze waren echt ontdaan. Mijn moeder had het er steeds al behoorlijk moeilijk mee dat we het zo moeilijk hadden, die kwebbelde daarna dus aan een stuk door. Mijn vader was helemaal stil en kreeg er zelfs een licht gevoel in zijn hoofd van. Echt super lief. Wel gezegd natuurlijk dat we de echo nog af moeten wachten en dat ze het nog stil moeten houden, maar ze moesten het gewoon al weten.

wat fijn weer een positieve test :mrgreen:

ook prettig dat je het al aan je ouders kon vertellen!!! kon je het ook delen met hun…kan me voorstellen dat je de eerste echo wil afwachten…dan is het wat tastbaarder!!!

@optimist spannend, het weekend hoor je dus of je tp krijgt? hopelijk worden er veel eitjes van de 8 bevrucht

@malky en jij morgen de punctie!!! hopelijk krijg je een mooie opbrengst…

@ikke, moet je vandaag voor de bloedtest terug??? mijn duimen draaien overuren voor je

@dores, wat fijn dat het goed met je gaat, wanneer heb je weer een echo?

gisteren hebben wij even het ziekenhuis gebeld, maar de verpleegster met de planning die was er niet!!! ben bang dat we eerst weer allemaal onderzoeken moeten doen die we al in mcl hebben gedaan…maar ja blijft afwachten!!

Sophie: Ik heb met 12 weken weer een echo. Maandag hoor ik precies wanneer. Dan is namelijk onze eerste afpsraak met de verloskundige :wink: . Ik dacht eerst dat ik hem niet zou krijgen. Het is een termijn echo en ik weet natuurlijk al wanneer ik uitgerekend ben, maar dus toch. Ze willen het zelf ook nog even zien. En dat vinden we erg!!! :liar: :mrgreen:

Het zou toch niet zo zijn dat jullie alle onderzoeken weer moeten doen??

Optimist: wat een goede score!! Dat had ik ook de laatste keer!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor een tp voor jullie!!!

Ikke: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray: :pray:

Maya, hoe is het met je?

Liefs, Dores.

Optimist: 8 is een mooie score hoor!

Ikke: hoe gaat het? :thumbup:

Dores: kan me voorstellen dat je dat vreselijk vindt :wink:

Sophie: ze testen vast niet alles opnieuw hoor! Bloedprikken dat zal wel moeten en je hub zal zijn potje nog een keer in moeten leveren. Verder is er bij ons niets opnieuw getest. Oh ja, ze hebben toen ook een uitstrijkje gemaakt.

ja dores heel vervelend weer een echo, dan zie je je kindje weer spartelen enzo nee dat zou ik ook niks vinden :liar:

en we hebben al heel veel bloed afgegeven voor chromosomen enz. en er is al een uitstrijkje gemaakt!!! en ze hebben in groningen al getest…

maar ze zeiden wel dat hij nog een keer onder druk moest lozen…

kijken hoe dan de kwaliteit is!!!

ach we wachten wel af!!!

we hebben gebeld naar het ziekenhuis en moeten 14 januari erheen!!!

Bij profesoor Land. Ben benieuwd wat ze gaat doen en zeggen.

Sophie Fijn dat jullie eindelijk een afspraak hebben staan in het UMCG. Is dat bij de uroloog? Ik hoop dat ze verder ook geen onderzoeken meer hoeven te doen. Zaadonderzoeken doen ze vaak wel meerdere keren, maar dat is overal zo.

Angelbaby Dat onwerkelijke gevoel blijft gewoon, hoor! Ik heb het nu zelfs nog wel eens. De hele zwangerschap, bevalling en de kraamtijd vond ik erg onwerkelijk. Je hebt er zo lang naar toe geleefd en dan is het eindelijk zo ver. Krijg je morgen te horen wanneer de eerste echo is? En wanneer zou je uitgerekend zijn, ergens in augustus?

Ikke Hoe is het met jou, meid? Is het allemaal nog een beetje vol te houden?

Morgen de uitslag van je HCG, ik hoop zo dat het genoeg gestegen is!

Nikita Jij morgen succes met je uitgangsecho. Ik hoop dat alles er goed uitziet.

De 15e worden de twee cryootjes ontdooid, toch?

Dores Vervelend al die echo’s steeds, hè? Ik vond het helemaal niks dat we elke vier weken even mochten koekeloeren! :slight_smile:

Optimist Balen dat de punctie je tegengevallen is. Maar je hebt het achter de rug, meid! Hoeveel follikels hebben ze uiteindelijk weggeprikt? En gelukkig geen overstimulatie, dan kan de terugplaatsing in elk geval doorgaan! Nu nog hopen op 8 mooie embryootjes!

Maya Hoe gaat het nu met jou? Wel confronterend die decembermaand, of niet? Alles is toch gericht op kinderen en familie. Ik hoopte elke keer dat ik de volgende sinterklaas/kerst zwanger zou zijn. Als het dan niet zo was, dan was dat wel even een dreun in je gezicht. Hopelijk gaat het in 2009 eindelijk een keer meezitten voor jullie! :hug:

nee jippie het is nog bij de gyneacoloog…daar hebben we de intake voor het umcg…daarom was ik ook zo bang dat alle onderzoeken weer opnieuw begonnen!!! en vooral die zaadonderzoeken duren zo lang…

Ik ben uitgeteld op 10 augustus. Dat is leuk om op te schrijven :slight_smile:

Morgen krijg ik dan inderdaad de echo datum. Ik hoop dat we nog voor kerst mogen…

Ikke: ben ook zo benieuwd hoe het met je gaat… Hoop dat je hormonen morgen echt gestegen zijn. (en flink ook!)

Nikita: bij jou wordt het dus ook weer spannend. Succes morgen!

Angelbaby,

Dat is een hele mooie datum (mijn verjaardag :lol: :lol: :wink: ) Ik hoop met je mee dat je nog voor de kerst de echo krijgt. Hoef je nu niet meer in het zh nog een test te doen, zijn deze thuistesten goed genoeg.

Ikke,

Meis heel veel sterkte alvast voor morgen (had het gisteren over vandaag maar moest natuurlijk morgen zijn)…hoe laat moet je in het zh zijn!?

Dores,

Bij de vk maken ze altijd standaard een echo om zelf te bepalen hoever je bent en wanneer je uitgerekend bent…maarja zo`n extra echo is zeker niet vervelend!!

Malky,

Heel veel succes morgen…hoop dat je een mooie oogst hebt.

Jippie,

Als het goed is, is de tp ergens rond de 15e kan een dag of 2 eerder of later zijn…afwachten maar.

Ze doen bij het radboud niet an bloedtesten, dus morgen moet ik door bellen hoe de thuistest is gegaan… Bij ons dus beter de thuistesten:)

Malky: succes!

Jippie :-* , inderdaad best confronterend al die kinderpret. Het gaat nu ff niet zo lekker hoor. Hubbie is ook nog drie dagen naar het buitenland, dus ik zit in mijn eentje de chocoladeletter die ik op mijn werk kreeg op de bank op te eten, zucht. En ik had net een lezing waarbij ik naast een van mijn zwangere collega’s kwam te zitten die continue over haar dikke buik aan het aaien was. Ik kon er gewoon niet naar kijken, maar uit je ooghoeken zie je het natuurlijk toch. Morgen maar 'ns bellen wanneer ik bij die shrink terecht kan.

Ikke, toitoitoi morgen!!! ik leef met je mee hoor. Het verschil tussen ‘wel zwanger’ of ‘weer niet zwanger’ is zo groot, vreselijk spannend. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Angelbaby, heerlijk toch, dat je ook eens je datum kunt uitrekenen:) Dat zijn toch de dingen waar we uiteindelijk allemaal op hopen: datum uitrekenen, ouders vertellen, vrienden vertellen, echo kijken, met je buik pronken en zelfs zwangerschapskwaaltjes… :oops:

Nou, ik ga even bedenken hoe ik mezelf op kan beuren, iemand nog tips?

x maya

Sorry, ik ben de laatste tijd enorm egoïstisch hier op het topic… maar het lijkt wel alsof ik niet helemaal normaal meer functioneer…

Ik kan m’n gedachten alleen maar op mezelf richten. Ik wil niet onbeschoft lijken, leef echt wel mee met jullie allemaal, maar dat is me nu de laatste dagen wel wat moeilijker afgegaan, hopelijk begrijpen jullie dat. Ik reageer hopelijk binnenkort dus op jullie berichtjes.

Maar ik wilde gewoon nog even laten weten dat ik morgen opnieuw om 8.30u mag voor bloedafname en dan om 15.00u mag opbellen voor het resultaat ( middenin het sinterklaasfeest op school ( ik ben juf ) :roll: )

Het is erop of eronder…

Ik neem alvast een dikke zakdoek mee naar het werk, morgen…

oh vrouwke voel je alsjeblieft niet schuldig!!! Is toch verklaarbaar dat je nu alleen ff met jezelf bezig bent, tenminste zo denk ik erover!!!

maar dat je nog niet ongi bent is toch een goed teken???

spannend misschien heeft sinterklaas dan wel een heel mooi kado voor je morgen!!!

heel veel sterkte en hopelijk slaap je goed vannacht!!!

:-*

Ikke: daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen hoor. Dat begrijpen we hier allemaal. Er hangt ook zoveel vanaf! Ik :thumbup: voor je, dat je morgen ook een prachtig sinterklaasgeschenk krijgt.

:hug: voor ikke :-*

Dikke knuf voor jou, Ikke! :hug: Het is toch niet meer dan logisch dat je nu even alleen met jezelf bezig bent?

Heel veel succes morgen & ik duim me suf voor een goede uitslag!

Malky Heel veel succes met de punctie morgen!

Ikke: heel veel succes vandaag!

Malky: succes bij je punctie!

Ik mag over 1,5 uur gaan bellen voor onze echo afspraak… ben benieuwd wanneer die is, ik hoop toch redelijk snel. Ben zo benieuwd of het er 1 is of dat het er 2 zijn.

Ikke, heel veel succes vandaag! Echt heel erg spannend…

Angelbaby, kunnen ze eigenlijk aan je HCG zien of je een tweeling zou kunnen hebben? Dat is dan toch veel hoger?

Ze zeggen dat als je test heel snel heel dik is, dat de kans dan hoger is… we maken dus wel kans :wink: