IVF/ICSI deel 13

@maya75 wrote:

Heb je nu minder last van de hormonsters?




Ik heb inderdaad minder last van de hormonsters, gek is dat.

Wat fijn Maya dat het meeviel op je werk. Weer een hobbel genomen…en ben je nu aan het reintegreren of weer volledig aan het werk?

Oei Jippie, borstontsteking. Daar kun je behoorlijk ziek van zijn :twisted: :twisted: :twisted: Gelukkig gaat het de goede kant op met je meissie d’r verkoudheid. Het wordt tijd dat het zomer wordt…weten jullie nog dat vorig jaar april zo heet was? Lekkerrrrrr…



Ik weet het verder niet en ga bankhangen.



:-* Anke

Anke, ik ben alweer volledig aan het werk hoor. Ik had er lichamelijk al snel niet zoveel last meer van. Vanochtend weer een college gynaecologie gehad in het ziekenhuis. Ik blijk toch wel een lastig geval te zijn, omdat het bij mij alles of niets lijkt te zijn. Wellicht heb ik een vorm van PCO waarbij er bij iedere cyclus heel veel follikels ‘klaarliggen’. We gaan nu de volgende poging met 75 IE puregon proberen om te kijken of dat beter gaat, met eventueel een beetje bijpuffen. Een andere optie is LEO, een laparoscopie waarbij ze follikels wegbranden en daarna de rest stimuleren. maar ja, een laparoscopie heb ik echt heeeeeeeeeeel erg weinig zin in. :shifty: Dus ik hoop dat het met de Puregon lukt. Half mei kunnen we met de deca beginnen, dus in de planning komt het allemaal prima uit. Tegen die tijd zijn we wel uit de ergste klus-stress denk ik.

Hoe is het met jou? Houd je het een beetje uit op het wachtbankje?

Fijn weekend iedereen!

Liefs maya

Dag allemaal,



Net heb ik alles van het nieuwe stukje gelezen. Ik was er even uit. Druk druk druk.

Ik las net Maya’s verhaal. Klinkt erg bekend voor mij. Mijn eerste ivf ging ook niet zo goed en lag ook even dus in het ziekenhuis met vocht en zo in mijn buik.

Nu zijn we bezig met de tweede poging. Ik moest ook starten met 75 eh Puregon. Na een week gebeurde er helemaal niks. Links 1 eitje en de rest ligt klaar om te groeien…twee knikkerzakken vol. Sinds vorige week dus naar de 100 eh toe gegaan. (ze willen toch proberen er wat meer van te maken) Drie dagen geleden nog geen verandering. Morgen weer een echo en dan hopen dat er wat meer oke zijn. Elke keer ook bloed prikken ter controle en om de drie dagen een echo. En als er nog geen veranderingen zijn misschien nog een pufje omhoog. Ik slaap vanavond vast weer niet…



Maar ik heb vertrouwen dat ze me goed in de gaten houden.



De afgelopen week was echt niet leuk hier. Ons paard moesten we zondagnacht, met pasen, laten inslapen. Hij had zware koliek. We wisten niet wat we zagen op stal…dat beeld bijft nog wel even op ons netvlies!! Hij had zijn hele hok stuk getrapt, was doorweekt van het zweet. Echt afschuwelijk om te zien allemaal. Mijn hubbie had hem al acht jaar en het was dus echt een onderdeel van onze dag…Ons dochtertje de hele week van slag. Gelukkig zag ze wel in dat we hem moesten laten inslapen omdat hij te veel pijn had. Ik was zo bang dat ze boos zou worden op ons…die twee waren dol op elkaar. En ook onze twee labradors waren van slag…die gingen ook elke dag mee.





Dus nu hoop ik dat deze week goed nieuws te horen krijg. Morgen dus een echo en wie weet… :pray:



(Zo dat was even een ego stukje…)



Anke, ik zal duimen voor je!!



Engel, beterschap!!



Jippe, hopelijk zijn jullie straks allemaal weer de oude. We hebben gewoon weer allemaal vitaminen-Z nodig!!



Maya, heel fijn dat het wel weer wat beter met je gaat!! Bij mij duurde het wat langer, vanwege vocht in mijn buik. En ik kan me voorstellen dat je geen zin heb in een laparoscopie, dus op naar mnd mei met de puragon!!





:oops: het is niet tien over elf…maar tien over twaalf!!! Klok voor mijn neus geeft nog de oude tijd aan…en zie net het klokje in het hoekje van mijn scherm…Snel naar bed toe.



Iedereen veel succes! :thumbup:



Groetjes, Dores.

Dores: succes met de echo’s en controles. Het klinkt inderdaad dat je erg goed in de gaten gehouden wordt. Sterkte met het verlies van je paard. Ik heb een keer gezoen hoe erg een paard zichtzelf kan toetakelen bij een koliekaanval…dat dier heeft het helaas toen ook niet gered.



Hier nog steeds vrolijk aan de klus… goh wat erg :liar: :angel:

dores

wat erg van jullie paard en zo zileig om te zien wat ze hun zelf dan aan doen, lijkt mij ook vreselijk…

ik hoop ook op goed nieuws voor jullie deze week…





roheryn


gaat het verder allemaal een beetje bij jullie… lekker verder klussen, je weet het het niet, geluk zit in een klein hoekje… :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



maya

volgende poging in mei, ik hoop dat de volgende poging veter gaat lukken en verder alles een beetje voor elkaar, verhuizen en trouwen zijn ook leuke dingen en je bent met heel andere dingen bezig dus misschien… ze zeggen weleens je kan maar beter met andere dingen in je hoofd bezig zijn…



angelbaby

succes met de volgende poging en ben je al begonnen met tellen…



hoe is het met engel na de echo van afgelopen donderdag



anke

hoe gaat het op het wacht bankje…



ikke

jemig 2 weken zitten wachten en dan zoveel last vreselijk…



jippie

gaat het nog lekker bij jullie en de kleine meid, je borsten gaan ook weer de goede kant op of nog steeds gevoelig…ik zal eens kijken of je al fotootjes hebt geupload van jullie wonder…



hier gaat het zijn gangetje, de kleine is nu levensvatbaar vind ik ook altijd weer een mijlpaal, morgen naar de gyn…



alle meiden die ik vergeten ben SORRY maar mijn brein is niet zo heel sterk die verweekt mee zeg maar…





xxxx maret

Hier even een ego berichtje van mij sorry hoor.



Moest hier naar de tandarts en die heeft me erg veel pijn gedaan.



En dacht ga ik gelijk met het recept naar de apotheek kunnen ze dat regelen zegt die muts is dit echt zo veel medicijnen ik zo ja anders krijg ik dit zo niet mee. Ze begon echt moeilijk te doen ik zo dan bel je toch even met het ziekenhuis ik weet het ook niet jullie hebben hier voor geleerd ik niet. Maar ze heeft het toch zo maar gedaan!



En die kan ik morgen al op halen!



En nu ga ik me gemakje houden!



Groetjes Kletsmiep

Kletsmiep: Sterkte en een :hug: voor je!

kletsmiep



kl35te van de tandarts, doe het rustig aan en dat met die medicijnen, herkenbaar…

rustig aan hoor…





xxx sien

Kletsmiep, ja, soms vraag je je af waarom ze zo’n beroep gekozen hebben als ze niet gewoon aardig kunnen doen. En de tandarts is meestal ook al geen pretje :hug:



Dores, ja, jouw verhaal lijkt erg op dat van mij, hoewel ik uiteindelijk gelukkig geen ohss heb gekregen. Maar de gyn heeft wel uitgelegd dat de stimulatie bij mij wel eens heel lastig zou kunnen zijn. Dit weekend was ik er erg verdrietig van. Ik dacht, mijn eicelproductie is goed, hubbie’s zaad is goed, dan zal het wel goedkomen, maar zo eenvoudig is het dus allemaal niet. Ben erg benieuwd hoe het bij jullie gaat. toi toi toi :thumbup: :thumbup: :thumbup:



anke, hoe is 't ? je mag denk ik pas na drie weken testen of niet?



jippie, sien, leuk dat jullie hier nog komen buurten! :-*



en de andere meiden, alvast veel succes! ik ga nu weer aan 't werk.

doei! x maya

Ik kom hier even duimen draaien voor Anke :thumbup: :thumbup: :thumbup:

De testdatum komt dichterbij hè? Hoe gaat het met de hormonsters?



Ook voor Dores :thumbup: :thumbup: :thumbup: Succes met de echo’s!

Dank voor al jullie duimen draaien :thumbup:

Ik weet nog niets. Ik ga morgen denk ik testen maar ik heb er een hard hoofd in want ik zit al de hele dag met buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden :?

Aan de andere kant hoop ik van zolang ik nog niet ongi ben kan dat ook juist een goed teken zijn :think: ? :? :think:

Hier kan het aftellen weer beginnen, ik ben vandaag ongesteld geworden. Over 21 dagen barst het hele gebeuren dus weer los!



Anke: ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: volop voor je!

Spannend, Anke! Hoe ver zit je dan nu na de tp? Voor mijn gevoel heb je die net gehad, is dat alweer 2 weken geleden? :think: Heel veel succes met testen, ik duim op volle snelheid!



Angelbaby De spannende tijd gaat dus weer beginnen! Hopelijk deze keer met een beter resultaat! :hug:



Alles goed met alle andere meiden?



Groetjes,

Jippie

Hoi meiden,



Morgen weer een echo. Mijn waarde van bloed was oke, dus mocht ik afgelopen maandag naar de 125 eenheden…

De folikels waren iets toegenomen maar nog niet voldoende. 1 zit er nu op 11 mm en een stuk of 6 nog op de 8 of 9 mm. Maar de rest blijft gelukkig rustig. Heel eng toch weer nu die eenheden omhoog zijn gegaan. Ik ben zo bang dat het weer mis gaat. Tot nu toe voel ik me goed, geen achterlijke dikke buik en te veel vocht in mijn lijf zoals de vorige keer. Dus eigenlijk gaat het goed. Morgen is dus weer spannend. :shifty:



Anke: :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



Maya: Zo dachten mijn hubbie en ik er eigenlijk ook over:Het komt wel goed allemaal… :oops: (Bij ons is alles ook voor de rest goed, alleen de weg is afgesloten zeg maar…) Maar zo zie je maar, dat het erg tegen kan zitten.

Maar ondanks deze tegenvaller, proberen wij positief te blijven! Jullie ook doen hoor!! En tegenwoordig houden ze je goed in de gaten en kan er niet snel meer iets ernstig mis gaan. Ik hoop dat jullie ook snel weer verder kunnen werken aan jullie droom.



Voor alle meiden: veel succes,

Groetjes, Dores.

Hi Dores,

Nou, dat klinkt toch al best goed. Maar het blijft spannend inderdaad. Bij ons is ook alleen ‘de weg’ afgesloten, of momenteel zelfs helemaal niet meer aanwezig. Ik weet niet wat het is maar ben al de hele week zo labiel als de pest, moet om het minste of geringste huilen. Het nieuws van de gyn heeft er bij mij behoorlijk ingehakt. Gelukkig is hubbie wel optimistisch. Ik hoop echt dat de punctie bij jullie nu gaat lukken, want dat geeft mij ook weer hoop. In ieder geval alvast veel succes morgen!



Anke, spannend! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En Angelbaby, succes met aftellen!



liefs maya

puck,27 jaar,bezig met eerste isci poging. in groningen.



Ben 3 maart begonnen met decapeptyl. vanaf 19 maart puregon erbij.

Eitjes wilden eerst niet groeien met 100 nu verhoogd naar 125. hoe lang duurde het bij jullie ongeveer voordat ze gegroeit waren??



Ik heb PCOS moeilijke eierstokken zeggen ze… er zitten aan beide kanten ongeveer 15 eitjes . die mogen natuurlijk niet allemaal groeien vandaar dat ze voorzichtig omgaan met de dosis.



Wanneer ga je trouwn MAYA?? wij in augustus…hoop met zijn 3 en



morgen weer op controle.ben benieuwd



liefs

Dag dames! (en welkom Puck!),



(En Maya, ik kan je weer een beetje hoop geven hoor!)

We mogen dinsdag terug komen voor de punctie. Er zijn er nu 2 goed i.p.v. een knikkerzak vol (Van de week dachten we even dat het er bij 1 zou blijven). Hopen dat er nog een paar goed gaan groeien voor dinsdag, maar niet te veel natuurlijk!!! En anders gaan we het gewoon proberen met die twee. :shifty: Beter dan helemaal geen.



En dat huilen heb ik ook…Volgens mij een “normale” reactie… Maar ja, bij mij is er ook een overvloed aan hormonen aanwezig, dus een beetje Puregon en Arguletran erbij om die folikels te laten groeien en mijn lijf staat stijf van de hormonen. Dus dat gevoel is vrij normaal, denk ik, maar :x :? :x :? om gek van te worden.



Puck hoe was het met je controle? Ik hoop voor je dat ze aan het groeien zijn!!



En hoe is het met Anke???

:pray: :pray: :pray:

Klinkt goed Dores! ja, daar krijg ik zeker moed van. Hoop voor jullie dat er nog een paar bijkomen, maar twee kan ook genoeg zijn. In ieder geval een punctie dus, alvast succes! :thumbup:



Puck, jij ook in hetzelfde schuitje dus. Je bent al een hele tijd aan het spuiten zo te horen. Hoe groot zijn je follikels nu? 15 aan iedere kant is ook best veel ja. maar bij Angelbaby is dat wel goed gegaan. Wij trouwen op 11 juli, hopelijk ook met drie, maar ik reken er niet teveel op. We hebben net de trouwringen besteld :inlove: .



Verder gaat het wel weer goed met me, twee leuke feestje gehad donderdag en vrijdag en daar heb ik weer een heleboel positieve energie van gekregen.



Anke, hoe is 't? :pray:



liefs maya

Ik kom even spieken hoe het is met Anke… maar nog geen nieuws, zie ik :pray:



Verder niet zoveel te vertellen hier. Nog een maandje afwachten en dan mogen we eindelijk naar de IVF kliniek ! ( pfff , wat duurt zo’n wachtperiode toch lang hé )



Morgen is m’n eerste werkdag na 2 weken vakantie. Dat zal wel even wennen zijn !

Gelukkig zijn we net klaar met de schilderwerken hier in ons nieuw huis.



Tot typs maar weer!

( oh ja, ik moet nodig even een lijstje opmaken wie wie is hier… ik vind het zo moeilijk om iedereen uit elkaar te houden - gelukkig hebben de meesten van jullie wel een onderschrift zodat ik wat bij blijf over wat en hoe precies ! )

Er is hier inmiddels nieuws…

Na 3 zwangerschapstesten die de waarheid in het midden lieten was er vanochtend toch een hele duidelijke 4e zwangerschapstest…ZWANGER!



Dank voor al jullie geduim, het heeft geholpen!

Als alles mee zit word ik een decembermama.





Dores, morgen de punctie?

Spannend meis. Ik ga heel hard voor je meeduimen!



Puck, ik hoop dat jouw eitjes aan het groeien zijn :pray: .



En Maya, hoe gaat het met je? Ik hoop ook van harte dat jullie met het trouwen al een beetje met z’n drieeen zijn. Wie weet, in een paar maanden kan er veel gebeuren. Heb je stress voor de trouwdatum of valt dat mee?