IVF/ICSI deel 13

Heey heey

Ik meld me ff af voor een week, ik ga naar euro disney met mijn bewoners…

Groetjessssss

Heel veel plezier Janine! helemaal niet jaloers gni gni :liar:

Roheryn veel succes met de vlokkentest! Hier wordt hard geduimd voor een heel goeie uitslag!

Kletsmiep, mwah eig hoop ik dat je nog een flinke tijd stemmingswisselingen houdt. :angel: :wink: Maar doe maar wel gemengd met heeel goeie gevoelens over een vet positieve test.

Angelbaby wat een spanning he…maar het is nog niet ‘over’ en hopelijk nog flink wat maanden niet eens ‘klaar’ :thumbup:

Ikke bij ons kregen we alleen maar te horen hoe het gesteld was met de kwaliteit. Matig, goed, top etc. Zelfs op het moment van terugplaatsen bv kan de emmie al weer verder doorgedeeld zijn. Ditmaal hadden wij ook twee toppers terug maar welke precies is blijven plakken geen idee! Iig is duidelijk dat 1 van beide dus niet is blijven zitten dus zelfs top zegt niet alles. Er zijn baby’s ontstaan van zeer slechte embryo’s! En die betreffende baby’s misten echt geen stukjes :angel:

Cryo’s zijn zooo goed! Dat geeft iig al aan dat de kwaliteit echt goed is geweest anders worden ze niet ingevroren want invriezen zelf is al een enorme aanslag. Tijdens het proces invriezen en ontdooien verliezen ze ong 50% van de emmies.

Het teruplaatsen is overal anders. Wij zaten in Nijmegen en kregen de TP ook op dag 3. Sommige ziekenhuizen doen het zelfs pas op dag 5. Maar er is eigenlijk geen significant verschil in slagingskans. Ook verschilt het of er wel of niet met een echo wordt meegekeken. In Duitsland en sommige Belgische ziekenhuizen passen nog assisted hatching toe waarbij ze het ‘schilletje’ vast breken iets wat de innestelling zou bevorderen. Het is dus echt overal anders.

Succes dames met spuiten, met wachten! :thumbup:

Ik hoop met jullie mee… Het is nog steeds beige/bruin, geen verandering in dus.

Rhiannon: jullie waren dus ook in het Radboud. Wij ook.

Dames, tot op heden heb ik hier nog niet veel gepost. Maar dat wil ik eigenlijk wel vaker gaan doen. Ik ben momenteel zwanger (waar ik ontzettend blij mee en dankbaar voor ben!) maar ik zit nog steeds met de echo van het evaluatiegesprek van mijn eerste IVF in mijn hoofd…

Wij kregen toen te horen van de gyn dat onze emmies “matig tot slecht” waren bij de TP. Ik zou het zo dolgraag nog eens willen proberen maar ik heb nu eigenlijk toch wel behoorlijk schrik gekregen. Kan het met een matige ook lukken? Ik trek dit zelf sterk in twijfel temeer ik de volgende poging ineens wel een mooie emmie had. En die is wel blijven zitten.

De gyn legde ons uit dat dit waarschijnlijk ligt aan mijn eicelkwaliteit. Kan ik hier iets aan doen? Liggen mijn kansen nu direct lager als iemand die wel top-eitjes heeft? Volgens deze gyn was het meer een genetische kwestie (en daar konden we het dan mee doen). Die mededeling kwam echt effe aan als een buldozer die over me heen reed :cry:

Liefs,

NiBa

Angelbaby goed dat het niet veranderd! Wel in de gaten houden want je kunt met het inbrengen telkens van de bolletjes een schimmelinfectie oplopen. Ietsje sneller dan anders helemaal mocht je idd zwanger zijn omdat dan alles nog meer uit balans is. :thumbup:

Wij waren overigens bij Apeldoorn en Nijmegen onder behandeling. :thumbup: En moet zeggen echt toppie ziekenhuizen beide!

NiBa het kan alle kanten uit hoor! Wij hebben ook wel eens een oogst gehad waarbij de emmies matig waren of waar bv maar 1 ‘goeie’ emmie was. Het kan echt per keer verschillen. Dus knap dat ze zo stellig zijn dat het aan je eitjes zou liggen… :? Je maakt eitjes, en ik weet niet hoe je opbrengst was bij beide pogingen? Maar zolang je eitjes aanmaakt zit je nog best goed hoor!! Als je eitjes echt slecht waren zeg maar dan trad er ook geen bevruchting op lijkt me. Dat is toch een van de belangrijkste stappen. Het delen daarna zegt maar relatief weinig omdat ze dus met 4 cellen aan kunnen slaan maar bv met 10 of meer cellen ook kunnen mislukken. En ik vraag me ook af in hoeverre ze bij jullie hebben gekeken naar de fragmentatie? Met maar een halve uitleg schiet jij ook weinig op toch?

En je mag altijd een afspraak maken voor een nagesprek met je IVF arts. zet je vragen op een lijstje zodat je niet teveel afgeleid raakt en dingen vergeet en wie weet kom je daar verder mee.

En natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie wonder op komst! :mrgreen:

De artsen geven hier idd “punten” aan de terug geplaatste emmies, maar voor de uiteindelijke bevruchting zegt het weinig.

Ik ben na de eerste ivf poging zwanger geraakt en toen waren er een van matige en redelijke kwaliteit. Helaas een mk, maar had niks met kwaliteit te maken. Tweede poging twee hele goede en toen geen innesteling gehad, dus negatieve test.

Meiden dikke knuf voor jullie allemaal :-* .

Het toch weer even contact gehad met het Radboud over het beige spul. Dit is hun antwoord:

beetje beige zegt helemaal niks. het kan van een klein wondje zijn (bijv door het inbrengen van de bolletjes), alles is wat beter doorbloedt door de medicatie.

zoalng het niet rood is, nog geen zorgen maken en vooral blijven duimen!

veel succes!

We duimen dus nog maar gewoon door… :pray:

Rhiannon en Juudje bedankt voor jullie reacties ! Het blijft toch steeds weer een wondertje. Kan er uren over piekeren :roll: en me verbazen over het feit hoe het toch telkens weer kan en lukt bij sommige types. Terwijl wij er zoveel moeite voor moeten doen :frowning: .

Angelbaby: veel succes meid ! Die Progestan kan je lichaam aardig voor de gek houden hoor. Probeer rustig te blijven. Geloof me ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ik weet wat je doormaakt. Ik zal voor je duimen ! :pray:

Liefs,

NiBa

Angelbaby, nagels afknippen en even vijlen :wink: al geeft dat nog steeds geen garantie voor geen wondjes. Zoals ze al aangeven is alles beter doorbloed en er zijn zelfs (zwangere) dames die om ‘nix’ al bloeden. :angel: De duimen blijven draaien!

NiBa het is niet voor niets een wonder toch? Hoe ze ook onstaan zijn de zwangerschappen, de natuur heeft echt de grootste stem in het geheel. :thumbup: Hier prijs ik ons iig enorm gelukkig dat we nu al voor de tweede keer een mooie zwangerschap hebben mogen laten ontstaan. En zoals veel dames merken, alle moeite die mijn man en ik er vooraf voor hebben ‘moeten’ (ik denk over IVF als keuzemogelijkheid want we hadden ook de onvruchtbaarheid kunnen accepteren bv) is niet vergeten, maar het wel helemaal waard! :inlove:

Hier heel erg moe pffff en heb een opgezette buik hebben jullie daar ook last van? En af en toe wat buik krampjes en het is net of heel me lijf spierpijn heeft alles is gevoeliger! En mijn humeur word er ook nog niet echt beter op hahaha.

Hi dames,

Het wordt aardig knus zo op het wachtbankje! toitoitoi voor jullie alledrie en even een extra knuffel voor angelbaby. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer goede moed te houden! beige afscheiding klinkt in mijn oren in ieder geval helemaal niet als ongi. :thumbup: :thumbdown:

Roheryn, heel erg veel sterkte met de vlokkentest. :pray: Ik wens jullie een oergezond wondertje toe. Weet Kelly het al?

Rhi, jij schiet ook al op he? blijft een prachtige banner :smiley:

Hier morgen de eerste fm, vind het heel erg spannend. Ik was eerst bang dat er niets zou gebeuren omdat ik maar 75 IE krijg, maar ik voel wel dat mijn eierstokken weer behoorlijk zijn gegroeid (buikpijn en rugpijn). Ik ben dus wel heel benieuwd wat daarbinnen allemaal gebeurd. Hopelijk niet weer een overstimulatie…

Ik houd jullie op de hoogte! liefs maya

Ik kom hier even heeeeeel hard duimen voor iedereen die op het wachtbankje zit. En in het bijzonder voor Angelbaby. Meid ik hoop echt heel hard dat het gelukt is. Bruine afscheiding hoeft niets te betekenen, maar dat weet je inmiddels zelf ook wel. Al die goede adviezen en harten onder de riem maken het wachten niet draaglijker. Het blijft gewoon afwachten… Dus hier speciaal voor jou

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

:-* Engel

Oh Engel wat lief! Dankjewel. Ik hoop dat het werkt.

Hier is alles nog hetzelfde. Geen rood te bekennen maar wel nog steeds dat beige/bruin. Het blijft dus erg spannend…

Ikke en Kletsmiep: hoe is het met jullie?

even snel een ego-berichtje want moet eigenlijk aan het werk. Vanochtend eerste fm, er waren wederom heeel erg veel kleintjes maar nu gelukkig maar een stuk of zes die wat groter waren (16mm). Eigenlijk weet ik nog niets want het kan nog alle kanten op gaan volgens de gyn. Ze hopen dat de kleintjes klein blijven en dat hoop ik natuurlijk ook! Vanochtend om zes uur werd ik wakker van de pijn in mijn buik. Ben er nu wel achter dat ik niet op mijn linkerzij moet gaan liggen want dan duwt die eierstok zo hard tegen mijn darmen. Nou ja, even volhouden nog dus… zucht

Ben bang dat het toch niet goed is. Net wat rood met plassen. :cry:

Angelbaby Ik hoop dat het niet door gaat zetten, meid…

Heel veel sterkte & ik duim nog even door! :hug:

Maya Zes is een mooie aantal, hoor! Wie weet komen er nog een paar bij.

Moet je vrijdag weer voor een fm en dan de punctie plannen?

Engel Hoe gaat het met jou? Leuk dat je hier ook nog even komt kijken hoe het met de meiden is. Gaat de zwangerschap naar wens? Kunnen we ook ergens je buik bewonderen? Ik ben erg benieuwd!

Kletsmiep Alles goed daar? Heb je een beetje afleiding tijdens de wachtweken?

De hoeveelste mag je testen?

Malky Hoe gaat het nu met je? Ben je inmiddels voor een echo geweest voor de cryo-tp?

Rhiannon Fijn dat het zo goed met je gaat!

En een broertje voor Bregtje :**: las ik op een ander topic, leuk zeg!

Roheryn Succes met de vlokkentest morgen!

Alles goed met alle andere meiden?

Lianne is vandaag precies 3 maanden, dus ze is een heel klein beetje jarig. Vorig jaar om deze tijd moesten we nog met de ICSI beginnen en nu hebben we een prachtige dochter, ik kan het me soms nog niet voorstellen. Ik hoop dat jullie dat allemaal ook snel mogen meemaken! Ik blijf voor iedereen hopen & duimen! :-*

Liefs,

Jippie

ooh, angelbaby, het zal toch niet waar zijn! dikke knuffel :hug: en ik hoop dat het allemaal toch goed komt.

jippie, gefeliciteerd met lianne 8) . Heb je ergens een foto van haar staan? ben zo benieuwd! Ik moet vrijdag inderdaad weer voor fm. Weet niet of ze dan al de punctie plannen hoor. Dat zou ik wel heel fijn vinden natuurlijk. Ik ben in ieder geval iets minder onzeker over dat er ‘niets’ groeit, maar overstimu blijft wel aan de orde natuurlijk.

liefs maya

Hoi Maya,

Ik heb gisteren een paar foto’s bij de maart-mama’s gepost. Als je op deze link klikt en daarna naar beneden scrolt, moet je mijn berichtje tegenkomen! http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42692&postdays=0&postorder=asc&start=1320

Als alles mooi doorgroeit, zouden de follikels vrijdag ongeveer 20 mm zijn. Dus volgens mij kan dan de punctie gepland worden. Of moet je dan eerst nog bepaalde bloedonderzoeken laten doen om te controleren of het geen overstimulatie gaat worden? Gaat vast goed komen, hoor! :-*

Groetjes,

Jippie

hoi meiden,

sorry dat ik een tijdje niks laten horen heb

jippie, idd ben gisteren voor een echo geweest, maar het was eigenlijk niet zo goed, heb 2 redelijke grote cysten dus moet nu eerst weer aan de pil voor 17 d

toch nog een klein beetje goed nieuws, we kunnen erna wel opstarten voor een cryopoging nog net voor de zomersluiting en het staat vast dat we dan 2 emmy’s terugkrijgen dus hier nog eventjes geduld

moet nu afsluiten of mis mijn trein, zit nog opt werk nu

ik wil alle meiden hier wel nog een dikke knuffel geven en ik blijf verder duimen voor jullie hoor!!

tot later

Angelbaby :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Malky wat rot van de cyste ik weet er alles van hopelijk mag je snel starten!

Maya hopelijk komt het bij jou ook snel goed en dat die kleintjes dan klein blijven!

Hier merk ik weinig verschil wel een opgezette buik en af en toe wat krampjes en moet snel huilen? En erg moe nog steeds. En veel plassen zelfs s’nacht’s terwijl ik dat nooit hoef! Moet je perse de innesteling voelen of hoeft dit niet?

Oja mag 11 juni testen maar omdat ik dan moet werken doe ik dit dinsdag als er dan nog niks is veranderd! Hopelijk niet!!!