IVF/ICSI deel 13

op 8 juni pas, dus dat duurt nog even (9 dagen om precies te zijn) maar als ik 2 weken na de punctie haal, denk ik niet dat ik zo lang wacht. De vorige keer heb ik dat namelijk al niet gehaald… Dus als dat nu wel is, gooi ik er waarschijnlijk al eerder een test tegenaan…

ben nu toch voorzichtig aan begonnen om de keuken te poetsen. Doe ik in ieder geval nog iets… Gaat wel vrij traag, want ik beweeg niet zo snel, maar goed, toch weer een dagbesteding. En als ik tot aan mijn verlof in de ziektewet zit, hoor je mij niet klagen hoor!

Kletsmiep: hoe was je tp?

Roheryn: hoe is het met jou?

Ikke: 6 bevrucht! Super zeg!

Angelbaby dat ging goed hoor de tp moest een volle blaas hebben en die had ik maar hij was te vol en moest dus wel plassen maar mocht niet alles er uit plassen was zo raar omdat te doen hahahaha

Jippie er is er inderdaad 1 tje terug geplaatst die nu hopelijk lekker lang blijft plakken!!!

Kletsmiep: dat met die volle blaas heb ik ook gehad, is nog verrekte moeilijk om te stoppen met plassen als je al zo nodig moet :smiley:

Weer een aantal dames op het wachtbankje :pray: :pray:

Hier alles prima hoor, wel heel moe steeds. Kom net uit bed, even lekker een uurtje geslapen. Donderdag hebben we de vlokkentest, en dan hopelijk binnen een week uitslag.

Zo, mag ik ook erbij op het wachtbankje?

Vandaag terugplaatsing van een 4 cellig embryo met een score van 4/5.

De bloedtest is op 13/06… nu maar hopen hé :pray:

Ik had ook last van mijn volle blaas ! Wij moesten ontzettend lang wachten en ik deed bijna in mijn broek zeg :mrgreen:

Toen we binnen mochten bij de gyn eerst snel gevraagd of ik een klein beetje mocht plassen op het toilet. Het deed echt zeer zeg !!

Gebruiken jullie ook allemaal Utrogestan? Hier 3 x per dag 200mg.

Welkom op het wachtbankje! We hadden al een plekje voor je vrij gehouden :slight_smile:

Wat betekent een 4/5 eicel?

En ja dat gebruik ik ook 3x daags 2 bolletjes

Die 4/5 is een score die ze geven aan het embryo volgens de kwaliteit: deling die de eicel ondergaan heeft, de verbrokkeling,…

Bij een score van 5 punten op 5 spreken ze van een topembryo ( maar is nog geen garantie op een zwangerschap hoor ! )

Zo hebben ze het mij toch in het kort uitgelegd…

Meiden spannende dagen/weken voor jullie. Ik had elke keer na zo’n tp een beetje het zwanger zijn gevoel.

Zijn de tp’s beetje meegevallen of was het erg pijnlijk?

Ikke zegt helemaal niks kwaliteit en 4 op 5 is een mooie score. Hebben ze er nog kunnen invriezen?

4 op 5 is dan inderdaad een erg mooie score! Jammergenoeg zegt het inderdaad niet veel, maar toch fijn om te weten.

Hier is het een beetje minder leuk op het moment. Ben bang dat ik ongesteld ga worden. Mijn afscheiding is niet meer wit… Ook niet echt bloed, maar beige… Zie het niet zonnig in…

Angelbaby, hopen dat het niet doorzet ! Maar ik kan me wel inbeelden dat je onmiddellijk het ergste denkt :? Ben je nu een week ver na de terugplaatsing?

Oh ja, misschien weet je dat zelf wel, maar mijn gyn zei dat je absoluut niet mocht stoppen met de utrogestan bolletjes als je denkt je ongi te worden…vele zwangerschappen beginnen namellijk met wat bloedverlies, werd mij verteld.

Juudje, volgens de vroedvrouw zat er een goede kans in dat er nog embryo’s zouden ingevroren kunnen worden, we zullen dat echter maar binnen twee weken horen ( vind het wel lang hoor ) :think:

Angelbaby zegt helemaal niks hoor die afscheiding, hier gehad tot 10 wkn van de zwangerschap. Die afscheiding kan trouwens nu ook komen door de bolletjes.

Ikke dat is inderdaad weer wachten, hier kreeg je dat altijd meteen te horen. Bij ons waren ze voor invriezen nooit goed genoeg.

Nog een vraagje: stel dat ze embryo’s kunnen invriezen en dat deze kunnen gebruikt worden voor een volgende poging… telt dat dan als ICSI poging 2? Of hoe zit dat in elkaar?

Oh ja, trouwens, Angelbaby, is heb ook afscheiding door die bolletjes

Pfff dat is echt wel vies spul hé :sick:

Tot gisteren was mijn afscheiding gewoon wit, dus het is echt anders nu. Lees wel veel dat als het licht blijft het nog best kan allemaal… Durf alleen niet meer zo te hopen.

De vorige keer begon het met roze/rode sliertjes, nu is het dus beide/bruin. Wel wat anders, maar ik voel me ook ongesteld. Zo’n wee gevoel in je onderlijf. Bah zeg, ik hoop dat het snel ophoud en dat we toch gewoon positief mogen testen.

Bij ons werd ook meteen gezegd dat ze niet konde invriezen, maar je hoort wel vaker dat ze dit pas in de dagen na de tp bekijken. Cryo’s horen gewoon nog bij deze poging. Je hebt dan het geluk meerdere tp uit 1 poging te hebben. Vroeger telden ze het wel als losse poging, maar nu dus niet meer.

Het kan nog beide kanten uit… lastig is dat hé… vooral als je vanalles voelt en ziet veranderen aan je lichaam. Bah, die wachtweken zijn echt verschrikkelijk. Wanneer werd je de vorige poging ongesteld?

Tijdens de vorige poging begon het op dag 8 en werd ik op dag 12 echt ongesteld. Gisteren was het dag 7. (de tp-dag niet meegteld)

Nja, valt maar weer af te wachten wat of hoe, jammergenoeg :?

Ik lees de laatste dagen steeds vaker dat men pas 3 dagen na de punctie ( of later ) de terugplaatsing doet. Bij mij was dat al op dag 2 na de punctie. Ik ben het vergeten te vragen, maar zou daar een reden voor zijn? Of is het afhankelijk van ziekenhuis tot ziekenhuis?

En hoe lang hebben jullie last gehad van buikpijn na de punctie?

Ik merk namelijk dat mijn buik enorm opzwelt, en de pijn is ook nog niet weg ( maar misschien ben ik gewoon ongeduldig )

Angelbaby: ik denk aan je hoor… Dikke kus van ons…

(ik kan niet op ons eigen forumpje komen)…

gr patricia

Dank je Patricia, dat probleem hebben wij ook… Geen idee wat het is. Misschien straks weer.

Ikke: geen idee of daar een reden voor is. Bij ons was de tp op de 3e dag. (wo punctie, za terug)

En een gevoelige buik heb ik bijna een week gehad na de punctie en volgens mij voel ik het nu af en toe nog.

Ik heb alleen woensdag een beetje krampen gehad na de punctie en verders niks! Alleen merk ik wel dat mijn humeur vandaag niet al te best is ben best wel shaggo en dat vind vriendlief niet zo leuk maar ja dan heeft hij maar pech hoop dat dit dan ook snel weer over is! Hebben jullie dit ook?

En over afscheiding daar heb ik hier ook last van en heel erg moe hebben jullie dit ook?

Angelbaby ik hoop dat het niks ernstigs is en dat je positief mag testen!

Moe is wel normaal. Je maakt tenslotte vanalles mee en moe zijn is ook een bijwerking van alle hormonen.

Angelbaby Even een dikke knuf voor jou, meid! :hug: Afscheiding hoeft echt helemaal niks te betekenen, maar ik snap dat je nu bang bent dat je ongi gaat worden. Ik zou dat ook hebben. Maar ik duim nog even voor je door, de moed nog niet verliezen!

Ikke Bij ons gaven ze aan hoeveel procent fragmentatie (verbrokkeling) een embryo had. Wij hadden met de ICSI een 8-cellige terug zonder fragmentatie en een 6-cellige met 10% fragmentatie. Alleen voldeed de 8-cellige blijkbaar niet aan de normen van een topembryo. Want als er een topembryo bij zou zitten, zouden we er maar één teruggeplaatst krijgen en er zijn toen twee teruggeplaatst. Lianne is het resultaat van één van de twee emmies, kan best de 6-cellige met fragmentatie zijn geweest! Dus het zegt helemaal niks. Het is inderdaad zo dat ze op verschillende dagen de tp doen, dat verschilt nog wel eens per ziekenhuis. Bij ons was het dus op de 3e dag na de punctie, daarom zullen die van ons ook meer cellen hebben gehad dan die van jullie, omdat ze een dag langer de tijd hebben gehad om zich te ontwikkelen. Maar het gaat er natuurlijk om of de emmies gaan doordelen en zich gaan innestelen. Dat is allemaal weer afwachten. Heel erg veel succes! O ja: Als je een cryo-tp hebt, dan hoort dat bij de behandeling waaruit de cryo’s zijn ontstaan. Dus het telt niet als een nieuwe behandeling, maar hoort allemaal bij de voorgaande. Ook als het 10 cryo’s zijn, dat maakt niet uit.

Roheryn Alvast veel succes met de vlokkentest donderdag. Ik hoop op een goede uitslag!

Kletsmiep Stemmingswisselingen, afscheiding en moe zijn is wel normaal. Net wat Angelbaby zegt: Je zit natuurlijk met een hoop spanningen en het zijn ook bijwerkingen van de hormonen (Pregnyl & Progestan/Utrogestan).

Hoestie met alle andere meiden?

Groetjes,

Jippie