Enneuh Jippie je banner kan ook per berichtje door jezelf uitgezet worden
Alhoewel ik persoon het toch een prachtbanner vind hoor en hoop dat er hier nog veeeeel van zulke mooien gemaakt kunnen worden!!
Ikke veel succes vandaag al heb je het ws nu al achter de rug.
Angelbaby die weken gaaan zoooooo langzaam. Een dag lijkt wel een week. :silenced: Probeer eens het speelhoekje op het forum bv, of ga iets mafs doen, bedenk wat je nog gegeten wilt hebben voor het straks niet meer ‘mag’ dat was een beetje waar ik mijn tijd mee doorkwam of ik dook in een enorm goed boek zodat ik met mijn hoofd bij wijze van spreken van de planeet was. Beetje chicklit of iets met veel humor erin deed mij altijd goed en is goed voor de positieve gedachten. :mrgreen: :thumbup: En je kunt je hier natuurlijk ook wezenloos tikken :dance:
Heey heey
Kletsmiep, fijn dat de punctie mee viel! En natuurlijk helemaal top dat het goed is gegaan!
Angelbaby, spannend hoor! En als je moet wachten, duurt dat altijd 1000 keer zo langer!
Groetjes van Janine
Goede tips inderdaad… Ga zo bij mijn ouders lunchen en vanmiddag komt een vriendin me op halen, dus dan heb ik weer wat te doen.
Het lastige is dat ik niet zoveel kan nu. Ik zit nu al sinds vorige week dinsdag zonder pijnstillers en het gaat nog verbazingwekkend goed. Wil het graag zo houden dat mijn lijf niet teveel pijn gaat doen, dus ik kan ook niet zomaar de badkamer gaan soppen of wat dan ook. Kan niet bukken of tillen.
De forums aflopen, mijn log aanvullen, spelletjes doen en tv kijken zijn dan zo’n beetje de dingen die kunnen… Ondertussen dan proberen niet constant aan de IVF te denken en aan hoe de uitkomst zal zijn volgende week. Als ik lichamelijk echt wat kon gaan doen, zou dat veel makkelijker zijn, maar ja. We komen uiteindelijk de tijd wel door. Voor onze emmy’s natuurlijk extra gunstig dat ik zo rustig aan moet doen.
Rhiannon: je bent de 20 weken alweer voorbij! Top zeg! Heb je je 20 weken echo al gehad of komt die nog?
Jippie: lekker aan laten staan die banner, we moeten toch naar het prachtige resultaat van dit topic kunnen kijken! Dat houdt de hoop er juist in! Heb trouwens even haar foto’s opgezocht… Mooi meisje!
Ikke: ben benieuwd hoe het vandaag was.
Kletsmiep: spannend zeg, straks weet je of er emmy’s in de maak zijn!
hoi meiden
sorry dat ik even niet reageer, maar ik wou jullie laten weten dat het hier weer niet gelukt is en dat we nu voor een cryopoging gaan
ik duim voor jullie allemaal dat jullie binnenkort wel allemaal goed nieuws hebben
Jeetje Malky! Wat vervelend zeg… :hug:
Heel veel sterkte met het verwerken van deze poging en alvast heel veel succes met jullie cryo-poging. Komt die hier meteen achteraan of 1 maand rust?
Malky :hug: voor jou meid !
Vanmorgen was ik als eerste aan de beurt voor de punctie. Op zich wel goed dat het allemaal zo snel ging, want anders zouden de zenuwen toch maar beginnen op te spelen…
Het viel al bij al nog mee… ik ben een zeer pijnlijke menstruatie gewend en het aanprikken van de follikels voelde ik wel, maar dat was niet overdreven pijnlijk. Ik heb het meeste last ondervonden van het ‘roesje’: ik werd er echt misselijk van !
De oogst: 8 eicellen :dance:
Vandaag nog wat rustig houden en tv kijken en zo en dan morgen mogen we het ziekenhuis opbellen. voor goed nieuws morgen
owwww lien ik zal kaarsje branden meis succes gewenst , jemig das een goede "score"toch met 8?
Heel veel goeds en je weet wat ik je wenst net als Juudje hé ?
Topper zet em op !! :thumbup:
Liefs bianca en ik blijf je volgen ,
:hug: :kaars:
He Malky, wat ontzettend balen! dikke knuffel voor jou :hug:
liefs maya
Malky balen zeg dat deze poging niet is gelukt hopelijk gaat het met de cryo’s wel lukken daar ga ik hard voor duimen!
Ikke wat goed 8 eicellen!!! Dus voor ons beiden spannend nu voor morgen!!!
Angelbaby Waarom ze icsi doen weet ik eigenlijk niet misschien het zaad te slecht om ze zelf te laten zwemmen geen idee zal dat nog wel eens vragen!!! Als ze nu maar bevruchten he!!! Ik snap heel goed dat die wacht weken erg lang duren vind deze 3 dagen al lang duren waneer dat we zelf meer weten of er wat is bevrucht dus laat staan dan de wacht weken nog er bij maar meid het gaat sneller dan je denkt hoor!!!
Jippie die banner lekker laten staan ik vind dit niet erg en zelfs leuk dat je nog met ons mee blijft kletsen en ons in de gaten houd!!
Zo vandaag lekker gewerkt en nergens geen last van gehad!!
Nou morgen dus meer nieuws!!!
dank jullie meiden
de cryo poging komt hier onmiddellijk achter, dus als men ongi er is dan moet ik gaan voor bloed en echo en gaan we onmiddellijk verder
heb de accu ook al gebeld en die sprak van extra kruiden bij te nemen dus ik zie het weer helemaal zitten, 3x goeie keer dan maar
wel ga ik vragen van ongeacht de kwaliteit om er toch steeds minimum 2 terug te plaatsen
ikke, mooi 8 hoor!! ga duimen voor je dat ze allemaal mogen bevrucht geraken en dat daar dan een wolk van een baby mag uitgroeien
morgen dus ook een spannende dag , ik duim voor iedereen !!
nogmaals dank jullie voor alle knuffels
Zo, ik heb het rustig aan kunnen doen vandaag en heb ook wat pijnstilling genomen. Straks vroeg naar bed want zulke dagen vreten wel energie, vind ik !
Een vraagje voor de ‘ervaringsdeskundigen’ onder ons :mrgreen: :
Na de punctie vertelt men hoeveel eicellen gevonden werden, maar hebben ze dan ook al rekening gehouden met het feit of die eicellen rijp zijn of niet?
En worden onrijpe eicellen ook met een zaadcel geïnjecteerd?
Bij mij werden er dus 8 eicellen geteld, maar als ik het goed voor heb, zou het dus kunnen dat er enkele van die 8 niet rijp zijn en niet mee doen om bevrucht te worden? :think:
Malky Wat vreselijk balen… Heel veel sterkte & een dikke knuf! :hug: Ik hoop dat je met de cryo meer geluk hebt!
Ikke Fijn dat de punctie je zo meegevallen is! Acht eicellen is een mooie score, hoor! Ik kreeg dan niet een roesje met de punctie’s, maar een injectie in mijn bil en een of andere pil. Volgens mij beide pijnstillers en om je rustig te maken. Ik had hetzelfde wat jij hebt, ik werd er alleen maar ongelooflijk duizelig en misselijk van. Ik was beide keren na de punctie een hele dag uit de running, omdat ik alleen maar in bed kon liggen en verder helemaal niks kon. En als ik dan hier lees dat sommige meiden fluitend het ziekenhuis uitlopen en daarna weer aan het werk gaan… :roll: Dus morgen al bericht of er bevruchting opgetreden is? En wanneer zou de terugplaatsing dan zijn, of ook al morgen? Heel veel succes alvast!
Kletsmiep Voor jullie morgen dus ook een spannende dag! Ik hoop op een paar mooie emmies! Waarom laten jullie er eentje terugplaatsen? Of mag je er geen twee doen? Bij ons mocht twee alleen als er geen topembryo bij zat, anders werd het er eentje. Lianne is het resultaat van een terugplaatsing van een 8-cellige en 6-cellige embryo. Hoe laat krijg je bericht? Hier draaien de duimen voor je, hoor!
Angelbaby Jij hebt toch een vorm van reuma, of niet? En nu mag je je medicijnen daarvoor niet innemen? Fijn dat het zo goed gaat en je niet al te veel pijn hebt! Maar je kunt dus niet al te veel gaan doen, begrijp ik? En deze weken ben je toch ook niet aan het werk? Kun je de dagen een beetje om krijgen?
Groetjes,
Jippie
Ikke Hubbie moest de eicellen eerst van Leeuwarden naar Groningen brengen, want in ons ziekenhuis wordt het labwerk voor IVF & ICSI niet gedaan, alleen de punctie en de echo’s. In Groningen werd eerst snel gekeken of er eicellen waren en hoeveel. Daarna mocht hub zijn bijdrage daar doen. Dus wij wisten het aantal eicellen pas als ze in Groningen gekeken hadden, niet eerder. Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat? Ik weet niet hoe uitgebreid je eicellen in eerste instantie bekeken worden? Of een eicel rijp is kun je volgens mij alleen onder een micropscoop zien en ik weet niet of ze dat meteen deden tijdens de punctie? Onrijpe eicellen kunnen niet gebruikt worden, dus die vallen af. En het kan ook zo zijn dat er tijdens de ICSI-procedure eicellen “vernield” worden. Er moet eerst het buitenste schilletje van de eicel worden gehaald en pas daarna kan er geïnjecteerd worden, bij die procedure kan er nog wel eens wat misgaan, dat een eicel dus niet meer gebruikt kan worden. Maar ik zou gewoon van 8 eicellen uitgaan, het zal vast goedkomen, hoor! :-*
Groetjes,
Jippie
Hier hebben ze om 8.30 al gebeld van het ziekenhuis en er is een bevruchting plaats gevonden dus mogen we er om 11.30 zijn!!! Hoeveel er zijn bevrucht weet ik nog niet dat vroeg ik wel maar de assistente zei dat we dat daar hoorde nou ja ook prima ben al lang blij nu!!!
Ikke hoe is het met jou hebben ze al gebeld of nog niet?
En hoe is het met de rest?
Kletsmiep: super dat je de terugplaatsing hebt! Vanmiddag zit je ook op het bankje!
Ikke: 8 eicellen is super zeg. Volgens mij zeggen ze alleen het aantal wat ze proberen te insemineren. Wil niet zeggen dat het bij allemaal lukt natuurijk.
Jippie: ik heb inderdaad de ziekte van Bechterew. En dat is een vorm van reuma. Daardoor fulltime ziektewet. De ene dag gaat beter dan de andere. Als ik me goed voel dan is het allemaal prima, maar als ik een dipje heb, dan voel ik me wel heel eenzaam en alleen :? Teveel tijd om na te denken op deze manier.
Gisteren was het even erg heftig met de pijn. Kon de trap niet meer opkomen en op bed schoot de kramp erin. Toch maar 2 paracetamollen genomen, maar dat mag tenslotte tijdens een zwangerschap Verder mag ik nu niets. De IVF-arts wenste me ook nog 8,5 maand ziektewet na de terugplaatsing Heel graag!
Joh wat een spanning hier weer zeg…de duimen draaien overuren hier hoor!!
Goed nieuws hier: van alle eicellen die geteld werden tijdens de punctie waren ze alle 8 rijp. Daarvan zijn er 6 bevrucht !! :dance:
Oeffff, een grote zucht van opluchting en een sprongetje in de lucht !
Kun je geloven dat ik zelf niet durfde op te bellen naar het ziekenhuis? En toen ik het nieuws hoorde kwamen de traantjes in m’n ogen van blijdschap… nu zijn we weer een stapje dichter bij onze ultieme droom
:dance: :dance: :dance: heyb ikke :thumbup:
:-* bianca81
Hier ook weer geweest en van de 6 eicellen waren er 4 bevrucht!!!
En morgen gaan ze kijken of ze goed genoeg zijn om in te kunnen vriezen!!! Die over zijn hahaha
Dus ik zit nu ook op de wacht bank!!
Kletsmiep Fijn dat er vier van de eicellen bevrucht waren, mooie score! Dus nu weer eentje terug in je buik?
Hopelijk mag deze nog een week of 38 blijven zitten!
Ikke Super, zeg! Kan me helemaal vooorstellen dat je even emo was, hadden wij toen ook! De bevruchting is toch wel een heel belangrijk deel van de procedure! Wanneer heb je de terugplaatsing dan?
Angelbaby Dus je kunt helemaal niet werken? Jeetje, zeg… Lijkt me wel heel zwaar. Ik heb zelf op het moment ook geen werk, dus ik weet hoe het is om altijd thuis te zitten en dan heb ik er nog niet eens pijn bij! :hug: Volgens mij woon je ook niet echt in de buurt, anders konden we misschien wel een keertje afspreken. Wanneer mag je eigenlijk testen?
Groetjes,
Jippie