Kletsmiep Heel veel succes morgen met de punctie! Ik hoop op een paar mooie eicellen en zaadcellen!
Krijg je dan donderdag te horen of en wanneer de terugplaatsing is?
Angelbaby Die rottige wachtweken schieten ook niet op, hè? Mag je over 12 dagen eerst thuis testen en heb je dan ook een bloedtest? Moet je ook Progestan gebruiken of prik je nog drie keer Pregnyl?
Ikke Lief dat je Lianne een mooie meid met een mooie naam vindt! :-* Op zich niet erg dat je follikels allemaal verschillend van grootte zijn, zolang ze minimaal 17 mm zijn kunnen ze aangeprikt worden. En ze groeien allemaal nog door tot de punctie, dus dat gaat helemaal goed komen! Dus donderdag de punctie? Spannend! En dan zondag/maandag de terugplaatsing?
Janine We kennen elkaar natuurlijk al van een ander topic, helaas welkom hier. Dus toch maar een gesprek aangevraagd bij de Belgische IVF-arts? Maar wat ik eigenlijk dacht: Op zich hebben jullie met zwanger worden niet zo heel erg veel problemen, het is meer het zwanger blijven. Is er nog wat uit die onderzoeken in Maastricht gekomen? En zijn die eventuele problemen dan te omzeilen met IVF? De beste embryootjes worden natuurlijk teruggeplaatst, maar de rest moet de natuur zelf doen. De verzekering vergoedt inderdaad altijd drie behandelingen, omdat het in het basispakket zit. Voor extra behandelingen kun je je soms bijverzekeren, maar dat hangt weer van je verzekeraar af. Ga je verder dan ook nog bezig met afvallen?
Malky Donderdag mag je testen, toch? Of heb je dan ook meteen een bloedonderzoek?
Succes met de laatste dagen!
Maya Hoe gaat het met jou? Alles gelukt met de verhuizing? En wanneer moet je voor een fm?
Groetjes,
Jippie
Ikke Menopur is eigenlijk hetzelfde als GonalF. Gelukkig dat je daar nog aan kon komen. Maar anders was het niet heel erg geweest, hoor. Want je follikels zijn op zich al groot genoeg en als ze eenmaal op dreef zijn, hebben ze aan wat minder hormonen ook wel genoeg. Dus er was geen man overboord geweest. Maar inderdaad wel even flink schrikken! :hug:
Groetjes,
Jippie
Ikke zoals Jippie idd al zei it er opzich genoeg hormoon in je lichaam en groeien ze nog door. Ik had ook verschillende maten dat maakt niet heel veel uit.
Goed dat je er positief onder blijft. Hoe combineer je het met je werk, lukt het een beetje?
Voor alle andere ook :thumbup:
Jippie ja inderdaad krijgen we dat dan donderdag te horen!
Hai ladies,
Thanks voor de warme welkom!!
Ikke, ik ga naar Leuven. Ik ben zoooooooo benieuwd!! Ik ben benieuwd hoe jouw cyclus gaat verlopen want dat is denk ik wat mij ook te wachten staat!! En wat een toestand met je medicijnen zeg!
Jippie, het zwanger worden ws in het begin geen probleem. Maar sinds die scopie heb ik een te dun baarmoederslijmvlies. Ennehh… ik weet niet wat je bedoeld met Maasstricht… daar ben ik niet geweest voor onderzoeken… en er is ook niets naar toe gestuurd. En ik ga inderdaad me wel focussen op het afvallen!!
Nou ik ga slapen, kom net uit mijn werk!
Toedels! Janine
Hoi Janine,
Ik dacht dat je onderzoeken had laten doen in Maastricht mbt de miskramen. Maar dan ben ik vast in de war, omdat een vriendin van mij dat daar heeft laten doen… Sorry! :-* Maar is er wel een oorzaak voor gevonden, of wordt het aan je te dunne baarmoederslijmvlies geweten? Maar dat kun je toch weer stimuleren met bijvoorbeeld Progestan of extra Pregnyl na de eisprong? Waarom nu dan meteen de stap naar IVF?
Groetjes,
Jippie
angelbaby, al 3 dagen voorbij, ben blij dat het voor jou snel gaat, hier gaan de dagen ook wel voorbij maar al die twijfels van zou het of niet maken me gek, dus ik denk om mezelf al maar te beschermen tegen de nieuwe teleurstelling dat ik er maar vanuit ga dat het toch weer niks is
janineB, welkom hier meid, hier ook in behandeling in leuven, waar in leuven ga je?? Het UZ?? hoop dat jullie snel kunnen starten en vooral dat jullie snel rsultaat hebben
kletsmiep, heel veel succes vandaag tijdens de pick up, hoop dat je niet te veel pijn hebt maar vooral dat jullie mooie eitjes moegen hebben en dat ze allemaal mogen bevruchten
ikke, oh nog even spannend geweest, maar ze hebben je toch kunnen helpen, ik had dat ook dat ik nog een dagje extra menopur moest spuiten en dan de pregnyl, ik duim alvast voor donderdag op een mooi resultaat
jippie, idd donderdag mag ik testen, ik doe niet zelf een test maar wacht gewoon het bloed af maar zoals je hierboven kan lezen heb ik er waarschijnlijk om mezelf een beetje te beschermen niet zo’n goed gevoel bij, ik voel niets heb nergens last van maar ja dat had ik tijdens het spuiten van de hormonen ook wel niet dus het kan alle kanten op donderdagnamiddag weten we het…
word een spannende week
maya, en ben je verhuisd??
Malky: ik bedoel het zaar spottent dat het snel gaat… het gaat echt als een slak! (Vandaar de 8) bij dat berichtje)
Echt spannend voor je zeg! Hoop op een goede uitslag donderdag. :thumbup:
Ik vind komend weekend erg spannend. Tijdens de 1e poging begon ik op dag 8 al met bruin/roze verlies. Hoop dat dat nu dus niet is en dat we 8 juni echt halen en dan een mooie streep naar de controlestreep krijgen. :kaars:
Kletsmiep: ben benieuwd hoe je punctie was. Hopelijk is hij je erg meegevallen. :thumbup:
Hoi hoi
Jippie, ik heb nu 2 rondens met puregon gedaan, en zelf werd ik er niet wijzer van ook mijn portomonnee niet :mrgreen:
Ik dacht eerst, ik zoek een andere zorgverzekeraar op die het wel vergoed. Hier kom ik nog niet in aanmerking voor ivf omdat ik te zwaar ben. In België schijnen ze daar minder moeilijk over te doen. En mijn zorgverzekeraar vergoedt de eerste 3 behandelingen, ook in het buitenland. Dus waarom niet?? Dat puregon was het laatste wat ze hier konden doen dus ik kies er nu voor om ivf te gaan doen. Tenminste, ik heb eerst nog een gesprek.
Malky: Ik ga naar LIFE leuven of zoiets!
Groetjessssssss
hi lieve meiden,
hier ben ik weer, was even ‘offline’. De verhuizing is goed gegaan, maar de combinatie stress-deca leverde me meteen een flinke migraine op dus de eerste dag heb ik er nog niet zo van kunnen genieten. Sinds gisteren ben ik aan de puregon en ik moet zeggen dat ik me meteen een stuk beter voel, maar dat kan ook komen doordat ik het nu zowel werk als prive een stuk rustiger heb. We moeten nog wel veel dozen uitpakken, maar uitpakken is een stuk leuker dan inpakken :).
Het gaat goed hier met de behandelingen zo te horen.
Angelbaby, gefeli met je twee mooie emmies! heb je ook nog cryo’s? succes met de wachtweken!
Malky, ooooooooooooh, spannend! maar voorlopig is geen nieuws goed nieuws
Ikke, balen van die gonal die op was. Je moet altijd wel opletten ja. In het ziekenhuis gaan ze echt niet uitrekenen hoeveel je nog nodig hebt. Best vreemd eigenlijk. Ik had niet genoeg puregon gekregen voor de eerste tien dagen en toen zei de fertiliteitsarts dat ik gewoon wat bij de balie kon ophalen. Ik daarheen en ze vroeg hoeveel ik wilde en ik kreeg het zo mee. Wel een beetje vreemd, want die ampullen kosten bakken met geld. Maar goed, heb nu in ieder geval ruim voldoende
Janine, welkom hier. Spannend dat jullie het in Belgie gaan proberen, alvast veel succes :thumbup:
Kletsmiep, sterkte met de punctie! :thumbup:
En iedereen die ik vergeten ben: een hele fijne week.
En nu ga ik weer aan 't werk :oops:
liefs maya
Wij zijn ook weer terug van de punctie en die is wel goed gegaan!!! Rechts zaten er wat kleineren dus die waren best wel even pijnlijk maar ben goed geholpen door de gyn en de assistente die mee hielp een echte flinke duim voor de belangstelling en de vriendelijkheid :thumbup: en links waren ze groot genoeg en die deden helemaal geen pijn!!
En we hebben in totaal 6 goede eicellen van de 8 is netjes toch?? En vrijdag om 9.30 horen we of er een bevruchting heeft plaats gevonden dus duimen jullie mee voor een goed resultaat!!! En het zaad was ook goed!!!
Dus nu is het afwachten geblazen hier zo en ik voel me heel erg goed niet duf of wat dan ook en geen buikpijn!!! Maar ik doe wel rustig aan vandaag en denk dat ik zo nog wel even naar me bed ga!!
Kletsmiep: top dat het zo goed gegaan is! 6 is zeker een mooie uitslag. We duimen door voor mooie emmy’s! :thumbup:
kletsmiep, is zeker een mooie score!! hier duim ik ook volop mee hoor voor een goede bevruchting!
vind het wel raar dat jullie zo lang moeten wachten tot jullie weten hoeveel er bevrucht zijn.
hier bellen ze da dag na de punctie met hoeveel er bevrucht zijn en wanneer de eventuele tp is
angelbaby, sorry, dacht dat je het serieus bedoelde, moet je nu nog iets nemen of gewoon 2 weken wachten?? hier moet ik nog utrogestan vaginale bolletjes 3x per dag opsteken en een dermestrilpleister plakken en die om de 3 dagen vervangen
maya, ben blij dat je je al beter voelt en het nu rustig is , geniet van de rust, wanneer heb je een eerste fm?
Ook 3xdaags 2 bolletjes inbrengen. Geen pleisters. Waar zijn die voor?
angelbaby, hetzelfde als de bolletjes maar er dan nog eens extra bij , is ook de eerste keer hoor dat ik die krijg
Zo, veel geschreven vandaag!
Kletsmiep Fijn dat de punctie je meegevallen is! Zes eicellen is een mooie score, hoor! Jullie gaan nu toch IVF doen en geen ICSI? Worden er vrijdag twee embryootjes teruggeplaatst?
Malky Nog even volhouden, meid! En zolang je niet ongi bent, houden we hoop! Moet je dan donderdagochtend een bloedonderzoek laten doen en daar krijg je 's middags de uitslag van? Bij ons was het ook zo dat we op de 3e dag na de punctie 's ochtends bericht kregen of er bevruchting was en dan was de terugplaatsing op diezelfde dag nog.
Maya Leuk dat je er weer bent! Ik hoor wel van meer dat zodra de Puregon erbij komt, dat dan de bijwerkingen van de Deca verminderen. Is het nog een grote puinhoop in jullie huis, of valt dat mee? Wanneer moeten de sleutels van jullie oude huis ingeleverd worden?
Angelbaby Hoestie daar? Druk aan het aftellen? :wall:
Janine Wat je gewicht betreft: Voor IVF/ICSI zijn geen vaste gewichtsnormen. Het hangt een beetje van je ziekenhuis af, de ene is er heel streng in en de ander kijkt er helemaal niet naar. Dus het is niet zo dat je in Nederland uberhaupt geen IVF zou kunnen doen, alleen dan waarschijnlijk niet in het ziekenhuis waar je nu bent. Maar ik geloof wel dat ze over het algemeen het liefst een BMI van maximaal 30 zien.
Ikke Ben je al zenuwachtig voor de punctie? Ik hoop dat het je mee gaat vallen, hoor!
Groetjes,
Jippie
Er word als het goed is icsi gedaan!!
En we laten er 1 terug plaatsen! Als alles mag lukken!!!
Ikke hoe is het vandaag gegaan meid?
Ikke Heel veel succes met de punctie morgen! :-*
Groetjes,
Jippie
Ikke: succes!
Kletsmiep: waarom zijn ze overgegaan tot ICSI? Maakt verder gelukkig helemaal niets uit. emmy’s zijn emmy’s
Jippie: leuk dat je hier weer zo regelmatig te vinden bent!
Hier word ik nu al langzaamaan gek van de wachtdagen. Ik ben pas net op een halve week en de zenuwen komen me al de keel uit…
Even een knuf voor jou, Angelbaby! :hug:
Als de andere meiden er geen problemen mee hebben dat ik hier blijf kletsen, dan vind ik het wel leuk om te blijven hangen. Mijn hart ligt toch bij degenen die allemaal nog in de mm zitten. Al die jaren mm is niet iets wat je opeens vergeet, ook niet als je eindelijk een kleintje hebt mogen krijgen. Ik weet uit eigen ervaring dat je wel een beetje steun & medeleven kunt gebruiken, dus vandaar… Maar als iemand er problemen mee heeft dat ik ook meeklets, dan graag bericht! Ik kan me voorstellen dat mijn banner confronterend moet zijn voor een ander.
Groetjes,
Jippie