IVF/ICSI deel 13

angelbaby, geweldig nieuws meid!!! ik ga volop voor je duimen!! krijg je er eentje of 2 teruggeplaatst??

kletsmiep bij te horen dat je al minder last hebt van de spuiten, nog eventjes…

ikke, en nog steeds 9 follikkeltjes aan het groeien?? ik hoop van wel hoor!!

Ik krijg er zeker 2 terug. Dat hebben we zo aangegeven. Hoop natuurlijk op 2 toppers!

Morgen om 13.00 uur is het weer zover. :kaars: :pray: dat ze nu mogen blijven zitten na de tp!

Ikke: ben erg benieuwd meid.

Fijn, Angelbaby! :thumbup: Ik hoop ook op twee mooie toppers en dat er in elk geval eentje mag blijven plakken de komende 38 weken! Succes met de wachtweken alvast!

Ikke Hoe is je fm gegaan vandaag?

Malky Nog een week wachten, de tweede week duurt altijd het langst, vind ik…

Heb je zelf al een voorgevoel of het deze keer gelukt is of niet?

Groetjes,

Jippie

Even snel een berichtje… ben namelijk zoooo moe, heb werkelijk geen puf om iets te doen, ik ga daarom straks ook weer effe liggen.

Bij de follikelmeting werden vandaag 7 follikels geteld. Blijkbaar zijn er dus 2 follikels niet doorgegroeid.

Maandag heb ik de volgende ‘controle’, dan waarschijnlijk woensdag de punctie en vrijdag de terugplaatsing. Ik hou jullie op d ehoogte !

En nu ga ik slapen * gaap*

ikke, rust dan maar goed meid, en 7 is nog héél mooi zie maar naar angelbaby

jippie, ik weet het niet, ik probeer positief te blijven maar aangezien ik niets voel is dat verdomd moeilijk, ik weet ook niet of ik iets moet voelen dus het zal afwachten zijn vrees ik maar …

Angelbaby Spannend zeg!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Ikke bij jou gaat het ook al opschieten de punctie!

Ik ben ook geweest voor een fm en aan de rechterkant zitten er 3 van 12 mm weet niet of ik het goed zeg en nog wat kleintjes die nu nog even door moeten groeien en aan de linkerkant zaten er 2 van 14 mm en wat kleintjes!!

Zondag heb ik de 2de fm al weer en dan word er bepaald of ik dinsdag of woensdag de punctie al krijg omdat ze bij mij dus erg snel groeien!! Dus dit allemaal binnen anderhalve week spuiten al dus gaat super snel hier zeg!

Hier ben ik weer een keertje. Gister vroeg mijn bed ingedoken en erg goed geslapen. Het heeft me echt deugd gedaan !

Die follikelmeting vond ik echt spannend gisteren. Ik was echt wel zenuwachtig en had al allerlei doem-scenario’s voor ogen gehaald. Soms ben ik echt wel een zwart-denker, vermoeiend is dat :roll:

Nu ja, voorlopig verloopt alles dus wel goed… ik probeer me vandaag wat met andere dingen bezig te houden.

Kletsmiep

Ik kan me voorstellen dat het wel even schrikken was die reactie op de cetrotide… hopelijk heb je er na een tijd geen last meer van meid !

In ieder geval ook veel scces bij de tweede follikelmeting morgen. Het gaat inderdaad allemaal snel bij jou, zeg ! :thumbup:

Angelbaby

Wow, meid ! Super score is dat zeg ! Daar zul je wel ontzettend blij mee zijn !! Ik wens je heel veel succes bij de terugplaatsing vandaag en dan breng jij binnen 2 weken goed nieuws hier hé, afgesproken? :mrgreen: :thumbup:

Malky

Voor jou dus spannend… nog een klein weekje geduldig :liar: afwachten. Pffff iedere stap in de behandeling is stressvol, maar dat wachten lijkt me wel het zwaartst… hoe ervaar jij dat?

Maya

Succes met de verhuizing ! Hopelijk gaat het al snel beter als je maandag met de puregon mag beginnen !

Roheryn

Alles goed met jou?

Jippie

Wat vind ik het zuper van jou dat je ons nog steeds blijft steunen !

Kunnen we hier ergens op het forum Lianne bewonderen? Ik ben wel erg benieuwd naar haar !

Zo, onze twins zit weer waar ze horen. Nu maar hopen duimen en bidden dat ze hier nog een hele poos blijven tot ergens in januari/februari! (tweeling komt eerder toch?)

Het was dit keer een vrij vlotte terugplaatsing, wat zeker in ons voordeel werkt (denk ik) Ze heeft dit keer meteen een hulpkatheter gebruikt zodat toen het rietje kwam het meteen goed ging. Mooie foto’s ook weer. Weer foto’s van de embryo’s en ook weer een echo van het inspuiten. Toch echt heel bijzonder om die te hebben.

Ikke: veel succes morgen.

Malky: spannend!

Spannende tijden hier lees ik.

Ikke rustig aan doen nu hè, en veel drinken. Moe zijn lekker aan toegeven.

Angelbaby, bijzonder is dat als jij straks je eerste echo al hebt van de embryo’s. Leuk voor in het plakboek later. Deden ze bij ons ook.

:thumbup:

Hier vanmiddag ook weer geweest voor de 2 de echo en vanavond om 22.30 mag de pregnyl er al in en dan dinsdagochtend de punctie al.

Dus heel erg spannend allemaal! De zenuwen gieren door heel me lijf!

WOW, kletsmiep, jouw eitjes zijn in topvorm :dance:

Kan me wel voorstellen dat je zenuwachtig bent!

Hier waarschijnlijk woensdag punctie en voel het ook al kriebelen hoor !

Succes dinsdag in ieder geval ! :thumbup:

Ikke Dus morgen hopelijk de laatste fm en dan woensdag de punctie? Spannend! Ik hoop dat er morgen weer zeven mooie follikels te zien zijn! Lianne kun je bij de maart-mama’s bewonderen via deze link: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42692&postdays=0&postorder=asc&start=1200 Meteen helemaal bovenaan staan twee foto’s. Lief dat je naar ons vraagt! :-* Succes morgen!

Kletsmiep Waauuw, jij gaat snel! Nu al de punctie! Spannend, ik hoop op een mooie oogst! Hoeveel follikels had je dan nu?

Angelbaby Dus weer twee mooie emmies aan boord? Kon de rest ingevroren worden, of krijgen jullie daar nog bericht van? Maar hopelijk zul je die niet nodig hebben! Zet 'em op tijdens de wachtweken!

Malky Hou je het allemaal nog een beetje uit? Nog een paar dagen dan mag je testen, spannend!

Ik duim voor je!

Hoe is het met de andere dames?

Groetjes,

Jippie

Ja dank jullie wel meiden!!

De pregnyl zit er in en dat viel gelukkig erg mee!!

Rechts zaten er 6 en links maar 2 maar de gyn zei dat dit kwam dat daar eerst een cyste heeft gezeten maar het was niet erg het was genoeg!! Dus 8 totaal!!

Ikke ik duim ook voor jou hoor!!! En jij ook heel veel succes dus jij moet morgen de pregnyl zetten als ik het dan goed begrijp??

Heey dames,

Als het mag wil ik hier al een beetje mee kletsen… donderdag 12 juni heb ik een afspraak bij een ivf kliniek in belgie.

Waarom in Belgie?

Sinds mei 2004 willen wij graag een kindje, vanaf mei 2005 lopen we in het ziekenhuis.

Clomid gekregen en eind augustus 2006 zwanger. Een maand later een miskraam van een tweeling, en ik moest gecuretteerd worden. In februari 2007 zwanger, al snel een miskraam. Een maand later weer zwanger, weer een miskraam.

Door de miskramen kreeg ik een hysteroscopie. Daar zagen ze een verkleving en die is weggehaald. Daarna werkte de clomid niet meer bij mij en moest ik overstappen op de puregon. Mijn slijmvlies werd hiermee dikkerder dan clomid. 2 rondes gedaan zonder resultaat en 1000 euro lichter, want de verzekering vergoedde het niet.

Ik heb overgewicht, dus ik had besloten te stoppen voorlopig. Ik zou mijn gaan richten op mijn gewicht (ik viel niet af door gebruik van de hormonen) en een verzekering zoeken die meer zou vergoeden. Totdat ik iemand sprak in onze woonplaats die dus zwaarder is dan mij en ivf doet in Belgie. Na 1 poging zwanger en heeft nu een gezonde zoon. Nu heeft ze weer een poging gehad en weer zwanger.

Dus ik weer kijken naar mijn verzekering, ze vergoeden de eerste 3 behandelingen, ook in het buiteland. Dus we dachten: waarom ook niet? Ik de gyn bellen en nu mag ik 12 juni voor een gesprek langskomen…

Vandaar wil ik al een beetje mee tikken!

Groetjes van Janine

Hoi Janine welkom hier en wat spannend dat je een ivf poging gaat doen! Heel veel succes!

Ik heb het tot nu toe als goed ervaren het spuiten op zich dan en dan morgen de punctie al dus hier gaat het echt heel erg snel! Dus ik hoop dat die ook heel erg mee gaat vallen morgen!

Ikke ik wil je alvast veel succes wensen voor woensdag weet niet of ik morgen kans zie om veel te komen schrijven hier dus doe ik het nu!!!

Janine: welkom hier! Als je op de eerste pagina naar het lijstje kijkt en die info naar mij pb’t zet ik je ook in het lijstje.

Ikke: hoe was je fm vandaag?

Hier al 2 dagen voorbij van de 15… Schiet al echt op 8)

@ Jippie

Wat is Lianne een mooi meisje zeg ! :inlove: En ik vind het nog steeds een leuke naam !

@ Kletsmiep

Blij te horen dat de pregnyl goed is meegevallen. Bij de IUI behandelingen die ik ondergaan heb, voelde de pregnylinjectie eigenlijk nooit pijnlijk aan. Heb je er voorheen al last van ondervonden?

Ik wens je alvast ook veel succes morgen met de punctie !!

Wij gaan een beetje gelijk op hé

@JanineB, allereerst welkom hier ! Jullie zijn ook al een hele tijd ‘bezig’ met jullie kinderwens. Die miskramen moeten vast en zeker heel moeilijk voor jullie zijn geweest :hug:

Mag ik vragen welke IVF kliniek je zult gaan? Ik ben namelijk zelf belgische en ben in behandeling in het UZ Gent.

Voor jou wordt het dus nog even afwachten. Nu maar hopen dat binnenkort ook jullie grootste wens in vervulling mag gaan.

Vandaag waren er op de echo 8 follikels te zien. Er was een kleintje toch wat gaan doorgroeien, maar die doet waarschijnlijk toch niet mee op de punctie ( was maar 13 mm ).

Wel vreemd dat de follikels bij mij allemaal zo verschillend in grootte zijn: de grootste 24mm en de kleinste ( zonder de mini erbij gerekend ) 16mm.

Is dat bij jullie ook zo?

Ik kreeg daarnet telefoon van het ziekenhuis… aan het bloedonderzoek hebben ze gezien dat de punctie toch voor donderdag zal zijn. Vanavond nog een keertje GonalF spuiten en dan morgen de pregnyl.

Het komt nu wel allemaal dichterbij… Ik ben zenuwachtig, maar heb er gelukkig een positief gevoel bij

Ikke: spannend hoor, dat het zo dichtbij komt.

Ik hoop dat jullie puncties net zo vlot gaan als die van mij. Kletsmiep dus morgen en jij donderdag. Dat mei qua punctiemaand maar een zeer vruchtbare maand mag zijn!

Ikke ja we lopen gelijk op bijna maar wel weer erg spannend allemaal!

Maar ik zie er toch stiekem wel een beetje tegen op hoor! Ik denk dat ik morgen hele peeen schijt Maar ja we laten het maar over ons heen komen hoor meer kun je toch niet doen!

Ik kom nu net van de spoeddienst. Ik moest vanavond de laatste inspuiting met gonal F doen: 150 eenheden.

Begin ik te spuiten, zie ik plots dat er maar 75 eenheden meer inzitten…

Ik onmiddellijk in paniek natuurlijk :roll: want die gonal F kun je alleen verkrijgen in het ziekenhuis waar je de behandeling volgt… maar dat is wel zo’n uur rijden voor ons !

Ikke dus als een zotje naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis gereden en naar de spoeddienst gesneld…

Nu konden ze me op de spoeddienst niet helpen, maar gelukkig mocht ik nog langs de gynaecoloog. Het was even schrikken toen hij zei dat ze geen Gonal F gebruiken.

Maar het probleem is uiteindelijk toch opgelost.

Hij heeft me in de plaats 75 eenheden menopur meegegeven en die hebben ze op de spoedafdeling dan toch nog kunnen inspuiten.

Stressy zo’n behandeling? welneeeeeeeee :roll: maar wel m’n eigen stomme schuld natuurlijk :oops: