hallo
hoe meer cellig hoe beter maar ze moeten wel inestellen en dan maakt het niet zoveel uit hoeveel cellig het embryo is als het maar verder gaat met delen. bij mij hebben ze op 19 december ook een 7 en een 9 cellige terug geplaatst en toen zeiden ze dat ze beide gewoon evenveel kansen hebben om te volgroeien tot een baby,
groetjes van linda (lipi)
Hoi meiden
Even een berichtje weer van mij. Manon :thumbup:
Wie zou er het lijstje over willen nemen, en dus eventueel een nieuw deeltje plaatsen. Ik merk dat ik even afstand moet doen en dus minder hier op kok te vinden ben.
Groetjes judith
Yes we krijgen vandaag al de sleutel om precies te zijn over een uurtje. ik ben hier thuis al volop bezig met spullen in pakken die we hier op dit moment toch niet gebruiken en als we dadelijk de sleutel hebben gaat die eerste lading natuurlijk al gelijk mee en dan ga ik effe naar de gamma om verf te halen voor jason zijn kamer en de keuken dan kan ik misschien vandaag al beginnen met het verven daarvan, zo heb ik iets meer speling met de rest en kan ik iets rustiger aan doen. vrijdag komt de nieuwe koelkast, diepvries en gasfornuis en dan moet de keuken dus klaar zijn.
het kan dus zijn dat ik veel minder reageer, hopelijk vinden jullie dat niet zo erg.
Tuurlijk is dat niet erg Linda.
Nog van harte gefeliciteerd met de nieuwe woning
En klus ze he in de nieuwe woning, en dat je er maar gauw in mag trekken.
Hier hebben we een klein dipje.
Heb toch wel behoorlijke spanning.
Had gedacht dat dit wel te doen zou zijn.
Maar ik heb eigenlijk iedere keer steekjes/zeurende pijn (niet heel erg).
Maar dat maakt je toch aan het twijfelen.De ene keer heb ik het gevoel dat mijn menstruatie er gewoon aan komt. De andere keer heb ik een vlaag van misselijk of duizeligheid.
Word er gek van.
Maar we moeten nog even!
Groetjes manon
Kan me indenken Manon, dat het zo onzeker maakt. Wel spannend hoor. Nog 9 daagjes, dan weet je het zeker!
Ik heb ook IVF traject doorlopen…en wat ik weet is dat vanaf 7 delingen het een topembryootje is maar ze zetten ook embryootjes van 4 delingen terug…de kans dat het nestelt is dan in % ietsje lager, maar als r echt iets goed is onderzocht is het IVF wel…ik zou me over delingen niet druk maken… resultaat na 14 dagen telt!!!
Dag meiden,
Eindelijk we zitten op de helft van de wachttijd die we te gaan hebben.
Het gaat nu weer redelijk, de steekjes/pijn onderin de buik is bijna verdwenen. Mijn borsten zijn daarentegen gevoeliger geworden.
En de vermoeiheid is ook behoorlijk aanwezig.
Afgelopen zondag zat ik er helemaal doorheen.
Zag bijvoorbaat al beren op de weg.
Nou ja, we zijn er weer een beetje en we hebben weer een klein beetje vertrouwen.
Hoe is het verder hier?
Het is weer een beetje stil aan het worden.
Groetjes Manon
Oh Manon is bent al op de helft nog even en je weet het meid ik duim voor je hoor… Harmony hoevver ben jij zit je ookal in de wachtweken…
Gr Tans pS volgende maand zit ik waarschijnlijk in mijn wachtweken jeetje wordt al zenuwachtig als ik er aan denk hihi
hallo manon
hopelijk gaat het deze keer echt goed, steekjes en zeurende pijn kan ook van het innestellen zijn en de verandering van de hormonen en baarmoeder. ik hoop dat dit een voorteken is en dat je hartstikke positief mag testen op 14 maart,
he hallo allemaal meiden
tijdje buiten bereik geweest vandaar geen bericht. Manon, wat spannend, maar tot nu toe gaat het allemaal goed toch! de helft er al op! geen zorgen maken en lekker relaxen! Ik kwam laatste x ook 10 kg (!!!) aan door IVF, na de miskraam (helaas) waren die er als schrale troost binnen een week weer af (wat ook aangeeft dat het veel vocht ed en niet structureel is)
Ik heb goed nieuws, bij ons lijkt het adoptie proces opeens een onverwachte snelle wending genomen te hebben en zijn we waarschijnlijk over een maand (ja!) al de pleegouders van Rik, een mannetje van nu bijna 10 maanden die we al een half jaar voorzichtig volgen in het weeshuis. als ie eenmaal bij ons is dan duurt het nog een half jaar voor de officiele adoptie rond is, maar stap 1 is dat ie thuis mag komen! na een lange tijd (tussen IVF’s door) heen en weer geslingerd te worden tussen hoop en wanhoop durven we nu eindelijk blij te gaan zijn! we hebben er zoveel zin in!, het is echt een heerlijk mannetje en aankomende zaterdag mogen we hem al een dagje ‘uit’ nemen, zin in!
dat maakt dat we voorlopig even niet gaan ivf-en en dat voelt voor mij ook wel erg goed. heb er momenteel geen vertrouwen in, vond de 2 pogingen met laatste eindigend in miskraam toch heftiger dan ik had gedacht en beter als we even wachten en de druk er volledig van af is.
blijf hier wel meelezen en veel belangrijker meeleven met jullie allemaal
corinne :dance: :dance: :dance: wat super voor jullie, geniet van aankmende zaterdag.
Manon, ik duim voor je, je bent al p de helft, het schiet op :thumbup:
hier gaat het wat minder, ik word gek van de migraine aanvallen door de deapeptyl. Ik slik inmiddels belachelijk veel pijnstillers en lig hele dagen op de bank of bed. Bah. Ben vandaag begonnen met de gonal, het schijnt dat dee de bijwerking van de deca. opheft, ik hoop het
Ook heb ik doorbraakbloedingen, net zoals toen ik de pil slikte, nu weet ik weer waarom ik gestopt ben
Harmony, hoever ben jij in de wachtweken?
liefs Suzanne
Gegroet op deze zonnige zaterdag :mrgreen:
(Ik was hier al eens eerder langsgeweest en lees wel mee,
maar schrijf niet heel vaak)
Loop 1 dag achter op jou, suzanne, ben gister begonnen met de Gonal.
(Begrijp nu ook eindelijk waar die hoofdpijn vandaan kwam…!)
Het is onze vierde IVF (waar ook nog twee cryo terugplaatsingen bij zaten)
dus het begint allemaal een beetje te “wennen” :roll:
Als alles ok loopt ws in week 12 de punctie (op verzoek onder narcose :eh: )
Manon, succes met de laatste wachtweek :thumbup:
Corinne, wat een goed nieuws,
wat heerlijk voor jullie
Heel veel plezier met jullie dagje uit :inlove:
Hallo dames,
Hier weer een vraagje van mij (de zoveelste)
Wie van jullie heeft ook wel eens behoorlijk op tijd ( te vroeg) getest en was de test negatief.
Heb dat dus gedaan vanmorgen, ik weet het is niet goed, maar ik zat zo hoog.
Deze was dus negatief (heb donderdag de laatste pregnyl gespoten), ik dacht juist dat als je positief test dat dat nog door de hormonen kan komen.
Dus niet.
Maar nu zei mijn moeder dat het gewoon veelste vroeg was en dat ik woensdag gewoon moet afwachten en bloed moet gaan prikken.
Zou je dan ook nog niet met een gewone test kunnen zien?
En wie heeft na een veelste vroeg uitgevoerde test alsnog een positieve bloed of gewone test gehad na de wachtweken?
Ben wel heel benieuwd of ik nu al mijn hoop moet laten varen.
Groetjes Manon
hoi allemaal,
Manon ik denk dat ik je moeder gelijk moet geven, afwachten maar ( vervelend he?!)
Maartje wat “leuk” dat we bijna gelijk lopen. Dit is mijn eerste poging ICSI. Tja die hoofdpijn, ik vond het een ramp!. Heb dagen op bed gelegen onder de pijnstillers en het was niet te verdragen. Nu besef ik dat ik mijn eigen gevoel had moeten nagaan. (ik had al verwacht door evaringen van de pil, heel vroeger, daty ik heftig zou kunnen reageren. Anderen zeiden alleen dat ik het niet te negatief in moest zien, dus dat heb ik gedaan :wall: Nu zie ik dat ik het beter te zwaar had kunnen inzien, dan was het nu meegevallen.
Nu ik 3 dagen gonal spuit gaat het wat beter, de hoofdpijn is gezakt en ik kan weer en beetje mens zijn.
Maartje, viel de punctie zo tegen dan, ik heb geen idee wat i kmoet verwachten. Soms hoor je horro verhalen en soms zeggen mensen bijna appeltje-eitje.
Heb je dan wel kinderen? en waar ben je onder behandeling.
Ik ga zo maar eens in bad liggen. Gisteren redelijk drukke dag gehad en ik wil toch eigenlijk morgen wel aan het werk (heb vorige week de hele week thuis gezeten)
fijne zondag allemaal
liefs Suzanne
Hoofdpijn wordt bij mij ook minder :thumbup:
Ik “zit” bij IVF-kliniek van AMC in Amsterdam,
de “dagelijkse” begeleiding bij een kleiner ziekenhuis in Amsterdam
(sorry voor vaagheid maar ervaring heeft geleerd dat je maar nooit weet
wie er allemaal op KOK zit).
We hebben idd een kindje ( zie banner en avatar ),
resultaat van de derde IVF poging :dance: .
Ik vond de drie puncties die ik gehad heb “geen feest” :roll:
Er is hier ergens al eens een topic geweest over de punctie
en of het mee of tegen valt.
Ik ben niet zo handig met zoeken en linkjes plaatsen :oops:
maar zal het proberen :
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=34417&start=0
Volgens mij is het heel persoonlijk; de een vindt het een drama
en de ander zeilt er doorheen.
Maar je er druk om maken heeft geen zin; het komt zoals het komt
en je “hebt” het maar te ondergaan… :eh:
Maar om een narcose vragen kan dus wel
Mss valt het heel erg mee :-*
Manon nog even volhouden, ik duim voor je…
Maartje, ook welkom ik ga ook binnenkort beginnen met ivf voor mijn tweede , vind het ook erg spannend.
Suzanne bij jou wordt het ook weer spannend , ik ga met iedereen meeduimen hoor!!
Corine , jij hebt het vast erg fijn gehad zaterdag, ben erg benieuwd.
Gr Tans
manon, wat spannend, de laatste daagjes, wanneer is je officiele testdag?
Maartje, Suzanne, ook weer spannend nu het gestart is!
Dank voor al jullie lieve berichtjes!
Onze zaterdag was heerlijk! we zijn zo trots op het kleine mannetje, nog nooit van zijn 10 maanden oude leven buiten het weeshuis geweest en nu op 1 dag zoveel nieuwe activiteiten en indrukken: de auto, de dokter, ons huis, de hondjes, allemaal nieuwe vreemde mensen… maar hij deed het super, slechts 2 x moest ie een beetje huilen maar was gelukkig snel weer getroost! verder leek hij met name alles enorm in zich op te nemen en te observeren. de dag bestond uit btje spelen, eten en slaapjes doen.
af en toe keken we elkaar aan en dat schoot echt het gevoel door ons heen van: ‘er zit hier gewoon een kindje in ons huis, op de grond te spelen en die is straks van ons!’ :? :dance: heel warm gevoel maar ook heel maf!
savonds weer weg gebracht en aankomend weekend nemen we een heel weekend mee, er is dan een lang weekend dus we gaan lekker naar het strand met vrienden met ook kleine kids, zodat we een btje kunnen wennen en van hen kunnen leren. eigenlijk is het wel fijn zo, dat we langzamerhand aan elkaar kunnen wennen al hopen we wel dat we hem snel echt mogen ‘houden’.
nu weer duimen voor de ivf dames
Hallo,
Bijna is het dan zover.
Morgen is de dag dat ik de bloedtest moet ondergaan.
Als het goed is krijg ik `s middags de uitslag.
Het wordt nu toch wel spannend!!!
Als ik wat nieuws heb dan horen jullie van mij.
Corine, wat leuk dat je een leuke dag hebt gehad met de kleine.
Hoop voor jullie dat volgend weekend net zo leuk wordt.
Liefs Manon
Manon, ik hooop het zo voor je!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!
Gr Tans
even korte vraag.
Ik spuit sinds vorige week donderdag gonal f bij. Nu heb ik sinds vannacht buikpijn. Niet heel erg, maar zeurderig en constant.
Vanmorgen stond ik op de weegschaal, 2 kilo erbij. :shock: de vorige keer dat ik op de weegschaal stond is 2,5 week geleden. Ik ben iemand die heel moeilijk gewicht aankomt.
Normaal weeg ik 42 kilo (1.52 lang) en vanmorgen 44,1!
Ik heb het ziekenhuis al gebeld, ook over andere dingen, maar ze bellen nog niet erg hard terug.
Kan dit erge kwaad, verder voel ik me wel goed, niet misselijk of zo.
Ik ga nu weer naar mijn werk, maar probeer nog even te kijken.
Manon, ik duim voor je!
liefs Suzanne