IVF/ICSI deel 12

Kom toch even zeggen dat ik voor je duim, Manon.

Ik ben dus een mama van een ICSI kindje en ik moet zeggen dat mijn symptomen bij de eerste ICSI net hetzelfde waren als bij de tweede.

1ste was ik niet zwanger, tweede wel… Het wil dus niets zeggen…

Toi toi toi!

Groetjes

Manon, laat snel even iets van je horen, ik hoop zo op een positieve test voor je…

Trouwens wel gek ik ben nu aan de pil en ben te vroeg ongesteld geworden, ik dacht altijd dat je pas ongesteld werd als de strip op was…

ik moet me toch gewoon aan het schema houden en de pil nog 2 weken doorslikken en de 24 ste maart beginnen met het spuiten wel raar he, herkent iemand dit?

Gr Tans

Tans, ik kan er niet over mee praten, heb dat nooit gehad… Misschien dat iemand anders je kan helpen …

Manon: laat snel wat horen joh, ben al enkele keren komen kijken, hoop het zo voor je!

Groetjes

Hallo Dames,

Hier niet zo`n mooi nieuws.

De test gaf aan dat ik NIET ZWANGER was.

Dus helaas.

Nu is het wachten op de :evil: :twisted:.

En dan kunnen we gelijk weer verder met de volgende poging als we dat willen.

Dan doen we dan dus ook wel.

Ik ga er weer van tussen.

Ben bezig om eten te koken.

Groetjes Manon

Ooooh, Manon toch! Wat jammer zeg, heb zo voor je geduimd…

Nu ja, op naar de volgende zeg je, dus kijk daar dan al maar naar uit.

Heb je nog cryotjes of moet je een volledig nieuwe poging?

Ja, toch even uitleggen over mezelf, ik zou hier dus heel graag mee willen schrijven.

Ik ben ondertussen mama van een zoontje en wij willen er deze zomer ook weer aan beginnen, aan een brusje voor hem.

Ik ben bij dus bij mijn 2de ICSI poging zwanger geworden en we hebben nog 3 cryotjes van dag 5 in de vrieskast (mijn zoontje is uit een dag 3 poging, ze gaven ons maar 10 tot 15 % kans en zie…).

De embryo’s van dag 5 waren super, daar gaven ze ons 40 tot 50% kans en die draaide uit op een biochemische zwangerschap. Zo zie je maar, de kansen die ze je geven, hecht er maar niet te veel belang aan, veel hangt af van wat je baarmoeder wil… :shifty: :x

Aan iedereen die er al mee bezig is, toi toi toi.

Weet je wat, ik duim nu volledig voor jullie, en als jullie dan in de zomer zwanger zijn duimen jullie voor mij! Deal? :dance: :clap:

Groetjes

Tans: Ik denk dat het een reactie van je lichaam op de pil is. Heb je ook een strip doorgeslikt, of hoef je maar één strip? Ik ben voor de IVF iets van 7 weken aan de pil geweest. Halverwege de tweede strip kreeg ik ook bloedverlies en dat heeft 3 weken geduurd tot het moment dat ik met de pil stopte en daarna de pilbloeding kreeg. :wall: Echt ontzettend irritant, zoiets noemen ze een doorbraak/tussenbloeding en dat komt doordat je lichaam nog aan de pil moet wennen. Niets om je druk over te maken, alleen wel ontzettend vervelend! :?

Manon: Echt kl*te dat je niet zwanger bent! Heel veel sterkte!

Alle andere meiden: Heel veel succes de komende tijd!

Groetjes,

Jippie

Manon, ik heb zo voor je geduimd, echt balen meid!!!

Jippie bedankt voor je reactie, doet me echt goed, ga me nu geen zorgen meer maken.

Gr Tans

Manon: jammer zeg, kan me indenken dat je flink baalt nu

Tans: ik denk dat het doorbraakbloedingen zijn…heb ik ook altijd bij de pil. Dan is de hoeveelheid hormonen in de pil eigenlijk niet genoeg of zoiets hebben ze mij een keer uitgelegd, maar qua bescherming kon het geen kwaad. Het is alleen heel erg irritant. Word nogal eens wakker met een bed vol prut… :wall:

Ik hoop dat wij deze week eindelijk eens bericht krijgen wanneer wij nou mogen beginnen. Word er een beetje ongeduldig van :eh:

Heb net de eerste strip op en moet nog tot 27 maart door slikken, ben voor mijn gevoel gewoon ongesteld maar ja zal er dan wel bijhoren.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Manon hoe is het met je?

Tans

Hoi,

Ik wil jullie allemaal nog even bedanken voor het duimen dat jullie voor mij hebben gedaan.

Gisteravond heb ik een behoorlijke inzinking gehad, tranen met tuiten gehuild.

En met mijn man erover gehad wat we gaan doen.

We hebben dus besloten om door te gaan direct met de volgende ronde.

Het wachten was op de :evil: :twisted: . Nou deze zijn vanochtend dus al doorgebroken.

Heb het ziekenhuis gebeld dat mijn menstruatie weer is begonnen en dat we direct door willen met de volgende ronde.

En ik kan dus 26 maart al weer komen voor de eerst FM.

Dus ik ben weer bezig om me op te laden voor de volgende ronde.

Het gaat nu allemaal wel weer redelijk met me en heb dan ook een goede nacht gehad.

Maar hoe staan de zaken er hier allemaal voor.

Doordat ik zoveel met mezelf bezig ben geweest, is het een beetje langs mij heen gegaan hoe als het hier allemaal gaat.

Zijn er nog meiden die op het wachtbankje zitten?

Groetjes Manon

Hey Manon, wat balen! Goed dat jullie doorgaan, succes

kus Pebble

Manon dat is zo balen, geen duivels en dan toch die neg. test.

Jullie gaan er gelijk weer voor, heel knap.

:hug: :hug: :hug:

hi manon

wat vervelend dat het mislukt is en kan me helemaal voorstellen dat je een kleine inzinking kreeg! ondanks dat het knap is dat je meteen weer doorgaat, zorg wel dat je jezelf niet voorbij loopt! het is heftiger dan je misschien realiseert en geef jezelf en elkaar ook de tijd om er mee om te gaan :hug: je voelt zelf natuurlijk het beste wat kan en wat niet. sterkte in ieder geval.

he, wel voordeel dat je meteen weer door kan, in tegenstelling tot de zware stimulatie. Hoelang zou je door willen blijven gaan met 1 follikel?

hi Corine,

Je vroeg hoe lang wij door zouden willen gaan met 1 follikel.

Wij hebben hierin dus nog 3 pogingen te gaan.

En daarna nog 2 reguliere pogingen.

Dus we hebben nog wat voor de boeg.

Kruip zo weer even lekker mijn bed in, mijn man vertrekt zo om te gaan werken.

doei doei

Groetjes Manon

hallo allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij.

Manon, wat ontzettend ?&*#@ (je snapt me wel) voor jullie. Ik vind het knap dat je je gelijk weer op kunt laden voor een nieuwe poging. Ik duim voor jullie.

Roteryn, wat duurt wachten lang he, ik hoop dat je snel wordt opgeroepen.

Renoke, welkom hier!

Tans, vervelend he die “doorbraakbloedingen” ik had ze van de decapeptyl, sterkte!

Hier gaat alles goed. Ben vanochtend voor 1ste follikelmeting geweest en ik heb 14 grote eicellen en nog wat kleintjes :dance: :dance: :dance:

Nu moet ik misschien van het weekend nog een keer komen om te meten en dan w.s. dinsdag (of woensdag) de punctie :shifty:

Ik is dus blij, had niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Ik ben pas8 dagen gonal f aan het spuiten.

Joepie (sorry)

Ik ga zo aan het werk.

fijne vrijdag allemaal

liefs Suzanne

he suzanne

wat fijn dat het zo goed en snel gaat!

spannend!

manon, lekker even jezelf verwennen.

dikke knuf!

Corine

Dank je wel, Suzanne, blij dat ik welkom ben!

Wat gaat het goed met je, joh! Razend snel ineens hé!

Veel succes en euh … geniet van je eitjes (is bijna Pasen, dus ideaaaaaaal!) :wink:

Groetjes en fijn weekend iedereen.

Suzanne, mooie score zeg, ik begin volgende week met het spuiten

ik duim voor je.

Fijn, dat je nog zoveel pogingen tegoed hebt Manon, hopelijk blijft het bij nog 1 poging :wink:

Gr Tans

Hallo Meiden,

Hier is de rust eindelijk een beetje wedergekeerd!

Mijn hubbie hebben wel een beetje strubbelingen gehad.

Wel of niet door gaan.(ivf)

Hij was woensdag zo boos.

En nu moet het hele circus weer opnieuw.

Hij heeft er vooral moeite mee dat ik van die stemmingswisselingen heb.

Op mijn werk niks aan de hand, thuis chagerijnig en afreageren op hem.

Niet helemaal eerlijk, dat weet ik.

Maar ik denk (hoop) dat andere meiden mij wel een beetje begrijpen.

Maar we hebben het uitgepraat en ik probeer er een beetje meer rekening mee te houden.

We zullen zien hoe de volgende poging gaat.

We gaan er in ieder geval weer voor. :slight_smile:

En suzanne, super dat er zoveel en zulke grote eitjes zijn.

Go, go, go!!! :dance:

Een fijne zaterdag allemaal.

Groetjes Manon

hallo allemaal,

Moeilijk he manon, die mannen. Ik weet rationeel gezien dat ze het beste met “ons” voor hebben, maar dat ze dan gaan tegenstibbelen over iets wat wij (en zij) het leifste hebben, is erg moeilijk. Ik hoop dat je hubbie een beetje bijdraat.Misschien om over na te denken, maar heb je meer last van stemmingswisselingen doordat je moe uit je werk komt, of omdat hij “veilig”" genoeg is om tegen te mopperen. Ik had (en heb :oops: _)er meer last van als ik moe ben. Ik heb dan ook al een beetje voor mezelf besloten dat als deze poging mislukt, dat ik bij de volgende minder ga werken. (ik zie namelijk 4 dagen per week zo’n 250 kinderen per dag en dat is een beetje veel)

Tans, succes :thumbup:

Misschien een beetje “vieze” vraag, maar hadden/hebben jullie ook zo’n last va afscheiding. Ik word er gek van, bah. Ook heb ik een ontzettend ‘volle’ buik. Ik dacht gisteren aan mijn nichtje van 4 te laten zien hoe je kan koppeltje duiken op een koppelrek. Ik deed het heel voorzichtig, maar toch had ik daarna zwarte sterretjes voor mijn ogen, oeps, toch maar even niet doen.

Fijne zondag allemaal, wij gaan vanavond met vrienden chinees fonduen bij ons, mjam. Ook de zelfgemaakte chocolademousse is al klaar :drool:

liefs Suzanne