IVF/ICSI deel 12

YES! Goed nieuws voor Danielle en Roheryn! Top!

Angelbaby, wat een domper inderdaad, en erg frustrerend, die hierarchie van ziekenhuizen!

@west wrote:

Ja dat klopt dan krijg ik een bloed test. Alleen weet ik nu niet hoe ik moet rekenen waneer ik dan zou zijn uitgerekend weten jullie dat?

:-* Danielle

Als je wilt uitrekenen wanneer je uitgerekende datum is dan reken je vanaf de datum van terugplaatsing (deze datum kun je dan zien als conceptiedatum) 38 weken vooruit. Je kunt het ook hier uitrekenen http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/uitgrekendedatum_001.htm en dan zorgen dat je bij ‘conceptiedatum’ de datum van je terugplaatsing invult.

Je bent nu ongeveer 4 weken zwanger denk ik :dance:

Anke De punctie moet je zien als conceptiedatum en niet de terugplaatsing! De punctie staat gelijk aan de eisprong en op die dag is het kindje immers verwekt in het lab? :wink:

West De datum van de punctie dus als het ware als eisprong rekenen. Het aantal weken en dagen na de punctie rekenen en dan nog twee weken er extra bij (die krijg je cadeau). Dus dan ben je nu ongeveer 4 weken en 3 dagen zwanger? Had je de terugplaatsing op de derde dag na de punctie of op de 4e dag erna? Anders ben je nu 4w4d.

Roheryn Super dat beide embryootjes geschikt waren om teruggeplaatst te worden! Heel veel succes de komende twee weken!

Groetjes,

Jippie

@Jippie wrote:

Anke De punctie moet je zien als conceptiedatum en niet de terugplaatsing! De punctie staat gelijk aan de eisprong en op die dag is het kindje immers verwekt in het lab? :wink:

West De datum van de punctie dus als het ware als eisprong rekenen. Het aantal weken en dagen na de punctie rekenen en dan nog twee weken er extra bij (die krijg je cadeau). Dus dan ben je nu ongeveer 4 weken en 3 dagen zwanger? Had je de terugplaatsing op de derde dag na de punctie of op de 4e dag erna? Anders ben je nu 4w4d.

Roheryn Super dat beide embryootjes geschikt waren om teruggeplaatst te worden! Heel veel succes de komende twee weken!

Groetjes,

Jippie

Ik heb zaterdags de punctie gehad en dinsdags is het terug geplaatst!!!

:-* Danielle

Dan ben je nu 4 weken en 3 dagen! Moet je zelf even verder tellen wanneer je uitgerekend bent.

Over 35 weken en 4 dagen dus! :wink:

@Jippie wrote:

Dan ben je nu 4 weken en 3 dagen! Moet je zelf even verder tellen wanneer je uitgerekend bent.

Over 35 weken en 4 dagen dus! :wink:
3

Ik heb het al gevonden hahahaha

:-*

Danielle dat is een moooooie banner ! :-

Angellbaby :hug: . Houd moed meissie :-

Roheryn :thumbup: :dance:

We duimen mee hier ! :pray:

heee danielle geweldig nieuws, geniet er maar lekker van…

Hier gaat alles prima, de 15de de echo en waarschijnlijk de 20ste of zo de punctie hopelijk gaat het nu lukken!!!

Tans

Danielle: wauw gefeliciteerd meid. Geweldig nieuws :dance: Morgen bij de bloedtest komt er ook vast een goede uitslag uit! Wat zullen jij en je hubbie blij zijn!!

Roheryn: We duimen gewoon door, nu dat ze netjes blijven zitten en goed gaan groeien!! :thumbup: :thumbup:

Angelbaby: Ik weet niet wat ik moet zeggen, houd moed :hug:

Chantal/Krabje: Succes met de keuze. Ik wens jullie wijheid toe!

Ik zou eigenlijk donderdag met de deca moeten starten; al op dag 18 omdat zijn eisprong vaak vroeg is (dag 11/12). Maar nu een cyclus zonder hormomen is het pas op dag 15 geweest. En pijn dat het deed: guisteravond was het echt niet leuk meer :? Maar goed nu heb ik bij de gyn gevraagd of ik toch niet later moet starten. Wie prikt er ook decpeptyl startend de cyclus voorafgaand aan de puntie? En op welke dag moeten jullie dan starten? Kortom het is hartstikke spannend en de onzekerheid slaat toe. Maar we kijken er wel naar uit; kom maar op :smiley:

En heeft er ook iemand ervaring met acupunctuur en IVF? Ik ben gister voor het eerst geweest; omdat ik er in geloof en omdat aandacht voor mij gewoon lekker is op dit moment …

Danielle, gefeliciteeeeeeeeeeeeeerd!! :dance: goed zeg! Ik ben heel blij voor jullie. Moet een onwerkelijk gevoel zijn.

Roheryn, wat fijn dat ze allebei gezond zijn, ik hoop zooo voor jullie dat ze zich lekker innestelen :pray: spannend hoor.

Chantal, ik weet niet of je in overijssel of gelderland woont. Wij gaan ivf doen in enschede met transport naar Zwolle. Ons bevalt het daar tot nu toe heel goed. Zwolle zijn we nog niet geweest, maar ze scoren heel goed op ‘klantvriendelijkheid’. En als ik Angelbaby zo hoor is dat in Nijmegen niet echt goed. Ik zou trouwens wel voor de IUI gaan denk ik. Wij ‘mogen’ meteen door naar IVF, maar ik vind dat juist heel moeilijk omdat het zo’n eindstation is.

Angelbaby, wat een rompslomp zeg, ongelofelijk. Het is toch bizar dat je kinderwens maar even moet wachten omdat zij de administratie niet op orde hebben.

Engel, ik heb nog geen ervaring met de deca. Ik moet tzt aan de pil zodat ze het precies kunnen plannen. Overleg goed met je gyn. Beter een keer te vaak gebeld dan een keer te weinig. Nee, ik heb geen ervaring met acupunctuur, maar ik geloof wel dat iedere vorm van geestelijke ondersteuning positief werkt op je lichaam. Dus als jij je er goed bij voelt, doen!

Ben gisteren door het secretariaat gebeld met de vragenlijst voor de operatie. Die is binnen 6 - 10 weken en ik krijg pas een week van tevoren te horen wanneer het precies is, pfff, plant niet zo handig. Ik mag wel over een maand bellen om te vragen of ze al wat weten. En als ik een datum voor de operatie heb mag ik ook vragen om de procedure voor IVF in gang te zetten. Er blijkt nu toch weer geen wachtlijst te zijn, dus heb goede moed dat we begin januari met het traject gaan beginnen. :slight_smile:

@maya75 wrote:

Chantal, ik weet niet of je in overijssel of gelderland woont. Wij gaan ivf doen in enschede met transport naar Zwolle. Ons bevalt het daar tot nu toe heel goed. Zwolle zijn we nog niet geweest, maar ze scoren heel goed op ‘klantvriendelijkheid’. En als ik Angelbaby zo hoor is dat in Nijmegen niet echt goed. Ik zou trouwens wel voor de IUI gaan denk ik. Wij ‘mogen’ meteen door naar IVF, maar ik vind dat juist heel moeilijk omdat het zo’n eindstation is.

hee bedankt Maya, aan dit soort info heb ik veel!!! Wij wonen idd in overijssel (hengelo om precies te zijn). Maar dat scheelt dus wel dat je naar Enschede kunt daarvoor…

Ik weet nu bijna wat we gaan doen. Ik denk dat we 19 okt wel zeker weten wat we willen.

Liefs, Chantal

Meiden allemaal bedankt voor jullie felicitatie’s!!! Hopelijk mogen jullie snel ook allemaal zo’n mooi test in je handen hebben!!!

hoi allemaal

roheryn: :thumbup: :thumbup: :thumbup: spannend deze tijd

suzanne: ik hoop dat het weer een beetje gaat heel veel sterkte :hug:

krabje : welkom hier en het is ook een moeilijke keus, alles

goed navragen 19 oktober

danielle: van harte met de positieve test, een heerlijk gevoel lijkt mij.

angelbaby: het zit jullie echt niet mee, kan mij voorstellen dat je hier van baalt.

bij mij is dinsdag de punctie geweest, er zijn 4 eitjes gepuncteerd.

deze ochtend mochten we bellen wanneer de terugplaatsing was en die is morgen dus er is bevruchting.

ik ben er erg blij mee en durf dat ook weer niet te zijn na alle gesprekken afgelopen tijd.

morgen om 14.00 uur is de terugplaatsing en dan weten we meer.

x sien

nou maya ik hoop voor jullie ook dat het wachten niet te lang is en dat januari een mooie maand is om te starten.

engel, ik heb wel deca gespoten maar ik begrijp de vraag niet helemaal, mij is bekend dat deca in eigen cyclus spuiten op dag 3 start en met de pil op dag 18 van de cyclus dat je de pil nog slikt.

zo staat het in het boekje van de vu.

ik weet je kan door alle informatie erg onzeker worden, ik denk maar zo beter 10 x bellen als 1 x te weinig.

sien

Sien: mprgen dus ook spannend voor jou!! Hoeveel embryo’s plaatsen ze terug??

hoi roheryn

ik ben bij het vu daar zeggen ze vandaag dat er goed nieuws is en dat er bevruchting heeft plaatsgevonden en morgen bij terugplaatsing hopen wij dat er 2 emmy s teruggeplaatst kunnen worden ivm mijn leeftijd.

sien

Sien Alvast heel veel succes & plezier morgen met de terugplaatsing! Ik hoop voor je dat er twee embryootjes geschikt zijn om terug te plaatsen. Heb je voor je gevoel toch wat meer kans dan met “maar” eentje. Mag ik vragen hoe oud je bent? Je schrijft wel vaker iets mbt je leeftijd, maar volgens mij had je nog niet verteld hoe oud je bent.

Hoe gaat het met alle andere meiden?

Groetjes,

Jippie

hoi jippie

ik ben 36 jaar en mama van een peuter bijna kleuter.

ik zie dat jij ook al heel wat achter je kiezen hebt, 10 x iui en 1 ivf en nu met icsi zwanger, ben heel erg blij voor je.

ik hoop dat morgen ons ook wat moois gaat brengen…

ik probeer ook zo n leeftijdsticker van mijn zoontje te plaatsen maar dat lukt niet.

x sien

Hoi Sien,

36 is toch nog niet zo heel erg oud?! :wink: Heel veel succes morgen & laat je wel even weten hoe het gegaan is?

Wat de ticker betreft: Je moet de code van de aangemaakte ticker kopiëren en dan die code in het vakje van je onderschrift bij je Profiel plakken. Als het goed is, moet 'ie dan onder je berichtjes staan!

Groetjes,

Jippie

Ik ben bij het UMC in Utrecht en daar hoef je geen pil te slikken van te voren. Wel begin ik met de deca te spuiten in de cyclus voorafgaan aan de punctiecyclus. Ik begrijp dat het in elk ziekenhuis verschillend is. Inmiddels heb ik van mijn gyn gehoord dat ik op dag 21 met de deca mag starten. Mijn koelkast ligt al vol medicatie; twee groenteladen vol :shock:

Heeft er helemaal niemand ervaring met acupunctuur?

Succes Sien :thumbup: :thumbup: :thumbup: