Krabje Helaas welkom hier! Wat de keuze IUI of IVF betreft: Zelf zou ik eerst met IUI beginnen als de gyn je daarmee goede kansen geeft. IVF is de allerlaatste stap die je kunt doen en qua verzekering heb je ook maar drie kansen met IVF, meer behandelingen worden niet vergoed. De kans van slagen met IUI ligt beduidend lager dan met IVF, met IUI is het ongeveer 10% per behandeling. Met IVF ligt dat percentage rond de 25%. Maar daar tegenover staat dat IUI minder belastend is, zowel lichamelijk als geestelijk. De hormonen krijg je in een lagere dosis, dus minder bijwerkingen. Ook hoef je met IUI waarschijnlijk niet te spuiten. De behandeling op zich is ook minder ingrijpend, omdat je niet met de punctie zit. Maar je rolt ook langzamer het medische circuit in, je hebt wat meer tijd om aan alles te wennen. Op die manier kun je voor jezelf misschien ook wat beter uitmaken wat je wel en niet wilt, hoever je wilt gaan, enz. Dus ik zou eerst voor IUI kiezen, eerst maar eens drie keer. En daarna een evaluatie aanvragen en dan beslissen of je nog verder wilt met IUI of doorgaat met IVF. Zo zou ik het doen, maar goed… iedereen is anders en jij moet doen waar je je het beste bij voelt! Succes met je beslissing!
Ineke Als je eenmaal met IVF/ICSI begonnen bent, kun je niet meer IUI doen. IVF is echt het laatste station en je kunt niet meer terug qua behandelingen. Dus ik zou eerst alle kansen met IUI benutten!
Maya Ik hoop dat je snel voor de operatie kan, anders zit je ook maar te wachten en er tegenop te zien. Ben benieuwd of je meteen al op de wachtlijst voor IVF mag, ik hoop het!
West Spannend! Zit je morgen twee weken na de punctie of twee weken na de terugplaatsing? Ga je morgen ook testen? Ik hoop voor je dat het raak is!
Roheryn Mooi dat ze beide eicellen/embryootjes kunnen gebruiken voor het DNA-onderzoek! Hangt het van die uitslag af of de terugplaatsing door kan gaan? Zet 'em op & hopelijk kom je morgen met goed nieuws!
Sien Ik kan me helemaal voorstellen dat je de smoor in hebt over het feit dat het andere ziekenhuis nooit heeft gezegd dat je vervroegd in de overgang zit! Zoiets wil je toch graag weten, lijkt me! Dan kun je daar ook weer je toekomstplannen op baseren qua behandelingen. Misschien had je dan minder IUI-behandelingen gedaan en was je sneller overgestapt op IVF. Maar je schrijft dat je al een bevalling hebt gehad en meerdere miskramen. Mag ik aannemen dat je dus al een kindje hebt, of zijn al je eerdere zwangerschappen fout afgelopen? Je hebt al heel wat meegemaakt zo te lezen. Ik hoop dat het geluk deze keer aan je kant staat! Heel veel succes & ik duim voor je!
Suzanne Hoe gaat het nu met je? Knuf voor jou! :hug:
Hoe istie met alle andere meiden?
Groetjes,
Jippie
@Jippie wrote:
Krabje Helaas welkom hier! Wat de keuze IUI of IVF betreft: Zelf zou ik eerst met IUI beginnen als de gyn je daarmee goede kansen geeft. IVF is de allerlaatste stap die je kunt doen en qua verzekering heb je ook maar drie kansen met IVF, meer behandelingen worden niet vergoed. De kans van slagen met IUI ligt beduidend lager dan met IVF, met IUI is het ongeveer 10% per behandeling. Met IVF ligt dat percentage rond de 25%. Maar daar tegenover staat dat IUI minder belastend is, zowel lichamelijk als geestelijk. De hormonen krijg je in een lagere dosis, dus minder bijwerkingen. Ook hoef je met IUI waarschijnlijk niet te spuiten. De behandeling op zich is ook minder ingrijpend, omdat je niet met de punctie zit. Maar je rolt ook langzamer het medische circuit in, je hebt wat meer tijd om aan alles te wennen. Op die manier kun je voor jezelf misschien ook wat beter uitmaken wat je wel en niet wilt, hoever je wilt gaan, enz. Dus ik zou eerst voor IUI kiezen, eerst maar eens drie keer. En daarna een evaluatie aanvragen en dan beslissen of je nog verder wilt met IUI of doorgaat met IVF. Zo zou ik het doen, maar goed… iedereen is anders en jij moet doen waar je je het beste bij voelt! Succes met je beslissing!
Ineke Als je eenmaal met IVF/ICSI begonnen bent, kun je niet meer IUI doen. IVF is echt het laatste station en je kunt niet meer terug qua behandelingen. Dus ik zou eerst alle kansen met IUI benutten!
Maya Ik hoop dat je snel voor de operatie kan, anders zit je ook maar te wachten en er tegenop te zien. Ben benieuwd of je meteen al op de wachtlijst voor IVF mag, ik hoop het!
West Spannend! Zit je morgen twee weken na de punctie of twee weken na de terugplaatsing? Ga je morgen ook testen? Ik hoop voor je dat het raak is!
Roheryn Mooi dat ze beide eicellen/embryootjes kunnen gebruiken voor het DNA-onderzoek! Hangt het van die uitslag af of de terugplaatsing door kan gaan? Zet 'em op & hopelijk kom je morgen met goed nieuws!
Sien Ik kan me helemaal voorstellen dat je de smoor in hebt over het feit dat het andere ziekenhuis nooit heeft gezegd dat je vervroegd in de overgang zit! Zoiets wil je toch graag weten, lijkt me! Dan kun je daar ook weer je toekomstplannen op baseren qua behandelingen. Misschien had je dan minder IUI-behandelingen gedaan en was je sneller overgestapt op IVF. Maar je schrijft dat je al een bevalling hebt gehad en meerdere miskramen. Mag ik aannemen dat je dus al een kindje hebt, of zijn al je eerdere zwangerschappen fout afgelopen? Je hebt al heel wat meegemaakt zo te lezen. Ik hoop dat het geluk deze keer aan je kant staat! Heel veel succes & ik duim voor je!
Suzanne Hoe gaat het nu met je? Knuf voor jou! :hug:
Hoe istie met alle andere meiden?
Groetjes,
Jippie
Ik moet donderdag bloed prikken dus ik doe woensdag een test dus is nu ff spannend hier. En ik ben sinds vandaag een klein beetje misselijk. Ik heb gerekent vanaf de terug plaatsing dus morgen zit ik op dag 14 Zou ik dan al kunnen testen of is het verstandig om te wachten tot woensdag?
:-* Danielle
Jippie: Bedankt voor je welkom en duidelijke uitleg.
Wbt de 3 ivf kansen en dat het daarna “over en uit” is ben ik me ook wel van bewust. Daarom ben ik ook zo aan het twijfelen.
Maar ik weet dus niet of het zaad van hub echt wel goed genoeg is voor iui…
19 oktober gaan we weer naar de gyn en dan zal ik eens met hem overleggen wat de beste weg voor ons is.
West: ik :thumbup: :thumbup: voor je!!!
Liefs, Chantal.
Krabje Ik zou inderdaad eerst even afwachten wat er uit de opwerkingstesten qua IUI komt. Als het niet goed genoeg is, is de keuze snel gemaakt helaas. En misschien ook wel goed om de mening van de gyn te vragen wat de slagingskansen van de verschillende behandelingen betreft. Alvast succes voor de 19e!
West Je hebt geen extra Pregnyl gespoten na de terugplaatsing, toch? Dan zou je in principe nu wel kunnen testen. Wij hebben twee weken na de tp positief getest en de streep was toen heel duidelijk! Dus je zou er morgen een test tegenaan kunnen gooien! Succes!
Groetjes,
Jippie
@Jippie wrote:
Krabje Ik zou inderdaad eerst even afwachten wat er uit de opwerkingstesten qua IUI komt. Als het niet goed genoeg is, is de keuze snel gemaakt helaas. En misschien ook wel goed om de mening van de gyn te vragen wat de slagingskansen van de verschillende behandelingen betreft. Alvast succes voor de 19e!
West Je hebt geen extra Pregnyl gespoten na de terugplaatsing, toch? Dan zou je in principe nu wel kunnen testen. Wij hebben twee weken na de tp positief getest en de streep was toen heel duidelijk! Dus je zou er morgen een test tegenaan kunnen gooien! Succes!
Groetjes,
Jippie
Nee alleen voor de punctie!!!
Ik kijk wel ff wat hubbie er van vind maar ik kan het niet meer houden nu hahaha.
Hallo meiden,
Dank voor jullie welkom hier. Ik vind het fijn om hier weer mee te lezen en met jullie mee te leven.
Het is hier spannend! Zeker voor Roheryn en West (ik hoop dat ik alle namen hier snel en goed kan onthouden :? ).
De duimen draaien hier volop !
Krabje, ik herken veel van jouw verhaal in mijn verhaal.
Mijn vriend heeft slecht zaad plus dat ik geen eisprong heb zonder stimulatie. Wij hebben 2 IUI pogingen gedaan maar zijn toen, eind 2005, overgestapt naar IVF/ICSI. Daar hebben wij bewust voor gekozen. Wij hadden echt het gevoel van, IUI dat gaat 'm niet worden voor ons…
Maar het is een hele persoonlijke keuze die je zelf moet maken. Win idd ook goed advies in bij je gyneacoloog. Ik hoop dat je een goede treft, want dat kan soms behoorlijk verschillen. 1 tip: als je geen goed gevoel/ klik hebt bij een gyneacoloog, stap dan over (als dat kan) naar een andere.
Ik heb alleen ervaring in ziekenhuizen in Den Haag en Leiden.
Anke: Oke jou verhaal is me duidelijk. Bedankt daarvoor. Ik ga toch maar even goed overleggen met de gyb wat onze kansen zijn wbt iui en wat de kansen zijn wbt ivf.
De gyn is wel een hele duidelijke man, ook heel recht door zee, geeft duidelijk aan hoe de vork in de steel zit. Dus wat dat betreft is hij :thumbup: Maar voor ivf behandelingen moeten we naar Zwolle of Nijmegen. Hier in Hengelo gaan ze maar tot aan iui.
Maar wat onze keus wordt, ik zal het jullie laten weten.
Maar ik blijf wel vast meelezen. Weet ik ook vast wat me te wachten staat.
Liefs, Chantal.
Succes met je keuze.
En als je iets wilt weten, dan vraag maar raak.
Via Freya kun je wellicht iets meer te weten komen over de ziekenhuizen in Zwolle of Nijmegen.
Even een kort berichtje van mij.
(Zit laatste tijd niet heel veel op forum;
na paar mislukte ivf’s staat mijn hoofd even niet zo naar babies )
Suzanne; :-* Je bent beresterk, hoor
en je hebt gelijk; lekker alles uit je hoofd laten waaien
en de rust/pauze nemen die je nodig hebt :hug:
Roheryn; spannend hoor
ik duim voor jullie !
Sukses om 15.00 vanmiddag :-
Danielle…oeoeoeoeoehh
dat klinkt wel heel veelbelovend allemaal !!
Ga je vandaag zelf testen ? :mrgreen:
Sukses, en ook hier wordt geduimd !
Chantal, wij werden ook voor keuze gesteld ivf of eerst iui.
Is een heel persoonlijke keuze.
Ik was toen (al) 36, en ben DES dochter
(mijn zus ook, en heeft niet zwanger kunnen raken, ook met ivf niet )
Ik zag de (evt) teleurstellingen van iui niet zitten,
en redeneerde dat als ik met iui zwanger zou kunenn raken,
dan met ivf IN IEDER GEVAL ->
dan sla ik iui liever over.
Redenatie klopt niet helemaal natuurlijk,
maar het gaf mij wel wat rust.
Sukses met de beslissing :thumbup:
Jippie wat geweldig om te zien dat jouw zwangerschap zo goed gaat :dance:
Fijn dat je de 12 weken grens glansrijk gepasseerd bent :thumbup:
Genieten hoor, het is zo voorbij (al lijkt dat nu niet zo) :naughty:
Voel je je goed ?
Sorry als ik iemand vergeten ben;
zit op werk :shifty:
Ik zit, zoals gezegd, niet heel veel op forum,
maar als ik er even ben is dit mijn eerste “stop”,
want ik blijf wel voor jullie duimen hoor !
Zoen voor allen,
Maaike :-
Hier vanmorgen getest en hij was heel licht positief!!! Met de cluer blue getest!!!
Stuiter stuiter!!!
:-* Voor de andere meiden. En veel succes die vandaag mogen dat is me even ontglipt wie dat was.
Danielle: wowie!!! :dance: :dance: (kan me dat stuiterdestuiter helemaal voorstellen trouwens)
danielle !!!
Wat goeoeoeoeoed ! :dance:
(Alvast voorzichtig gefeliciteerd meid !)
wat goed!!! voorzichtig gefeliciteerd alvast!
Hier net weer een dompertje. Ik dacht laat ik het Radboud even bellen, of ze al weten wanneer de intake is… nee dus. Ze hebben een achterstand in het verwerken van de aanvragen en momenteel zijn ze bezig de papieren van augustus te verwerken… Ik moest volgende week maar weer een keer bellen, misschien dat ze dan al met september bezig zijn. Het lijkt om de een of andere reden nog niet te mogen gebeuren, die IVF van ons.
Danielle: :dance: :dance:
Danielle, Super!!!
liefs Suzanne
Danielle Gefeliciteerd! Had er al zo’n voorgevoel over! Donderdag moet je nog voor een bloedtest, toch?
Geniet alvast van het goede nieuws, meid!
Angelbaby Het zit jullie ook niet mee, hè? :hug:
Roheryn Hoe is het gegaan vandaag?
Groetjes,
Jippie
@Jippie wrote:
Danielle Gefeliciteerd! Had er al zo’n voorgevoel over! Donderdag moet je nog voor een bloedtest, toch?
Geniet alvast van het goede nieuws, meid!
Angelbaby Het zit jullie ook niet mee, hè? :hug:
Roheryn Hoe is het gegaan vandaag?
Groetjes,
Jippie
Ja dat klopt dan krijg ik een bloed test. Alleen weet ik nu niet hoe ik moet rekenen waneer ik dan zou zijn uitgerekend weten jullie dat?
Hier ook goed nieuws. Ze hebben twee embryo’s teruggeplaatst. Nu dus 14 dagen nagels bijten
@Roheryn wrote:
Hier ook goed nieuws. Ze hebben twee embryo’s teruggeplaatst. Nu dus 14 dagen nagels bijten![]()
Wat goed zeg nu ga ik keihard voor je :thumbup: :thumbup: Dat alles goed blijft gaan en dat ze gezellig blijven zitten!!!
West: GEFELICITEERD!!! Zo das wel heel goed nieuws. geniet er van!!! :dance: :dance: :dance: :dance:
Roheryn: Ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor jullie!!!
Maartje: Oke dus je snapt wel voor welke keuze we staan. Vind het echt heel moeilijk. Ik denk dat als de gyn zegt dat iui een mogelijkheid is, dat we dan wel een poging gaan wagen. Denk ik…
Anke: Bedankt voor je tip. Zal eens bij freya gaan kijken.
Liefs, Chantal.