IVF/ICSI deel 12

Suzanne: jeemig wat zul je balen zeg…wat gaat er nu gebeuren?? Sterkte meid!!

Vanmorgen dus de punctie gehad. Punctie was echt geen pretje, maar wel vol te houden. Het zijn 12 eitjes geworden. Morgenvroeg horen we of en hoeveel er bevrucht zijn. Maandag horen we dan op hoeveel eitjes ze DNA onderzoek kunnen doen en dinsdag is dan de terugplaatsing. Nu is het dus afwachten geblazen… De embryo’s die eventueel overblijven worden niet ingevroren omdat ze daar kwalitatief niet goed genoeg voor zijn.

Hallo meiden,

Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen.

Ik lees hier al wel af en toe stiekem mee :oops: .

Ik ben Anke, moeder van Floris (nu 10,5 maand). Floris is geboren na een hele lange toer in de medische molen, uiteindelijk met IVF/ICSI. Wat waren we blij!!! En wat zijn we nog steeds blij met 'm :dance: Hij is echt ons kadootje. Aan de ene kant vind ik het moeilijk om er hier over te schrijven. Ik weet hoe het is om een kindje te willen, anderen zwanger te zien worden en succesverhalen te horen. Mennn wat was ik vaak jaloers.

Aan de andere kant is mijn verhaal wel een succesverhaal over hoe het met IVF wel goed kan gaan en hoop ik dat dit jullie sterkt…

Meiden, ik hoop dat jullie dat ook mogen meemaken!

Maar goed, waarom ik hier nu schrijf?

Wij willen meer kinderen en willen (o.a. gezien mijn leeftijd) niet heel lang wachten met een volgende poging.

Daarom vind ik het fijn om hier mee te lezen en schrijven.

Ik hoop jullie allemaal snel beter te leren kennen!

@Anke31 wrote:

Hallo meiden,

Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen.

Ik lees hier al wel af en toe stiekem mee :oops: .

Ik ben Anke, moeder van Floris (nu 10,5 maand). Floris is geboren na een hele lange toer in de medische molen, uiteindelijk met IVF/ICSI. Wat waren we blij!!! En wat zijn we nog steeds blij met 'm :dance: Hij is echt ons kadootje. Aan de ene kant vind ik het moeilijk om er hier over te schrijven. Ik weet hoe het is om een kindje te willen, anderen zwanger te zien worden en succesverhalen te horen. Mennn wat was ik vaak jaloers.

Aan de andere kant is mijn verhaal wel een succesverhaal over hoe het met IVF wel goed kan gaan en hoop ik dat dit jullie sterkt…

Meiden, ik hoop dat jullie dat ook mogen meemaken!

Maar goed, waarom ik hier nu schrijf?

Wij willen meer kinderen en willen (o.a. gezien mijn leeftijd) niet heel lang wachten met een volgende poging.

Daarom vind ik het fijn om hier mee te lezen en schrijven.

Ik hoop jullie allemaal snel beter te leren kennen!

Welkom meid en schrijf maar lekker mee hoor!

:-* Danielle

West Waarom heb je geen leuke vakantie gehad? Dus nog een paar dagen wachten en dan weet je wat het resultaat is van deze IVF. Mag je over vier dagen testen? Ik heb zelf wel heel duidelijk de innesteling gevoeld, maar een ander voelt juist weer helemaal niks. Dus dit hoeft niks te zeggen. Verder had ik hele gevoelige borsten, maar voor de rest eigenlijk niet zoveel kwaaltjes in de wachtweken. Succes met de laatste loodjes!

Anke Welkom hier! Natuurlijk mag je hier meeschrijven, ookal is het jullie tweede kindje! Iedereen is welkom, hoor! Zelf zijn we eindelijk zwanger na 4 jaar & 12 behandelingen, maar ik blijf gewoon nog lekker meekleppen zo nu en dan! Gaan jullie nu weer helemaal met nieuwe IVF/ICSI-pogingen beginnen, of hebben jullie nog cryo’s die teruggeplaatst kunnen worden? Wat zijn de plannen nu verder? Ben je al voor de intake geweest of sta je al op de wachtlijst?

Roheryn Fijn dat de punctie achter de rug is! Twaalf eicellen is een mooie score! Ik hoop dat ze allemaal bevrucht worden en geschikt zijn voor DNA-onderzoek! Een paar spannende dagen voor de boeg! Heel veel succes & ik duim voor jullie!

Maaike Leuk dat je er ook weer eventjes bent. Hebben jullie nu de behandelingen even stil gelegd? Wanneer willen jullie weer verder, of weet je dat nog niet? Knuf voor jou! :hug:

Suzanne Wat vreselijk kl*te dat de behandeling gestopt is. :frowning: Een flinke terleurstelling! Maar met 50 follikels is het veel te gevaarlijk om door te gaan, dat was uitgedraaid op een gigantische overstimulatie en dat kan behoorlijk link zijn. Dus helaas heb je ook geen andere keus, maar wel flink balen! Dus nu weer Deca spuiten en dan moeten de follikels weer gaan krimpen? Sterkte met alles! :hug:

Angelbaby Dus het BKA-nummer binnen? Wij staan ook nog steeds op de wachtlijst voor adoptie, maar zoals je misschien weet hebben we uitstel van een jaar aangevraagd. Anders hadden we in febr-april volgend jaar de VIA-cursus gehad. Het is inderdaad een heel gedoe qua eisen die door elk adoptieland gesteld worden. Ik heb inderdaad eerder gehoord dat het verstandig is om getrouwd te zijn, omdat dat vaak een eis is. Maar bepaalde landen stellen ook nog eens eisen aan de huwelijksduur, soms moet je wel 5 jaar getrouwd zijn om in aanmerking te komen voor adoptie. Dus misschien wel iets om over na te denken. Maar er zal vast een land zijn wat bij jullie past. En hopelijk zal het nooit tot adoptie komen, ookal is een adoptiekindje waarschijnlijk even welkom als een “eigen” kindje. Ik hoop toch dat het met IVF gaat lukken bij jullie!

Maya Bij ons was het precies hetzelfde. We zijn in Leeuwarden onder behandeling en het labwerk wordt in Groningen gedaan. Ik had de punctie in Leeuwarden, de eicellen worden in reageerbuisjes gedaan en die komen in een soort warmhoudbox (beautycase-formaat). Deze kun je aansluiten op de sigarettenaansteker in de auto. Hubbie moest vrijwel meteen na de punctie naar Groningen rijden om daar de eicellen naar toe te brengen (uurtje rijden). Daar gingen ze meteen kijken of er eicellen gevonden waren en hoeveel. Als dat goed was, mocht hubbie daar zijn bijdrage doen. De terugplaatsing was ook weer in Groningen en de rest werd weer allemaal in Leeuwarden gedaan. Op zich best een heel gedoe zo’n dag!

Engel Wat goed dat jullie meteen door mogen met IVF! Logisch dat je blij bent, al helemaal omdat je bang was dat je nog eens maanden moest wachten. Wanneer gaat de eerste spuit erin?

Pebble Hoestie met jou? Hoe gaat het met je plannen omtrent een eigen bedrijfje, kun je alles een beetje rond krijgen?

Sien Ook welkom hier! Heel veel succes met alles!

Alle ander meiden ook heel veel succes & sterkte!

Ik blijf voor jullie allemaal duimen! :thumbup:

Liefs,

Jippie

Wij zijn naar de belgische ardennen geweest,en het zwembad viel tegen je kon er niks drinken of eten als je gezwommen had moest je gelijk weer weg jekon niet even rustig zitten ofzo. En toen wilde we dingen gaan doen we hadden een boekje bij de receptie gehaald en toen wilde we wat museums gaan bezoeken omdat het weer wat slecht was. En in het boekje stond dus dat het open was en we kwamen aan en was alles dicht. We moesten er wel 3 kwartier voor rijden en zo hebben we er 5 gehad 4 dicht en de laatste was open en dat was dan weer wel leuk. En in het huisje was alles wankel we hadden een chaletje en de railing daar kon je niet op leunen want dat was zo wankel als maar zijn kon en binnen in ook kasten zo wankel als wat keuken ook je was bang om iets te moeten pakken zodat het niet kapot zou vallen. En ook 1 avondje toen was het weer slecht dus de kachel aan en toen ook het licht en we waren aan het koken toen sprong de stop ook nog eens en de receptie was al dicht toen hadden hubbie en ik zo iets van naar huissssssss dus we zijn ook eerder terug gekomen. En verders ben ik verkouden pffff.

Ja nu is het afwachten inderdaad. Heb wel wat gevoelige borsten maar verders niks we zullen het wel zien van de week!!!

Maastricht belde net om te vertellen dat van de 12 eitjes er maar 3 goed genoeg waren om bevrucht te worden, en daarvan zijn er maar 2 goed bevrucht. Maandag krijgen we weer bericht.

Roheryn: Ik kan me voorstellen dat je op meer had gerekend, of niet? Maar hopelijk zijn deze twee goed genoeg om uit te groeien tot een mooi kindje (of 2) Ik duim voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup:

West: Ook voor jou :thumbup: :thumbup: :thumbup: Hopelijk eindigt deze vakantie met een mooi bericht voor jullie!

Anke: welkom hier! Mensen met goede ervaring zijn zeker welkom hoor :smiley:

Suzanne :hug:

Jippie: Wat gaat de tijd snel meid: al weer 14 weken. Voel je je goed?

Maya: Wij zijn ook in een transportziekenhuis. Alleen zowel de punctie als de terugplaatsing is in Utrecht. We zullen we zien hoe dat gaat… Veel plezier in A’dam: dat is een beetje ons thuis, ook al wonen we er niet. We komen er erg vaak vanwege famillie. Je kan er heerlijk verblijven hoor: shoppen, lunchen, rondhangen in het Vondelpark en genoeg musea!!

Voor mij is het volgende week de eerste spuit decapeptyl erin. Spannend!

Spannend Roheryn,

Nu moet er ook nog gekeken worden of de emmys genetisch goed zijn, toch? Men, het is al zo spannend, hoe gaat het met jullie zo? :hug:

Best wel teleurgesteld eigenlijk…de kans dat die twee embryo’s het goed houden schat ik eigenlijk niet zo groot in…kan wel natuurlijk, maar toch. 12 klonk een heel stuk beter :smiley: En ik heb nog steeds veel last van mijn buik…ook niet echt prettig. Maar ja, dat zal er wel bij horen.

Hoi Roheryn,

Kan me voorstellen dat het toch een teleurstelling was dat er maar drie eicellen goed genoeg waren om te worden bevrucht en dat er uiteindelijk maar twee zijn overgebleven. Met twaalf eicellen hoop je toch op wat meer… En omdat jullie ook nog met het DNA-onderzoek zitten, is het toch extra spannend en afwachten of er nog een mooie emmie overblijft, die teruggeplaatst kan worden. Dat horen jullie maandag, toch? Heel veel succes met wachten maar weer & ik duim me helemaal te pletter! :-*

Groetjes,

Jippie

hoi

eindelijk laat ik wat van mij horen.

ben vrijdag bij gyn geweest en dit was een zeer zwaar en beladen gesprek. :frowning:

ik ben namelijk tijdens de ivf procedure overgestapt naar dit ziekenhuis omdat de punctie daar onder narcose gedaan wordt en dit is voor mij van belang ivm bekkenbodemspier problemen.

bij screening had ik nog steeds 2 follikels, gyn wil de poging doorzetten omdat zij alle kansen die we nog kunnen hebben wil benutten.

gyn gaf aan dat met mijn probleem, ik heb bijna geen eicellen meer dus ben vervroegd in de overgang, liever een korte procedure ziet, door in je eigen cyclus hoog te stimuleren en te pakken wat er te pakken is, deze korte poging is daar dan dus eenmalig.

nu hebben wij het lange protocol, door de decapeptyl is het dus zo dat het stil leggen van mijn eierstokken niet gunstig is met mijn tekort aan eicellen.

dus we zijn nog in de ronde en ik blijf positief denken terwijl 2 follikels heel weinig is, maar dinsdag is de punctie en dan hoop ik weer meer te horen en ik hoop echt dat er iets bij zit, aan 1 goede hebben we

genoeg.

maar wij hebben wel een voordeel omdat het nu het lange protocol is, die hopelijk gewoon positief uitpakt, hebben wij waarschijnlijk nog wel een tweede korte procedure die we kunnen krijgen want met mijn probleem doen ze meestal maar 1 poging want de kansen liggen heel erg laag.

het meest erge vind ik dat ik het al wel aan heb gegeven 2 jaar terug omdat mijn menstruatie nooit normaal was en ook niet na mijn bevalling en miskramen en dat daar niet naar werd geluisterd, ik kan gewoon zwanger raken met dan wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeel geluk

o ja en het beeld van meerdere miskramen en geen normale cyclus is het beeld van vervroegd in de overgang raken of hoe je het ook kan noemen verouderde eicellen…

het ziekenhuis waar ik vandaan kwam en mijn iui s heb gehad, heeft mij dit nooit verteld, ik heb er echt de smoor over in. :x

dit is even een ego berichtje en morgen ga ik het forum van de laatste dagen even inlezen want mijn hoofd stond nergens na…

x sien

hoi

ik heb net terug gelezen tot en met vrijdag.

roheryn

hopen dat de uitslag positief is en dat de terugplaatsing dinsdag uitgroeid tot jullie grootste wens, ik voel met je mee.

maya75

hopen dat de wachtlijst niet te lang is voor de ok.

hebben jullie een lekker weekend gehad.

suzanne26

balen zeg dat de procedure is afgeblazen.

ik hoop dat je je al wat beter voelt, je reageert zeer snel op de medicatie, volgende keer minder hormonen? sterkte…

west

:kaars: 3 oktober

jippie

gefeliciteerd en geniet ervan, een/derde is alweer voorbij.

ik hoop dat je je een beetje goed voelt.

anke31

welkom en ben ook benieuwd of jullie al snel weer beginnen.

x sien

oooh, roheryn, wat spannend! Ik hoop dat het twee heel gezonde emmies zijn!

Suzanne, wat balen dat de poging afgeblazen is :hug: Toch snap ik het niet helemaal. Vorige keer had je toch ook al overstimulatie? Waarom passen ze de dosering dan niet aan? Sterkte in ieder geval.

Sien, dat is niet zo’n leuk verhaal. Balen dat je vorige kliniek niet eerder ingegrepen heeft. Ik duim voor jullie dat deze poging toch nog wat oplevert :thumbup: :thumbup:

West, voor jou ook hard geduim natuurlijk! houd je het nog een beetje uit?

Anke, welkom! hebben jullie al een afspraak voor de volgende poging?

Maaike, heb je nog wel een fijne vakantie gehad?

Onze weekendje A’dam was erg leuk, maar wel een beetje vermoeiend. misschien word ik ook te oud om twee dagen achter elkaar naar een concert te gaan, haha. Zaterdag had ik er zelfs een beetje migraine van, maar dat kan ook door de spannende week komen.

Zometeen belt de gyn om de laparascopie door te spreken. Ik ben benieuwd. Laat jullie natuurlijk even weten wanneer ik onder het mes ‘mag’.

fijne week allemaal! liefs maya

Hier goed bericht. De eitjes zijn goed voor DNA onderzoek…dat is dus nu het enige nog waar het van af hangt… Morgen om 3 uur terugplaatsing.

@maya75 wrote:

oooh, roheryn, wat spannend! Ik hoop dat het twee heel gezonde emmies zijn!

Suzanne, wat balen dat de poging afgeblazen is :hug: Toch snap ik het niet helemaal. Vorige keer had je toch ook al overstimulatie? Waarom passen ze de dosering dan niet aan? Sterkte in ieder geval.

Sien, dat is niet zo’n leuk verhaal. Balen dat je vorige kliniek niet eerder ingegrepen heeft. Ik duim voor jullie dat deze poging toch nog wat oplevert :thumbup: :thumbup:

West, voor jou ook hard geduim natuurlijk! houd je het nog een beetje uit?

Anke, welkom! hebben jullie al een afspraak voor de volgende poging?

Maaike, heb je nog wel een fijne vakantie gehad?

Onze weekendje A’dam was erg leuk, maar wel een beetje vermoeiend. misschien word ik ook te oud om twee dagen achter elkaar naar een concert te gaan, haha. Zaterdag had ik er zelfs een beetje migraine van, maar dat kan ook door de spannende week komen.

Zometeen belt de gyn om de laparascopie door te spreken. Ik ben benieuwd. Laat jullie natuurlijk even weten wanneer ik onder het mes ‘mag’.

fijne week allemaal! liefs maya

Ja ik zal wel moeten he maar ben wel wat zenuwachtig hoor!!!

merk verders erg weinig op het moment wel vollere borsten en rond mijn tepel is het wat donkerder aan het worden en die kliertjes zijn er meer en groter en nog steeds een opgeblazen gevoel na het avond eten. Dus we houden goede moed zo lang er nog geen ongie is!!!

Fijne dag meiden!!

spannend west!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

roheryn, dat is zeker goed nieuws. Morgen een bijzondere dag! wanneer krijgen jullie dan de uitslag van de DNA-test?

Nou, gesprek met de gyn stelde niet veel voor. Hij heeft genoteerd dat we de eileiders willen laten verwijderen en de afdeling opname neemt contact met me op om een afspraak te maken, zucht. Hij dacht dat het nog wel voor 1 december kon. Ik ben benieuwd…

En ik ben vergeten te vragen of ik al op de wachtlijst voor ivf was gezet :doh: , dus daar zal ik achteraan moeten bellen als ik de afspraak voor de operatie heb.

liefs maya

Hallo allemaal,

heel voorzichtig wil ik hier mee gaan praten. Ik weet nog niet hoe het gaat lopen maar dat zien we nog wel.

Ik zal me eerst eens voorstellen. Ik ben Chantal en sinds 2005 getrouwd en sinds juli 2005 ook gestopt met de pil.

In december toch maar de stoute schoenen aangetrokken en naar de ha gegaan. We waren/zijn nog steeds niet zwanger.

We zijn inmiddels een aantal keer bij de gyn geweest en we hebben nu duidelijkheid. Als eerste zijn we er achter gekomen dat ik een tekorte luteale fase heb. De eerste test van hub’s zaad was goed…maar de 2e test dus niet. Inmiddels heeft hub ook een 3e test gehad (de opzwemmerstest) en die was ook niet goed…

Nu hebben we te horen gekregen dat de kans dat we zwanger worden op een natuurlijke heel klein is.

Waarschijnlijk (dus tis niet eens zeker dat het zaad van hub hier geschikt voor is) kunnen we iui doen. Maar het zaad van hub is ZEKER geschikt voor ivf. Nu moeten wij dus gaan bedenken wat we gaan doen.

Ik ben sinds dit jaar ook in een depressie gekomen waar ik dus ook medicatie voor gebruik. Na het laatste bezoek aan degyn en met overleg van de ha ben ik dit aan het afbouwen. Door de medicatie ben ik bijna 10 kilo aangekomen en dat tewrijl ik al moest afvallen van de gyn. Ik hoop nu dat mijn gewicht nu ook weer zakt.

Nu is mijn vraag aan jullie. Wat is wijsheid???Toch beginnen met iui of gelijk door met ivf??? Mijn gevoel zegt beginnen met ivf…

Is iemand van jullie bekend in het zkh in Zwolle of in Nijmegen??? Dat zijn dus de zkh’en die voor ons het dichts in de buurt zijn. Hoe zijn jullie ervaringen daar???

Voor wie op het wachtbankje zit: Veel succes en ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor jullie!!!

Liefs, Chantal.

Breek even in… heel veel suc6 met het nemen van deze beslissing. Lijkt me ook een moeilijke keuze maar wanneer je voor IUI kiest dan kun je daarna altijd nog IVF, van IVF naar IUI zou dat ook kunnen?

Wij zijn dus nu met IUI bezig maar wanneer ik denk aan 3 pogingen IVF en dan…

Maar denk dat je op je eigen gevoel af moet gaan. Wat zegt de gyn er dan over? Wat een gedoe toch elke keer weer.

Ineke: je hebt pb

hallo allemaal,

Fijn Roheryn dat ze goed genoeg zijn, ik blijf duimen.

Maya, vorige keer had ik overstimulatie na de punctie. Nu was het al bij de eerste FM. Wel hadden we het vorige keer al gehad over medicijnverlaging, maar omdat ik maaar 112,5 IE Gonal krijg, zag de arts het niet zo zitten om het te wijzigen. Ook omdat het probleem bij mijn partner ligt.

Verder Ank welkom hier.

West, heel spannend! Ik duim mog.

Verder iedereen die ik vergeten ben, succes en sterkte (heb niet zo veel behoeft op dit moment om op hhet forum te zitten). Ik voel me wel aardig, vandaag lekker samen in het bos gewandeld. Ik zit nog wel ziek thuis. Vrijdag moet ik weer naar de arts toe, ik laat wel weten hoe het verlopen is.

Ik denk wel aan jullie!!!

liefs Suzanne