IVF/ICSI deel 12

Hè Maaike,

bagger meis! Sterkte :hug: en voor strakjes, geniet lekker van Eva en je hubbie op Menorca!

:-*

Mouse

Hè jakkes, meis… Ik had zo gehoopt dat je zwanger zou zijn! Ook omdat je nog niet ongi geworden was, had ik er toch best een goed gevoel over. Dikke knuf voor jou & sterkte! :hug:

Hee Maartje, Balen zeg, ik heb zo voor je geduimd :frowning: :frowning:

ik hoop dat je het even van je af kan zetten en toch heerlijk gaat genieten van de vakantie!!!

Zoen Tans

Hey Maartje: ships!

He maartje balen zeg dikke :hug: :hug:

:-* Danielle

Maartje: wat ontzettend :silenced: Ik had het zo voor je gehoopt. Hopelijk heb je binnenkort een fijne vakantie om lekker te genieten en daarna de boel op een rijtje te zetten… :hug:

Hier vanmiddag een goed gesprek gehad ging erg goed en ik voel me vandaag ook beter.

En ik heb vanavond zelf gespoten en het deed nu niet zeer!!!

Hopelijk durf ik het morgen ook weer.

Hoe is het met de andere meiden?

he Maartje, wat balen voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt. Probeer te genieten van jullie vakantie.

Mouse, wat spannend zaterdag testen. Ik duim voor je!

West, wat goed dat je zelf gespoten hebt. Vaak is het (volgens mij) toch prettiger als je zelf spuit. Dan neem jij het heft in handen.

Wij moeten (ik dus) zelf spuiten, ken het dus ook niet anders. Ik mag dinsdag weer beginnen, vind het nu al spannend.

Jippie, wat ga je al goed :inlove: Op naar volgende week weer een mooie echo!!

Roteryn, jij gaat aankomende woensdag (of maandag) beginnen met decapeptyl? spannend he. Ik ben benieuwd hoe ik dit keer ga reageren. De hoofdpijn blijft me hopenlijk bespaard ( en de overstimulatie :? )

liefs Suzanne

Ik begin inderdaad woensdag met de Decapeptyl. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat lopen allemaal. Je hoort van zoveel mensen even zoveel verschillende verhalen…ik wacht het maar gewoon af. Spuiten is in ieder geval geen probleem, ik werk in de verzorging, dus spuiten ken ik wel. Het zal alleen wel raar zijn om mijzelf te prikken.

Maaike wat een k.u.t. bericht zeg! 'k Hoop dat je in ieder geval nog wel lekker weet te genieten van jullie vakantie in de zon.

Ondanks alles dus heel veel plezier gewenst!

maartje:balen meid :hug:

jippie:volgende week alweer de volgende echo lekker! :thumbup:

mouse:succes zaterdag hoop voor je dat tie positief is :thumbup:

verdere dames succes!

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar wil nu ook graag zelf gaan meebabbelen als jullie dat ok vinden. Binnenkort gaan wij ook beginnen met IVF. Mijn verhaal samengevat:

Drie jaar geleden gestopt met de pil. Na een half jaar proberen liep de relatie met mijn toenmalige vriend helaas op de klippen. Kort daarvoor hadden we al besloten te stoppen met klussen, maar toen werd ik ineens niet meer ongi… Achteraf bleek door de stress, maar om op dat moment toch zekerheid te hebben heb ik op advies van de ha een inwendige echo gehad. Toen werden wat rare vlekken rondom mijn eileiders gevonden. Uiteindelijk nog een laparascopie gehad met als diagnose dat ik dubbele hydrosalpinx heb, dus kans op natuurlijke zwangerschap is vrijwel uitgesloten. Gyn zei toen dat ik maar terug moest komen als ik weer een kinderwens had. Alles bij elkaar was het dus een heel verdrietige tijd.

Inmiddels ben ik alweer twee jaar heel gelukkig samen met mijn hubbie en hij wil nu ook graag gaan proberen. Heb vorige week gebeld met het fertiliteitscentrum in het zh hier in de buurt en nu hebben we 26 september de eerste afspraak. Heel spannend allemaal. Aan de ene kant vind ik het heel fijn en bijzonder dat we dit nu gaan proberen, aan de andere kant vind ik het ook heel eng. Niet het prikken enzo, maar vooral het wachten en het idee dat het misschien helemaal niet gaat lukken. Maar goed, ik probeer er positief in te gaan.

Ben wel benieuwd of ik nog geopereerd moet worden voor die hydrosalpinx. Je leest wel dat ivf-kansen een stuk lager zijn als ze het gewoon laten zitten. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Meiden die aan het wachten zijn: heel veel sterkte, houd de moed erin!

groet, Maya

Sorry meiden, maar ik breek even in…

Maaike,

Wat ontzettend K, ik had het zo gehoopt.

Geniet lekker van je vakantie!!!

:hug: :-

Kus Moon

Breek weer uit
*

Ik word helemaal verlegen van alle goede wensen :oops:

Gister was idd een “mindere dag” :roll:

maar vandaag gaat het alweer hoor.

Het is een risico dat je incalculeert

en er zijn ergere dingen :think: :shifty:

(maar zo veerkrachtig ben ik ook niet altijd hoor)

Vanmorgen met mijn moeder naar Artis geweest,

altijd goed natuurlijk, en Eva vond het echt leuk

(ik was vorig jaar ook geweest maar

toen was ze met 10 maanden echt nog te klein

om er wat aan te hebben.)

Nou, nu langzaamaan gaan inpakken

(wil perse geen stress-alles-op-laatste-moment inpak-gedoe hebben dit jaar :angel: )

en ik denk ook niet dat ik hier nog kom voor ik vertrek zondag.

Dus: Mouse, sukses met testen morgen, ik duim :pray: !

Anoniempje, hoe is het met jou ??? (ook getest, toch ?)

Tans, hoop dat het gesprek bij de gyn. vandaag goed ging,

Roheryn en Suzanne, sukses met de deca.

Danielle, sukses hoor meid; recht zo die gaat :thumbup:

en Jippie, sjee meis, het schiet al op bij jou he :dance: :thumbup:

Maya, welkom hier,

ik heb het moeten googlen want wist niet wat het was…

Het klinkt niet fijn, maar er valt geloof ik wel iets aan te doen.

Voordeel; als de eierstok weer goed werkt

(of als je middels ivf embryo’s teruggeplaatst krijgt)

is de innesteling waarschijnlijk het probleem niet ?

(of klopt die redenatie niet…)

Tot over twee weken !

Maaike

Ah, Anoniempje heeft al goed nieuws geloof ik :mrgreen:

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

:dance:

(Alvast voorzichtig gefeliciteerd !

Toppie meid wat heerlijk voor je !!)

Zoen,Maaike

@maartje wrote:

Voor mij even geen (extra) banner hoor :frowning:

Test was negatief.

Ik heb het even helemaal gehad met mijn onwillige lijf…

Nogmaals dank aan allen

en ik hoop dat Mouse, Anoniempje en Danielle beter nieuws hebben :thumbup:

Zoen,

Maaike

Hè meis, wat naar :(… ik hoopte het zo voor je!

Kom maar ff lekker tot rust in jullie vakantie!

Dikke :-*

Een hydrosalpinx is een met vocht gevulde eileider als gevolg van een vroegere ontsteking, bijvoorbeeld door een soa of een blindedarmontsteking. Bij mij konden ze niet meer zien waardoor het is gekomen en dat maakt verder niet uit. Feit is dat de eileiders potdicht zitten en dat er dus nooit een eitje van de eierstok naar de baarmoeder kan komen. Je zou denken dat IVF dan een goede oplossing is, maar ja, eerst maar eens horen wat de gyn te zeggen heeft. Ik heb op internet gelezen dat het vocht uit de eileider in de baarmoeder kan lopen en dat dat een eventuele innesteling bemoeilijkt.

Maaike, fijne vakantie, ik hoop dat je een beetje bijkomt van alle gedoe!

en fijn weekend iedereen!

groet maya

Jeetje Maya, dat klinkt niet echt lekker. Ik hoop voor je dat het met IVF dan wel lukt. Heb je nog andere opties dan?

Vandaag is het spuiten weer zelf gelukt en ging weer goed!!! Verders hier geen nieuws.

Maya Helaas welkom hier! Ik weet dat er bij hydrosalpinx klipjes op je eileiders geplaatst kunnen worden, zodat het vocht niet meer van je eileiders in je baarmoeder kan komen. Dit vocht kan inderdaad de innesteling bemoeilijken, omdat het als het ware het vruchtje kan wegspoelen. Ik weet dat Rhiannon dit heeft laten doen. Ik weet niet of je haar kent, zij is moderator op dit forum en heeft ook IVF ondergaan. Je zou haar kunnen vragen naar haar ervaringen. Alleen gaat het op het moment niet zo goed met haar, omdat ze net een miskraam achter de rug heeft. Dus ik weet niet of ze in de stemming is, ze zou alles even rust geven en ook minder op het forum zijn. Maar je kunt haar altijd even een pbtje sturen!

West Fijn dat je nu zelf kunt spuiten! Eigenlijk veel gemakkelijker om het zelf te doen, toch? Kun je het op je eigen manier en in je eigen tempo doen.

Roheryn Al helemaal klaar voor de IVF? Ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen!

Maaike Ga eerst maar lekker genieten van je vakantie, meis! Lekker tutten met je kleine meid en genieten van je gezinnetje!

Heel veel plezier & een dikke knuf! :hug:

Annie Hoe gaat het met jou? Lief dat je zo nu en dan even komt kijken hoe het met ons allemaal gaat!

Suzanne Jij alvast ook heel veel succes met de komende behandeling! Doe je best op het broeden en ik duim voor je!

Anoniempje Alvast gefeliciteerd! Ik las op het andere topic dat je nog wel vroeg getest hebt en de streep nog niet erg duidelijk was. Maar hopelijk gaat die flink duidelijker worden de komende dagen!

Mouse Alles nog goed daar? Ik vind het zoooo spannend voor je!

Hoe gaat het met alle anderen? Mira, Pebble, Nicje en wie ik nog vergeten ben?

We zijn alweer 10w1d zwanger! Dinsdag de tweede echo, toch weer reuze spannend! Hoop zo dat alles goed is & dat er weer een mooi gegroeide beeb te zien is! :shifty:

Zet 'em op allemaal!

Liefs,

Jippie