Ha meiden
Heb nog twee weken vakantie mijn voornemen is om dan weer te beginnen met hardlopen en ja ook om een beetje afstand te nemen van KOK. Ik denk dat dat voor mezelf nodig is om er beter mee om te gaan. Mijn voornemen is om 1 keer per week te lezen en af en toe te antwoorden ben benieuwd of ik me er aan kan houden.
Het lijkt wel of iedereen weer zwanger is in mijn omgeving, vind dat sosm wel moeilijk maar dat zullen jullie wel herkennen. Maar goed de 31ste nog naar het ziekenhuis ben erg benieuwd hoe het zal verlopen. Meiden ik duim voor jullie hoor, Maartje en Mouse hopelijk nog net even goed nieuws …
Gr Tans
Tans, dat kan idd wel even goed zijn,
even afstand van KOK :hug:
Steeds geconfonteerd worden met andermans baby(wens)
kan heel confronterend zijn,
zeker nu het aantal zwangeren op KOK opeens toeneemt
( :think: ? Lijkt het wel; hoop zijn aan de " 2e ronde" bezig).
Geniet van je laatste weekjes vakantie :-*
Ik ben ook wel eens perioden veel minder aanwezig
(1 keer in de week lezen en sporadisch reageren).
Je hebt opeens wel veel meer tijd over :shifty:
Hier nemen zwangerschapskwaaltjes hand over hand toe :shifty:
Katten die niet weg te slaan zijn van mijn schoot,
koffie ruikt opeens heel vies
zeer prikkelbaar en snel op de kast :oops:
(vooral Ruben moet het ontgelden :eh: )
enorme vreetkicks :mrgreen:
en 's avonds zo moe dat ik af en toe bijna duizelig word
en METEEN moet gaan liggen
(nou lig ik 's avonds toch meestal al op bank :roll: )
Maar ik blijf wel realistisch en houd mezelf voor dat het
waarschijnlijk (nog ?) een reactie is op medicatie…
Anyway, ik durf gewoon niet te hopen :shifty:
En nu ga ik bedje in !
Zwaai,
Maaike
Maaike spannend!!! Klinkt goed allemaal. Ik :thumbup: flink door!
Maaike, klinkt spannend hoor. Wel raar eigenlijk he, dat je je eigen lijf niet kunt vertrouwen op zo’n moment. Aftellen joh
tik…tak…tik…tak…
Alweer een dag verder … :roll:
Pfft dat valt me helemaal niet mee zeg.
Voorgaande keren was ik niet zo wapperig
en leek de tijd veel sneller te gaan :?
Word ook niet goed van mezelf
dat ik zo aan het navelstaren ben :oops:
Sorry voor ego berichtjesstroom hoor :eh:
*We gaan gewoon verder proberen te werken *
Hallo allemaal even een vraagje aan degene die of al zwanger zijn of die een eerdere poging gehad hebben:
Voelde jullie al iets tijdens de wachtweken?
Of was het pas echt op de testdag dat jullie uitsluitsel kregen?
Kan je ook voor je testdag al ongesteld worden of kan dat niet?
Ik heb afgelopen zondag de terug plaatsing gehad :dance: en vraag me af of je nu juist wel of niet wat zou moeten of kunnen voelen.
Heb af en toe wat kleine steekjes in mijn onderbuik en liezen maar zou het zijn omdat er iets gebeurd of kan dat niet?
Heb je als het niet lukt ook al veel krampen of kan het ook zijn dat je dan juist helemaal niks merkt en het toch fout gaat?
Vind het zo frustrerend om nu alleen maar te kunnen wachten :roll:
Voor je testdag kan je inderdaad al ongesteld worden. Net zoals je bij een “gewone” cyclus ook al eerder dan 14 dagen na je eisprong ongesteld kan worden.
Weet het nog niet uit de ervaring van IVF/ICSI, maar wel met die van IUI dat je vanalles kan voelen wat je zowel uit kan leggen als zwangerschapstekenen, als als tekenen van alle hormonen en de behandeling op zich…
Ben dus bang dat er niets anders op zit dan afwachten en hopen. Ik zal in ieder geval voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup:
bedankt voor je snelle reactie hoor.
Dus ik ben eigenlijk gewoon te ongeduldig :roll: :lol:
Ik heb tijdens de stimulatie echt helemaal geen last gehad van de hormonen.
Tegen de tijd van de punctie een iets drukkend gevoel in mijn buik omdat mijn kippenhok vol zat dus mag absoluut niet klagen denk ik want heb begrepen dat het ook heel anders kan.
Maar had zoiets van als je lichaam het niet laat innestelen moet je dan geen krampen hebben ofzo net als bij een miskraam of kan je het dus eigenlijk zo verliezen zonder dat je iest voelt?
Heeft iemand daar helaas ervaring mee?
Ik reageer nu heel heftig op de lucrin lijkt het wel schoot net in een huilbui en ik weet niet waarom ik huilde hier valt het spuiten toch tegen. Ben heel erg moe en heb nergens geen zin in. En nu moet de rest nog komen zal mij benieuwen hoe ik daar op reageer dan.
Ik duik zo lekker onder de douche en ga lekker mijn mandje in.
Hoe gaat het verders met jullie meiden.
:-* Danielle
Anoniempje,
Ik schrijf hier nu even niet mee, maar wij hebben 2 IVF-pogingen achter de rug en beide keren niet gelukt.
De eerste keer werd ik na 7 dagen na de TP al ongesteld. Ziekenhuis gaf aan dat dat niet mogelijk was, maar geloof me…
Het grootste verschil wat ik merk t.o.v. een gewone menstruatie is dat met stimulatie en IVF mijn menstruatie heftiger was. Veel meer bloedverlies en stolsels…
Het kan goed zijn dat bij een normale poging om zwanger te worden het eitje bevrucht wordt, maar niet innestelt. Dan wordt je 14 dagen na eisprong ongesteld, dan merk je er ook niks van.
Dus helaas geen garanties totdat je een postieve test in je handen hebt.
Succes meiden!!!
even een ego-berichtje :oops: .
Ik ga starten met poging nummer 2 van de ICSI. :shifty: :shifty:
Ik vind het erg spannend en heb al luisterboeken ‘gekregen’ van de buurvrouw, vanwege een week migriane vorige keer. :wall: ( zo voelde mijn hoofd ook ongeveer…
Maartje, ik duim nog steeds…!
liefs Suzanne
p.s. ik moet 4 september voor het eerst decapeptyl spuit zetten, zijn er nog meer mensen die dan ongeveer gaan beginnen?
Anoniempje Het wel of niet innestelen van een piepklein embryootje is niet te vergelijken met een miskraam. Van een innesteling hoef je niks te voelen en als het niet innestelt hoef je dat ook helemaal niet te merken. Het gaat uiteindelijk maar om een paar cellen, om het grofweg te zeggen. Het is net zo als bij een “normaal” iemand. Je kunt in principe vanaf 10 dagen na de punctie ongesteld worden, net als anders. Dus het kan ruim voor je testdag einde oefening zijn. Ik weet niet of je ook Progestan-capsules moet inbrengen? Deze hebben namelijk erge zwangerschapsverschijnselen als bijwerking en het kan je ongi uitstellen tot ver na je testdag. Dus zelfs al zou je op je testdag nog niet ongesteld zijn, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat je automatisch zwanger bent, helaas. Er zit dus niks anders op dan afwachten en heel hard hopen. Voor die tijd is er helemaal niks van te zeggen omdat een hoop kwaaltjes en verschijnselen op zowel je ongi als op een zwangerschap kunnen duiden, zeker onder invloed van al het hormoongebruik. In elk geval heel veel succes met de wachtweken en ik hoop op goed nieuws!
Suzanne Spannend! Ik hoop dat het deze keer wel gaat lukken! Alvast heel veel succes en zet 'em op!
West De bijwerkingen die je beschrijft herken ik wel! Vooral de moeheid, daar had ik ontzettend last van tijdens het spuiten. Er zit niks anders op dan er aan toe te geven en het rustig aan te doen. Sterkte met alles & volhouden, hoor!
Maaike Hoever zit je nu in de wachtweken? Ik hoop voor jou dat de tijd ietsjes sneller mag gaan, want dat wachten is zeker killing!
Tans Knuf voor jou! :hug: Niet opgeven, hoor!
Hoe gaat het met alle anderen? Succes & sterkte iedereen!
Liefs,
Jippie
Suzanne: ik begin 5 september met Decapeptyl, voor ons eerste poging. Bij ons wordt het ook ICSI maar vooral omdat er daarna nog een DNA onderzoek gaat volgen op de embryo.
Heb vanmiddag alle medicijnen opgehaald…twee zakken vol :shock:
Ja erg he, als je dan bij de apotheek vandaan komt
met van die enorme tassen…
En dan moet bijna alles in de koelkast;
zit de hele groentela vol hormonen… :eh:
Sukses Roheryn :thumbup:
Ha Suzanne, ook weer beginnen,
spannend weer he
en dan lekker jezelf verwennen en op de bank met een luisterboek :thumbup:
Danielle :hug:
Sterkte meid, je moet er even doorheen :-*
Anoniempje; geduld is een schone zaak
Er zit idd niks anders op dan lijdzaam af te wachten tot de 2 weken voorbij zijn…
Ik houd het even kort want ben net wakker
van ik-houd-het-niet-meer-ik-val-ter-plekke-in-coma-op-de-bank-slaapje :oops:
Dus ik ga zo maar eens fatsoenlijk mijn bedje in :mrgreen:
Truste,
maaike
Suzanne, spannend je 2e poging beginnen. Succes!
West, wat balen dat je zo’n last hebt van de lucrin en dat het spuiten tegenvalt. Misschien toch zelf proberen? Ik durfde vooraf ook niet, maar hoorde van een vriendin die last heeft van migraine dat zij het het ergste vond als ze niet meer zelf kon spuiten omdat de migraine te heftig was. Als je het zelf doet, kun je je eigen tempo aanhouden en als het niet lekker voelt het iets sneller of juist langzamer doen en je weet wanneer de naald komt. Bij mij is dat idd zo, omdat ik het zelf deed zat ik minder in de stress en ging het prikken makkelijker. Heb zelf geen lucrin gehad, dus weet niet hoe dat is.
Roheryn, voor jou dus ook aftellen. Erg hè die zakken vol. Succes!
Jippie :-* sterkte met de kwaaltjes!
Nicje, wat een reactie van het zh. Dat blijft me af en toe verbazen hoe ongeloofelijk bot er soms gereageerd wordt.
Anoniempje, ik lees even mee met je vraag, want zit in mijn eerste ivf/uiteindelijk iui poging. dus weet ook niet hoe of wat en loop gelijk met je op
Maaike, tiktaktiktak . . . . . is het nog vol te houden? Had een vriendin gemaild dat ik all over teh place was, going nutty, ze komt me morgen helpen zoeken :lol: Op de een of andere manier begint er wel een beetje rust te komen nu. (zal zo wel weer over zijn :wall:) Meiden met ervaring, weet iemand wanneer de bijwerkingen/zwangerschapsverschijnselen van menopur/pregnyl zijn uigewerkt? En of je na een iui ook al voor dag 14 ongesteld kan worden. In mijn ‘normale’ (clomid) cycli werd ik nooit voor dag 14 ongesteld.
greetz, Mouse
Hoi Mouse,
In principe kun je vanaf 10 dagen na de IUI ongi worden, dus inderdaad eerder. Het kan best zijn dat je luteale fase nu even lang is dan anders. Maar ik heb zelf gemerkt dat de hormonen soms ook effect kunnen hebben. Zeker na de eerste keer Menopur had ik ineens een hele korte luteale fase en daarna is 'ie ook korter gebleven, terwijl het bij mij eerst standaard precies twee weken was. Dus helaas is er niet zoveel van te zeggen.
Wat de bijwerkingen betreft: Ik had van de Menopur nooit echt zwangerschapsverschijnselen als bijwerking, wel dat ik ontzettend moe was tijdens de weken dat ik aan het spuiten was. De Pregnyl kan wel voor zwangerschapskwaaltjes zorgen, helaas. Als je 10.000 eenheden Pregnyl gespoten hebt, dan duurt het zo’n 10-12 dagen voordat dat weer helemaal uit je lichaam is. Dus qua kwaaltjes kun je er niks van zeggen of het nou door de Pregnyl komt of doordat je zwanger bent. En dezelfde kwaaltjes kunnen ook nog eens duiden op een naderende ongi… Knap balen, dus! Je kunt er helemaal niks mee!
Succes met de laatste wachtweek! :-*
Liefs,
Jippie
Hier de uitslag gehad van hubbie zijn zaad onderzoek en ze willen het half gaan doen dus half ivf en half icsi want hij zat er net tussen in.
:-* Danielle
Hoe is het met de wachtende meiden??
Hier een wachtende meid… :roll:
Ik navelstaar er op los :oops:
Mijn navel is bijna letterlijk
het middelpunt van mijn universum… :eh:
Ik heb geen idee of het (nog) goed gaat
of niet. Donderdag D-day :shifty:
Probeer me te focussen op de vakantie naar Menorca
vanaf a.s. zondag :dance: .
Dat lukt vrij goed hoor :mrgreen:
Mouse, hoe gaat 'ie bij jou ?
En Danielle, waar sta jij nu in de procedure
Anoniempje; :thumbup:
Suzanne, nog 1 weekje en dan ben jij ook weer “aan de slag”… :thumbup:
Net heerlijk eind gefietst met man en kind en ergens gegeten.
Nu even lekker bankhangen met Zomergasten.
Ciao,
Maaike
Ok Maartje! So far so good. Je bent er bijna…