IVF/ICSI deel 12

Gefeliciteerd jippie!! Super. Nu heerlijk genieten!

@Jippie wrote:

Hoi meiden,

Maartje Alvast heel veel succes met de punctie morgen! Wel een superscore, 18 follikels. Hopelijk komen er ook 18 eicellen uit en een heel elftal aan mooie bevruchtingen!

Tans Welkom terug! Ik hoop dat je een leuke vakantie gehad hebt! Hoe gaat het voor de rest met je, zie je alles weer een klein beetje zitten? Knuf voor jou! :hug:

Mira Hoe gaat het met het afvallen? Balen dat je zo erg last hebt van je rug, hopelijk is het snel weer over!

Doe je rustig aan? Kus voor jou! :-

Mouse Ik hoop dat de verhoogde dosis hormonen goed aanslaat en dat er morgen een hele hoop mooie grote follikels zijn te zien! Gaat het spuiten goed? Heel veel succes morgen, ik ga voor je duimen!

Roheryn Spannend, dan gaan jullie ook bijna beginnen! Zijn jullie al druk aan het aftellen?

Renoke Alles goed met jou en de beeb?

West Jij zit nu eerst twee weken aan de pil, toch? En daarna mag je beginnen met spuiten? Heb je er “zin” in om te beginnen?

Juudje Hoe gaat het nu met je? Vind het nog steeds gigantisch kl
te en flink *** voor jullie!

Heel veel sterkte & ik denk aan jullie, meis! Dikke knuffel! :hug:

Pebble Hoestie daar? Heb je al enig idee wanneer jullie weer gaan beginnen?

Jij bent nu toch ook bezig met afvallen? Lukt dat een beetje?

Ben ik nog iemand vergeten, vast wel… Dikke kus voor jullie allemaal! :-

Wij hebben vanochtend de eerste echo gehad en alles was goed! Het is één beebje (er waren twee embryootjes teruggeplaatst), we zagen vrijwel meteen een hartje. Een klein wit stipje wat knipperde. Echt fantastisch om te zien, we hebben het hartje ook horen kloppen. :inlove: Was wel even een emo-moment, zo bijzonder om dat te mogen meemaken! Het beebje is nu 12,2 mm en ligt precies op schema. Over drie weken hebben we de tweede echo. Voor de rest blijven we onder controle bij de gyn’s van de fert.afdeling. Dat betekent dat we elke 4 weken op controle komen en dan ook een echo hebben! :slight_smile:

Heel veel succes allemaal & natuurlijk blijf ik meelezen en schrijven!

Liefs,

Jippie

Ik mag zaterdag de 1 ste lucrin zetten en ik vind het spannend maar ook eng erg raar maar ja nu gaat het echt gebeuren.

Wat tof zeg dat alles goed is toppie wijffie!!!

:- Danielle

Hey Jippie, leuk dat je hier nog binnenwipt.

Hoe is het nu?? Loop je nog steeds op wolken? Echt heel gaaf die echo!

Wij zijn er nog niet uit, maar het zit er in dat we voorlopig helemaal stoppen met IVF…we zijn weer bezig met adoptie en kunnen al snel terecht voor de voorlichtingsavonden. (we stonden al op een wachtlijst, maar stilgezet vanwege IVF)

Daarnaast ben ik mij aan het orienteren om een eigen bedrijf op te starten.

Wij hebben afgesproken, we zien wel hoe het komt. Wie weet gaan we pas over een jaar of 3 verder als we een kindje hebben geadopteerd…ik heb nog tijd, dus kan dan altijd nog IVF doen, of wie weet, krijg ik alsnog dat wonder…

Jippie: super nieuws!

Pebble: moeilijke beslissing lijkt me.

Hier is het schooljaar weer begonnen. Nu 2 dagen gehad en het lijkt echt een leuke klas te zijn (6 had ik vorig jaar al) Komt dus helemaal goed.

Denk dat ik ergens deze of volgende week de gyn eens bel voor die afspraak… Ergens in september denk ik. Dan eens kijken wat we willen etc.

Nu vooral rustig aan en vooral bezig zijn met het “nu” Ben druk bezig mijn Clomidkilo’s eraf te sporten. Ik voel mijn conditie al beter worden, maar val jammergenoeg nog niet af. Zal dadelijk geleidelijk aan wel gaan beginnen. Verder was afgelopen weekend mijn eisprong en hebben we dus druk geklust. Je weet maar nooit…

Tans: welkom terug van je vakantie.

West: veel succes met spuiten!

Maartje: klinkt goed! 18 follikels! Succes met de punctie!

Rhiannon: super nieuws zeg! Gefeliciteerd!

Ik :thumbup: voor jullie allemaal. :-*

hallo,

Nou mijn eerste ivf-poging is zojuist een iui geworden. Bij de fm van vanmorgen bleek dat er maar 1 follikel gegroeid is, dus te weinig voor een punctie. Hij was wel 19 mm, dus kreeg aanbod om iui te doen. Vanavond pregnyl zetten en vrijdag om 14.00 uur de iui. Voel me een beetje wisselend eronder. Balen dat er maar 1 eitje is gegroeid, maar wel blij dat we iui mogen doen. Heb toch het gevoel dat dat onze kansen vergroot op bevruchting. We hebben tot op heden nog geen iui gedaan namelijk.

Mouse

Hey Mouse, wat jammer dat er maar 1 eitje is. Gelukkig heb je het niet voor niets gedaan.

Telt het nu wel als een IVF poging of als een IUI?

Ach, wie weet… :thumbup:

Ha Pebble,

Volgens mij als iui, er is immers geen punctie gedaan of zijn er verzekeraars die het dan toch meetellen ivm de hormoonstimulatie?

groet, Mouse

Dat was dus ook hetgene dat ik mij afvroeg. Je hebt nl. wel de stimulatie voor IVF gehad.

Ik zou het even navragen als ik jou was…

Jippie: kheb je al gesproken, maar ik wil toch nog een keer zeggen dat we het fantastisch voor jou en je hubbie vinden… ik kan me voorstellen dat jullie helemaal in de 7e hemel :inlove: zijn. Ik zou ook voor controle in het ziekenhuis gaan hoor… een voordeeltje je hebt meer echo´s hiihihihi.

Maartje: hoe gaat het meid? Ik weet niet hoelaat je de punctie hebt, ik hoop dat het helemaal mee gaat vallen. :pray:

Pebble: meid, dat moet idd een hele zware beslissing voor jullie geweest zijn. Maar jullie kunnen je nu focussen op een adoptiekindje, is ook heel spannend. Wanneer is de 1e voorlichtingsavond?

Tans: wanneer hebben jullie het gesprek in september?

West: het gaat ook spannend voor jullie worden. Is dit de eerste poging?

Angelbaby: wie weet wat het klussen oplevert toch? Ik heb deze cyclus weer ovulatietesten gebruikt en kijken of mijn cyclus weer een beetje op orde is door die hormonen. Ik had gelukkig op dag 15/16 een positieve test. Dus idd ook hier gebruik van gemaakt. Je kan nooit weten toch? :wink:

Mouse: wat balen zeg… maar aan de andere kant wel mooi dat jullie toch een kans krijgen met IUI. Heeeeeel veeel succes met het spuiten van de pregnyl en met de IUI… de duimpies draaien :thumbup:

Wij hebben op 14 september een gesprek met de gyn. Zij belt ons dan. Ten 1e om te vragen hoe het met me gaat, want ik was helemaal down na de ICSI poging in juni, gewoon door die hormonen en vooral door Progestan. En ik probeer nog voor de volgende ICSI poging eerst wat af te gaan vallen. Nu gaat het afvallen niet zo snel, maar goed ik val af en kom niet bij. Dat is positief toch? Met het doel om meer eitjes te krijgen. Wie weet starten we weer in december … eerst even kijken hoe het loopt met mijn cyclus en of de kliniek open is met de feestdagen.

Meiden de duimpies draaien voor iedereen hier …

Liefs

Mira :-*

@Mira_007 wrote:

Jippie: kheb je al gesproken, maar ik wil toch nog een keer zeggen dat we het fantastisch voor jou en je hubbie vinden… ik kan me voorstellen dat jullie helemaal in de 7e hemel :inlove: zijn. Ik zou ook voor controle in het ziekenhuis gaan hoor… een voordeeltje je hebt meer echo´s hiihihihi.

Maartje: hoe gaat het meid? Ik weet niet hoelaat je de punctie hebt, ik hoop dat het helemaal mee gaat vallen. :pray:

Pebble: meid, dat moet idd een hele zware beslissing voor jullie geweest zijn. Maar jullie kunnen je nu focussen op een adoptiekindje, is ook heel spannend. Wanneer is de 1e voorlichtingsavond?

Tans: wanneer hebben jullie het gesprek in september?

West: het gaat ook spannend voor jullie worden. Is dit de eerste poging?

Angelbaby: wie weet wat het klussen oplevert toch? Ik heb deze cyclus weer ovulatietesten gebruikt en kijken of mijn cyclus weer een beetje op orde is door die hormonen. Ik had gelukkig op dag 15/16 een positieve test. Dus idd ook hier gebruik van gemaakt. Je kan nooit weten toch? :wink:

Mouse: wat balen zeg… maar aan de andere kant wel mooi dat jullie toch een kans krijgen met IUI. Heeeeeel veeel succes met het spuiten van de pregnyl en met de IUI… de duimpies draaien :thumbup:

Wij hebben op 14 september een gesprek met de gyn. Zij belt ons dan. Ten 1e om te vragen hoe het met me gaat, want ik was helemaal down na de ICSI poging in juni, gewoon door die hormonen en vooral door Progestan. En ik probeer nog voor de volgende ICSI poging eerst wat af te gaan vallen. Nu gaat het afvallen niet zo snel, maar goed ik val af en kom niet bij. Dat is positief toch? Met het doel om meer eitjes te krijgen. Wie weet starten we weer in december … eerst even kijken hoe het loopt met mijn cyclus en of de kliniek open is met de feestdagen.

Meiden de duimpies draaien voor iedereen hier …

Liefs

Mira :-

Ja meid dit is voor ons de 1 ste poging zal mij benieuwen hoe ik het ga vinden allemaal. Zo nu snel eten en weer werken !!

:- Danielle

hoi meiden,

jippie:wat fantastisch meid.volgens mij lopen jij en je man op wolken. :inlove: . voordeeltje he bij de gyn om de 4 weken een echo dat krijg je echt niet bij een verloskundige hoor.

meid ben wel heel eerlijk om te zeggen dat ik super jaloers op je ben,maar gun het je van mega harte(als goed is ken je me daar ondertussen goed genoeg voor toch???)

mira:wat balen van je rug meid hoop dat het snel beter met je gaat(weet wat voor ellende een rug kan geven) en dat je blijft afvallen tot je weer gaat beginnen om meer eitjes te kunnen en gaat kweken.

pebble:dapper hoor kijken om evt een eigen bedrijfje te gaan beginnen,heb er tig keren aangedacht maar ik ben er niet sterk genoeg voor en weet ook niet wat,want aan alles wat ik denk zijn er tig concurerende bedrijfjes.

juudje:gaat het weer een beetje meid?ik weet dat het heel erg moeilijk is,denk wel aan je zelf he?

maartje:hoe is het nu,puntie al gehad?

mouse:balen geen ivf,voordeel geen verspilde kans mooi een iui en als het de resultaat geeft die je wil is dat maar mooi meegenomen toch???

angelbaby:de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet wat het klussen opbrengt he?(wij doen het hier ook gewoon ,alleen zegt mijn gevoel dat het zo niet zal lukken door mijn problematiek al moet het in de theorie wel kunnen)

dames ik zal heus wel de een of ander vergeten zijn,jullie zijn nu ook met zovelen dat het bijna niet bij te houden is.

ik wens jullie heel veel succes allemaal.ik blijf mee lezen en soms typen hoor.alleen ik kan van me zelf in dat op zicht geen nieuws geven want er gebeurt hier gewoon niets :oops: :oops: :oops:

groetjes annie

ff kort want best wel pijn :?

20 follikels, 12 eitjes

(blijkbaar een aantal windeieren :lol:)

Vrijdag bellen of bevrucht en zo ja; zaterdag terugplaatsing :shifty:

Punctie zonder narcose want vergeten om nuchter te blijven :wall:

(Ik heb er zelf niet aan gedacht maar operaties zijn geen dagelijkse kost voor mij, en fertiliteitspoli heeft me allerlei instructies meegegeven, maar daar niks over gezegd. Anyway)

Dat was best wel au…:o

Zit nu bij mijn moeder want

kan niet goed genoeg uit de voeten om achter Eva aan te rennen indien nodig…

Sorry voor echo berichtje,

morgen reageer ik weer op jullie :oops:

Duik nu met parecetamol mijn bedje in ,

Maaike

ps Mouse, dikke :hug: voor jou en wie weet hoef je aan ivf nooit toe te komen :pray: Sukses meid

(is geen verspilde kans van ivf hoor; als het goed is is een ivf-poging een punctie plus bevruchting)

Hoi,

Pebble, ja, nu begrijp ik je. Ik ga het idd navragen, zou anders wel zonde zijn. Maar volgens mij rekent het zh idd pas poging bij punctie en bevruchting, zoals Maaike ook zegt.

Danielle, voor jullie dus ook spannende tijd je 1e ivf. Succes!

Mira, pff dat die hormonen zo’n effet hebben hè. Ik had dat toen ik lange tijd clomid slikte. Daar werd ik ook echt niet heppie van. Maar vanaf september weer starten, dus. Succes met afvallen.

Maaike, klinkt heftig hoor je opunctie. Was het de 1e keer? Wel mooi resultaat 12 eitje. Ik duim dat ze allemaal goed bevrucht zijn en je zaterdag een tp hebt!

Gisteravond pregnyl gespoten en nu afwachten tot morgenmiddag. Zit op mijn werk, maar ben er niet echt bij met mijn hoofd. Hoe zou dat nou komen?

Mouse

Maaike: goede opbrengst meid :thumbup: … hoe gaat het met je? Laat je maar lekker verwennen hoorrrrr… de duimpies draaien in ieder geval door :pray: :pray:

Mouse: succes meid met de IUI … ook voor jou draaien de duimpies :thumbup: :thumbup:

Het afvallen gaat weer goed… ik heb het deze week weer flink aangepakt. ik wil op 14 september wel tegen de gyn kunnen zeggen, dat ik … kg ben afgevallen. Nu het weekend nog doorkomen :wink:

Lieve groetjes

Mira

Maaike Wat een superscore bij de punctie! Heb je al gehoord hoeveel er bevrucht zijn? Spannend!

Hoeveel laten julie er terugplaatsen? Heel veel succes!

Mouse Succes met je IUI strakjes! Hopelijk over twee weken een mooi resultaat!

Mira Zet 'em op met afvallen!

Annie Ondanks je eigen sores reageer je toch altijd weer op anderen! Bedankt voor je felicitaties en je lieve berichtje! Ik heb er waardering voor dat je toch op anderen reageert, terwijl het al zo lang stilstaat bij jullie. En je gunt het jezelf toch het meest, hè? Sterkte met alles! :hug:

Hoe is het met alle anderen?

Liefs,

Jippie

Zijn weer thuis van een dagje Maastricht. 3 september begin ik met spuiten van decapeptyl, 17 september moet ik dan ook die puregon gaan spuiten en hopelijk rond 1 oktober de pregnyl. Hele waslijst als recept meegekregen, zal het begin volgende week gaan halen. Wordt nu echt spannend.

Zojuist terug van terugplaatsing; 2 “stuks” , van 6 en 8 cellen.

Er waren er van de 12, 10 bevrucht :shock:

(was ikzelf nogal van onder de indruk !)

We hebben met ivf nooit zo’n hoge “score” gehad,

en dat voor zo’n oud besje als ik, haha

Nu 2 weken afwachten :pray:

Mouse, hoe ging de IUI ?

We lopen gelijk met de wachtweken he :wink:

(en in antw op je vraag;

dit is onze zoveelste punctie en ivf.

Ik ben echt de tel kwijt geraakt-

en wil er liever ook niet aan denken…

Maar tussendoor hebben we Eva gekregen

en dat houdt de moed erin :wink:

Mira, sukses met afvallen joh…

Ik hoop dat jullie in dec weer kunnen starten :thumbup:

Annie, ik vind dat je er dapper doorheen slaat hoor,

je weet altijd zo positief te blijven :thumbup:

Pebble, adoptietraject vraagt ook veel energie

(wij hebben het parallel laten lopen aan IVF

en was best zwaar af en toe)

Fijn dat jullie de tijd te hebben om later alsnog voor ivf te gaan,

dat geeft wel rust, denk ik ?

Tans, September komt ook steeds dichterbij :thumbup:

Angelbaby, klussen is altijd leuk toch :mrgreen: :wink:

Sukses met sporten ! (ook leuk :wink: )

Danielle hoe gaat het bij jou ?

Vandaag je 1e spuit toch ?

Sukses hoor :-

Jippie wat gaaf dat jullie beebje al knippert op het scherm :inlove:

Fijn dat jullie bij ZH kunnen blijven voor begeleiding

(kies je ook voor zh bevalling?

Heb ik wel gedaan bij Eva; vond ik een veilig idee.

Bij een evt 2e ( :pray: ) zou ik nu wel thuis ‘durven’ :mrgreen: )

Roheryn, jij ook weer in de startblokken, zet 'm op !

Sukses allemaal :-

Maartje: wat goed zeg!!! 10 bevrucht :thumbup: En 2 teruggeplaatst… nu lekker broeden meid!!! :thumbup: :thumbup:

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Roheryn: het is zo 3 september meid… ook voor jou komt een spannende tijd…

Groetjes

Mira

@Mira_007 wrote:

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Dat mag je vragen :mrgreen:
Ik ben in juni 39 geworden.

De reden van onze gang in de medische molen
is dat ik DES dochter ben;
ik wist dus dat zwanger worden voor mij een issue zou kunnen worden.
Omdat mijn man 6 jaar jonger is hebben we "pas" op mijn 30ste
de anticonceptie laten staan.
Ik weet het allemaal niet meer zo precies
maar ik dacht dat we 3 jaar later pas naar arts zijn gestapt.
Er is overigens nooit een aanwijsbare verklaring gevonden
voor (mijn?) beperkte vruchtbaarheid.

Ik lees ook mee met 35+ :wink:
Volgens mij zijn jij, Spooky, Bella en ik
zo'n beetje de oudsten hier ?

Ooooh Maartje is dat zo ??? :think: :wink: