o, juudje wat ontzettend erg voor jullie. neem rustig de tijd om dit een plekje te geven.
Ik denk aan jullie.
liefs Suzanne
Juudje Ik vind het echt vreselijk klte voor jullie, meid… En als er dan ook nog tegen je gezegd wordt dat je niet eens zwanger bent geweest?! Je had toch een positieve test en duidelijke kwaaltjes, en anders was je ongi toch niet zo lang uitgebleven? Het is toch allemaal weer een flinke dreun in je gezicht! Je was zo blij en we scheelden precies een week. Ik vond het ook zo leuk dat we zowat gelijk op gingen, ik gunde het jullie zo! Neem de tijd om deze klap te verwerken, doe maar rustig aan. Jullie zijn in mijn gedachten & een hele dikke knuf! :hug:
West Balen dat ze nu ineens zeggen dat je pas na jullie vakantie kunt beginnen, ik hoop dat het nog veranderd kan worden. Maar helaas, gaat het meestal zo als je in de mm zit. Het meeste bestaat uit wachten, wachten en nog eens wachten… Ik weet ook niet hoe het qua tijd zou uitkomen, als je nog voor jullie vakantie een IVF zouden doen. Het neemt toch zo een aantal weken in beslag en ze willen je ook onder controle houden ivm risico op overstimulatie en andere gekke dingen. Dus ik denk dat het sowieso niet verstandig zou zijn om meteen na de terugplaatsing op vakantie te gaan, maar goed… misschien mag het ook wel. Maar wees blij, jullie zitten in elk geval niet met lange wachtlijsten! Het wordt dan toch maar een paar weken uitgesteld? Bij ons was de wachtlijst tussen elke behandeling een halfjaar! Succes verder & ik ben benieuwd hoe het vanmiddag gegaan is.
Mouse Helaas welkom op dit topic! Wat de stimulatie betreft, is er helemaal niks aan de hand, hoor! Jij bent met een hele lage dosis hormonen begonnen, veel lager dan wat normaal de standaard is. Dus dan is het ook niet zo vreemd dat je wat langzamer reageert. Maar ik moet zeggen dat ik een follikel van 8 mm, na nog geen week spuiten en zo’n lage dosis, niet een slecht resultaat vind! Ik zat zelf na een week spuiten (en dan een hogere dosis Puregon) ook pas op 10-12 mm. Dus nog even afwachten wat de uitslag is bij de volgende fm en desnoods wordt dan de dosis verhoogd, zodat alles wat sneller gaat. En als het eenmaal gaat groeien met 2 mm per dag, dan kan het snel gaan! Dan zit je binnen een paar dagen ineens op 18 mm en kan de punctie gedaan worden. Maar het komt in elk geval heel vaak voor dat de dosis tussen de fm’s door aangepast moet worden, dus dat is geen uitzondering. Heel veel succes met spuiten & ik spreek je weer op het andere topic. Knuf voor jou & liefs! :-
Maaike Hoe gaat het met jou? Heb je deze week je eerste fm?
Hoop dat er een mooi aantal follikeltjes te zien is!
Hoe is het met alle andere meiden?
Hier alles goed. We zijn druk aan het aftellen naar de 1e echo, nog 6 dagen… :shifty:
Liefs,
Jippie
@Jippie wrote:
Juudje Ik vind het echt vreselijk klte voor jullie, meid… En als er dan ook nog tegen je gezegd wordt dat je niet eens zwanger bent geweest?! Je had toch een positieve test en duidelijke kwaaltjes, en anders was je ongi toch niet zo lang uitgebleven? Het is toch allemaal weer een flinke dreun in je gezicht!Je was zo blij en we scheelden precies een week. Ik vond het ook zo leuk dat we zowat gelijk op gingen, ik gunde het jullie zo! Neem de tijd om deze klap te verwerken, doe maar rustig aan. Jullie zijn in mijn gedachten & een hele dikke knuf! :hug:
West Balen dat ze nu ineens zeggen dat je pas na jullie vakantie kunt beginnen, ik hoop dat het nog veranderd kan worden. Maar helaas, gaat het meestal zo als je in de mm zit. Het meeste bestaat uit wachten, wachten en nog eens wachten… Ik weet ook niet hoe het qua tijd zou uitkomen, als je nog voor jullie vakantie een IVF zouden doen. Het neemt toch zo een aantal weken in beslag en ze willen je ook onder controle houden ivm risico op overstimulatie en andere gekke dingen. Dus ik denk dat het sowieso niet verstandig zou zijn om meteen na de terugplaatsing op vakantie te gaan, maar goed… misschien mag het ook wel. Maar wees blij, jullie zitten in elk geval niet met lange wachtlijsten! Het wordt dan toch maar een paar weken uitgesteld? Bij ons was de wachtlijst tussen elke behandeling een halfjaar! Succes verder & ik ben benieuwd hoe het vanmiddag gegaan is.
Mouse Helaas welkom op dit topic! Wat de stimulatie betreft, is er helemaal niks aan de hand, hoor! Jij bent met een hele lage dosis hormonen begonnen, veel lager dan wat normaal de standaard is. Dus dan is het ook niet zo vreemd dat je wat langzamer reageert. Maar ik moet zeggen dat ik een follikel van 8 mm, na nog geen week spuiten en zo’n lage dosis, niet een slecht resultaat vind! Ik zat zelf na een week spuiten (en dan een hogere dosis Puregon) ook pas op 10-12 mm. Dus nog even afwachten wat de uitslag is bij de volgende fm en desnoods wordt dan de dosis verhoogd, zodat alles wat sneller gaat. En als het eenmaal gaat groeien met 2 mm per dag, dan kan het snel gaan! Dan zit je binnen een paar dagen ineens op 18 mm en kan de punctie gedaan worden. Maar het komt in elk geval heel vaak voor dat de dosis tussen de fm’s door aangepast moet worden, dus dat is geen uitzondering. Heel veel succes met spuiten & ik spreek je weer op het andere topic. Knuf voor jou & liefs! :-
Maaike Hoe gaat het met jou? Heb je deze week je eerste fm?
Hoop dat er een mooi aantal follikeltjes te zien is!
Hoe is het met alle andere meiden?
Hier alles goed. We zijn druk aan het aftellen naar de 1e echo, nog 6 dagen… :shifty:
Liefs,
Jippie
Ben vanmiddag geweest en ik mag als nog beginnen ik moet nu 14 dagen lang de pil slikken dan krijg ik een kleine bloeding en dan bellen dat ik ongie ben en dan als ik nog 4 pillen heb moet ik met de lucrin beginnen en de 2 de dag gonal f en dan krijg ik gelijk een nieuwe afspraak voor een echo enzo dus al met al viel het toch nog mee vandaag heb me druk gemaakt om niks…
:-* Danielle
Gelukkig, West! Fijn dat jullie alsnog meteen door mogen, dus over twee weken gaat het allemaal beginnen! Spannend! En hoe is het met de baarmoederopmeting gegaan, vanmiddag? Ik heb zoiets nooit gehad, dus ik zou niet weten hoe zoiets gaat. Brengen ze dan een soort liniaaltje in ofzo, of is dat mbv een echo?
Groetjes,
Jippie
Juudje, wat verschrikkelijk meid! Dat kan toch niet weeeeeeer… Ik denk aan jullie! Ben er zelf zo verdrietig om…
Veel succes aan alle anderen…
Even wat goed nieuws, weet niet of jullie het gezien hebben maar … Bregtje* van Rhiannon en Daan wordt groooooooote zus! Super toch!
Jippie, hoe gaat het met jou? Kan je een beetje genieten? Ik weet dat ik dat moeilijk vond de eerste weken (nu soms nog hoor… :think: , de angst blijft erin zitten hé! )
Hey wat gaaf voor Rhiannon!!
Echt heel stoer!
Rhi, gefeliciteerd!!
Hier hebben we gisteravond de informatieavond gehad. De 17e moeten we terug komen voor een laatste echo en dan krijgen we uitleg over de medicijnen. Maar jeemig, die punctienaald is me een joekel zeg…das geen aanrader om van te voren te zien (of misschien juist wel, ter voorbereiding op de shock hihi) De spannende tijd gaat bijna beginnen.
@Jippie wrote:
Gelukkig, West! Fijn dat jullie alsnog meteen door mogen, dus over twee weken gaat het allemaal beginnen! Spannend! En hoe is het met de baarmoederopmeting gegaan, vanmiddag? Ik heb zoiets nooit gehad, dus ik zou niet weten hoe zoiets gaat. Brengen ze dan een soort liniaaltje in ofzo, of is dat mbv een echo?
Groetjes,
Jippie
Ja ze ging eerst kijken of alles rustig was enzo alles was goed en toen ging ze met een soort van liniaal naar binnen om te kijken of ik genoeg plaats heb om de embriootjes straks terug te plaatsen. Dus hier nu ook een spannende tijd voor ons. Heb ook al bij mij zelf mogen prikken 2 keer en dat viel ook mee gelukkig alleen moet ik hem er langer in houden maar datwas dus een schrik reactie van mij om het er gelijk uit te trekken hahaha.
Ja tof zeg voor Rhiannon en daan en :: bregtje :: Meid Gefeliciteerd!
:-* Danielle
rhi gefeliciteerd!!!
Ah, dat is mooi nieuws, Rhiannon zwanger !!
(gelukkig zijn er ook positieve berichten)
Ik ben erg geschrokken van Juudjes verdrietige bericht,
merk dat ik er al een paar dagen van slag van ben…
Eindelijk een positieve test en dan dit…
Ik kan me voorstellen dat ze behoorlijk uit het veld geslagen is
en KOK even laat voor wat het is…
Danielle, ook jij in de startblokken :thumbup:
We lezen en leven mee :-*
Mouse, welkom hier,
ik heb geen evaring met lage doses,
wel met (ernstige) overstimulatie,
waarna ik ook 150 Gonal_F moest spuiten.
Toen gebeurde er ook niet heel veel
en is de dosis weer opgevoerd naar 200.
Ditmaal ben ik dan ook gewoon maar weer begonnen met 200 Gonal -F.
Sukses !
Jippie, joh, jouw zwangerschap schiet al op he :dance:
Je voelt je nog prima ? Goed hoor :thumbup:
Zoals gezegd ben ik nu aan de stimulatie bezig,
vandaag de tweede follikelmeting gehad,
het zag er goed uit; stuk of twaalf eitjes,
nu ongeveer 13 mm groot.
Zaterdag weer meten en dan di of woe de punctie :shifty:
Ik sprak vandaag een vrouw bij het speeltuintje van het winkelcentrum :roll:
(Ik dacht een oma met kleinkind)
Bleek 17 jaar geleden bevallen te zijn van ivf-zoon
na 7 jaar proberen en ZH behandelingen
(ik geloof 7 ivf pogingen).
Er waren 5 (!!) embryo’s teruggeplaatst
en een ervan was haar zoon.
Wordt ze twaalf jaar later spontaan zwanger v/e 2-ling :shock:
(op 45-jarige leeftijd)
Dat kindje waarmee ze zat was dus haar een van haar eigen dochters
Geweldig vehaal, erg inspirerend :thumbup:
(Waar je al niet over aan de praat raakt, tussen de HEMA en de Blokker in :mrgreen: )
Ik ga nog even KOK-surfen
(kom meestal binnen via dit topic)
Doewie,
Maaike
Rhiannon gefeliciteerd !!!
Maaike: wat inspirerend dat verhaal van die mevrouw, die je tegenkwam tussen de Hema en Blokker hahahaha.
Meiden dank voor jullie antwoorden op mijn vraag.
Maaike, hoe was het zaterdag? AL een punctiedag bekend? Wat doet Gonal F? Is dat iets vergelijkbaars met Menopur?
Danielle, voor jou gaat het dus ook beginnen. spannend.
Roheryn, gelukkig hebben wij de naald nog neit gezien. Moet zeggen dat ik dat ook liever niet heb tot het moment daar is. EN hubbie al helemaal niet, die wordt al wit als je alleen het woord naald zegt :lol:
Afgelopen zaterdag weer echo gehad en nog te weinig groei. Heb nu 1/2 ampul erbij gekregen om te spuiten, zit dus op 2,5 per dag. Gyn wil het langzaam opbouwen ivm risico’s. Woensdag moet ik weer terug. Hoop dat er dan eitjes gegroeid zijn.
Mouse
Halloooow… :mrgreen:
Voel me een wandelende broedstoof :eh:
Zaterdag ter controle geweest, vanmorgen weer
en er zijn wel een stuk of 18 eitjes flink gegroeid
(dmv stimulatie met Gonal-F, Mouse);
de meesten nu zo rond de 18 mm.
Woensdag is de punctie, onder narcose :thumbup:
Zat vanmorgen te wachten in ZH en toen werd een blije
net bevallen moeder met haar baby per rolstoel langsgereden door haar man;
helemaal happy en ze bedankte de artsen wel 20 keer …
Zo geweldig om te zien dat het weer iemand gelukt is
(maar voor andere wachtenden mss enorm confronterend )
Ik merk dat ik er veel inspiratie, positiviteit en zelfs kracht van krijg )
Mouse, jij ook sukses met het “opkweken” :thumbup:
Ben net terug van vakantie en wat lees ik slecht en goed nieuws. Juudje heel veel sterkte meid!!!
Rhi fantastisch , heerlijk weer zwanger en nu gaat het helemaal goed komen heb ik alle vertrouwen in!!!
Maartje, geweldig zoveel eitjes daar moet toch een topper bij zittem dat kan niet anders.
Zelf hebben we heerlijk genoten, We hopen in september weer te mogen starten.
Gr Tans
Hoi Tans,
Een heerlijke vakantie achter de rug? Zijn jullie met de auto geweest?
En september weer starten … jeetje spannend hoor!!! Dat is alweer over een maandje.
Liefs
Mira
Ha die Tans,
gezellie dat je er weer bent :mrgreen:
Goed even de batterij opgeladen op vakantie ?
En volgende maand alweer van start :thumbup:
Mira hoe gaat het met jou dan ?
Hier vannacht om 03.30 de pregnyl gezet
(gelukkig had Eva me ook al wakker geschreeuwd om 02.00
dus ik zit weer met een helder hoofd op mijn werk vandaag :liar: )
Morgen de punctie :shifty:
Maartje jij bent vast de volgende!!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gr Tans
Oohhh Maartje wat spannend meid!!!
Veel sterkte op je werk, dat valt niet mee :-*
Met mij gaat het wel goed…af en toe wel weer zin om een volgende ICSI poging te doen, maar aan de andere kant ben ik pas weer op de been van die hormonentoestand van laatst. Mijn ongi duurde 11 dagen ipv 5 dagen en de volgende cyclus starte op dag 40 en normaal tussen dag 26-28. Dus ik ben heel benieuwd of mijn volgende cyclus weer normaal is. En tevens ben ik begonnen met wat kiloos af te vallen om ms toch wat meer eitjes te krijgen de volgende ICSI poging. Maar een garantie is het niet, want ook mijn leeftijd kan een rol spelen op het aantal eitjes. (ik heb 2x 2 eitjes gehad) We gaan eerst eind september op vakantie en in december bellen we weer voor een nieuwe poging.
Meid succes morgen!!!
Liefs
Mira
Hoi meiden,
Maartje Alvast heel veel succes met de punctie morgen! Wel een superscore, 18 follikels. Hopelijk komen er ook 18 eicellen uit en een heel elftal aan mooie bevruchtingen!
Tans Welkom terug! Ik hoop dat je een leuke vakantie gehad hebt! Hoe gaat het voor de rest met je, zie je alles weer een klein beetje zitten? Knuf voor jou! :hug:
Mira Hoe gaat het met het afvallen? Balen dat je zo erg last hebt van je rug, hopelijk is het snel weer over!
Doe je rustig aan? Kus voor jou! :-
Mouse Ik hoop dat de verhoogde dosis hormonen goed aanslaat en dat er morgen een hele hoop mooie grote follikels zijn te zien! Gaat het spuiten goed? Heel veel succes morgen, ik ga voor je duimen!
Roheryn Spannend, dan gaan jullie ook bijna beginnen! Zijn jullie al druk aan het aftellen?
Renoke Alles goed met jou en de beeb?
West Jij zit nu eerst twee weken aan de pil, toch? En daarna mag je beginnen met spuiten? Heb je er “zin” in om te beginnen?
Juudje Hoe gaat het nu met je? Vind het nog steeds gigantisch klte en flink *** voor jullie!
Heel veel sterkte & ik denk aan jullie, meis! Dikke knuffel! :hug:
Pebble Hoestie daar? Heb je al enig idee wanneer jullie weer gaan beginnen?
Jij bent nu toch ook bezig met afvallen? Lukt dat een beetje?
Ben ik nog iemand vergeten, vast wel… Dikke kus voor jullie allemaal! :-*
Wij hebben vanochtend de eerste echo gehad en alles was goed! Het is één beebje (er waren twee embryootjes teruggeplaatst), we zagen vrijwel meteen een hartje. Een klein wit stipje wat knipperde. Echt fantastisch om te zien, we hebben het hartje ook horen kloppen. :inlove: Was wel even een emo-moment, zo bijzonder om dat te mogen meemaken! Het beebje is nu 12,2 mm en ligt precies op schema. Over drie weken hebben we de tweede echo. Voor de rest blijven we onder controle bij de gyn’s van de fert.afdeling. Dat betekent dat we elke 4 weken op controle komen en dan ook een echo hebben!
Heel veel succes allemaal & natuurlijk blijf ik meelezen en schrijven!
Liefs,
Jippie