IVF/ICSI deel 12

rhiannon,

Wat fijn dat je een TP hebt gehad. Ik lees nog wel mee, mnaar schrijf niet zoveel nu. Ik zit tussen 2 behandelingen in.

Ik heb getemperatuurd na de TP. Ik had net als jij (Ook apeldoorn) de bolletjes. Mijn temperatuur bleef ook hoog. Die bolletjes doen “helaas” veel. ik bleek niet zwanger te zijn.

Ik hoop voor jou dat je zwanger wordt en ga dan ook alvast hard duimen. Wanner is de testdatum :shifty:

liefs Suzanne

litle people? wat is dat?

:mrgreen: inderdaad, ik vind zelf het speelgoed nog het leukste, meneer vindt met name leuk: de verpakking, de doos (om heel hard op te rammen) en alle tool die mijn aandacht van hem afpakken: mobiel en laptop…

ik heb nooit getemperatuurd, maar denk ook dat dit misschien niet zo heel betrouwbaar is gezien de medicatie? jij hebt echt die houvast van ofwel testen of dit nodig, niet?! heb je ooit een poging zonder gedaan? ben je dan niet heel bang al tussentijds teleurgesteld te worden?

Thnx Suzanne! Hopelijk voor jullie ook gauw weer ‘testmogelijkheden’ want dat betekend dan ook een geslaagde TP. :thumbup:

En jep de temp komt echt van de progestan en hier dus zelfs een soort dubbele dosis doordat er ook Progynova bij komt. Moet het dus weer helemaal van de testjes hebben.

Corinne Little People is leuk speelgoed van Fisher Price. Poppetjes, huisjes, autootjes, vliegtuigjes met vaak dubbele functies zoals een vormenpuzzel en rijdend spul. Met lekker veel basiskleurtjes. Vreselijk heb hier al 6 dozen en doosjes staan vanwege indertijd een actie 3 halen 2 betalen. :oops: Dozen roeleren hier ook! Heb het speelgoed hier in een picknickmand zitten maar mevrouw vind het het leukste om in die mand te gaan staan hahaha. :mrgreen: Totaal herkenbaar ook de dozen van het speelgoed heeft ze flink aan stukken gekregen. :angel:

En ja wat je zegt de teleurstelling kan ook komen. Stel ik begin met testen die positiever worden en daarna negatiever. En toch zou ik het fijn vinden te weten zelfs als het een miskraam zou worden om de een of andere reden. :think: Het waarom is mezelf zelfs niet eens duidelijk.

Ow bouwval gezocht begint zo ik duik weer achter ons tvtje! zwaai

Ik heb door vroeg te testen ook altijd een soort van rust.

Ik ‘moet’ te vroeg testen en daarna heb ik wat meer rust… :mrgreen:

Ik heb inmiddels zoveel negatieve tests gezien, dat ik niet eens zou weten wat ik zou doen als ie positief zou zijn :think: :wink:

hallo rhiannon

ik weet niet eens hoe ik moet tempen :oops: ik heb mij hier nog nooit in verdiept en ik vraag mij dan af of ik vaginaal of op de normale manier moet tempen en doen jullie dat altijd op een vast tijdstip van de dag en wat hoort de gemiddelde temperatuur dan te zijn als die verhoogd is?

sorry maar ik ben hier echt een leek in en schaam mij dus nu helemaal kapot :oops: ik heb dit gewoon echt nog nooit gedaan en ook nog nooit ervaringen over gehoord. komt misschien denk ik ook een beetje omdat ik helemaal niemand in mijn omgeving heb die problemen heeft met zwanger worden en raken allemaal super snel na het stoppen met de pil alsof het allemaal zo uit de lucht komt vallen en van zelf gaat,

groetjes van linda (lipi)

Oh Rhi,

Ik heb ook iedere keer getempt, na de TP

Maar kan me nog herinneren dat ik van iemand, een zekere Rhiannon :mrgreen: (ken je vast wel :angel: ), een tip kreeg dat tempen tijdens het gebruik van de bolletjes niet helemaal ‘eerlijk’ is fluitfluitfluit

Ik heb het ook gedaan en ga het zeker ook weer doen.

Bij mij daalde de temp iedere keer, vlak voor de menstruatie, dus heb het idee dat het op een of andere manier wel werkte… :think:

Ach joh, waarom zou je het niet doen!!

Tja das ook een sjokker als je zo’n ding positief ziet worden :mrgreen:

En ja ja ik weet het allemaal maar mijn hersens verweken meer en meer naarmate er meer progesteron mijn lijf ingaat 8) :angel:

Maar jouw temp zakte dus wel na verloop van tijd ondanks dat je progestan gebruikte?

Linda temperaturen is inderdaad iedere dag op hetzelfde moment (tijdstip hier niet) bij het wakker worden. Als je slaapt zakt je lichaamstemperatuur nl tot je ‘basale temperatuur’ onbeinvloed door bewegen en eten etc.

Dan is het een kwestie van rectaal tempen omdat dit het meest nauwkeurig is. Wat je persoonlijke basale temperatuur is kan ik je ook niet zeggen. Het beste schijnt te zijn de eerste dag van je menstruatie te tempen dan heb je je ‘laagste’ temp te pakken. Na een eisprong (of door progesterongebruik via pillen) stijgt die temperatuur ergens tussen de 0,2 tot 0,5 graden. Ook dit verschil is bij iedereen weer anders.

Als de temp hoog blijft (in gewone ongestimuleerde of door progesteron in stand gehouden cyclus) kan dit een aanwijzing zijn dat je zwanger bent. Als je temp weer zakt dan is dit een teken voor een daling in progesteronwaarde.

Maar weet je nix om je over te schamen hoor! Ik wilde ook nooit wat weten van temperaturen want hey ik was toch ‘onvruchtbaar’ en zou nooit in een natuurlijke cyclus zwanger worden. Maar ja dan verveel je je een keertje terwijl je in je wachtweken zit…zoekt iets om je testdrang tegen te gaan… :oops:

En wat Nicje al aangeeft…het kost geen ruk gelukkig in tegenstelling tot al die testen… :silenced: :shifty:

hoi Meiden,

Wij komen net terug van het ziekenhuis en de ha stuurde ons weg met iui maar we kwamen en die gyn zei van dat hubbie nog 1 test moet doen en als die even slecht is als deze was krijgen we dus ook ivf en nu is mijn vraag of iemand mij daar wat info over kan en wil geven? En of ik eventueel hier mee zou mogen kletsen alvast?

4 Juni mag ik bloed prikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad en 11 juni moeten we weer terug komen voor de uitslag van het zaadonderzoek.

:-* West

Hoi West,

Balen, zeg! Dus voor IUI komen jullie misschien niet meer in aanmerking vanwege de zaadkwaliteit? :frowning:

Ik wil je ook nog wel een mail sturen over IVF/ICSI, hoorr! Jammer dat je waarschijnlijk niks zult hebben aan mijn info mbt de IUI… Stuur me maar even een mailtje met je vragen & anders spreek je me maar aan op de msn!

Groetjes,

Jippie

Ik zou eigenlijk dit weekend weer aan de pil gaan maar heb eigenlijk helemaal geen zin om weer met ivf te beginnen, wat moet ik doen?

Tans

Hoi Tans,

Waarom heb je er geen “zin” in, als ik vragen mag? Ben je er geestelijk nog niet klaar voor om nu met de tweede poging te gaan beginnen, of voel je je lichamelijk nog niet goed genoeg? Zie je er erg tegenop?

Ik weet niet wat je moet doen, dat moet je natuurlijk voor jezelf bepalen. Hoe zit het met de wachtlijsten? Stel dat je het nu zou cancelen, kun je dan bijvoorbeeld in juli-augustus weer of moet je dan weer een hele poos wachten? Bij ons is de wachtlijst 6 maanden, dus dan zou ik het persoonlijk zelf doorzetten. Maar als je er zo weer tussen geschoven kan worden, is het weer een ander verhaal.

Succes met je beslissing! :hug:

Groetjes,

Jippie

rhi, blijf lekker tempen hoor! als het je ook een soort rust geeft alleen maar goed en idd goedkoper dan testen! dat litle people klinkt goed! leuk voor mama :mrgreen:

tans, ik snap heel goed watje bedoelt, de laatste x(net voordat we hoorden dat adoptie opeens groen licht had), gingen we ook naar de arts om weer te starten en moest ik ook weer aan de pil en ik was gewoon klaar! voor dat moment. ik denk dat ik het ook ‘gehad’ had met het geleefd worden door artsen en data die ZIJ prikken, dat ik zelf de controle kwijt was over mijn lichaam, over het proces, ik had tijd nodig, in plaats van mijn ratio die vond dat ik weer door kon, wilde mijn gevoel blijkbaar even niet, even pauze. wat jippie ook zegt, alleen jij kan het weten een aangeven, al kan dat lastig zijn met wachtlijsten en timings die wederom door iemand anders, het ziekenhuis worden bepaald. sterkte

Ha jippie en corine

Bedankt voor jullie reactie, ik zit een beetje in tweestrijd. Aan de ene kant wil ik graag verder want ja ik heb zo Stijn gekregen en ja wil er graag nog eentje dus moet ik ervoor gaan… en ja ik baal inderdaad van het feit dat het zo moet, een ander doet eigenlijk het werk, weer mezelf overgeven opladen voor het moment weer vrij vragen voor mijn werk en dat soort dingen.

Bij ons is er eigenlijk niets aan de hand dus het zou ook zo moeten lukken . Nu dus een tweede poging voor nr 2.

Ik denk dat ik toch maar de poging inga vanwege dat het op mijn werk nu goed uitkomt, ben veel vrij vandaar en ja ik ben al 36 helaas. En ja het is voor Stijn ook wel leuk als er sneller een kindje bijkomt of het lukt niet dat kan ook.

Sorry hoor voor mijn getwijfel ik weet natuurlijk dat ik super blij moet zijn met Stijn en dat ben ik ook maar baal gewoon dat het weer via de mmm zal gaan. We hebben wel besloten om als het niet lukt even te wachten met poging 3.

Gr Tans

Tans helemaal te snappen, die controle enzo. Stom hoe je verstand en gevoel toch in ‘gevecht’ zijn. Alleen al te weten dat het ‘nodig’ is voor een zwangerschap is al frustrerend. Goed om je eigen grenzen te stellen, een pauze in te lassen wanneer het jullie uitkomt zodat je ook weet dat de tijd om weer op te laden er ook aan komt. :thumbup: :-*

Ow en bij de weg het is niet zo dat je blij moet zijn met Stijn hoor, je mag ook heus dagen hebben dat je hem liever even achter het behang plakt. Mama’s en papa’s vinden hun eigen kids echt niet elke dag de allerliefste en hebben ook wel eens een beetje rust nodig. :wink: Je bent natuurlijk ook niet alleen maar mama van Stijn maar je bent ook nog steeds Tans.

Ja Corinne Little People is zoooo leuk! Eigenlijk veel te leuk en volgens mij ook gemaakt met het oog op de ouders. Zij zijn toch degene die het gaan aanschaffen. :wink:

rhi je bent een schatje :wink: …hoe is het nu met jou voel je je goed…

hoe is het toch met manon en eva…

gr tans

Hallo allemaal,

Mijn man en ik proberen al anderhalf jaar een kindje te krijgen, maar helaas zonder resultaat. Nu blijkt dat wij niet vooraan in de rij stonden toen ze vruchtbaarheid gingen uitdelen: ik heb PCO en mijn man heeft erg zwak zaad. Vorige zomer zijn wij hier achter gekomen en onze wereld stortte in. We hebben niet opgegeven en nu komen wij gelukkig nog in aanmerking voor ICSI, volgende week zet ik mijn eerste spuit… erg spannend allemaal!

Ik ben erg benieuwd naar ervaringsverhalen van lotgenoten die ook binnenkort beginnen met Decapeptyl, of van lotgenoten die dit onlangs hebben meegemaakt. Wij hebben het de buitenwereld niet verteld en op mijn werk heb ik het heeeeeeel vaag gehouden, alleen verteld dat ik binnenkort een paar keer naar het ziekenhuis moet. Het hele baby-gebeuren is al niet meer van ons tweetjes, we willen het toch nog zo veel mogelijk van ons proberen te houden.

Ik hoop zo dat het een beetje snel wilt lukken… :pray:

Graag hoor ik van iemand… groetjes Michelle

Hoi Tans,

Alleen jij kan bepalen of je er klaar voor bent.

Doe het puur voor jezelf en niet voor de omstandigheden of omdat het nu eigenlijk het beste uitkomt.

Ik heb voor mezelf het gevoel dat je lichaam en geest samen 1 moeten zijn, om tot een goede poging te komen.

Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, en je kan je eigen lijf niet voor de gek houden.

Als jij er niet voor 100% achter staat op dit moment, kan je lijf dat nu ook niet.

Succes met je overweging.

Michelle, welkom hier. Je gaat een spannende periode tegemoed.

Ik hoop dat het snel zal slagen!

groetjes

Pebble dank je wel!

Ik ben blij dat ik hier een beetje mijn hart kan luchten. Bij ons in de vriendengroep worden de meiden zwanger alsof het besmettelijk is!! :frowning:

Het wachten tot de 30e duurt me nu al te lang! Moet mezelf proberen bezig te houden en er doorheen te komen.

De komende tijd zal uit nog meer wachten bestaan…

Heel veel succes allemaal!!

hallo meiden.

wie van jullie heeft er hier ervaring met laat positief testen of een lange cycles? normaal is dat bij mij 28 dagen en ben eigenlijk altijd wel stipt op tijd maar had dus afgelopen dinsdag mijn :twisted: :twisted: op bezoek moeten krijgen en heb dus toch vandaag (vrijdag) maar een testje gehaald bij het kruitvat maar die is toch negatief en heb behoorlijk pijn in mijn (.)(.) maar dat kan eventueel ook als je ongesteld moet worden. heel erg vreemd dus, weet het dus echt effe helemaal niet meer en zit nu dus steeds te piekeren hierover en heb dus echt de drang om te blijven testen in de hoop dat het hcg gewoon nog moet oplopen maar ik probeer ook realistisch te zijn dat het zonder de medische malle molen toch echt niet zal lukken.

pfff wat is dit moeilijk om te blijven wachten.

zo en nu heb ik weer genoeg gezeurd.

groetjes van linda (lipi)

Hey linda

Vervelend is dat he, als je erop wacht en weet dat het buiten de mmm niet zal lukken en het komt dan niet.

Ik heb vaak een cyclus van 28-30 maar er willen er wel eens bijzitten die langer duren helaas. De hoop is er dan toch altijd.

Hopelijk is je lichaam in tweestrijd en zal er toch nog een pos. test voor jouw uit komen.

Hier gister naar de tandarts geweest. Laatste tijd erg last van mijn tanden en tandvlees, dus ik meld dat even. Hij kijkt en vraagt of ik zwanger ben :shock: , nee zeker niet zeg ik, heb net gister de :evil: op bezoek gekregen en heb me in de auto moeten slepen vanwege die enorme klote endopijnen die echt deze keer heel hevig zijn.

Maar het komt dus wel door de hormonen van ivf, heb ik maar even nagevraagd :? Ook al is het nu dus al vanaf februari dat we de tweede poging hadden.