IVF/ICSI deel 12

dank u :: ::

hoi andromaca,

wat jammer dat het toch mis is gegaan.

ook ik had anders gehoopt voor haar.

sterkte voor iedereen daar en veel succes voor de nieuwe poging(en).

groetjes annie

Bedankt lieve meiden

de moed niet opgeven. Als jullie iets zo graag willen, uit liefde, zal het gebeuren.Ik gun het jullie allemaal met mijn hele hart

:: ::

Hallo, ik ben Andromaca haar vriendin.

Ik wou even vragen of het normaal is dat op vrijdag mijn waarde HCG zeer laag lag (33), zaterdag een heel erg klein beetje bloed verlies heb gehad en verder niks.

Hoe lang kan het duren?

Voel geen pijn of krampen en vraag mij af wanneer die miskraam voor het echt zou gebeuren?

Dank u

Miranda

Hai meiden kom even snel reageren voor vriendin van Andromaca en Annie feliciteren!! :mrgreen:

Als reactie op de miskraam, helaas is niet te voorspellen wanneer het op gang komt. Wat sommige vrouwen helaas ook door moeten maken is een zgn missed abortion. Wel een miskraam maar geen uitdrijving. Dat kan betekenen dat er ofwel een curettage nodig is om het vruchtje te helpen verwijderen. Maar wat ook kan zeker als het al vroeg in de zwangerschap mis gaat is dat het vruchtje wordt opgenomen door je lichaam. Dan is er dus geen uitdrijving en zul je alleen wanneer het hormoon genoeg gedaald is een ‘normale’ menstruatie krijgen.

Heel veel sterkte gewenst. :hug:

rhi dank je wel en jij en daan gefeliciteerd met het nieuwe huis :mrgreen:

miranda het is net wat rhi zegt er valt niet te zeggen wanneer het begint.

ik heb zelf 2x een mk gehad en de ene keer heb ik van te voren 3 weken gebloed ,toen het vruchtje verloren en nog 3 weken door gebloed.

de tweede keer was het net een menstruatie periode alleen met iets heftiger krampen en de 2de dag het vruchtje verloren.

er valt dus helemaal niets over te zeggen en mischien heb jij wel een curretage nodig omdat je lichaam het niet zelf verdrijft.

hoe het iig goed in de gaten.

en vooral heeeeel veeeeeeeeeel sterkte gewenst.

groetjes annie

miranda, bij mij duurde de 2e keer ook bijna een week na de constatering van de dokter en drastische afname van HCG. Ik vond dat wachten echt enorm balen, je bent al zo teleurgesteld en verdrietig dus wilde ik er echt ‘vanaf’, zo snel mogelijk af van alle zwangerschaps verschijnselen en weer met een schone lei beginnen. Hopenlijk gaat het snel komen. veel sterkte.

Annie en Pebble, gefeliciteerd met jullie ondertrouw!

Manon, wat super dat de echo goed was, ik kan me voorstellen dat je je nog steeds onzeker voelt, enne lekker ‘genieten’ van de kwaaltjes, want kwaaltjes betekent dat het goed zit!

Hier alles erg prima! Rik is afgelopen vrijdag 1 geworden en we hebben dat en zijn thuiskomst zaterdag heel groots gevierd met 40 man en 30 kinderen, gigantische puinhoop en lawaai, maar een enorme gezellige boel en hij vond het prachtig! het bonden gaat heel snel en we zijn al enorm aan elkaar en de situatie gehecht. nu langzamerhand gaan informeren hoe het gaat werken met de laatste stap, alhoewel dat pas einde van het jaar is.

Meiden, veel succes met alle pogingen!

liefs

Corrine: fijn dat het allemaal al zo goed gaat!

Hier nog twee dagen en dan gaan we voor het eerst naar Maastricht voor de vooronderzoeken. Het komt nu allemaal wel heel dichtbij hoor. Ik weet wel dat die onderzoeken geen drol voorstellen, maar toch. Ik hoop zo dat we eindelijk een datum krijgen…dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.

Hoi Lieve meiden,

Ik wil jullie allemaal even een hart onder de riem komen steken :-

Ook ik heb hier heeeeeeeeel lang geschreven met de 1e meiden van het clubje. Misschien kent iemand me hier nog. Ik duim heel hard voor jullie dat ook jullie dit geluk snel mogen hebben. Geef de moed niet op hoe moeilijk het ook is. Ik denk aan jullie en blijf duimen voor een ieder in dit clubje :-
Bij ons was het de 3e keer raak en we zijn nu de trotse ouders van ons eigen wondermanneke Vito.

Heel veel Liefs en een dikke knuffel Angela

Meiden,

Even wat vragen als het mag? Al 4 cyclussen lang ben ik zo onregelmatig als weet niet wat.

Vandaag, dag 19!!!, ben ik weer ongesteld. Heb het niet eens in de gaten gehad. Normaal fikse pijn.

Vorige periode was 25 dagen, daarvoor 37, daarvoor 31. Ben altijd heel regelmatig geweest (31-33), dus je kunt je voorstellen dat ons klusschema compleet in de war loopt.

Ik twijfel of ik de ha of gyn zal bellen …vriendin van mij zegt dat het ook door het ontstressen van mijn lichaam kan komen. Ben nu een jaar na mijn Burn out, bijna van mijn werkgever af en begin mij eindelijk weer goed te voelen! Ben ook voorzichtig aan het lijnen.

Maar het is zo balen, aangezien wij zelf weer aan het proberen zijn totdat ik klaar ben voor de 2e IVF.

Zal ik nog een periode afwachten? Is iemand bekend met dit fenomeen en hoe lang kan dit duren?

thanx

Hai Pebble, is helaas geen pijl op te trekken hoelang het onregelmatig blijft. Meestal ligt het aan de ‘overdosis’ hormonen die je hebt gehad voor de IVF. Je hebt dan net als met de pil een onnatuurlijke cyclus gemaakt en je weet een beetje hoe het werkt na de pil? Half jaar tot een jaar alles door elkaar kan dan.

Ik geloof dat er bij ‘zwanger worden’ een aantal topics zijn met homeopatische middelen voor de regelmaat. En ook daarbij geldt dat het soms helpt en soms niet. Misschien mag je je gyn daarover bellen waarbij je de IVF hebt gehad?

Corinne! Helemaal bij in geschoten! :oops: Gefeliciteerd met jullie Rik!! :-* Kaartje is nog onderweg want het was erg lastig een mooie te vinden die toepasselijk was. :shifty:

Ik duik weer onder, dubbel druk huis komt eraan, inpakken etc en de poging.

Hier een hevig teleurgestelde ikke…als we geluk hebben komen we dit JAAR nog aan de beurt qua IVF. De verwachting is oktober of november… De bedenkingen zijn hier toch zodanig dat we het maar laten voor wat het is, en het toch maar zo te proberen. Vorig jaar zeiden ze nog, januari ben je zo aan de beurt, komen we in januari voor gesprekken wordt het al tweede helft 2007, en nu mogen we al blij zijn als het dit jaar nog is…kon wel janken daar zeg…bah bah bah. Wilco zou er nog over nadenken wat we doen. Het zou ook best lullig zijn als ze over een paar maanden bellen dat er plek is en we zijn net zwanger of zo…nou ja…jullie horen er nog van…

hallo roheryn

ik las net ergens dat je naar maastricht moest? sta je dan daar ook onder behandeling? ik sta ook onder behandeling in maastricht en ik ben van mening dat er geen lange wachtlijsten staan want ik kan iedere maand nog gewoon er tussenin geplaatst worden. hopelijk hoef je toch echt niet zo lang te wachten totdat je mag beginnen.

heel erg veel succes

groetjes van linda (lipi)

Gaffer Roheryn! Wat ellendig dat gedoe met telkens wachten :frowning:

Hopelijk komen ze toch snel met goed nieuws dat het mee mag vallen want het weer zelf doen lijkt me ook enorm eng voor jullie. :hug:

Linda ws is er voor ‘gewone IVF’ weinig tot geen wachtlijst maar bij PGD vanwege het extra labwerk wel een wachtlijst. :wink: Hoe staat het er bij jullie voor?? Ik hoop dat alles nog steeds naar verwachting of boven verwachting goed gaat! :thumbup:

Kom morgen ws nog wel eventjes tikken. Succes meiden! :-*

Inderdaad, omdat Maastricht nu nog het enige ziekenhuis in Nederland is dat PGD doet, is er inmiddels een redelijke wachtlijst.

Sjees maar meid had je er al eens over gedacht om via Belgie te gaan? Sommige verzekeraars willen daar nl ook wel mee accoord gaan juist vanwege de wachtlijsten en er zijn daar meerdere ziekenhuizen die daaraan meewerken. Vaak ook in samenwerking met Nederlandse zodat je niet voor alles daarheen hoeft.

Sterkte iig met wachten Roheryn! :hug:

Ow ja daar was ik nog wel aagje naar…stel jullie hebben een goeie IVF achter de rug, veel mooie eitjes bevrucht waarvan meerdere ‘geschikt’ bevonden na de PGD kunnen die dan ook ingevroren worden? Zo maar een aagje vraagje hoor.

*hier zijn de wachtweken begonnen…1 prachtig emmietje terug van redelijke kwaliteit en 3 juni mogen we testen als we dan nog geen bloed hebben gezien…bibber, stress en bibber :shifty: *

Volgens mij is er qua eitjes geen verschil, alleen dat ze op het moment van terugplaatsen een dag ouder zijn. Dit omdat er pas DNA onderzoek gedaan kan worden als het een 8-cellige delig heeft. Dan wordt er 1 cel weggenomen waar DNA onderzoek op gedaan wordt.

Rhiannon: sterkte met wachten…ik zal duimen voor jullie

Ah dank je voor je uitleg Roheryn (en je duimen natuurlijk ook!) dat betekend dus dat ze vast ook ingevroren kunnen worden. Dat zou wel helemaal super zijn! Al is er in eerste instantie de grootste hoop op dat er helemaaaaal geen cruyo poging nodig is omdat het gelijk aanslaat! Hier in Nijmegen wordt er geloof ik onder de 8 cellen ook niet ingevroren. En een dagje later terugplaatsen gebeurd in sommige ziekenhuizen ook standaard zonder PGD vanwege het een of het ander.

rhi

ook vanuit hier, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes en sterkte de komende 2 dagen!

verjaardag rik was een groot feest met veel kids en vrienden en heeeeeeeel veel speelgoed, erg grappig om te zien hoe je huis in een maand tijd in een soort etalage van toys R us kan verandern :think:

:-*

Hahaha Corine weet je hoe het eigenlijk werkt? Zie het elke keer als de kleine meid van vriendin hier komt, spelen is het allerleukste met dingen die geen speelgoed zijn…binnen no time vraag je je af waarom je zoveel speelgoed hebt gekocht en dan besef je je dat het is omdat jullie dat zo leuk vinden :angel: want tegenwoordig hebben ze Little People :silenced: Fijn dat het zo genieten is!

Euhm dames wie van jullie doet ook aan temperaturen na een TP? Ik doe het nu braaf iedere ochtend als ik wakker wordt om me te weerhouden van testen. Anders ga ik elke ochtend dat ik moet wachten testen. Mocht er nog iemand zijn die het doet weten jullie nog zo ong wat de temperaturen waren? Ik zit iedere ochtend nog op 37 graden maar weet natuurlijk helemaal niet of het door de progestan komt of niet en of het dus misschien wel totaal onzinnig is dat ik het doe. :oops: