IVF/ICSI deel 12

Bedankt Annie, is er echt niemand die kan helpen? :pray:

Hoi meiden,

Andromaca: Met ruim 5 weken zou er wel iets op een echo te zien moeten zijn. Misschien nog niet een heel duidelijk vruchtje, maar toch zeker een vruchtzakje. Soms blijft het vruchtje eventjes achter in groei en heeft het daarna een groeispurt, dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Maar als er nu niks te zien is op een echo, dan is dat niet zo’n goed teken, helaas. Wat betreft de hcg-waarde: die kan in het begin heel langzaam stijgen en daarna gaat het veel sneller. Over het algemeen moet de waarde elke twee-drie dagen verdubbelen, geloof ik. Als het nu al op 400 had moeten zitten, en het is nog maar 117, dan is dat ook niet zo goed ben ik bang… Heeft ze ook bloedverlies gehad, samen met krampen? Als ze bloedverlies heeft gehad, kan het zijn dat ze al een miskraam heeft gehad, dat het vruchtje al weg is. Of het kan inderdaad zo zijn dat het buitenbaarmoederlijk is. Het kan natuurlijk ook nog goed gaan, dat weet je niet. Moet ze deze week ook weer voor een echo of een bloedtest?

Sterkte & laat je wel even weten hoe het afgelopen is?

Annie & Pebble: Gefeliciteerd met jullie trouwplannen! Heel veel plezier bij de ondertrouw alvast. Stelt misschien niet zoveel voor, maar ik vond het zelf toch heel erg speciaal. Ben je al een beetje officieel getrouwd! Geniet ervan! :-*

Manon: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles goed?

Corrine: Alles goed met Rik? Woont hij nu officieel bij jullie, of is nog niet alles geregeld?

Alle andere meiden: Heel veel sterkte & succes met de komende behandelingen! :hug:

Wij moeten nog 6 weken wachten en dan gaan we met ICSI beginnen. Ik ben al weken aan het aftellen, want ik ben er wel weer aan toe. Nu maar hopen dat we weer een hoop eicellen hebben, goede zaadjes en dan wel een bevruchting. Doodeng allemaal, maar we hebben goede hoop.

Groetjes,

Jippie

Hey Jippie, bedankt voor je antwoord.

Ze moet vrijdag haar bloed opnieuw laten trekken…Ik heb ergens gelezen dat het vruchtje zichtbaar is alleen als hcg op 1000 staat…

Ze heeft geen bloedverlies gehad…Ik ben zo hard aan duimen voor haar…Ze heeft haar eerste kindje op eerste poging ICSI gehad, en nadien heeft ze 7keer opnieuw geprobeerd zonder succes…

Ik bied elke dag voor haar :pray: :pray: :vlinder: :vlinder:

dank je wel suzanne en jippie,

het stelde niet veel voor,maar ja speciaal is het ntl wel.

en thuis aan gekomen was er wel een leuke verrassing de buren hadden slingers en een teks "vandaag in ondertrouw"opgehangen met 2 glasjes likeur en 2 stukjes boterkoek jammie.heeeeeeeeeel lief van ze.

nu op naar 11 juni. :smiley:

meiden succes met alles.

groetjes annie

Annie, wat een leuke verrassing van je buren zeg, en het is zo 10 juni hoor!!!

Met mij gaat het wel okee, we gaan gewoon blijven proberen voor nr 2 in juni gaat de eerste spuit er weer in. Hopelijk nu met meer succes!!

Gr Tans

@annue wrote:

dank je wel suzanne en jippie,

het stelde niet veel voor,maar ja speciaal is het ntl wel.

en thuis aan gekomen was er wel een leuke verrassing de buren hadden slingers en een teks "vandaag in ondertrouw"opgehangen met 2 glasjes likeur en 2 stukjes boterkoek jammie.heeeeeeeeeel lief van ze.

nu op naar 11 juni. :smiley:

meiden succes met alles.

groetjes annie

Ja wij zijn 4 april in ondertrouw geweest, stonden onze ouders voor het gemeentehuis met bloemen toen we buiten kwamen. Maakt het toch net wat meer bijzonder he.

Oh das wel heel lief ja!!

Ik was die dag vrij, maar Marco is naderhand gaan werken :think:

's Avonds zijn we wel uit eten geweest met zn tweetjes, maar verder heeft niemand er aandacht aan besteed… zijn ze denk ik vergeten (of ik ben het weer vergeten :lol: )

Toen wij in ondertrouw zijn gegaan (ships, ik weet niet eens de datum uit m’n hoofd, in elk geval voor 4 september 2003! :lol: ), hing bij thuiskomst de vlag uit. En er stond een bos bloemen op tafel. Hadden mijn schoonouders gedaan, dus dat was wel erg leuk!

Groetjes,

Jippie

Annie, van harte gefeliciteerd!!! :dance: :dance:

Het lijkt misschien niet zo heel bijzonder, maar het is wel een onderdeel van het huwlijk.hihi…

Geniet er lekker van en op naar 11 juni.

Hoop voor je dat een mooie dag hebt.

Groetjes Manon

wij hadden ook nog een paar telefoontjes en een mailtje gehad met felicitaties wel heel erg leuk.

maar ik lees het dus meer dat ouders/schoonouder/familieleden of vrienden zo iets doen best grappig eigenlijk.

het klopt het hoort er allemaal bij maar iedereen onthoud de trouwdag en niet de ondertrouw dus vandaar.

voor mij is alles de eerste keer en dus best spannend, voor mijn aanstaande hubbie niet meer is zijn 2de keer,maar hij is er al wel achter dat de buren hier(ondertussen hele goede vrienden geworden) gekker zijn dan zijn eigen en zijn ex-schoonfamilie dus ook voor hem blijft er toch nog ā€œspannendeā€ dingen aan komen :lol: :lol: :lol:

maar ik hoop op een mooie dag 11 juni en genieten ga ik zekers!!!

juudje jij bent 4 april in ondertrouw gegaan zijn jullie ook al getrouwd of nog niet???kan zijn dat ik dat mis ben gelopen nl.

pebble die weet ik zij gaat na mij.

hoop alleen dat ik 11 juni niet zo verkouden ben als nu,want dan sta ik met een rode geschaafde neus op de foto’s :? :? :oops:

maar gelukkig is dat nog een week of 5 a 6 weg dus alle tijd om beter te worden.

en dinsdag naar de dietiste vragen hoe ik toch nog voor die tijd een paar kilotjes(al is het er maar 1) kwijt kan raken en in juli weer naar de internist voor een pompje en hopelijk weer groen licht in de strijd der zwanger worden.laten we hopen dat er nu weer een goede tijd aan komt met dit alles met al eerst ntl de trouwdag.

manon wanneer had jij ook al weer de 2de echo of heb je die al gehad?

hoe is het verder met de rest van de dames???

groetjes annie

Manon hoe is het gisteren gegaan

Tans

hallo

hier nog iemand die gaat trouwen, wij mogen op 07-07-2007 om 12.00 uur ons JA woord zeggen. bij ons waren er geen verassingen met de ondertrouw, wij zijn wel saampjes gaat uit eten en hebben het gezellig gemaakt.

ja manon hoe was de echo en gaat het allemaal goed? ikke is aagje!

groetjes van linda (lipi)

@annue wrote:

juudje jij bent 4 april in ondertrouw gegaan zijn jullie ook al getrouwd of nog niet???kan zijn dat ik dat mis ben gelopen nl.

pebble die weet ik zij gaat na mij.

groetjes annie

Nee wij stappen eind augustus in het huwelijksbootje dus dat duurt nog wel even.

Hallo dames,

Afgelopen woensdag heb ik de 2de echo gehad.

Was weer erg zenuwachtig.

Maar alles was goed. :dance:

Zover hij nu alles kon zien, vond hij het er prima uitzien.

We kregen wel te horen dat er vermoedelijk 2 hebben gezeten maar de ander niet meer leeft.

(slik) dat was even raar om te horen.

Maar mijn hubbie en ik zijn erg blij, we mogen dan ook over 2 weken (23 mei) weer komen voor een volgende echo, dan zou ik 9 weken en 2 dagen zijn.

Wat betreft de klachten, vind ik het ietsje minder.

Een poosje na het opstaan (half uurtje ongeveer) word ik erg beroerd, niet dat ik moet overgeven, maar echt beroerd.

En ik ben erg moe.

Nu heb ik wel het gevoel dat ik niet mag klagen tegenover de buitenwereld omdat wij er zo lang over gedaan hebben en dan eindelijk zover is.

Dit was het weer voor vandaag, ga zo werken.

Meiden heel veel plezier nog met de voorbereidingen voor jullie huwelijk.

Ik lees gewoon mee, en af en toe typ ik ook nog wel wat.

Groetjes Manon

juudje heb je ten minste nog de tijd om het een en ander te organiseren en doen is ook leuk.

manon het klinkt allemaal al veel positiever en daar ben ik blij om op naar 23 mei en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel positiever allemaal.

het gaat helemaal goed komen daar ben ik van overtuigdt(ggrrr haat nederlandse taal heb altijd moeite met d en t’s en nog wel veel meer :oops: :oops: :oops: )

dames hoop dat het bij jullie beter weer is vind er niets aan en moet eigenlijk ook nog lopen,maar ben al zo ziek en dat zal met de regen er niet beter op worden :cry: :cry: :cry: :oops: :oops:

groetjes annie

Oh wat fijn om te lezen Manon!!

Wel een gek idee idd dat er eerst 2 zaten…voelt toch raar om zoiets te horen :eh:

Meestal zijn die ā€˜klachten’ vanaf de 3e maand weer wat beter.

Annie, wat balen dat je je ziek voelt en het weer…tja… Het lijkt wel herfst.

Ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind; Zit lekker in mijn pyjama, tv aan, kopje thee erbij HEERLIJK!! :mrgreen:

Ik stuur je even een pb

Ik wil even komen zeggen dat wij voorlopig even niet voor een 3e IVF gaan. Voor degenen die dat nog niet gelezen hebben, wij gaan over een tijdje (maand of wat) waarschijnlijk voor IUI. Eerst een afspraak maken voor een baarmoederfoto en dan heel hard hopen dat de eileiders niet verkleefd zijn… En we kiezen voor IUI omdat we niet willen stoppen met behandelingen en omdat de puncties bij IVF volgens het ziekenhuis nogal risicovol zijn (ik heb er geen last van, maar de artsen wel :? )

Ik blijf jullie wel volgen hoor :mrgreen:

Toch weer een hoop gebeurd.

Manon, ik hoop dat de rust terug is en ben blij dat het goed gaat!

Nicje, vanwaar nu de IUI? Had je dat traject nog niet gehad?

Wel fijn, niks doen is ook zo niks doen :stuck_out_tongue:

Ik hoop dat bij de trouwachtigen onder ons de voorbereidingen soepel verlopen.

Wij hadden echt een hele hectische dag op de ondertrouw. Er gebeurde van alles tijdens die dag, dat we eigenlijk volledig afgeleid waren van het feit dat we dus echt in ondertrouw gingen.

Het was echt zo’n tussendoor iets…we zaten in de auto op weg naar huis, en hadden allebei zoiets van: ok, nou gefeliciteerd.

Maar goed, geeft niet, de dag zelf wordt vast super. Krijg inmiddels al veel leuke reacties en kaartjes op de uitnodiging, dus ik heb er alle vertrouwen in.

doegie

Hoi Pebble,

Zoals ik al schreef zijn de 1e 2 puncties niet zo goed gegaan. Wij vonden van wel, maar de artsen vonden het te risicovol…

Doordat ik endometriose heb, ben ik meteen op de wachtlijst gezet voor IVF, IUI ā€˜zou toch geen zin hebben’

IVF klonk ons heel veelbelovend in de oren, dus zijn we daar meteen voor gegaan. Omdat de kans voorlopig niet echt groter geworden is (moet oa eerst flink afvallen) kiezen we niet langer voor wachten, maar we kiezen voor vechten en kansen benutten :mrgreen:

Maar eerst nog even rust, want ik durf niet goed te stoppen met de pil, bang voor de pijn… :?

Hallo meiden

ik heb slecht nieuws gehad :cry: :cry:

Mijn vriendin haar HCG was ineens terug 33.Ze gaat blijkbaar een miskraam krijgen :cry:

ze heeft nog geen bloed veries gehad…maar het zal komen.

We zijn allemaal erg aangedaan en verdrietig…voor ons is een baby die gestorven is :? :?

Er is wel iets positief!

Ze had nu voor de 3de keer een ivf gehad en voor de 7de een teruglaatsing. En behalve de eerste keer(toen was ze zwanger van een prachtige kind di nu 4 jaar is :inlove: :inlove: ) was het nooit gelukt. Deze keer voor het eerst is er een innesteling geweest.Dit heeft haar het goede moed gegeven en terug hoop dat het WEL kan opnieuw lukken

Ze gaan het nog een keer proberen.

Bedankt voor de steun en de info

Veel succes voor jullie allemaal.

Ik heb gelukkig persoonlijk geen probleem gehad om zwanger te worden…Maar ik begrijp jullie situatie zo goed en ik leef met jullie mee.Ik heb een hele groot bewoondering voor jullie die zoveel kunnen tegenstaan

SUCCES en liefs

Laura :vlinder: :vlinder: :vlinder:

Hoi Andromaca,

Wat vreselijk dat het toch fout zal gaan! Ik had gehoopt op beter nieuws, maar zoals ik al eerder schreef: de vooruitzichten leken helaas niet zo goed. Maar goed, in veel gevallen loopt het toch goed af, dus daar had ik ook zeker op gehoopt! Ik ben wel heel blij dat je vriendin, ondanks de naderende miskraam, weer opnieuw hoop heeft gekregen dat het toch een keer zal lukken. Op zich wel een goed teken dat er nu na al die behandelingen toch een innesteling is geweest, dus het kan zeker weer lukken! Daar heeft ze op dit moment natuurlijk niet zoveel aan, maar goed… voor de toekomst misschien iets om nieuwe hoop en moed uit te putten.

Ontzettend veel sterkte voor iedereen!

Leuk dat je ons op de hoogte hebt gehouden & bedankt voor je lieve woorden! :-*

Groetjes,

Jippie