IVF/ICSI deel 12

Manon, oeoeoeoeoeh ik hoop het toch zo voor jullie :pray: !!

Spannend hoor, het lijkt er wel heel erg op dat het goed zit !

Tans, ook voor jou wordt er geduimd,

dat de meimaand je maar goed nieuws mag brengen :thumbup:

Morgen heb ik de evaluatie van onze laatste poging :roll: :shifty:

Niet zo’n zin in,

maar wie weet toch wel nuttig.

(Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ā€˜zit’ bij het OLVG ziekenhuis in Amsterdam (Onze Lieve Vrouwe Gasthuis). Ik loop hier al zo lang rond dat ik bijna gehecht ben aan het personeel daar :mrgreen: )

Ik ga lekker slapen,

:zzz:

Maaike

Tans, ik duim en duim en duim en duim …

Maaike, kom op joh. Ga er morgen voor en dan weet je misschien weer wat meer. Toi toi toi!

Manon, je bent gewoon zwanger meid. Als je streepje duidelijker wordt kan het zeker niet van de Pregnyl zijn en is het zeker geen foute verschijning, je zwangerschap wordt dan gewoon alsmaar duidelijker… :tumbup:

Hier zijn mijn duivels al van gisteren doorgebroken dus … jij had dat ook als je niet zwanger was want we weten perfect wanneer onze eieren gesprongen zijn! :wink: Ben zo blij voor je! Super gewoon, jullie wachten al zooooo lang (ik zag net zoals als wij, maar wij hebben er dan al eentje van 9 maanden rondkruipen, dus … Je verdient het meid!). Super gewoon! Geniet al maar…

Je hoeveelste poging is dit trouwens? Heb jij al kindjes of nog niet? Ik weet eigenlijk zo weinig van iedereen, vind het soms jammer, maar ja, dat heb je als je hier ineens aangevlogen komt hé!

:think:

Ik mag deze namiddag bellen, dan kennen we mijn bloedwaarden en mag ik vanavond waarschijnlijk starten met Puregon. Moest nog iemand dit inspuiten? Deden jullie dit zelf en zo ja, waar? Ik dacht het in de buik te doen, maar weet het nog niet goed … Heb zo een pen, dus dan gaat het blijkbaar voltter… Weet iemand hier meer over?

Er heeft nog niemand op mijn vraag geantwoord, betreffende het lijstje? Geen interesse naar?

Groetjes

BL

Hallo Beebjelief,

Ik zal je mijn verhaal even vertellen.

In juli 2004 zijn we gestopt met de pil, na een jaar nog niet zwanger en gaan naar de huisarts.

Oktober 2005 komen we bij de gyn. terecht. Deze maand werd mijn cyclus bekeken.

Daaronder viel ook een avond verplicht gemeenschap. En als het moet dan wil het niet.

Dus het zou die maand over gaan zeiden ze. Toch ben ik die maand zwanger geworden alleen was deze buitenbaarmoederlijk.

Hier ben ik eind november 2005 aan geopereerd.

Bleek in die andere eileider vocht te zitten.(deze hebben ze toen ook schoongemaakt)

In februari 2006 onderzoek gehad of de eileider nog open waren.

Niet dus.

Opgegeven voor ivf.

Daar zijn we vorig jaar eind oktober mee begonnen.

Maar eerst heb ik in september vorig jaar nog een operatie gehad en hebben ze mijn eileiders verwijderd. (de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zo klein mogelijk te maken)

Januari de 2de poging en februari de 3de en maart de 4de.

En nu… nu blijk ik waarschijnlijk zwanger te zijn.(4de poging)

We hebben dus nog geen kindjes.

Maar wel 2 hele lieve neefjes van mijn zus die ik beschouw als mijn eigen kinderen.

Als er iets met ze is willen ze soms mij eerst bellen voordat ze het aan hun moeder vertellen (ze zijn 3 en bijna 6 jaar)

Maar nu is het voor ons waarschijnlijk zover…

Na bijna 3 jaar, zon groot verlangen en nu zo dichtbij.<br /> Dit maakt het ook weer heel eng.<br /> <br /> Bang dat het mis gaat en dat ik morgen alsnog te horen krijg dat ik niet zwanger ben. (muts die ik ben)<br /> <br /> Dit is zon beetje mijn verhaal.

Hij is toch nog een beetje lang geworden.

Maar nu weet je zo`n beetje alles.

Als je nog vragen hebt stel ze dan gewoon.

En wat dat betreft die spuiten heb ik geen idee.

Heb alleen gonal-f en cetrotide en pregnyl gehad.

Groetjes Manon

Nog even een vraagje voor jullie allemaal.

Hoe oud zijn jullie en je partner eigenlijk?

Om te beginnen: ik ben bijna 27 jaar (kun je aan mijn banner zien, haha)

Mijn man wordt 32 jaar over een paar maandjes.

Groetjes Manon

waaaw Manon, het is je gegund hoor, wat een tegenslagen al …

Ik ben 30 en mijn man 36.

Groetjes

BL

Hallo,

Heb trouwens nog een vraagje.

Stel morgen is de test positief, hoe berekenen hun dan de zwangerschap.(ivf bedoel ik dan)

Mijn laatste menstruatie was 15 maart, dus dat zou betekenen dat ik normaal gesproken morgen 5 weken heen zou zijn.

Kan iemand mij dit vertellen?

Sorry voor al die vragen.

Groetjes Manon

Zo’n lijstje lijkt me prima hoor, enne beide 36… :shock:

Gr Tans

Ik ben 31 en mijn man is 36…:smiley:

En Manon mogen we je nu officieel feliciteren , ik hoop het zo voor je meid, maar dat zal wel dus ik zeg gewoon: GEFELICITEERD!! :dance: :dance:

Nu de rest nog…

Tans

Manon vandaag spannende dag !!!

Ik duim voor je hoor,

laat je snel iets weten ?

Ik ben trouwens 38 (in juni 39 :o )

en mijn man is 32 :mrgreen:

Wij hebbeb 7 jaar gedaan over het krijgen van Eva

Ik hoop wel dat nr 2 iets sneller gaat :roll:

Gister bij gyn;

ivm lage aantal bevruchte eicellen vorige keer

(maar 4 van de 15)

mogen we nu voor ICSI gaan…

In principe mag ik maand mei starten maar ik denk dat we even een maandje overslaan

ivm vakantie (doe ik liever medicatie-vrij :mrgreen: )

Ik ga weer aan het werk :oops:

Zoen,

maaike

Manon, bij mij was het zo, had pickup op 23 oktober, terugplaatsing op 26 oktober en moest mijn zwangerschap tellen vanaf 9 oktober, dus 14 dagen voor de pick-up…

Enneuh niet … ā€œstel de test is morgen positief, meid… de test IS positief!ā€ Geloof het nou maar en geniet er maar van want voor je het weet zijn je 9 maanden om!

Je bent inderdaad al meteen 5 weken ver, je kan al beginnen aftellen … :wink:

Geniet ervan meid!

Ik ben gisteren gestart met mijn eerste injectie Puregon… :thumbup: duim duim duim …

Awel, indien jullie willen mogen jullie mij in een PB’tje laten weten:

• je leeftijd
  • hoeveel kids jullie al hebben
  • waar jullie voor gaan (IVF/ICSI)
  • hoeveel pogingen jullie achter de rug hebben met welk resultaat
  • wanneer de volgende poging gestart wordt
  • waar jullie zitten in jullie poging

Ik probeer dan een lijstje te maken, OK?

Maaike, ik begrijp ook niet waarom men niet eerder ICSI doet, het aantal bevruchtte cellen is dan toch veel groter!? Wij gaan ook voor ICSI hoor, dus … join the club!

Succes hé!

En Tans? Hoe gaat het ermee?

Corinne? Druk in de weer met Rik?

Groetjes en toi toi toi aan iedereen…

BL

manon spannend de test zegt dat je zwanger bent hoor en daar ga ik van uit dus een hele voorzichtige nog gefeliciteerd!!!

de rest daar :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray: :pray: ik voor.

beebielief, je mag mij in het lijstje zetten,maar ik ben nog niet bezig met iui/ivf of icsi.

ik zal mijn ā€œlangeā€ verhaal zo kort mogelijk vertellen en beslis zelf dan maar.

ik ben 29(over 7 daagjes al weer 30) en mijn partner is 40 jaar.mijn partner heeft een dochter van 17 en een zoon van 10(volgende maand 11)

ik zelf ben er voor gegaan op 1 januari 2000 en ben in 2003 zwanger geworden van mijn ex voor de eerste keer maar naar 14 weken helaas miskraam in 2004 ben ik zwanger geworden van mijn huidige partner helaas naar 9 weken een miskraam in 2005 was er een trage schildklier vastgesteld, nou ja die was al dikke 3 jaar eerder vastgesteld maar door een dikke depressie radikaal met de tabletten gestopt en in 2005 op mijn donder gehad omdat ik die tabletten dus voor de rest van mijn leven moet blijven slikken :oops: :oops: en tegelijker tijd is er diabetes type 2 vastgesteld,begonnen met tabletten over gegaan op insuline en daar nog steeds mee in gevecht om ze goed te krijgen(een glychb van onder de 7 moet ik hebben om door te mogen en dat 9 maanden lang en dat lukt me dus nog niet , ik heb ze nu op de 7 en mag wel deze maand weer naar de gyn om dingen voor behandelingen en mijn zware gewicht door te spreken maar heb nog geen groen licht).

ook heb ik dus overgewicht door een eetprobleem,heb die al stevig geminderd tot bij niet meer en hou me netjes aan een structuur, het enige nadeel is dat omdat mijn lichaam geen structuur gewent is dus aan het aankomen is omdat het denkt he eten opslaan want ik weet niet wanneer ik op nieuw eten krijg en dat is dus funest voor mijn ziektes en het zwanger mogen worden en daar strijdt ik al heel lang mee.

dus vandaar dat ik zeg beslis zelf maar of je me erbij zet maar bezig ben ik dus nog niet ā€œechtā€ door dit gebeuren waar ik hard voor aan het vechten ben er bij zit en helaas weet ik ook dat 10 jaar zo voorbij kan zijn aangezien de eerste 7 dat ook zo waren.

dit is dus mijn verhaal voor de nieuwe mensen die zich afvragen van he waarom schrijft ze niet zoveel over haar behandelingen etc en reageert ze maar soms op de mensen die bezig zijn ,nu weten jullie dus waarom.

sorry voor het ā€œlangeā€ verhaal.

groetjes annie

manon, weet je al wat? (ik moet de hele dag aan je denken :pray: )

liefs suzanne

Jullie hadden gelijk.

IK BEN ZWANGER!!! :dance: :dance:

Vind het nog een beetje onwerkelijk.

Mijn moeder heb ik aan de telefoon gehad en heb het haar zo verteld.

Ze was zo nieuwsgierig. Toen heb ik het haar zo verteld.

We gaan zo naar mijn schoonouders om het te vertellen en daarna naar mijn vader (vader en moeder gescheiden).

Verder reageer ik later even op jullie berichtjes.

Ben zo opgewonden.

Oja en nog bedankt voor al jullie duime.

Ik blijf heel hard voor jullie duimen.

Groetjes Manon

Manon

Zie je nu wel, meid. Ik weet - uit ervaring en omdat ik in de medische sector zit - dat de gyns je veel te laat laten testen. Normaal moet je bij IVF zo tellen: de dag van je eisprong + 14 dagen en je mag testen (dus niet de dag van terugplaatsing + 14 dagen). Nu OK, bij het laaste kan je natuurlijk ook testen maar voor degenen die net zo nieuwsgierig zijn als ik … eerder kan dus ook!

Zie je wel, Manon, gefelicitiflapstaart … geniet er met volle teugen van want voor je het weet zit je met een klein wonder op je schoot! :wink:

Groetjes

BL

Manon: gefeliciteerd meid!!

hey meid van HARTE GEFELICITEERD. ik ben heel erg blij voor jou en geniet er van meid.

groetjes van linda (lipi)

manon, supergefeliciteerd!!!

liefs Suzanne

Manon gefeliciteerd!!!

Mag ik straks ook weer op het lijstje?? (als diegene die het lijstje maakt, ook meteen een nieuw topic opent, dan staat het lijstje (net als nu) op bldz 1)

Nicje = Nicole

30 jaar

0 kindjes

gaan voor 3e IVF

2 pogingen mislukt

eind vh jaar hopelijk poging 3

(eerst min. 10kg afvallen)

doen IVF vanwege endometriose

In Maastricht OF in Nijmegen

Zal het je ook pb-en

Oeps, er is al een lijstje!? Dat had ik nog niet eens gezien, dom dom dom …

Dan kan ik best ook gewoon mijn gegevens doormailen aan Juudje en zal ze mij er wel bij zetten … Sorrrrrry…

Enne, Manon? Aan het genieten!?

Groetjs

BL