IVF/ICSI deel 12

manon gefeliciteerd!!!

Manon, wat een geweldig nieuws !!

Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan !

:dance: :clap: :dance: :clap: :dance: :clap: :dance: :clap:

Zoen ,

maaike

Hallo dames,

Bedankt voor al jullie medeleven.

Vind het nog steeds allemaal onwerkelijk.

Probeer er wel van te genieten hoor.

Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld voor een echo.

Deze is over 2 weken op 2 mei om 11.20 uur.

Vind het heel spannend, Dan pas is het echt echt denk ik.

Ben wel erg moe dus ik ga zo lekker naar mijn bedje toe,

Doen jullie allemaal voorzichtig.

Ik duim voor jullie allemaal.

Groetjes en een prettige avond!!!

Hallo Meiden… ik wil me graag aansluiten bij jullie topic

Ik ben 26 jaar.

Nadat ik te horen kreeg PCOS te hebben werd ook het zaad van mijn vriend getest. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat hij erg weinig zaad heeft en wat er is is erg traag. Alleen icsi is nog een mogelijkheid om zwanger te worden…Vooral het wachten …alles duurt zoooo lang

liefs

Hoi Puck

Welkom hier meid.

Ik zou zeggen, geef de moed niet op, hier net hetzelfde, heeeeeel weinig zaad (slechts 60 000) en wat er dan is is nog eens heeeeeel onbeweeglijk, maar … we hebben er al wel een zoontje door gekregen dus … 1 goede is voldoende.

Probeer het eerst allemaal wat te verwerken en als jullie starten met ICSI … veel geluk en goede moed.

Groetjes

BL

Manon, wat een geweldig nieuws!!! :dance: :dance:

helemaal fantastisch! lekker rustig aan doen nog even hoor!

hier alles prima, na weekendje weg is Rik heel erg ziek geworden en bleek dat hij een enorm zwaren bronchitus aanval heeft, infectie aan zijn longen en diarree en overgeven. Bijna een week nu al met weinig slaap, 4 x per dag aan het zuurstof masker om hem medicijnen toe te dienen, erg zielig voor het mannetje, snachts is hij zo benauwd… :cry: gelukkig gaat het vandaag al wat beter en was ie voor het eerst sinds tijden weer happy en blij aan het spelen. hopenlijk lukt het slapen nu ook beter zodat ie weer wat sterker wordt

Ik wil ook wel op het lijstje want wie weet proberen we het weer! ik, Corine, ben 34, mijn man is 36, we hebben 3 pogingen IUI en 2 IVF achter de rug. IUI 1 x zwanger, miskraam week 7, IVF 1 x zwanger, wederom miskraam week 7.

reden van IVF, lage mobiliteit zaad, lichte endometriose en uitblijven cyclus.

tot snel weer dames!

Puck (leuke naam :thumbup: )

Welkom hier. Zoals BL al zei, houd moed,

en schroom niet je hart hier uit te storten;

we zitten allemaal in hetzelfde schuitje :roll:

en weten waar je het over hebt :wink:

Manon, meid, hoe is het met je :-*

Kan je het allemaal al een beetje geloven ?

Jij zweeft zeker een stukje boven de grond nu hè ? :mrgreen:

Geniet ervan hoor :dance:

Corine, :o

Je krijgt het wel meteen voor je kiezen als moeder :hug:

Hoe is het nu met je kleine ?

Hier alles wel ok.

Baal wel met vlagen vreselijk dat mijn lijf me zo in de steek laat :?

(aan de andere kant besef ik dat ik mazzel heb met mijn kleintje, hoor…)

Gelukkig werkt het weer mee

en blijf ik niet lang hangen in een "zware"bui :slight_smile:

Ik ga weer aan het werk !

Zoen,

maaike

Hallo dames,

Hier een berichtje van mij.

Heb het behoorlijk druk gehad de afgelopen week (werk etc)

Ik heb een vraag: Vanmorgen werd ik wakker en toen was de pijn in mijn borsten een stuk minder.

Nu ben ik bang dat het de verkeerde kant opgaat.

Heb geen krampen of bloedverlies.

Maar op internet staat dat afnemende kwaaltjes een teken kunnen zijn van een miskraam.

Begin me nu een beetje zorgen te maken.

Laat gauw iets weten.

Groetjes Manon

Manon

Neen hoor, meid. Ik ken je gevoelens, had die nl ook maar 8 maanden later zette ik een kerngezonde zoon op de wereld.

Het kan goed zijn dat de “medicatie” nu je lichaam aan het verlaten is en je beebje nu de hormoonwinkel op zich neemt. Daardoor verlichten je klachten en kan het goed zijn dat ze zomaar gaan verdwijnen. Geloof me, ik heb totaal geen pijnlijke borsten meer gehad, niet misselijk, echt niks en het ging goed dus … :pray: Wees blij.

Maar ik begrijp je wel hoor, heb ook 9 maanden in angst geleefd, maar probeer er toch wat van te genieten, ik heb me ook voorgenomen dat - indien het nog ooit lukt - ik dat ga doen want m’n vorige zwangerschap is echt aan me voorbij gevlogen zonder dat ik genoten heb.

Hier heb ik al 2 FM achter de rug. Afgelopen zaterdag (op dag 5 na Puregon spuitjes) had ik rechts al 5 follikels en links 4. Allen al vrij groot. Gisteren terug op FM en nu bleek dat er al 4 zitten van meer dan 17 mm. Ik mag dus vanavond Pregnyl spuiten en heb donderdag PU. Hopelijk valt dat een beetje mee, want de voorbije 2 keren heb ik er toch van af gezien joh! Pijn dat dat deed, ik vond dat echt pijnlijker dan bevallen (en ben zonder verdoving bevallen!). Duimen jullie mee voor een goed resultaat!?

Ik vind dat dit deze keer allemaal zo snel gaat, vorige maand nog CRYO en nu, 10 dagen na begin ongi al PU. Is dit niet allemaal té snel!?

Tans? Hoe gaat het daar meid?

Groetjes

BL

Manon, ik snap dat je het eng vindt,

maar wat BL al zei; het zegt alemaal niks;

veel/weinig zw. symptomen, het verschilt van vrouw tot vrouw

en zw. schap tot zw.schap !

Probeer er vanuit te gaan dat het goed gaat :-* !

Beebjelief, wow, overmorgen de pick-up :thumbup:

Goed hoor!

Ik vond punctie ook super pijnlijk :shifty:

heb laatste keer narcose gevraagd en is goed bevallen :thumbup:

Napijn was zelfs ook minder ( mss ivm minder verkrampt ?)

Sukses !

Tans, hoe is het met jou meid?

hier even pas op de plaats,

ik probeer me even te focussen op het mooie weer,

mijn leuke leventje

en mijn dochtertje

en man :mrgreen:

In juni pakken we de icsi-draad weer op 8)

Groetje,

Maaike

Manon: wat ontzettend gaaf voor jullie!!! Nu goed voor jezelf zorgen en lekker genieten. Niet teveel zorgen maken, anders ga je stressen en da’s al helemaal niet goed!

Ik las iets over een lijstje??

Mag ik er dan ook weer op?

Pebble, 32 lentes, op weg naar de 2e IVF, 1ste november 2006 mislukt.

Net als Nicje, eerst minimaal 10 kilo afvallen, waarvan de eerste 2.4 er al af zijn! (ik wil er +/- 15 afvallen)

Reden IVF: onbegrepen onvruchtbaarheid. Dus wij klussen nu even zelf en hopen dat God ons nu goedgezind is. :wink:

groetjes

Het gaat prima hier, wordt wel een beetje zenuwachtig Beeblief spannend zeg donderdag de punctie succes meid, ik hoop dat ik donderdag nog steeds niet ongesteld ben… zaterdag of vrijdag ga ik testen.

Gr Tans

Kom weer even gauw buurten en wat lees ik Manon zwanger van harte gefeliciteerd en op naar de eerste echo.

Tans mijn duimen draaien ook voor jou dat het goed mag gaan en alle andere meiden succes met waarmee je bezig bent.

Liefs Es

Ha meiden

Ik ben bang dat het niet gelukt is, heb giga pijn in mijn rug en dat is normaal een voorteken. Ook zijn mijn borsten niet gevoelig dat had ik de vorige keer wel dus ja maar ik zal jullie wel op de hoogte houden hoor.

Tans

Oh maar we duimen nog wel even heeeeeeeeeel hard door hoor!!

:pray: :pray: :pray: :pray:

hallo allemaal,

Tans, ik blijf duimen hoor. Je weet maar nooit waar dit goed voor is.

Puck, welkom hier, ik hoop dat je dit topic snel mag verruilen voor zwanger zijn d.m.v. IVF/ICSI.

Manon, het gaat gewoon goed, ik heb er vertrouwen in.

Beebjelief, ik ga aan je denken donderdag. Wat kan dat trouwens snel in jouw ziekenhuis. (volgens mij heb ik dit al eerder geconstateerd), bij ons moet je geloof ik 2 a 3 maaden weer de wachtlijst op.

Pebble, ook weer welkom. Gaat het een beetje met afvallen. Woon je in de buurt, kunnen we samen gaan wandelen ofzo. :slight_smile:

Maartje, ga je straks ook weer beginnen. Sorry ik ben er een beetje uit.

Hier gaat het wel. Vanmiddag evaluatiegesprek in het ziekenhuis. Ben enieuwd wat ze zeggen.

Verder is het heel hectisch. Schonzusje is afgelopen vrijdag bevallen van een zoontje, maar deze ligt nu op de IC van het WKzieknhuis. Waarschijnlijk heeft hij epileptie.

Schoonzus en zwager zitten in het Ronald Macdonald huis ernaast.

Verder loopt eigen zus inmiddels 1 week overtijd en zal dus ook wel elk moment bevallen. Ook gaat het met mijn opa niet goed, krijgt sinds gisteren meer morfine tegen pijn van prostaat kanker, dat zal dus (hopenlijk voor hem) ook niet meer lang duren.

We hebben het dus erg druk.

Ik laat straks weten hoe het in het ziekenhuis was. Verder lees ik nog wel mee, maar reageer wat minder door privesituatie en omdat ik nu moet wachten op de volgende IVF/ICSI behandeling. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

liefs,

Suzanne

hallo meiden,

wij zijn weer begonnen met de volgende poging voor de 1ste keer na de miskraam, ik ben gisteren ongesteld geworden en vandaag (de 2de dag) weer begonnen met progynova en ik mag 4 mei komen voor een echo om te kijken of het baarmoeder slijmvlies ook weer goed dik wordt. zoals het er nu dus uit ziet hebben we medio mei dus weer een terug plaatsing van een diepvries emmy als het ontdooien tenminste lukt.

groetjes van linda (lipi)

hallo allemaal,

gisteren had ik een leuk kapsel gezien en ja hoor linda was er helemaal weg van dus ik bel de kapper op en gevraagt of ze nog effe tijd had voor mij en ik kon meteen komen, toen ik daar was heb ik haar laten zien wat ik wilde en ik heb dus mijn hele haar eraf laten knippen en ik had ze echt heel lang maar nu dus heel erg kort en wat is dat lekker zeg. ik heb de staart bewaard en die ga ik zometeen vlechten en helemaal in spuiten met haarlak zodat ie een beetje mooi blijft, heeft er nog iemand tips om hem mooi te houden?

foto zal een dezer dagen wel effe volgen.

Lipi: ik heb twee jaar terug hetzelfde laten doen…mijn haar hing op de broekriem en hup ineens alles eraf. Mijn moeder werkt in een slagerij en ik had haar de vlecht meegegeven om vacuum te verpakken. Zo blijft ie tenmiste echt mooi, er kan niks mee gebeuren. Aanrader! (en, heerlijk he, dat korte haar)

ja echt wel heerlijk hoor dat korte haar, ik had zowiezo al heel erg dik en veel haar dus als ik een staart had dan deed mij dat laterna op de dag ook pijn en los is ook niet altijd handig en opsteken daar was al helemaal geen sprake van want dat bleef helemaal niet zitten en nu was ik het zomaar ineens helemaal zat en hup weg ermee. ik heb nu een heel erg hip en vlot kapsel en ik ben er heel erg blij mee, en ik vraag mij nu telkens af waarom ik dat niet eerder heb laten doen.