Hallo allemaal,
Suzanne, doe het maar lekker rustig aan. Hebben jullie al een idee of jullie nog doorgaan met een volgende poging?
Beebjelief, heb eigenlijk nog een paar vraagjes als ik zo brutaal mag zijn.
Hoeveel cellig waren de embryos die teruggeplaatst zijn?(bij mij beide keren 4-cellig)<br /> En vanaf wanneer zijn jullie eigenlijk bezig?<br /> Die keren dat je bezig was met de pogingen en je had een terugplaatsing gehad, had je toen direct een goed of een slecht gevoel erover.<br /> <br /> En hoe hadden de andere meiden dit?<br /> <br /> Ben wel even benieuwd, jij (beebjelief) zegt dat je nu geen goed gevoel erover hebt. Is dit altijd juist geweest?<br /> Dat had ik de vorige keer, nu heb ik niet zo het gevoel dat het mis is maar durf ook niet te positief te zijn. :silenced:<br /> Stel dat het wel mis gaat dan krijg ik helemaal zo
n klap in mijn gezicht.
Even genoeg gevraagd. haha…
Groetjes Manon
Even heel kort, ben heel moe :thumbdown: :roll:
Verder gaat het goed hoor
(Het mooie weer helpt wel )
Mijn testdag is (geloof ik; moet even briefje opzoeken :oops: ) 10 april,
Mag dus net na pasen kijken hoe 't mijn eitjes vergaan is
Is 12 dagen na TP, dus klopt mss niet… :think:
Manon, ik duim mee hoor !
Suzanne; gelukkig vaart je tuin er wel bij
(always look on the bright side :roll: )
Jezelf lekker verwennen deze week hoor :-*
Tans, hoe is het met jou ?
Beebjelief, ook jij sukses; noooooit de hoop verliezen hoor !
Nou, toch langer geworden dan gepland…
ik ga slapen,
groetje,
maaike
suzanne, wat onwaarschijnlijk balen! hoe voel je je? hormonen al uit je lijf?
maartje en manon, heel ! ik duim heel hard!
beebjelief, welkom en ook enorm veel succes!
Tans, dat het een mooie Pasen met veel eieren mag opleveren :mrgreen:
even een kleine update, ondanks dat het niet zoveel met IVF heeft te maken, maar wel met babies :dance:
Rik is gister naar een ander weeshuis verhuisd en is nu binnen een week thuis! we moeten nog wachten op een brief van het ministerie maar dan is het eindelijk zo ver! we kunnen het nog nauwelijks geloven, en durven pas langzaam aan blij te zijn.
vandaag gaan we slingers kopen en de laatste dingetjes (bubbels voor pa en ma!) zodat we helemaal klaar zijn!
Rhi, ik had een enorm verhaal getikt bij je vlinderlog en geprobeerd foto te plaatsen maar dat is helaas niet gelukt :think: ben niet zo heel handig in…
meiden, heel veel sterkte hier en wellicht kom ik snel weer een ronde mee doen (alhoewel ik er eigenlijk niet aan moet denken op het moment, maar goed dat kan weer komen)
dikke knuffels
Corine
He Corinne, Super dat het zo snel gaat.
Vind dit echt leuk voor jullie!!!
Hier gaat het iets minder, het janken staat mij nader dan het lachen.
Heb vanmorgen dan ook de eerste pregnyl spuit gezet (na terugplaatsing)
Werkt dit spul zo snel.
Vind dit niet leuk, val iedere keer uit tegen mijn man.
En hij maar lachen, (komt door de hormonen) zegt ie.
Hebben jullie hier ook ervaring mee (gehad)?
Groetjes en toch nog een fijne dag toegewenst!!!
Manon
I know, voelde het ook meteen, werd meteen misselijk ook en enorm overgevoelig :wall:
enorm irritant voor mijn vent ook, die vindt het ook erg fijn dat ik weer hormoon vrij ben :mrgreen:
sterkte :-*
hallo,
Corinne, wat fijn dat Rik bijna bij jullie komt wonen. Gefeliciteerd met jullie papa en mama-schap !
Manon, fijn he die pregnyl :? Mijn man kon daar ook zo om lachen, mijn buien :roll:
Tans, al beter?
Hier gaat het wel. Ik heb nog veel last van die progesteron, wanneer is die troep uitgewerkt? Ik heb dinsdag de laatste gebruikt en heb nu nog zere borsten en val rond 16.00 uur zo wat in slaap en heb hoofdpijn. Weet iemand dat?
Toch is deze menstruatie anders dan normaal, zal wel door al die hormonen komen.
Ben ook blij dat ik even weer Suzanne kan zijn, zonder al die troep in mijn lijf. Ik denk dat we over 3 maanden maar weer opnieuw gaan beginnen. Ik heb er nu al zin in :liar:
Nou ga even bedenken wat ik ga eten. Manlief komt laat thuis, werkt in Amsterdan en richting oosten gaat dan niet zo lekker met auto op goede vrijdag.
liefs Suzanne
Ha meiden
Corinne wat fijn straks is Rik lekker van jullie, kun je hem altijd knuffelen enz…
Hier gaat het niet zo geweldig, heb ontzettend last van mijn longen , astma maar ja moet de hele tijd hoesten au au…
Heb wel zin om de paaseitjes te bekijken, maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat ze niet groeien, had weer een beetje bruin bloed verloren vandaar. Maar goed binnenkort kunnen we ze bekijken …
trouwens mijn 1 ste ivf , heb ik 2 embryootjes terug laten plaatsen een 7 en 8 cellige en ja Stijn is blijven zitten. Nu gaan we voor poging 2 spannend hoor…
Gr Tans
Hallo,
kom ook weer eens binnenwaaien…
Helemaal super voor jullie Corine! :thumbup:
Manon, zolang je mannetje nog kan lachen om jouw hormonale uitbarstingen, lekker laten zo…ik duim voor je!
Ook voor jou :thumbup: , Maartje
Hier kriebelt het weer aan alle kanten. Helaas ben ik door alle stress van het afgelopen jaar zeker weer 6-7 kilo aangekomen, waardoor mijn cyclus compleet van slag is. Zwaar kl*te, maar ik heb het mezelf aangedaan.
Ik overweeg nu om met de weight watchers in de aanslag te gaan.
Heb wel met mezelf afgesproken dat ik nu toch echt eerst wil afvallen ,alvorens weer in Rijnstate aan te kloppen. Dus onze volgende poging kan nog maar zo een half jaar op zich laten wachten.
meiden, succes!
Manon
Is helemaal niet brutaal hoor!
Wij zijn bezig van april 2004 maar er zit dus 1 zwangerschap tussen hé!
Ik moet zeggen dat ik bij de eerste 2 pogingen een compleet ander gevoel had. Bij de eerste poging dacht ik echt dat het gelukt was, was dus ook zo maar liep al vrij snel uit in een MK.
Bij de 2de had ik helemaal geen hoop, totaal niet, was druk bezig met verhuizen en hielp zelfs dozen tillen omdat ik toch “zo zeker was” dat ik niet zwanger was en zie … mijn kleine ventje ligt nu rustig te slapen …
Je ziet maar, ik wist het echt niet tot na mijn positieve test en toen kon ik het 9 maanden aan 1 stuk niet geloven … Besefte het pas echt bij mijn bevalling die super was!
Weet nu ook dat een blastocyst een embryo is met meer dan 16 cellen, eentje waarvan de cellen niet meer te tellen zijn. Zo eentje is er nu bij mij teruggeplaatst.
Vorige poging (ingevroren en 1ste na mijn zwangerschap) hadden ze een 3 en 5-cellig teruggeplaatst, toen werd het niets.
Bij mijn eerste (verse) poging een 8 cellig en bij mijn 2de een 4 cellig en toen was ik zwanger van mijn zoon. Zo zie je maar, bij mij hebben enkel de - tot nu toe - minste cellen hebben tot een zwangerschap geleid, nu ja, ik ben altijd een dwarsligger geweest!
:think:
Corinne, wat tof joh! Gaat het ineens snel hé! Geniet van je Rik en show snel fotootjes hé!
Veel succes iedereen.
Hallootjes,
Beebjelief, dank je wel voor je antwoorden.
Dat van die 4-cellig vind ik leuk om te horen.
De gyn zei dat ze geen garantie gaven als het om een meercellige zou gaan, en dat een 4-cellige ook niet perse mis hoeft te gaan.
Maar ik vind het leuk om te horen dat er met zo weinig cellen ook een kleintje door is ontstaan.
Had het al wel eerder gehoord, maar dat geeft je dan ook weer een beetje meer hoop.
Hoe is het verder met jou?
Hoop dat je niet meer zo negatief erover denkt. :naughty:
Hier draaien de duimen in ieder geval volop. :thumbup: :thumbup:
Ga nu even lekker douchen (heb het koud)
Vanavond nog op kraamvisite, (zie er een beetje tegenop).
Weet niet hoe ik nu reageer (door de hormonen)
Normaal kan ik het wel onderdrukken. :oops:
Iedereen een prettige avond!!!
Groetjes Manon
Manon
Tuurlijk mag je hopen joh! Volgens mij heeft het aantal cellen totaal geen belang… Wat ben je met een embryo van 16 cellen dat niet meer verder deelt!? Dan steekt eentje van 4 cellen hem goed voorbij hoor, hij hoeft zich maar 2 keer te delen en is hem voorbij… Dat is het enige dat telt!
Je moet gewoon geluk hebben en een embryo hebben dat “onder zich uit” is en zich volop deelt, meer niet! Is natuurlijk gemakkelijk gezegd maar zo is het hoor!
Ik duim voor je! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En euh, ik heb het ook al 2 dagen zoooooo koud, weet ook niet wat dat is! Waarschijnlijk spanning hé!
Hier alles goed hoor, kan het wachten redelijk goed uithouden (is wel nog maar 3 dagen hé, we zullen mekaar volgende week nog eens spreken, enfin … ik hoop het want ik denk dat ik dan mijn hele vingertoppen afgeknabbeld heb en misschien niet meer kan typen! ).
Is natuurlijk veel gemakkelijker als je al een kindje thuis hebt hoor, ik heb echt te doen met degenen die er voor de eerste voor gaan, chapeau, ik bewonder jullie. Voor ons is het niet meer echt een must, ik heb liever dat m’n zoon gezond blijft en ik niet meer zwanger word dan dat ik zwanger word en er wat met m’n zoon gebeurt, begrijp je!? :think:
Ik bewonder jullie, echt waar, want ik weet hoe moeilijk het is, je wil gewoon kost wat kost een beebje hé, maar echt waar … het komt … en meestal wanneer je het totaal niet verwacht!
Ik duim en duim en duim en duim voor iedereen! en natuurlijk ook een beetje voor mezelf!
Toi toi toi :thumbup: :thumbup: :thumbup:
BL
Ha allemaal
Donderdag heb ik jullie hulp nodig want dan gaat de punctie plaatsvinden, jeetje wat spannend toch weer.
De paashaas had niet heel veel eitjes gevonden maar wel mooie grote, de gyn gaat van rond de 5 eitjes uit, nou ja 1tje is genoeg he.
Heb het niet over de hoeveelheid van terugplaatsing gehad, we denken aan 1tje, klinkt misschien raar maar een tweeling lijkt me wel erg druk…
Maar goed we zullen alles wel zien, duimen jullie mee…
Tans
oh ben vergeten op jullie te reageren , erg…
Beeblief, wat gaat de tijd snel he nog maar even en jij mag testen en ja ik begrijp je helemaal ons zoontje heeft de druk ook verlaagd.
Manon ook alweer op het wachtbankjje oh ik hoop zo voor je dat het dit keer raak is…
Maartje na de Pasen testen ,jeetje ik duim voor jullie allemaal
Gr Tans
Hallo Tans,
Hier gaan de duimen voor jou draaien donderdag,
En dat het er maar 5 zijn zegt helemaal niets.
Dat kun je wel zien bij ons.
1 eitje, en deze is dan ook nog eens bevrucht.
Positief blijven!!! Dat is het motto voor ons allemaal.Gaat mij deze keer trouwens wat makkelijker dan de vorige keer (ondanks de hormonen) hahaha…
Voel mij anders dan de vorige keer, of dit goed is weet ik niet… :oops:
Dat zien we over anderhalve week wel.
Ik wens jullie allemaal een fijne 1ste paasdag, en kijk vanavond nog wel even weer of er iemand heeft gereageerd.
Groetjes Manon
Zooooo, ben ik ook weer even :mrgreen:
Manon, hoe ging je kraamvisite ?
Ik vond dat ook altijd erg dubbel hoor;
was natuurlijk blij voor de kersverse ouders
maar had het er zelf toch wel moeilijk mee :?
Wbt je vraag; maakt idd niet uit of het 4- of meercellig is bij terugplaatsing
(ik had het ooit eens nagevraagd bij gyn)
Tans, donderdag de punctie, spannend hoor.
Inderdaad; 5 mooie eitjes is toch een prima resultaat :thumbup:
(Bij mij waren er deze keer 15 eitjes, waarvan 4 bevrucht, dus tja :think: )
Dat ze nog maar lekker mogen groeien deze week
Corine, sjee, deze week worden jullie pappa en mamma :inlove:
Wat geweldig :dance: !
Hangen de slingers al ?
Beebjelief, herken zeker je verhaal over dat het anders is als je al een kindje thuis hebt.
Voor ons is er ook absoluut minder druk,
toch merk ik, nu de testdatum nadert (overmorgen),
dat ik toch weer nerveus word hoor :shifty:
Als het bij ons dochtertje blijft, ben ik gelukkig,
maar als er nog 1 (2?) bijkomt, zal ik helemaal blij zijn :dance:
Waar het op neer komt; “alles” meer dan Eva is bonus :thumbup:
Ik had begrepen dat een meer dan 8 cellige een morula is,
en dat het een blatocyst genoemd wordt wanneer er cellen gaan samensmelten ?
Anyway, maakt ook niet heel veel uit, het aantal cellen geeft blijkbaar geen garantie voor grotere slagingskans :eh:
Hier gaat het wisselend.
Gisteren een butt dag :thumbdown: :thumbdown: Super emo, beetje in de put.
Ben maar naar het tuincentrum gegaan en mezelf verwend met leuke plantjes voor de tuin :mrgreen:
Vandaag leek het leven alweer stuk zonniger
Wel ben ik echt mega-moe, kom 's ochtends moeizaam bed uit
(terwijl ik echt ochtendmens ben!)
en ben ik na klein stukje fietsen al buiten adem.
Dit stemt mij hoopvol, hoewel ik d*ndersgoed weet dat dit ws de progestan is :?
Affijn, we gaan het zien dinsdag :shifty: :eh:
Keep you posted,
Maaike
He Maaike,
De kraamvisite is wel goed verlopen.
Heb de kleine een behoorlijk poos op de armen gehad.
Mocht hem zelfs nog de fles geven, en daarna is ie lekker bij mij op de arm in slaap gevallen.
Mijn man zei op de terugweg dat ik zo in staat zou zijn om met de kleine de deur uit te lopen. Ik kijk hem en begon te lachen. (Echt niet dus)
Maar mijn gevoel is heel dubbel, dat klopt.
Het is heel fijn om zo`n kleintje op je arm te hebben.
Maar ook niet leuk omdat het niet van jou is.
Maar we hebben het weer doorstaan allemaal.
Maaike ik ga heel hard voor je duimen overmorgen.
Dat de test positief mag zijn.
Groetjes Manon
Manon, wat dubbel dat kraambezoek maar ja, soms kan je niet anders hé! Jouw tijd komt heus wel hoor, misschien binnen 8 maanden al!
Maartje: duime joh, mijn duimen draaien rond en rond en rond … morgen is het zo ver, laat snel wat horen hé!
Toi toi toi…
Tans: ook toi toi toi en natuurlijk het aantal heeft echt geen belang en blijkbaar de kwaliteit ook niet rechtstreeks. We zitten gewoon allemaal op het loterijbankje, ik duim dat je het goede lot mag trekken!
Corinne: nog nieuws van wanneer Rik mag komen?
Toi toi toi aan iedereen.
BL
hallootjes,
Laten we het hopen beebjelief,… voor jou ook.
Voor ons allemaal, trouwens!!!
Ik ga hier voor iedereen duimen.
Zit me een beetje te vervelen en mijn man zit me iedere keer de gek aan te steken…
Doen jullie het allemaal rustig aan.
Ga straks nog even bij de buren gourmetten!!!
Niet zoveel zin in…
Groetjes Manon
hallo,
Manon, was de gourmet nog lekker bij de buren. Soms kan je daar zo tegenop zien he. Heb ik ook wel. Zijn de buren wel leuke mensen?
Maartje, ik duim voor je! Ik kan me heel goed voorstellen dat alles bonus is. Dat is ook de reden dat wij ook ingeschreven staan voor adoptie. Gaan we niet linksom dan maar rechtsom! Erg he die “kwaaltjes” je weet dat het van de progesteron kan komen, maar ook van iets anders…
Tans, een paasei is ook goed hoor :mrgreen: Ik al aan je denken donderdag en natuurlijk een hoop positieve energie naar je sturen.
Corinne, hoe is het met Rik, al nieuws! Kunnen we je al felliciteren?
Beebjelief, je bent al een paar dagen ver, Wachten duurt lang, lang , lang :?
Rustig aan en bijt je nagels niet verder af.
Hier alles okee, ga morgen weer aan het werk. Gelukkig. ik was het thuis zitten wel zat. Over 3 weken evaluatiegesprek, ben benieuwd.
Ik hoop dat ik niemand ben vergeten.
liefs Suzanne
oefffff… begin nu wel behoorlijk zenuwachtig te worden hoor… :shifty:
Vanmorgen bloed laten prikken en vanmiddag kan ik bellen voor DE uitslag :eh:
Ik kan bellen tussen 15.30 en 16.30, zit dan eigenlijk op werk.
Neem dus maar een paar uur vrij vanmiddag want
wil niet tijdens/na telefoontje tussen (onwetende) collega’s zitten
(wat de uitslag ook zal zijn)
Ik heb sterk het gevoel dat het wel goed zit (ssssst :silenced: )
dus zal heeeeeel teleurgesteld zijn als het toch niet zo is…
O jeee wat is dat wachten toch verschrikkelijk
Sorry voor ego-berichtje, ben beetje erg met mezelf bezig momenteel :oops:
(Ik laat na 16.00 even weten wat uitslag is)
Groetje,
maaike