Hoi Gerda,
eigenlijk vervelend om je hier te moeten tegenkomen. Maar wel hoop ik net als Tans dat je je ook welkom voelt.
Alles is hier bespreekbaar zoals je misschien al wel hebt ontdekt en ik hoop ook dat je snel duidelijkheid krijgt van de gyn over tijdspannes etc. Je hebt eenhoop te verwerken gekregen en je vriend/man net zo. Dus sterkte en zoals je in de lijst misschien al wel hebt kunnen zien zijn er ook hier best succesverhalen te vinden! Een garantie is niet te geven maar we duimen allemaal dat iedereen hier zich straks mag melden bij de 9 maanden mama’s! En wat je al aangeeft het geeft ook een stukje rust dat je nu eindelijk weet wat er gaande is. Bij mij was het een soort bevestiging van iets wat ik al vermoedde. Houdt je vast aan de positieve gevoelens!
Urs die mini meet wordt ws ergens half augustus zodat de minste mensen aan het behandelen zijn qua puncties etc. Want spuiten kunnen we ondertussen overal
Het wordt naw bij Moon dus daar hoor je dan nog meer over! Dat het gezellig gaat worden is een ding wat zeker is
Ow vergeet ik toch zowaar dat ik alle medicijnen vandaag heb gehaald bij de apotheek! Gister belden ze heel netjes dat alles binnen was en ik moest mijn nieuwe polis nog hebben want anders kon ik het niet meekrijgen. Dus huppa alles gehaald! Moest ietsje zelf betalen ivm de progestan maar dat was de vorige keer ook al zo. Verder ligt nu alles klaar in de koelkast en heb er zelfs maar de progestan ingedaan vanwege de hittegolf. Nog 1 weekend en dan mogen we beginnen!!
heey daar
morgen vroeg om 10.15 moet ik naar het zh voor de eerste echo
jipppie
ik ben best zenuwachtig terwijl ze alleen maar gaan kijken hoe groot de follikels zijn
nu begint alle spanning weer naar boven te komen van onze 1e,
maar gelukkig mag ik nu de helft overslaan
ik ben zo benieuwd of het allemaal goed komt en dat de cryo’s de ontdooing goed doorkomen
tot morgen
doeggie
gerda welkom hier.
het is hier een gezellige groep meiden die niet alleen maar over ivf praten.
en dat is best een pretje.
ik ben nog niet met ivf bezig en hoop zelf er ook niet in te komen,maar ik heb het van dichtbij mee gemaakt bij mijn zus en ik voel me tussen deze meiden erg op mijn gemak vandaar dat ik hier kom.ik hoop dat jij je net zo op je gemak hier gaat voelen als dat ik dat doe.
groetjes annie
hallo allemaal,
Eindelijk heb ik weer eens rustig de tijd om alle verhalen hier eens rustig door te lezen, maar het was zoveel ben de helft alweer vergeten want jullie typen lekker door.
Wel lees ik dat er veel ontwikkelingen zijn iemand die morgen een echo mag laten maken, Rhiannon die volgende week gaat starten etc.
Verders wil ik Angela veel sterkte toe wensen, ik weet wat je doorgemaakt hebt en weet hoeveel pijn het doet, dat is ook de reden waarom het voor mij van de week even te moeilijk was om daarop te reageren, maar de bloemen zijn je van harte gegund en ik hoop dat de andere beeb lekker blijft zitten waar ie zit en je snel mag opknappen.
Urs wat fijn dat dat tv programma je een beter gevoel heeft gegeven over de keuze die je toen hebt moeten nemen en je hebt er een pracht kind aan over gehouden die van alle 3 de kinderen iets in in zich heeft en met zich mee draagt (zo zie ik dat in ieder geval) Hou je taai.
Nou hier gaat alles verders zijn gangetje, badkamer is eindelijk af en is prachtig, dus die verbouwing hebben we achter de rug en gaan we nu rustig aftellen naar de maand juli waarin we te horen krijgen welke protocol we gaan volgen en krijg ik de prik cursus en dan hopelijk vroeg in augustus de brief want half augustus weer mijn periode dus dat zou wel mooi zijn. Ga ik de arts gewoon vertellen als ik kom in juli dat ik dan op die datum weer ongi wordt in augustus (je kan er bij mij de klok op gelijk zetten)
Nou meiden allemaal veel succes en een knuf van mij
Es
Kim hoe was het vandaag? Benieuwd hoe het vanaf de echo verder gaat en wanneer ze beginnen met het ontdooiproces. Er wordt geduimd hier dat ze er mooi uitkomen!
Shou; ja de maand juni lijkt wel sneller te zijn gegaan. En dat terwijl er meer licht is dan de maand januari. Zal hier wel komen door alle verjaardagen, en nog bedankt voor jullie toffe tijgerkaart!
Lekker dat je straks weet hoe en wat en ik hoop dat ze je idd een beetje mooi rond je cyclus kunnen gaan werken! Ook fijn dat die zo mooi regelmatig is weet degyn gelijk waar die rekening mee kan houden.
nou hier mijn verslag van de echo!!!
ik dacht even te gaan met mijn zoontje maar schijnbaar werd dat me al niet in dank afgenomen!!!
het enige wat ze mij zij is dat ik mijn kleren kon uitrekken en gaan liggen :wall: :wall: :wall:
hoe gek ben je dan ik heb er al zo’n hekel aan er kwam niet eens een goeie morgen vanaf!!!
maar goed het was allemaal nog rustig in mijn buik volgens mij was er nog nix te zien en moet maandag weer terug komen en dan gaan ze weer kijken
ze heeft niet 1 vraag normaal beantwoord en zit dus nog steeds met zoveel vragen!! ik kan wel janken echt waar
ik had zo dus ook een vraag over het spuiten van die pregnyl
nou ik kreeg als antwoort
"die had je allang in huis moeten hebben!!!
wat als ik je nou had gezegd dat je die nu moet gaan spuiten dan heb je nix
je gaat nu maar direct naar de aphotheek en haal die medicijnen maar op
nou dat met mijn goede gedrag naar de aphoteek toe, vertellen ze me daar dood leuk dat ik alles moet gaan betalen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: en dat ik een machteging van het zh moet hebben anders krijg ik het niet eens mee
terwijl ik gewoon een recept bij me had
ik heb de gyn maar gebeld en die zegt tegen mij dat ik die spullen op het zh moet ophalen!!!
HOEZO VAN HET KASTJE NAAR DE MUUR GESTUURD WORDEN
echt ik heb me een possie zitten huilen aan die telefoon bij de gyn
ik weet het ook allemaal maar niet en het is net zo spannend als bij de eerste misschien nog wel spannender en dan doen ze ook nog zo tegen je
kijken of maandag de eitjes beter zijn gegroeid en ik hoop dat er maandag iemand anders is bij de echo, want haar vond ik niet leuk!!!
nou dat was mijn verhaal weer
groetjes
Nou ja zeg, wat is dat voor een gyn? Is ze helemaal van potje gerukt?
Heeft ze helemaal niets gezegd over de groei van de eitjes, hoeveel mm het nu is etc…
Ik zou er hier op terug komen bij haar, dat je de 1e keer zo perplex was maar dat je nu toch een gesprekje met haar wilt over de manier hoe ze je behandeld! Waarschijnlijk is er iets privé’s met haar aan de hand en reageert ze dit af op de patienten!
Ik heb ook eens zo’n botte arts gehad, ben de volgende keer toch op terug gekomen, dat ik niet tevreden was met de wijze van antwoord. Overigs niets te maken met de IVF! Zit je in een groot ziekenhuis? Je kan dan eventueel een afspraak plannen wanneer zij GEEN dienst heeft!
Tja,medicijnen, dat is een heel ander verhaal! Ik heb ook gedonder gehad met de ziektekostenverzekeraar omdat ik partikulier verzekerd ben, toch met door zetten en via de apotheek en zelf bellen met de ziektekostenverzekeraar mocht het rechtstreeks van de apotheek naar de verzekeraar! Een pakket medicijnen voor de volledige IVF-behandeling kost zeker 1000,= euri’s! met name de puregon en pregnyl zijn errug duur! Rhiannon weet er ook van
Het ziekenhuis had je wel even beter mogen informeren, je moet nl vaak bij de 2e echo-controle diezelfde avond nog met pregnyl spuiten en dan is 2 dagen later de TP (terugplaatsing) van in jouw geval de cryootjes!
Ik kon trouwens de medicijnen niet in het ziekenhuis halen, moest gewoon naar mijn apotheek!
Laat alles maar effe bezinken, en als je haar maandag weer hebt, moet je het toch even zeggen tegen haar! Vaak dimmen ze toch wel in, want ze hebben het dan totaal niet in de gaten! Neem een volwassen iemand mee!
Veel sterkte!
Gerda, ook van harte welkom! Ik hoop dat je ons volgt met een zwangere buik!
Esther, meid voor je het weet: het is zo augustus!!! Dan ga ik met zwangerschapsverlof (eind augustus). Des te meer tijd ik heb om te duimen voor jullie allemaal!
Urs, minimeeting zou bij mij zijn!!! Bij mooi weer gaan we barbeknoeien! Je bent van harte welkom hoor! Ja ik weet het, het is ver rijden! Maar ik vind het hoog tijd dat wij elkaar eens gaan zien!
Angela, hoe is het meid?
Chantalle en met jou? Oude junkie , Rhi volgt jou ook hoor! De een zit te snuiven en de ander zit te spuiten hahahaha
Met mij gaat het prima, alleen heeeeeeeeeeeeel erg zwaar ivm de warmte! Maar daar zal iedereen wel last van hebben!
Liefs,
Moon
Hey allemaal!
Kim wat een totaal niet sociaal persoon was dat zeg! Ik kan zelfs niet eens zeggen dat ze proffesioneel is, want juist op de ferti afdeling hangt professioneel heel erg samen met een sociale instelling. Dus de volgende keer je man meenemen en samen eens duidelijk maken dat je je bij die gyn niet goed behandeld voelt. Samen staan jullie sterker en schrijf op wat je allemaal wilt zeggen, laat je niet afschepen en zorg dat je het uitgesproken krijgt zodat je weer een beter gevoel krijgt over de behandeling! Je bent klant van ze, en in dit geval dus koningin!
En ik hoop natuurlijk dat de volgende echo een mooi ei laat zien!
Spook wat een ellende he die hitte! Kan me voorstellen dat het niets meer aan is hoe mooi wat zon ook is. Gelukkig dat jullie beeb lekker in je buik zit met de beste airco die er is
En houd op over prijzen van medicatie oei, oei, gelukkig tot nu toe alles altijd op tijd geregeld gekregen en wie weet houden we er via de andere extra kosten zoals benzine etc nog een leuke belastingterruggaaf aan over!
Ik heb weer een klein stukje goed nieuws! Aankomende dinsdag heb ik weer een gesprek! Voor een klantenservice en iets wat me helemaal lijkt te liggen met wat ik al gedaan heb en wat ik het liefste doe! Ook nog de mogelijkheid tot parttime! Dus alles wat mijn hartje begeert! Hopelijk gaat het niet knetter spaak lopen met de IVF want ik vrees dat ik daar toch eerlijk over moet gaan zijn ivm de komende afspraken die komen. Gelukkig hoef ik pas de 6e juli er weer heen en wie weet is de opleiding dan al afgerond waardoor het in te plannen is…
We zullen zien, we zullen zien, maar vanavond eerst een beetje verwennen door lekker nieuwe kleren te kopen voor de sollicitatie!
Ik geloof dat Ang uitgetelt op de bank ligt, maar ik zag iig op MSN dat beebje weer gegroeit is en dat het goed gaat!
brrr effe een kort berichtje van een bloed heet typje door het weer gelukkig hadden ze op het werk een waterfeest georganiseerd dus maar met de clienten en al eronder gaan staan en tot op de draad toe nat maar het was wel effe lekker. Eindelijk weekend.
Kimmetje wat een ellende zeg zo iemand zou je toch wat doen, deze behandelingen zijn zover ik begrijp al zwaar psychisch en lichamelijk zonder dat er iemand zo naar reageerd dus laat staan dat je op de plek waar je je vertrouwen etc vandaan moet halen zo behandeld word. Ga er maandag maar snel wat van zeggen.
Groeten uit een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeeet wijk
Meisjes! Kim wat vervelend zeg dat pik je toch niet? Ik zou er zeker iets van zeggen! Mijn gyn neemt altijd alle tijd voor mij gelukkig1
Ik ben druk aan t spuiten vanmorgen was ik het zelfs vergeten…oeps gauw tegen 12 uur de spuit gezet.
Ergens deze week heb ik de spuit verkeerd gezet heb dus nu een flinke blauwe plek op de buik …ach ja hoort erbij he?
T was hier vandaag 37 :oops: :oops: :sick: :sick: graden.Ik was bijna gesmolten !
dinsdag mijn echo , ik hou jullie op de hoogte!
dag meiden
keep out off the sun! 8)
Hahaha leuk zeg een waterfeest! Voor iedereen genieten!
Binnenkort ff wat afspreken want wij zouden voor gebak zorgen
Chan al een blauwe plek en het is naveltruitjesweer :shifty: gni gni. Maar die trekt vast snel weg, nog een paar nachtjes en dan alweer de uitgangsecho hoop en duim dat die toppie wordt!
Hier onweert het nu terwijl we juist de stad in wilden om gebak te halen. En hard ook, nu ja even wachten tot het over is en dan gaan we alsnog want het moet toch gehaald worden.
Nog 2 nachtjes en dan begin ik ook weer, als ik maar niet vergeet maandag de spuit uit de koelkast te halen
Hey meiden,
Heb ik vanmiddag een heel stuk voor jullie getypt en ineens loopt mijn comp vast brrr :wall:
Nou ik ga nog een poging doen.
Es; Ik snap het wel hoor dat het moeilijk is voor je. En ik weet ook dat de bloemen me enorm gegund zijn. Ik hoop voor je dat je snel mag starten deze maanden zijn fijn en vliegen voorbij.
CHant; lieverd je bent alweer even aan de spuit ik duim me suf hoor, het moet nu ook eens gaan lukken, we kunnen wel weer wat zwangeren gebruiken. :inlove:
Rhi; HEtzelfde geld voor jou meid. Je begint maandag weer, gaat snel achteraf he. Zet hem op heeee. :-
Urs; meid hoeist ? Alles goed met je?
Nu staat met bij dat er een nieuwe bij is gekomen, sorry weet de naam niet maar in ieder geval welkom hiet en ik hoop dat je net zo veel steun en lol beleeft aan het forum dan mij. Ik heb een excuus; zwangerschapsdementie echt het bestaat. :?
Moontje; meis wat zal jij het heet hebben, en dan met dat buikje. poeh he. Maar vandaag is het gelukkig weer wat koeler. GEniet ik echt van hoor. Kun je weer een beetje bijkomen en alles open zetten dan gaat de warmte uit het huis heerlijk. Ik klaag ook niet over het lekkere weer hoor, vind het wel lekker zo af en toe.
Tans meis hoe ist? Ben je lekker aan het groeien?
Kim; wat een nare gyn zeg, ik zal ze er niet mee weg laten komen hoor hup hup een beetje assertiviteit mag wel. Gaat nergens over in deze situaties mogen ze wel wat medeleven tonen vind ik. :snooty:
Nou met mij alles ok mijn nietjes zijn eruit, ik had weer eens een muts die het nooit eerder had gedaan en die dacht dat ze ze over de helft moest knippen :naughty: nee nee er is een speciale tang voor gelukkig is het goed gekomen was heel gevoelig maar we hebben het weer achter de rug. Gisteren ook weer de beeb gezien zo mooi :inlove: :inlove:
Het lag een dag voor op schema en had al de vormen van een echte beeb. IK wil dat jullie dit allemaal meemaken hoor, die echoos dan he .
Over 2 weken mag ik weer terugkomen en dan zien we de beeb weer zwemmen, kan haast niet wachten
Nou ik beloof wat vaker te schrijven, maar kan me er soms even niet toe zetten. met dit warme weer helemaal niet. poeh he.
Ik ga lekker in de douche meiden zet hem op allemaal!! :thumbup:
IK BLIJF ME SUF DUIMEN
Doei doei xx Angela :-
Kim wat vervelend voor je ik herken het wel een beetje stond ook meestal binnen 5/10 minuten weer buiten. De eerste vraag opmerking was altijd we gaan maar weer kijken en tijd voor vragen was er niet bij, en ja toen ik dus zwanger werd ben ik niet eens gefeliciteerd!!!
Hopelijk lukt het deze keer bij jou weer!!!
Ik ga volgende week 3 weken weg dus als ik terug kom wil ik alleeen maar goed nieuws horen hoor dames, erg spannend!!! Maar ik voel weer iets(had ik bij angela ook goed! ) ik denk dat er zeker twee zwnagere bij komen, hihi!!!
Met mij gaat het prima begin al een beetje dikker te worden hoor, heb nog niet echt een zwangerbuikje maar de mensen die me goed kennen kunnen het al wel goed zien, en ik kan natuurlijk alleeen maar stralen
!!!
Voel me lekker heb zo veel vrij dus kan ik me lekker op de beeb concentreren jippie!!!
Groet Tans
He Tans,
Heerlijk zeg lekker 3 weken weg.
Fijn he dat stralen :inlove: Doe ik ook zonder erg . Maar daar komt nog eens bij dat ik wel een bolle buik heb en iedereen kan zien dat ik zwanger ben! Maar goed zal nog wel erger worden.
Ik wens je alvast een heerlijke vakantie. Ik weet niet wanneer je gaat hoor maar voor de zekerheid alvast.
Liefs Angela
Tans geniet lekker van je vakantie! Vrije tijd is altijd lekker zeker wanneer je samen mag gaan genieten
Ang we gaan je achterna hoor, inhalen kunnen we je niet meer maar zwanger worden doen we ons uiterste best voor! Vanavond die eerste spuit er weer inzetten en dan is het weer begonnen!
Nu had ik morgen eigenlijk een sollicitatiegesprek maar degene van P&O die erbij zou zijn kon onverhoopt niet. (ik dacht gelijk al P&O erbij??) Dus dat is verplaatst naar de woensdag. Gelijk al om negen uur dus geen tijd om me zenuwachtig te maken…en nog genoeg tijd om me aan te kleden en te plamuren
Dus als er woensdag nog mensen zijn die duimen over hebben…
Rhi ik ga woensdag voor je duimen hoor want ik ga volgende week dinsdag pas weg hoor lekker naar Italie.
Groet Tans
HEy Rhi,
Vandaag weer de dag van de eerste spuit JOEHOE.
Ik ga ook zeker duimen voor je de komende weken hoor, en woensdag heb ik ook nog wel wat duimpjes over. Die zet ik in. HEt tenslottte toch niks aan me handen.! :-*
Oh Tans pas volgde week dinsdag lekker geieten voor jou. Hmm heerlijk wij blijven thuis deze zomer.
xxx Angela
Hallo meiden,
Ang, ben blij dat het goed met je gaat en zeker met de superbeeb! Wanneer krijg je weer een echo? Leuk hé om met je buik te kunnen pronken! Als de mensen mij zien, zijn de opmerkingen echt niet van de lucht! poeh…ze denken allemaal op zijn minst dat ik nog heel even moet hahahahaha
Tans…
mag ik mee???
In een supergroteweekendtas zal ik wel passen! Ik zal niet lastig zijn, ik doe gewoon alsof jullie er niet zijn hihihihi
Rhi, heb je de spuit al buiten de koeling gezet?? Je mag weer spuiten “ouwe junkie” :roll: ! Fijn dat je ook weer in de race bent! Dan ga je samen met Chantalle achter Angela aan! Ik ben zoooooo blij dat Ang ook zwanger is! Het is iets wat ik één ieder die een kinderwens heeft zo graag gun! Dusssss…flink jullie best doen! En net wat Tans zegt: over 3 weken (ik ga mee als verstekelinge :mrgreen: ) komen wij terug van Italie en dan willen wij alleen maar goed nieuws horen!
Ik ben al begonnen met :thumbup: :thumbup:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
:thumbup:
Chantalle, blauwe plek weg? nu niet meer verkeerd zetten hé! Wanneer heb je een uitgangsecho? Meid, ik leef echt met je mee! Ik vind het zo spannend!
Kim, heb je al met de gyn gesproken? Hier moet je echt wat mee doen hoor! Het is niet netjes hoe ze je behandeld heeft! Schrijf desnoods eerst op wat je dwars zit, neem iemand mee liefst je hubbie! Is die gyn nu helemaal belazerd zeg! :twisted: Heb je het al kunnen regelen met de ziekenkostenverzekeraar?
Urs, hoe is het met jou? Kom je ook op onze meeting (wanneer de datum bekend is), wij wachten op Chantalle en Rhi, kunnen ze in hun wachtweken lekker afleiding krijgen! hahahahaah
Liefs,
Moon
Thnx dames! Ow heerlijk Tans je mag eerst nog wat genieten van de voorpret! Die vind ik zelf ook altijd al erg leuk. Langzaam al je ‘normale’ werkzaamheden afbouwen, de koelkast zoveel mogelijk leeg maken zodat die uit kan…inpakken…badpak passen Ow en vooral ook altijd de jaarlijkse legitimatie check…heerlijk! Wij hebben een hele lieve gemeente die ons elke keer als dat ding vernieuwd moet worden (half jaar daarvoor of zo) een brief stuurt. Zo luxe had ik het vroeger niet.
Ang; jahaa de eerste zit er weer in. Mijn velletje vond het niet zo grappig want meestal komt er geeneens een drupje bloed maar ditmaal wel. Maar morgen gaat het vast weer beter en zolang ik niet gelijk blauwe plekken prik. Al is me dat geloof ik tot nu toe zelfs maar 1 keer gelukt toen ik zo heel lang Deca moest spuiten…
Nog iets meer dan een week toch? Dan mag je toch alweer voor een echo? Ga je ook nog net als Moon een site bouwen??
Moon; jahaa BBQ in de wachtweken heerlijk!! Jij hebt echt goeie plannen! En Urs gaat ook komen hoor!