IVF deel 4 Alweer!

:lol: Hallo allemaal!

Heb net het beebje van Moon en Han gekeken , zoooo leuk…lief klein alles erop en eraan!

Ben erg benieuwd hoe het voor mij donderdag zal gaan…zal dan wel niet lang daarna de tp hebben , mits ze het overleven! De hormonen doen mij geen goed …bah moe . emoties de hele dag door , vrolijk verdrietig…getver! Maar goed je moet er wat voor over hebben! :lol:

Soms denk ik wel eens dat er een klein duiveltje op mijn schouder zit…hahahahah

Rhi goed gedaan zeg! Wanneer ga jij weer starten?

Natuurlijk iedereen een heel fijn paasweekend en ik hou jullie op de hoogte ! Duim maar voor een goed ontdooiproces!

Liefs van de Paashaas! :shock:

Hey Chan,

kl*te he die hormonsters…maar dit is de laatste keer dat je last hebt van kunstmatige… 8) .

Geen idee wanneer we weer mogen starten. Eerst ff afwachten of ik deze maand op tijd ongesteld wordt. En dan is het bellen en afwachten maar ook moet ik deze week nog naar mijn zorgverzekeraar bellen. Ze zouden mij bellen maar hebben dat niet gedaan. Nu ja afwachten maar en hopen dat ze accoord gaan want ik heb toch hun toestemming nodig voor de machtiging voor de apotheek.

Ik ga een lekker eitje eten met een mooi kleurtje!

Hai meiden,hier was ik weer eventjes om weer op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen hier :stuck_out_tongue:

Moon,wat gaaf dat je je kindje weer hebt gezien op de echo!!!Wat is het toch een wonder he?!Hoe gaat het met de zwangerschapkwaaltjes??? :wink:

Tans,Succes hoor meid!!!

Chantalle,Hoe gaat het meid???Heb je erg last van de zenuwen en de hormoontjes???duim,duim ,duim!!!

Angela,Ik kan nu echt zeggen dat het de laatste tijd echt goed met mij gaat!!!Dank je wel XXX Hoe gaat het met jou???

Sam,hoe gaat het met jou en je buikkie???

Rhiannon,Ik hoop echt dat je snel mag starten,zodat je op kan naar jullie eigen wondertje!!!Want ik zeg het steeds weer maar ik meen het ook echt,ik blijf voor jullie allemaal duimen want ik gun het jullie allemaal zo van harte!!!

Nou meiden ik hoop binnenkort een hoop leuke berichtjes te lezen van jullie!!Succes allemaal!!!XXX :-*

Hoi allemaal,

Ik heb hier nog een goeie engelse site van mijn gyn gekregen.

http://www.rcog.org.uk

dan onder good practice - national evidence-based clinical ....... en dan het stukje fertility febr 2004 en dan information

Shouka,hoe gaat het eigenlijk met jou???Gaat het een beetje meid?

Urs :wink:

Hoi Urs,

Ja hoor het gaat wel een beetje, wordt soms erg overvallen door jaloersie als ik mensen zie met een baby of die zwanger zijn en het lijkt ook echt of iedereen zwanger is of wordt en alles over zwangerschap gaat. Grinnnn. Zal ook wel te maken hebben met het feit dat mijn zusje ook zwanger is (en dat gun ik haar en haar man van harte), maar is niet altijd even makkelijk.

Dan spreek ik mezelf even flink toe en dan gaat het wel weer. Had natuurlijk ook zelf eind februari begin maart moeten bevallen als het niet een BBZ was geweest dus dat maakte het ook moeilijk. Verders gaat het lichamelijk erg goed en ben ik afgelopen week weer voor 100% begonnen en heb ik een leuke nieuwe baan bij dezelfde baas in het vooruitzicht en het mooie weer doet ook wonderen.

Wel merk ik dat ik 10 maanden wachten wel erg lang vind, maar goed daar doen we niks aan en hou ik goede hoop dat de gyn uit het andere ziekenhuis nog iets voor elkaar kan boksen.

Hoe is het met jou?

Hoi Shouka,gelukkig dat het weer wat beter gaat meid!!!En die jaloerzie vind ik heel logisch en normaal,daar had ik toen zelf ook last van!!!Ik denk dat dat ook gewoon heel menselijk is!!!En die 10 maanden lijken heel lang en ik kan me voorstellen dat die 10 maanden nu voor jullie wel 10 jaren lijken maar echt hoor meid die maanden gaan echt ook gewoon voorbij en als het straks eenmaal gelukt is vergeet je al die ellende en dat het gaat lukken daar ga ik hard voor duimen hoor meid!!!En wie weet het kan nog steeds zo zijn dat je eerder kan beginnen,je weet maar nooit!!!Succes hoor meid!!! :-*

Liefs Urs :wink:

Hallo Allemaal

Hoe is het met iedereen? Angela hoe is het met je eskimotjes? Rhi gefeliciteerd met je geweldige score

Shouka, ik ben ook weleens jaloers hoor dus je hoeft je niet te schamen!!

Annie zet hem op met je eetclubje, ga ervoor meid, je kunt het!!

Urs, wat leuk dat je ook met ons meeschrijft, geeft ons allemaal hoop denk ik!!

Maar goed meiden ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie. Het spuiten ging in eerste instantie erg goed maar nu ik ook Gonul moet spuiten gaat het een stuk minder. Het lijkt wel of de spuit er niet meer in wil, moet echt door drukken zeg maar.Heb giga blauwe plekken en vandaag heb ik sinds de spuit krampen/steken aan de spuitkant zeg maar.

Wie heeft een goede tip, de gonal komt rechtstreeks uit de koelkast kan dat er iets mee te maken hebben?

Nou ik hoop dat jullie tips hebben?

Groetjes Tans

Hoi Tans,

begin idd maar eens met de Gonal uit de koeling te halen. Deze blijft ongekoeld een maand houdbaar dus het is zeker weten prettiger om het op kamertemperatuur (liefst zelfs lichaams) te spuiten. Wat sowieso bij mij helpt; de ene spuit links, de andere rechts zetten. En ik voel ondertussen al voor ik inspuit of ik dicht bij een adertje zit. De naald voelt dan extra pijnlijk aan en dan haal ik die er een klein beetje uit/omhoog tot ik hem niet meer voel en spuit dan pas de vloeistof in. Mocht je er dan nog last van hebben; neem een ijsklontje uit de vriezer, doe er een doekje om, houd die even een minuutje of 5 op je huid en dan op dat plekje de lastigste (bij mij de Deca) spuit zetten. Ik weet niet of jij van de Gonal ampullen hebt? Maar voor de volgende keer is het aan te raden om om de pen te vragen. De naaldjes zijn echt vele malen dunner. Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je niet al te lang meer hoeft te spuiten! Ow en heel, heel soms kan het prettiger zijn om bv in je been te spuiten. Ligt eraan waar je je ‘beste’ vetlaagje hebt zitten :oops: . Bij mij is dat duidelijk mijn buik :o . Maar wie weet is het prettig als ‘dagje rust’ voor je buik?

Zet hem op!

Het spuiten gaat dankzij, Rhi al een stuk beter, enne morgen weer een echo ben benieuwd of er genoeg eitjes rijpen!!! Duimen jullie mee???

Groet Tans

Tans,

Heel veel succes morgen! Ik duim al :thumbup: :thumbup: !

Wij gaan ervoor, mooie grootte van follikels! En een flinke hoeveelheid!

Hoe is het met de andere dames? Het is hier heel erg rustig!

Ik ben door de kritieke fase heen, morgen mag ik naar mijn eigen gyn in Purmerend! Sal mij benieuwe :dance:

Veel liefs,

Monique

Moon, gefeli! Lekker he dat jullie niet meer dat hele eind hoeven te rijden!

En een heerlijke reden voor wat extra sjoppen! Wat ik begreep hebben jullie dat al goed geregeld :wink: .

Geniet ervan!

Tans; fijn dat je wat aan mijn tips hebt gehad. Hopelijk heb je er niet al te lang voordeel bij want we gaan ervan uit dat die eitjes flink hun best hebben gedaan met de paasdagen! Weet je trouwens dat als er eenmaal wat eitjes voorbij een bepaalde grootte gegroeit zijn ze elkaar extra gaan stimuleren voor het doorgroeien? Dus wie weet ga je straks wel als een speer!! Ik zal er iig mega voor gaan duimen!

Hoe is het met de andere dames? VH weet je als iets meer?

Chan; deze is voor jou;

Angela; meid wat ben je druk! Het is echt weer de tijd van het jaar he! Die nageltjes moeten wel helemaal toppie zijn voor die korte vakanties etc. Loopt het lekker?

Ik brei er alweer een eind aan want CSI is ondertussen alweer halverwege. En ik moet echt op tijd naar bedje want anders val ik morgen in de trein in slaap en mis ik mijn stationnetje :wall: .

Hoi Tans,ik zit hier al stevig voor je te duimen hoor meid :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Succes :-

He meiden hoe is het met de rest van jullie???

Liefs Urs :-

leuk om te lezen dat jullie zo met ons meeleven, begin een beetje zenuwachtig te worden, straks is er niets gegroeid!!! Of misschien maar 2 ,heb ik wel goed gespoten he bah begin aan mezelf te twijfelen.

Daaaaag Tans

Dames,

ik zit op de mailinglijst van Freya voor IVF ICSI en daar kwam dit verzoekje binnen. Misschien dat jullie er ook aan mee willen werken?

Zelf heb ik de lijst al thuis gekregen en ingevuld en die gaat morgen op de bus. Wie weet als we ons allemaal inzetten dat we er tzt een keer doorkrijgen dat er 6 pogingen gedaan worden net als in Belgie.

Freya en het Universitair Medisch centrum St Radboud te Nijmegen willen

graag uw mening horen over het aantal terug te plaatsen embryo’s bij een

IVF/ICSI-behandeling.

Het afgelopen jaar zijn er regelmatig berichten in de krant en op de

televisie verschenen met daarin de discussie hoeveel embryo’s er tijdens een

IVF behandeling teruggeplaatst zouden moeten worden. Ook in het Universitair

Medisch centrum St Radboud te Nijmegen is onderzoek gedaan, naar het

terugplaatsen van één in plaats van twee embryo’s tijdens een IVF

behandeling.

Nu willen wij graag de meningen van patiënten horen over het aantal terug te

plaatsen embryo’s bij een IVF/ICSI-behandeling. Hiervoor zoeken wij mensen

die op dit moment of heel recent een IVF/ICSI behandeling (hebben)

ondergaan. Ook patiënten die binnen 3 maanden met een IVF/ICSI behandeling

zullen gaan beginnen kunnen meedoen. Aan de hand van een vragenlijst zal uw

mening over dit onderwerp worden geïnventariseerd. Het invullen van de

vragenlijst zal u ongeveer 20 minuten kosten.

Wilt u meedoen of wilt u meer informatie over het onderzoek, neem dan

contact op met de onderzoekscoördinator (Dr. W. Nelen 024-3619462 of vía

W.Nelen@obgyn.umcn.nl). Wanneer u meedoet, krijgt u de vragenlijst

(inclusief gefrankeerde antwoordenveloppe) thuisgestuurd. Misschien

overbodig, maar alle gegevens zullen natuurlijk anoniem en strikt

vertrouwelijk behandeld worden.

De resultaten van dit onderzoek zullen t.z.t. via Freya worden

gepresenteerd.

Henriët van der Maaten en Didi Braat

De vragenlijst neemt ongeveer 10 minuutjes in beslag.

Alvast super bedankt!

Tans niet aan jezelf gaan twijfelen hoor! De eitjes doen vast wat ze moeten doen, en je wordt vast positief verrast! Ik zeg; visualiseren voor je gaat slapen denk je aan je eitjes en hoe ze groeien. Baat het niet dan schaad het zeker niet :wink: .

En jij kunt echt niet meer doen dan je foliumzuurtje slikken en de spuiten zetten.

Moon,Ik zie net dat je nu alweer 3 maanden ben :dance: :dance: :dance: Dat is ook weer een felicitatie waard :-* :dance: :-* En veel succes vandaag bij de gyn!!! :-

Tans,ook jij straks heel veel succes in het zh :thumbup: :thumbup: :thumbup: Dat het maar hele mooie grote eitjes mogen zijn :-
:pray:

Hoe is het met de rest??? :?: ??? :?: ??? :?: ??? :?: ??? :?:

weer de groetjes van Urs :-*

Hoi hoi,

Dank je wel Urs! Ik ben zelf ook zooooooo blij dat ik in ieder geval door de kritieke fase heen ben :clap: :clap: .

Vandaag naar de gyn geweest, een hele leuke vent trouwens. Even geprobeerd of het hartje te horen was via de dopler, helaas! Maar ff snel een echootje gedaan, daar was gelukkig één en al leven! :slight_smile: .

Ik word toch door gestuurd naar de verloskundige, deze heeft wel een pratkijk in het ziekenhuis. Mocht er iets plotseling aan de hand zijn, word ik weer direct terug gestuurd naar de gyn. Ze hebben nauwe banden met elkaar! Een aardig mens van de verloskundige, dus ik vind het niet erg. Alleen jammer dat ik niet meer zoveel een echo krijg :cry: Over 8 weken krijg ik weer een echo (ben dan 20 weken).

Tans heb je al wat nieuws? Heb je grote (paas)eieren?

Liefs,

monique

Hey hey

Hier weer een berichtje van moi!

Ben een tijdje niet op het forum geweest, is toch rustig. Heb ik me toch ineens weer veel om bij te lezen.

Nouw jah! Hihi maar geeft niks.

Tans; ben je al bij de gyn geweest? Meis ik ben benieuwd.

Moon; lang geleeeeee, jeah de 12 weken zijn voorbij, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn voor jou. Wil jammer zeg dat je pas weer over 8 weken een echo krijgt. Dan ben je al op de helft. Wat gaat het toh allemaal hard zeg… We volgen je snellie.

Chant; hoe gaat het met je?

Nou ik ben eergisteren weer met de pil voor mijn derde poging begonnen. Ze waren 3 dagen te vroeg die rooie duivels. Nou ze nu nog van harte welkom hoor, hierna ook nog 1x en dan moeten ze toch echt voor 9 maanden wegblijven.

Ik ben weer POSITIEF, nu de testen nog ffe meewerken en het komt helemaal goed. Laten we hopen dat dit voor mij ook 3 maal scheepsrecht wordt. Alle andere meiden zet hem op heeeee.

Liefs Angela

Ha meiden

Ben net terug enne 1 groot ei van 14mm, 4 van 10mm en een kleintje, ben wel een beetje teleurgesteld weet niet of dit geheel terecht is maar had meer gehoopt?

Wat is normaal? Maar goed ga nu iets meer gonal spuiten dus wie weet wat er nog gaat gebeuren!!!

Gaat die grote nu eerder springen of kunnen ze die tegenhouden, weten jullie daar iets van? Maandag terugkomen en waarschijnlijk volgende week woensdag de punctie?

nou meiden ikhou jullie op de hoogte!!!

Groet Tans